* *
Pontos idő: 2018.06.24. 20:09

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2478 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 120, 121, 122, 123, 124  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2017.10.04. 20:11 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 272
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 248 alkalommal
Kapott köszik: 61 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
csikes77 írta:
Egyébként 50000 kmnél próbáltam cserélni de akkor sem ment.:)


Lehet kicsit jobban meghúzták az utolsó cserénél + az idő, + a hő.
Bátran neki kell állni.
Mindenképp ki kell szedni előbb vagy utóbb.
Legrosszabb esetben letörik a gyertya hatlapfeje vagy lekerekedik.

Meg... én nem tudom milyen a szerszámozottságod, de lehet jó ilyenkor egy kicsit hosszabb hajtókar, hogy a nyomatékot finoman tudd adagolni a kitekerésnél, meg a gyertyakulcs valami stabil darab legyen, ne egy 10000x használt.
:szerintem


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: csikes77
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
HozzászólásElküldve: 2017.10.05. 08:16 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2015.05.29. 22:19
Hozzászólások: 189
Tartózkodási hely: Németország
Adott köszi: 32 alkalommal
Kapott köszik: 14 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 2.5 D
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
csikes77 írta:
Egyébként 50000 kmnél próbáltam cserélni de akkor sem ment.:)


Lehet kicsit jobban meghúzták az utolsó cserénél + az idő, + a hő.
Bátran neki kell állni.
Mindenképp ki kell szedni előbb vagy utóbb.
Legrosszabb esetben letörik a gyertya hatlapfeje vagy lekerekedik.

Meg... én nem tudom milyen a szerszámozottságod, de lehet jó ilyenkor egy kicsit hosszabb hajtókar, hogy a nyomatékot finoman tudd adagolni a kitekerésnél, meg a gyertyakulcs valami stabil darab legyen, ne egy 10000x használt.
:szerintem

Szerszámom az van mindenféle, ipari Hazet gyertyakulcs krovához,colos is félcolos is, hosszú hajtókar is , tehát ezzel a részével nem lesz gond,de kárt nem akarok csinálni magamnak. :D Viszont most jól felbátorítottál. :D A hengerfejből nem jön ki a menet remélem, így majd nekiállok akkor lassan, ha lesz egy nap szabadidőm,mert hát elkapkodni nem akarom. Sprézni áztatni tökölni. Egyébként régebben autójavításból éltem és párszor jött a menet is annak idején, a keleti csodákból, meg még pár típusból. Azt tudom viszont,hogy ezek a hengerfejek azért jobban bírják, mert a menet formázva van bennük és nem csak simán bele fúrva, de lehetőségnek ott van azért a K.O. :) Ezért félek csak, mert hát a hengerfej levételt elkerülném azért szívesen, de majd valaminek engedni kell remélem megadja magát a genyó.. Köszönöm


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.10.24. 15:52 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 272
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 248 alkalommal
Kapott köszik: 61 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Csak úgy egy bejegyzés. :oops:

Nos, itt van az utolsó szörnyeteg csavar amivel meg kellett küzdenem, aminél talán a főtengely csavar lehet még durvább ellenfél.
Ez a féltengely csavaranya, 36mm/12szög/M27-es menet.
A csapágy és az agy állapotából ítélve talán még a gyári lehet, mivel az anya két beütése is olyan géppel készültnek tűnt.

Kép

Szóval semmivel nem tudtam megmozdítani!
Hihetetlen, de a 3/4-es T-kulcs egy 80cm-es csővel sem tudta beröffenteni.
Ugráltam, nyomkodtam, mint egy burleszkfilmben.
Semmi. :shock:
Némi gondolkodás és Google után jött a megvilágosodás!
Az alábbi szerszámokból a pirossal keretezettek nem voltak képesek hozzászólni az ügyhöz.
Pedig a képen ugyan nem érzékelhető, de igen méretes darabok, különösen a 3/4-es készlet.
Viszont! A zölddel keretezett darab egy pöccre kitekerte!
Nyomatéksokszorozó! Ez volt a varázsvessző az ügyben! :D

Kép

Amint látható egy célzott szerelőasztalt is elő kellett állítanom bútorlapból és bükk lécekből, amihez a fékállvány furatoknál fogva rögzítettem a csonkállványt.
És a nyomatéksokszorozónak megmunkáltattam egy 40x40x500-as méretű C45-ös négyzetacél rudat, amin fel tud támaszkodni.
Némi recsegés, ropogás és meg is indult a csavar.

Kép

Jócskán lesz mit takarítani a csupasz csonkállványon! :facepalm:

Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.10.25. 05:52 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.28. 14:49
Hozzászólások: 2342
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 247 alkalommal
Kapott köszik: 325 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: M43
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Ma is tanultam: nyomatéksokszorozó.... :franko:
:kösz

_________________
Az élet olyan mint az ásás. Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól oda b*..ol az ásóval, aztán haladsz tovább.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek leslie az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.10.25. 10:46 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 272
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 248 alkalommal
Kapott köszik: 61 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
leslie írta:
Ma is tanultam: nyomatéksokszorozó.... :franko:
:kösz


Bizony ütős kis szerkezet!
7,5kg a súlya, elég nehéz megtartani munka közben.
De megéri a fáradozást, mert úgy tűnik nem okoz gondot neki eltépni az összerohadt csavarkötéseket.
Eredetileg ez a verzió munkagépek szerelésénél használatos.

Kép

Van viszont kisebb változata, ami jobb helyigényű, ez már inkább autószerelős darab, ellenben kisebb áttételű (1:16).

Kép

És ezen felül van még mini verzió is, ami kifejezetten jó a nehezen elérhető, nagy meghúzási nyomatékot igénylő csavarokhoz.
Lazításhoz és meghúzáshoz egyaránt jó lehet.
Ennek a beszerzésén is gondolkodok, mert akna nélküli gariban a futómű csavarjait nyomatékra húzogatni nem egyszerű, még hosszabbítókkal sem.

Kép

Bár a használata igényel némi agyalást, mivel az ellentartó lábat meg kell támasztani valamin, ami nem mindig lehet az épp elérhető felület, mert a puhább fémeket azonnal "megmunkálja", ezért kellhet hozzá egy legyártandó ellentámasztó célszerszám.
A felső képen látható fenyő alátét darabot is szétnyomta a munka végére.
Mindent egybe vetve ez is egy ajánlott eszköz ha beállt csavarral találkozik az ember fia!
:szerintem


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: leslie
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.10.27. 20:14 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 395
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 60 alkalommal
Kapott köszik: 68 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Az asztalt megúsztad volna ha az autó a "lábán" van. :D

Hogyan fogod letakarítani? Csonkállványt kell cserélnem, nincs lehetőségem (kedvem se :D) kertben/fészerben/garázsban takarítgatni. Nagyon retkes a cseredarab, Pesten értelmes áron el lehet vinni valami alkatrészmosóba?

Jó cucc ez a nyomatéksokszorozó, pont ezt a fekete változatot használtuk félpótkocsi fék cserénél, vontató kerékcserénél. :D

A meghúzást nem értem pontosan. Nyomatékkulcs nélkül akarod lehúzni a futóműcsavarokat? Azokat tudtommal pontosan le kell "kattintani", esetleg olyanok mint Muhaati tudják lehúzni helyesen évtizedes rutinnal...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.10.28. 16:36 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 272
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 248 alkalommal
Kapott köszik: 61 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
Az asztalt megúsztad volna ha az autó a "lábán" van. :D

Hogyan fogod letakarítani? Csonkállványt kell cserélnem, nincs lehetőségem (kedvem se :D) kertben/fészerben/garázsban takarítgatni. Nagyon retkes a cseredarab, Pesten értelmes áron el lehet vinni valami alkatrészmosóba?

A meghúzást nem értem pontosan. Nyomatékkulcs nélkül akarod lehúzni a futóműcsavarokat? Azokat tudtommal pontosan le kell "kattintani", esetleg olyanok mint Muhaati tudják lehúzni helyesen évtizedes rutinnal...


A tisztításnál semmi komoly, nem viszem el gyöngyszóratni, mert ha kókler aki épp csinálja még lebővíti a precíziósan megmunkált felületeket.
Simán csak drótkefe és brigéciol, némi finom csiszolópapír, kaparó eszköz.
Az elsőt sem pucoltam alu tisztára, de a rászerelt új alkatrészektől fel sem tűnik rajta az idő.

A nyomatékra húzást a mini változattal értettem, azzal nem lehet szétnyírni a menetet.
Ismerjük a pontos áttételét és ki lehet matekozni, hogy mennyivel kell meghúzni nyom.kulccsal megtoldva.
Ez akkor lehet jó, ha nem tudod rendesen megemelni a gépet vagy rámpára, aknára, csáposra rakni, de erővel kell valamit meghúzni és a hosszabbítókhoz meg erővel hozzáférni nincs elég hely.
Egyébként a szervizek nagy részében csak simán megtépik a csavart és kész.
Sok helyen nem nyom.kulcsoznak a futóműnél, ha megtépi az biztos megvan 120-160Nm, a nagy csavarok bírják, ki nem lazul és annyi, így vannak vele.

(Hallottunk már kerékagycsere történeteket gumis műhely után... Meg eldeformálódott csonkállványról, szakszerű szerelés után...)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.12.09. 11:13 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2010.11.11. 01:00
Hozzászólások: 4232
Tartózkodási hely: Brisbane, QLD, AU
Adott köszi: 541 alkalommal
Kapott köszik: 774 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525i
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Nos, pár hét kerülgetés, lelki felkészülés és jópár youtube videó után végre nekiálltam kicserélni a olajteknő (karter) tömítést. Így utólag azt mondom, hogy egy rendes csáposon, profin felszerelt műhelyben csak idő kérdése. Nade otthon, alábakolva, háton fekve, hiányos felszereltséggel azért volt benne bugi.
Az alany egy E46 325Ci, M54 motorral.
Gyári BMW tömítés került bele, mert bár még Magyarországon (elhamarkodottam) rendeltem egy utángyártottat a Unixtól, esélytelennek láttam begyömöszölni a bőröndömbe Ausztrália felé. Szóval itt kint megrendeltem a gyárit a BMW-től.
Aki nem tudná, egy olajteknő tömítés cseréje nem attól a 25 csavartól lesz nehéz, ami a kartert fogja, hanem attól, hogy le kell engedni a komplett bölcsőt, futóművestül. Ehhez meg ki kell szabadítani ezt a csövet, meg azt a csavart, megbontani a kormányösszekötőt stb stb.
Kényelmesen de ráment egy napom, mire lekerült minden, kicseréltem a tömítést és visszahúztam a kartert. Másnapra maradt a futómű és az aprólék visszarakása. Közben kihasználva az adandó alkalmat, Gallacától beszerzett új szilentek kerültek a régi elporladtak helyére.
Azóta eltelt két hét. Ma ellenőriztem a kocsi alját olajfolyás nyomait kutatva. Megnyugodva és tiszta kézzel gurultam ki a szekér alól. Munka elvégezve, mostmár nem vár olajtócsa reggelente a padlón.

Bájdövéj (BTW), ha valakinek kellene egy kartertömítés M54 motorhoz, akkor az otthon maradt Unixosat, bontatlan csomagolásban, féláron átadom. :sale

_________________
Ha két hideg, esős nap után végre ragyogó napsütésre ébredsz, akkor biztosan hétfő van.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Jerry az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.12.09. 18:36 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 272
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 248 alkalommal
Kapott köszik: 61 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Jerry írta:
Aki nem tudná, egy olajteknő tömítés cseréje nem attól a 25 csavartól lesz nehéz, ami a kartert fogja, hanem attól, hogy le kell engedni a komplett bölcsőt, futóművestül. Ehhez meg ki kell szabadítani ezt a csövet, meg azt a csavart, megbontani a kormányösszekötőt stb stb.


És lejött könnyen a teknő?
Úgy értem elváltak a felületek könnyen?
Vagy kellett a kis kalapálgatós leválasztókés? (Én már csináltam egy ilyen eszközt, bár még nem tervezem ezen tömítés cseréjét.)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.12.10. 08:34 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2010.11.11. 01:00
Hozzászólások: 4232
Tartózkodási hely: Brisbane, QLD, AU
Adott köszi: 541 alkalommal
Kapott köszik: 774 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525i
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
Jerry írta:
Aki nem tudná, egy olajteknő tömítés cseréje nem attól a 25 csavartól lesz nehéz, ami a kartert fogja, hanem attól, hogy le kell engedni a komplett bölcsőt, futóművestül. Ehhez meg ki kell szabadítani ezt a csövet, meg azt a csavart, megbontani a kormányösszekötőt stb stb.


És lejött könnyen a teknő?
Úgy értem elváltak a felületek könnyen?
Vagy kellett a kis kalapálgatós leválasztókés? (Én már csináltam egy ilyen eszközt, bár még nem tervezem ezen tömítés cseréjét.)

Nem, szerencsére nem kell semmi késelés. A BMW nem ragasztós technikával, hanem rendes tömítéssel illeszti az olajteknőt. Ellentétben mondjuk egy múlt hétvégén szerelt Nissan X-Trail karterével, amit ugyan álomkönnyű elérni és mindössze 12 csavar tart a helyén, de úgy oda volt ragasztva, hogy 15 percet kellett késelnem, mire lejött. Persze az olaj azért így is megtalálta az utat a szivárgás felé. :facepalm:
Szóval, ha már lent van a futómű és kitekerted a 25 csavart, akkor könnyen lejön. Szakik tanácsára hallgatva, azért a sarkokba így is kentem egy kis tömítőpasztát.

_________________
Ha két hideg, esős nap után végre ragyogó napsütésre ébredsz, akkor biztosan hétfő van.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Jerry az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.12.10. 08:57 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2010.11.11. 01:00
Hozzászólások: 4232
Tartózkodási hely: Brisbane, QLD, AU
Adott köszi: 541 alkalommal
Kapott köszik: 774 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525i
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
BMW gatyábarántás másik feladata volt a szervó kormány puhítása.
Ugyan tudom, hogy az E46-ok kormánya szokatlanul kemény, összehasonlítva más gyártók szervóival, de ez mintha még azokon is túltett volna. Mivel ezen gyanúmat a kocsi tulaja (asszony) is megerősítette, így muszáj voltam ezzel a problémával is foglalkozni. Bár Hámori Árpi intelmei mindvégig eszemben voltak, miszerint egy egyszerű olajcserénél több kell a vajpuha kormányzáshoz, mégis úgy döntöttem, hogy egy vérfrissítéssel és szűrőtisztítással próbálkozom.

Első lépésben kiszereltem a szűrőházat, gondolván kicserélem egy gyári újra, de a BMW alkatrészes úriember hamar kijózanított a $207-os ajánlatával. Az extrán fizetendő $35-os olajspecifikációs matrica miatt meg már csak mosolyogni tudtam kínomban. Rablóbanda! :lovoldozos
A gyári 13 évesen még a kupakba volt nyomva, hogy "ATF only". De a matrica nyilván modernebb és kb 2 évente elkopik, így bármikor lehet újat vetetni potom 7000 forint körüli áron. :facepalm:

Naszóval elengedtem az új szűrőházat. Helyette a régit próbáltam benzinben áztatva, fogkefével sikálgatva tisztára mosni. Meglepően jól működött a technika. A benzin gyakorlatilag feketévé vált a sok mocsoktól. A leszívott és 2 liter szervóolajjal átmosott régi ATF is tejeskávé színű volt. Ez azért elég messze van a gyönyörű, áttetsző piros újtól. A rendszert összerakva, friss olajjal feltöltve vártam a csodát.
Természetesen Árpinak ezúttal is igaza volt és a varázslat elmaradt; nem lett vajpuha a kormány. Összességében azért mégis megérte a ráfordított időt és pénzt, mert észrevehetően könnyebb lett tekerni és a lelki nyugalmam is helyre állt az új olajtól.

_________________
Ha két hideg, esős nap után végre ragyogó napsütésre ébredsz, akkor biztosan hétfő van.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Jerry az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.12.12. 10:23 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 272
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 248 alkalommal
Kapott köszik: 61 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Kép

Megosztom itt végül is ez témába vágó, hátha valakit érdekel, aki esetleg szerelget, vagy szerelés közben elakadna, vagy szerelési adatok érdeklik.
Bentley Publishers BMW 5 Series (E39) szerelési kézikönyv Vol. 1, vagyis az első kötet, ami a mechanikai egységek szerelését taglalja.
A Vol. 2 az elektronikát részletezi kapcsolási rajzokkal, de azt még nem találtam meg a neten.
Az angol Haynes kiadványnál jóval részletesebb ez az amerikai szerzemény.
Angol nyelvű, de a rengeteg illusztráció miatt és némi fordítással simán használható azok számára is, akik nem ismerik a nyelvet.

PDF formátumban tölthető le innen:

MediaFire letöltő LINK


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: 3 Afterdark, bendegúz, eddy
Értékelés: 14.29%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.12.12. 12:02 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.11.26. 09:30
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok.

Viszonylag új tulaja vagyok egy 520d 2003-as biciklinek, és amit lehet én szerelnék meg.
Azt szeretném megkérdezni az 5-ös kézi váltóba milyen olajat javasoltok, mert rémiszgetnek azzal hogy csak a gyári BMW mehet bele.
Az autósboltok lapjain az egyiken ATF3-ast a másiknál hagyományost irnak. Ugyanez a kérdésem a difire is és mennyi a feltöltési mennyiségük????
Előre is köszönöm, nyilván a legjobbat akarom bele tenni de szerintem a gyári 7.000 Ft/liter soknak tartom, inkább akkor teszek az olajak mellé metabondot.

Köszönöm.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.12.12. 12:25 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 272
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 248 alkalommal
Kapott köszik: 61 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
520d2003 írta:
Sziasztok.

Viszonylag új tulaja vagyok egy 520d 2003-as biciklinek, és amit lehet én szerelnék meg.
Azt szeretném megkérdezni az 5-ös kézi váltóba milyen olajat javasoltok, mert rémiszgetnek azzal hogy csak a gyári BMW mehet bele.
Az autósboltok lapjain az egyiken ATF3-ast a másiknál hagyományost irnak. Ugyanez a kérdésem a difire is és mennyi a feltöltési mennyiségük????
Előre is köszönöm, nyilván a legjobbat akarom bele tenni de szerintem a gyári 7.000 Ft/liter soknak tartom, inkább akkor teszek az olajak mellé metabondot.

Köszönöm.


Szia!

A diffivel kapcsolatban:
Én ezt tettem bele annó, némi keresgélés után ezt találtam a legmegfelelőbbnek.
14mm-es imbuszkulcs forgatja mindkét szükséges csavart és nem árt készülni az oda való fém tömítőgyűrűkkel.
1,2-1,3L megy bele.

Kép

Továbbá az olajok adalékolását én személy szerint nem javasolnám, mivel egy jó minőségű, jól kiválasztott olajban minden benne van ami kellhet a gépezet számára!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.12.12. 15:20 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2502
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:


PDF formátumban tölthető le innen:

MediaFire letöltő LINK


Bandi, ez E83 X3-hoz nincs véletlenül?
Küldheted inkább német nyelvvel is.... :mrgreen:
:kösz


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.12.12. 18:51 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2175
Adott köszi: 410 alkalommal
Kapott köszik: 431 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
520d2003 írta:
Sziasztok.

Viszonylag új tulaja vagyok egy 520d 2003-as biciklinek, és amit lehet én szerelnék meg.
Azt szeretném megkérdezni az 5-ös kézi váltóba milyen olajat javasoltok, mert rémiszgetnek azzal hogy csak a gyári BMW mehet bele.
Az autósboltok lapjain az egyiken ATF3-ast a másiknál hagyományost irnak. Ugyanez a kérdésem a difire is és mennyi a feltöltési mennyiségük????
Előre is köszönöm, nyilván a legjobbat akarom bele tenni de szerintem a gyári 7.000 Ft/liter soknak tartom, inkább akkor teszek az olajak mellé metabondot.

Köszönöm.


Nissan Navara-ban cseréltettem eddig manuális váltóban olajat, először 60 ezer km-nél, majd 120-nál. Elsőre gyári ment bele 1X ezer forintos liter áron, másodjára ehhez képest szemtelenül olcsón Motul. Na egy olyan két hetet volt benne a Motul, aztán ment bele újra gyári. Nem volt jó vele, nem vette szépen a fokozatokat. Manuálisba emiatt nem erőltetném az után gyártott olajat, de az olajcserét sem.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.12.13. 11:22 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.11.26. 09:30
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
520d2003 írta:
Sziasztok.

Viszonylag új tulaja vagyok egy 520d 2003-as biciklinek, és amit lehet én szerelnék meg.
Azt szeretném megkérdezni az 5-ös kézi váltóba milyen olajat javasoltok, mert rémiszgetnek azzal hogy csak a gyári BMW mehet bele.
Az autósboltok lapjain az egyiken ATF3-ast a másiknál hagyományost irnak. Ugyanez a kérdésem a difire is és mennyi a feltöltési mennyiségük????
Előre is köszönöm, nyilván a legjobbat akarom bele tenni de szerintem a gyári 7.000 Ft/liter soknak tartom, inkább akkor teszek az olajak mellé metabondot.

Köszönöm.


Szia!

A diffivel kapcsolatban:
Én ezt tettem bele annó, némi keresgélés után ezt találtam a legmegfelelőbbnek.

Köszi igen ezt irják de van ennek 70 w 140 w kivitele is.

14mm-es imbuszkulcs forgatja mindkét szükséges csavart és nem árt készülni az oda való fém tömítőgyűrűkkel.
1,2-1,3L megy bele.

Kép

Továbbá az olajok adalékolását én személy szerint nem javasolnám, mivel egy jó minőségű, jól kiválasztott olajban minden benne van ami kellhet a gépezet számára!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.12.13. 11:24 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.11.26. 09:30
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
520d2003 írta:
Sziasztok.

Viszonylag új tulaja vagyok egy 520d 2003-as biciklinek, és amit lehet én szerelnék meg.
Azt szeretném megkérdezni az 5-ös kézi váltóba milyen olajat javasoltok, mert rémiszgetnek azzal hogy csak a gyári BMW mehet bele.
Az autósboltok lapjain az egyiken ATF3-ast a másiknál hagyományost irnak. Ugyanez a kérdésem a difire is és mennyi a feltöltési mennyiségük????
Előre is köszönöm, nyilván a legjobbat akarom bele tenni de szerintem a gyári 7.000 Ft/liter soknak tartom, inkább akkor teszek az olajak mellé metabondot.

Köszönöm.


Nissan Navara-ban cseréltettem eddig manuális váltóban olajat, először 60 ezer km-nél, majd 120-nál. Elsőre gyári ment bele 1X ezer forintos liter áron, másodjára ehhez képest szemtelenül olcsón Motul. Na egy olyan két hetet volt benne a Motul, aztán ment bele újra gyári. Nem volt jó vele, nem vette szépen a fokozatokat. Manuálisba emiatt nem erőltetném az után gyártott olajat, de az olajcserét sem.


Szia.
Köszi igen igazat adok neked csak most vettem és a 2-es és a 4-es fokozatokat mintha nem olyan könnyen venné de lehet hogy csak bebeszélem. Amúgy voltam alatta nincs olajfogyás csak kérdés hogy az előző tulaj egyáltalán cserélt-e és jót rakott-e bele.

Köszi még egyszer


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.12.13. 14:16 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2175
Adott köszi: 410 alkalommal
Kapott köszik: 431 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
520d2003 írta:
NagyMatyas írta:
520d2003 írta:
Sziasztok.

Viszonylag új tulaja vagyok egy 520d 2003-as biciklinek, és amit lehet én szerelnék meg.
Azt szeretném megkérdezni az 5-ös kézi váltóba milyen olajat javasoltok, mert rémiszgetnek azzal hogy csak a gyári BMW mehet bele.
Az autósboltok lapjain az egyiken ATF3-ast a másiknál hagyományost irnak. Ugyanez a kérdésem a difire is és mennyi a feltöltési mennyiségük????
Előre is köszönöm, nyilván a legjobbat akarom bele tenni de szerintem a gyári 7.000 Ft/liter soknak tartom, inkább akkor teszek az olajak mellé metabondot.

Köszönöm.


Nissan Navara-ban cseréltettem eddig manuális váltóban olajat, először 60 ezer km-nél, majd 120-nál. Elsőre gyári ment bele 1X ezer forintos liter áron, másodjára ehhez képest szemtelenül olcsón Motul. Na egy olyan két hetet volt benne a Motul, aztán ment bele újra gyári. Nem volt jó vele, nem vette szépen a fokozatokat. Manuálisba emiatt nem erőltetném az után gyártott olajat, de az olajcserét sem.


Szia.
Köszi igen igazat adok neked csak most vettem és a 2-es és a 4-es fokozatokat mintha nem olyan könnyen venné de lehet hogy csak bebeszélem. Amúgy voltam alatta nincs olajfogyás csak kérdés hogy az előző tulaj egyáltalán cserélt-e és jót rakott-e bele.

Köszi még egyszer


A váltó az a dolog, amin az olajcsere segíteni nem szokott, viszont ártani igen. A kettes fokozat nehezen vétele az magas futásteljesítménynél szinte törvényszerű, a negyediké nem annyira. E39-re visszaemlékezve olyan volt a váltója, mint a vaj. 1 ujjal, pontosan, gyorsan lehetett minden fokozatot kapcsolni. Ha ettől lényegesen eltér a tied, akkor inkább valami mechanikus eredetű gond van,a minek az okát kézi váltónál jellemzően nem szokták megkeresni, mert nem éri meg.

Egyébként az előző gondolatomhoz még annyit fűznék hozzá, hogy márkaszervizek általában nem is vállalnak manuális váltóban olajcserét, ha igen, akkor pedig csak nyilatkozattal, hogy amennyiben rosszabb lesz a váltó, mint előtte, akkor őket semmiféle felelősség nem terheli. Ez valamit elárul a dologról.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.01.03. 10:51 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.09.07. 20:26
Hozzászólások: 12
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Lehet csak nekem újdonság, de rátaláltam erre az oldalra, eddig mindig kihúzott a sz@rból elektronika terén, hasznos lehet, gondoltam megosztom veletek

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek tomi520 az itt látható tagok köszönték meg: 3 attila94, Bandi1978, lipkovicsa
Értékelés: 14.29%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2478 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 120, 121, 122, 123, 124  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot], Malcolm, muhaati, Papoe39 valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator