* *
Pontos idő: 2024.05.13. 04:22

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2557 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 128  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2016.08.27. 18:12 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2016.01.06. 16:12
Hozzászólások: 255
Adott köszi: 10 alkalommal
Kapott köszik: 26 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 520i
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Megjött a közeli kínából a tolatókamera, gondoltam ma délután lazán installálom a gépsárkányba. Csakhogy minden leírás sedan-ra van, ahol van egy cuki kis gégecső és 5p alatt kész. Csakhogy Touring-nál pöppet nehezebb, már ott fejvakarás volt, hogy hogy vigyem fel a kábelt a tetőig. Levettem szépen a D oszlop takarást is majd rájöttem, hogy a kábelek nem ott mennek át a csomagtartó ajtajába :( Végüls a hátsólámpánál jöttem ki, majd a kédergumi alatt vittem végig a vezetéket, de aztán megakadtam, hogy miképp tudnék a kábelátvezetőbe szépen átmenni rca véggel, de valszeg nem fog menni vágás nélkül.

Csinált már valaki ilyet? Kerestem a fórumban, van is jó leírás, de az is sedan-ra vonatkozik.


Más, gondoltam kipucolom a pollenszűrőházak környékén a faleveleket. A jobb oldali szép tiszta volt, de a bal oldaliban színülteig álltak a levelek. Ez a levezető járat hova veszet? Mert nekem a köszöb sarkánál folyt ki a víz, ahogy beleöntöttem egy flakonnal. Vastagabb flexibilis izét ledugtam rajta jópárszor, így csökkent a falevelek száma, de alul mintha nem jöttek volna ki...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
HozzászólásElküldve: 2016.08.27. 21:40 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.04.16. 21:28
Hozzászólások: 271
Tartózkodási hely: Pécs
Adott köszi: 177 alkalommal
Kapott köszik: 74 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52/TU
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Nem tudom, mennyire lesz szentségtörés, de én kicseréltem az első-hátsó szélvédő gumiperemeit a szélvédők kivétele nélkül. :roll:

Az egészet a külföldi BMW-s fórumokon leírtak és a következő Youtube-os videó alapján csináltam, beszerezve a szükséges eszközöket:

Igazából magáról a munkáról sok újat nem tudok írni, mert minden úgy történt, ahogy a neten megtalálható volt: a korábbi, repedezett és szinte szétporladt peremeket eltávolítottam, majd a helyét kitakarítottam, jött az üvegtisztító (amivel befújtam a szélvédő szélein tátongó rést + a gumit), a tömítés pedig mindenhol szépen beült a helyére. :wink: (az első szélvédő felső része kicsit nehezebb volt, de az is szépen a helyére ugrott)

Nem maradt más hátra, mint hogy mellékeljem az előtte-utána képeket, én elégedett vagyok vele. :)

KépKép


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára FuReady 2016.09.03. 19:02-kor.

Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek FuReady az itt látható tagok köszönték meg: 7 Bandi1978, blueboi69, F_E_K_, KissGSV, kzolee, NagyMatyas, yoda
Értékelés: 33.33%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.08.28. 10:20 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2013.07.20. 20:14
Hozzászólások: 339
Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Adott köszi: 29 alkalommal
Kapott köszik: 91 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D25
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
blueboi69 írta:
Megjött a közeli kínából a tolatókamera, gondoltam ma délután lazán installálom a gépsárkányba. Csakhogy minden leírás sedan-ra van, ahol van egy cuki kis gégecső és 5p alatt kész. Csakhogy Touring-nál pöppet nehezebb, már ott fejvakarás volt, hogy hogy vigyem fel a kábelt a tetőig. Levettem szépen a D oszlop takarást is majd rájöttem, hogy a kábelek nem ott mennek át a csomagtartó ajtajába :( Végüls a hátsólámpánál jöttem ki, majd a kédergumi alatt vittem végig a vezetéket, de aztán megakadtam, hogy miképp tudnék a kábelátvezetőbe szépen átmenni rca véggel, de valszeg nem fog menni vágás nélkül.

Csinált már valaki ilyet? Kerestem a fórumban, van is jó leírás, de az is sedan-ra vonatkozik.


Más, gondoltam kipucolom a pollenszűrőházak környékén a faleveleket. A jobb oldali szép tiszta volt, de a bal oldaliban színülteig álltak a levelek. Ez a levezető járat hova veszet? Mert nekem a köszöb sarkánál folyt ki a víz, ahogy beleöntöttem egy flakonnal. Vastagabb flexibilis izét ledugtam rajta jópárszor, így csökkent a falevelek száma, de alul mintha nem jöttek volna ki...


A kamerával szerintem ne is szenvedj, még vegyél egy ilyet, elég sok szenvedéstől kíméled meg magad... Nálam 2 éve hibátlan.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek KissGSV az itt látható tagok köszönték meg: blueboi69
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.08.29. 10:50 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2016.01.06. 16:12
Hozzászólások: 255
Adott köszi: 10 alkalommal
Kapott köszik: 26 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 520i
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
KissGSV írta:
blueboi69 írta:
Megjött a közeli kínából a tolatókamera, gondoltam ma délután lazán installálom a gépsárkányba. Csakhogy minden leírás sedan-ra van, ahol van egy cuki kis gégecső és 5p alatt kész. Csakhogy Touring-nál pöppet nehezebb, már ott fejvakarás volt, hogy hogy vigyem fel a kábelt a tetőig. Levettem szépen a D oszlop takarást is majd rájöttem, hogy a kábelek nem ott mennek át a csomagtartó ajtajába :( Végüls a hátsólámpánál jöttem ki, majd a kédergumi alatt vittem végig a vezetéket, de aztán megakadtam, hogy miképp tudnék a kábelátvezetőbe szépen átmenni rca véggel, de valszeg nem fog menni vágás nélkül.

Csinált már valaki ilyet? Kerestem a fórumban, van is jó leírás, de az is sedan-ra vonatkozik.


Más, gondoltam kipucolom a pollenszűrőházak környékén a faleveleket. A jobb oldali szép tiszta volt, de a bal oldaliban színülteig álltak a levelek. Ez a levezető járat hova veszet? Mert nekem a köszöb sarkánál folyt ki a víz, ahogy beleöntöttem egy flakonnal. Vastagabb flexibilis izét ledugtam rajta jópárszor, így csökkent a falevelek száma, de alul mintha nem jöttek volna ki...


A kamerával szerintem ne is szenvedj, még vegyél egy ilyet, elég sok szenvedéstől kíméled meg magad... Nálam 2 éve hibátlan.



Ó hogy miért nem szóltál korábban :facepalm: Köszönöm szépen, ez nagyot fog lendíteni a dolgon! :) :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.09.02. 15:13 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2009.05.30. 00:00
Hozzászólások: 285
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 57 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62TUB44
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
FuReady írta:
Sziasztok!

Nem tudom, mennyire lesz szentségtörés, de én kicseréltem az első-hátsó szélvédő gumiperemeit a szélvédők kivétele nélkül. :roll:

Az egészet a külföldi BMW-s fórumokon leírtak és a következő Youtube-os videó alapján csináltam, beszerezve a szükséges eszközöket:

Igazából magáról a munkáról sok újat nem tudok írni, mert minden úgy történt, ahogy a neten megtalálható volt: a korábbi, repedezett és szinte szétporladt peremeket eltávolítottam, majd a helyét kitakarítottam, jött az üvegtisztító (amivel befújtam a szélvédő szélein tátongó rést + a gumit), a tömítés pedig mindenhol szépen beült a helyére. :wink: (az első szélvédő felső része kicsit nehezebb volt, de az is szépen a helyére ugrott)

Nem maradt más hátra, mint hogy mellékeljem az előtte-utána képeket, én elégedett vagyok vele. :)



Köszönjük, nagyon hasznos leírás.

A hátsó szélvédő alsó gumit (négyes alkatrész) miért nem cserélted? Nem volt szükséges vagy annak a cseréje nem megoldható "házilag"?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.09.02. 17:23 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.04.16. 21:28
Hozzászólások: 271
Tartózkodási hely: Pécs
Adott köszi: 177 alkalommal
Kapott köszik: 74 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52/TU
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
491523 írta:
Köszönjük, nagyon hasznos leírás.

A hátsó szélvédő alsó gumit (négyes alkatrész) miért nem cserélted? Nem volt szükséges vagy annak a cseréje nem megoldható "házilag"?

Cseréltem azt is (a linkeket jobban kiemelhettem volna), ugyanolyan, mint a többi, nem volt vele gond. :wink:

FuReady írta:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.09.26. 19:05 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.06.10. 09:28
Hozzászólások: 556
Adott köszi: 104 alkalommal
Kapott köszik: 117 alkalommal
Széria kód: E87
Évjárata: 2005
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Ma lecseréltem a szervóolajat, de akna és segítség hiányában csak az egyszerübb, felületes módszerrel: fecskendövel kiszív a tartályból a régi olaj, friss olajjal feltölt, kormány megjárat kopptól-koppig 10-15x, majd ismét: olaj kiszív, újjal feltölt, addig amíg el nem fogy a tiszta olaj.
Nem Volt egyébként semmi gond a szervóval, bár a képen is látszik, hogy eléggé barna Volt már a régi olaj. Talán mintha egy kicsit könnyebb lenne forgatni a kormányt, de lehet hogy csak placebo. Minden esetre nem hiszem hogy ártottam volna a rendszernek az új olajjal.

Kép Kép Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.09.27. 06:31 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2014.07.25. 11:53
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Tök
Adott köszi: 138 alkalommal
Kapott köszik: 51 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sajnos el kell keserítselek. Amit csináltál, nem ér sokat. A töltet jóval több, a kosz meg nem jön ki szívással. A tartályban lévő szűrő is ugyanott van ahol eddig, hacsak nem töredezett már össze, mert akkor már megette a rendszer. Ilyenkor a szivattyú a minimum ami szarrámegy.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről

_________________
A fiúknak fütyijük van, a lányoknak meg puncijuk.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek waresz az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.09.27. 07:40 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2014.07.25. 11:53
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Tök
Adott köszi: 138 alkalommal
Kapott köszik: 51 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
De ha már itt tartunk, én is leírom a kormányszervós javításom. Egy képem van csak a tartályrol, a többi nem is lényeges.
Kép
Ez egy renault szervóolajtartály, melynek előnye, a tisztítható szűrő. A másik jó tulajdonsága, hogy nem taknyos mindig a szája, mint a ZF tartálynak. Tisztítás: auto orra megemel, egy ember a sluszkulcs és kormány mögé, tartály visszatérő ága egy üres kannába, szívóágra bazi tölcsér, és mehet a mutatvány. 3-4 liter hlp 32 hidraulika olaj kézbe, motor indít, kormány vadul teker koptol koppig amíg az olaj tart. Olaj elfogyása után még kétszer koptol koppig, motor leáll, régi szarrá kopott szivattyút ki.
Olajhűtő csatlakozás O gyűrűit kicserél.
Új szivattyú:
WRC márkájú. 23ezer volt postával együtt. Eddig bitang jó, a kétkezes kormányból egy újas lett. 20ezer km van már benne, semmit nem romlott, nem szivárog. Ja, és az olajtöltet:
mivel ez egy hidraulikus rendszer, egy nyílván kopott kormányművel, így hlp 46 tipusú vastagabb hidraulika olajat öntöttem bele. Hidegen- melegen alapjáraton is egy újas.


Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről

_________________
A fiúknak fütyijük van, a lányoknak meg puncijuk.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek waresz az itt látható tagok köszönték meg: Padre540
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.09.28. 12:06 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2014.09.28. 19:46
Hozzászólások: 151
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 42 alkalommal
Kapott köszik: 42 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: m62
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Tavasszal elkezdett kirügyezni a küszöböm. Mostanra elfajult teljesen. Jól mutatta hogy korábban "szakszerűen javították"!
Kép
Kép
A kimetszett darabon jól látszik, a korábbi karosszériás mester hiányzott az üregvédelem óráról:
Kép
Ezért nem mertem lakatoshoz vinni. Szerencsére egy barátomon keresztül, megismertem egy restaurálással foglalkozó embert, a következő képek már az ő munkáját mutatják:
Kép
Kép
Kép

Már csak fényezni kell! :franko:

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek yoda az itt látható tagok köszönték meg: 5 atesz155, jimbi525d, NagyMatyas, notaridavid, tocsa_e61
Értékelés: 23.81%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.10.06. 15:23 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2014.07.25. 11:53
Hozzászólások: 223
Tartózkodási hely: Tök
Adott köszi: 138 alkalommal
Kapott köszik: 51 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Kép
Ingyen elvihető cuccok közé is mehetne, de inkább szerelgetős.

Ez a remek készülék alkalmas a difimű hátsó szilentjeinek a ki, és bepréselésére. Kell bele egy kb 200mm hosszú M12 menetes szár, meg két anya és már használható is. Precíz eszköz, magam esztergáltam. Nekem már nem kell mert kicseréltem vele őket.

Ingyen elvihető.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről

_________________
A fiúknak fütyijük van, a lányoknak meg puncijuk.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.10.06. 18:30 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.10.01. 00:00
Hozzászólások: 3638
Tartózkodási hely: BUDAPEST Pestlőrinc
Adott köszi: 728 alkalommal
Kapott köszik: 799 alkalommal
Széria kód: F11
Motor tipusa: 530xd
Évjárata: 2011
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (1)
waresz írta:
Kép
Ingyen elvihető cuccok közé is mehetne, de inkább szerelgetős.

Ez a remek készülék alkalmas a difimű hátsó szilentjeinek a ki, és bepréselésére. Kell bele egy kb 200mm hosszú M12 menetes szár, meg két anya és már használható is. Precíz eszköz, magam esztergáltam. Nekem már nem kell mert kicseréltem vele őket.

Ingyen elvihető.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről



Stipi-stopi.!!!! Írtam!

_________________
http://www.muha.hu
Nyitva: H-P 8-tól 17-ig Sz.,V, Zárva.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár Facebook  
 
HozzászólásElküldve: 2016.10.11. 22:26 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2016.01.06. 16:12
Hozzászólások: 255
Adott köszi: 10 alkalommal
Kapott köszik: 26 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 520i
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
blueboi69 írta:
KissGSV írta:
blueboi69 írta:
Megjött a közeli kínából a tolatókamera, gondoltam ma délután lazán installálom a gépsárkányba. Csakhogy minden leírás sedan-ra van, ahol van egy cuki kis gégecső és 5p alatt kész. Csakhogy Touring-nál pöppet nehezebb, már ott fejvakarás volt, hogy hogy vigyem fel a kábelt a tetőig. Levettem szépen a D oszlop takarást is majd rájöttem, hogy a kábelek nem ott mennek át a csomagtartó ajtajába :( Végüls a hátsólámpánál jöttem ki, majd a kédergumi alatt vittem végig a vezetéket, de aztán megakadtam, hogy miképp tudnék a kábelátvezetőbe szépen átmenni rca véggel, de valszeg nem fog menni vágás nélkül.

Csinált már valaki ilyet? Kerestem a fórumban, van is jó leírás, de az is sedan-ra vonatkozik.


Más, gondoltam kipucolom a pollenszűrőházak környékén a faleveleket. A jobb oldali szép tiszta volt, de a bal oldaliban színülteig álltak a levelek. Ez a levezető járat hova veszet? Mert nekem a köszöb sarkánál folyt ki a víz, ahogy beleöntöttem egy flakonnal. Vastagabb flexibilis izét ledugtam rajta jópárszor, így csökkent a falevelek száma, de alul mintha nem jöttek volna ki...


A kamerával szerintem ne is szenvedj, még vegyél egy ilyet, elég sok szenvedéstől kíméled meg magad... Nálam 2 éve hibátlan.



Ó hogy miért nem szóltál korábban :facepalm: Köszönöm szépen, ez nagyot fog lendíteni a dolgon! :) :franko:



Azt hittem majd könnyű dolgom lesz a vezetéknélküli izével. :facepalm: Mire leszenvedtem a rendszámtáblavilágítást, eléggé elkeseredve tekergettem a krovát az elrohadt anya körül... 4ből 2 lejött gyönyörűen, kettő meg szarrá volt rohadva. Nagy nehezen leszedtem, de berohadt rész bennmaradt, fogalmam sincs mivel tudnám értelmesen kiszedni. Viszont a kamera nem fér be a világítás helyére, egyelőre picit kilóg, majd megnézem, hogy merrefelé veszi a világot.
Cserébe kiderült, hogy rca csatit is faragni kell, úgyhogy nem kapkodom el, időhiány miatt. Csomiajtóról a burkolatot már csukott szemmel leszedem. közben nézegettem miért nem nyílik INPA-val a hátsó ablak. Az ablak kattan egyet, lazul is, de nem lehet felnyitni, mintha beragadna a zár valami félállásba.

Aztán sikerült lezárni a csomiajtót, majd nem nyílt többet. Szerencsére a többi ajtó nyitva volt, a hátsóülésről néztem, hogy ugye levett burkolat miatt nem volt a nyitókapcsolón a csatlakozó, így nyomkodhattam én mindent, nem nyílt ki, úgyhogy mászhattam hátra meghúzni a vésznyitót :) Szóval ha ez egyszer kész lesz olyan DIY-t írok, hogy mindenkinek elmegy tőle a kedve, hogy ilyenbe belefogjon :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.10.12. 12:52 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Ismét jelentkezem.
Fékfelújítást csinálom és beakadtam egy problémába, de inkább kettőbe.
Az egyik egy beragadt kerékfordulatszám jeladó.
Nem tudom hogyan van bent, de olyan, mintha beragasztották volna.
Remélem nem így van és egy csavarkihajtóval ki tudom szedni.
A csere oka az lenne, hogy a rögzítőfül le volt törve és a kábel egy helyen kifeslett.
Na, a rögzítő amint látszik nem is igen volt szükséges, hiszen ki sem jön...
Valaki találkozott-e hasonlóval?
Remélem nem ragasztott!
Továbbá félek ha fúrok a csavarkihajtónak, beszemetelem belül a kerékcsapágyat.
Kép
Persze a csavarja berohadva, félve tekertem, nehogy letörjön a feje...
Kép
És itt a levált vezeték...
Kép
Örülnék némi javaslatnak, hogy hogyan tovább.

A másik egy beragadt féktárcsarögzítő csavar, amit az előzőekben valamely szerelő nem tudott kiszedni, gondolom elnyalta az imbuszfejet a szerszámmal, majd vonalba csiszolta és úgy hagyta...
Hihetetlen! Azt hittem szét megyek amikor megláttam.
Kép
Most egy célszerszámot próbálok készíteni hozzá, remélem összejön. A csavarkihajtó ugyanis nem jött be, beletört...
Még jó, hogy széles a feje és talán két ponton meg tudom fogni és megtekerni.
Kb 8mm hosszan van bent, nem 20-30mm, reménykedek.

A harmadik, ami megoldódott pedig a féktuskó két csavarja, ami elöl 18mm, hátul 16mm-es csavarokkal rögzül (8db csavar összesen).
Na ezek semmi hatásra nem akartak megindulni. Kalapálni nem szeretek, mert nem akarom szétütni a futóművet, így kiagyaltam az emelős megoldást, mivel a nyomatéksokszorozó nem fér be a hely szűke miatt.
Egy Peugeot gyári emelője van a képen, szép nútos a kialakítása így nem ugrik le róla a hajtókar.
Kis reccsenés és meg is indult mind a négy...
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.10.12. 21:27 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Bandi1978 írta:
Sziasztok!

Ismét jelentkezem.
Fékfelújítást csinálom és beakadtam egy problémába, de inkább kettőbe.
Az egyik egy beragadt kerékfordulatszám jeladó.
Nem tudom hogyan van bent, de olyan, mintha beragasztották volna.
Remélem nem így van és egy csavarkihajtóval ki tudom szedni.
A csere oka az lenne, hogy a rögzítőfül le volt törve és a kábel egy helyen kifeslett.
Na, a rögzítő amint látszik nem is igen volt szükséges, hiszen ki sem jön...
Valaki találkozott-e hasonlóval?
Remélem nem ragasztott!
Továbbá félek ha fúrok a csavarkihajtónak, beszemetelem belül a kerékcsapágyat.

Persze a csavarja berohadva, félve tekertem, nehogy letörjön a feje...

És itt a levált vezeték...

Örülnék némi javaslatnak, hogy hogyan tovább.

A másik egy beragadt féktárcsarögzítő csavar, amit az előzőekben valamely szerelő nem tudott kiszedni, gondolom elnyalta az imbuszfejet a szerszámmal, majd vonalba csiszolta és úgy hagyta...
Hihetetlen! Azt hittem szét megyek amikor megláttam.

Most egy célszerszámot próbálok készíteni hozzá, remélem összejön. A csavarkihajtó ugyanis nem jött be, beletört...
Még jó, hogy széles a feje és talán két ponton meg tudom fogni és megtekerni.
Kb 8mm hosszan van bent, nem 20-30mm, reménykedek.

A harmadik, ami megoldódott pedig a féktuskó két csavarja, ami elöl 18mm, hátul 16mm-es csavarokkal rögzül (8db csavar összesen).
Na ezek semmi hatásra nem akartak megindulni. Kalapálni nem szeretek, mert nem akarom szétütni a futóművet, így kiagyaltam az emelős megoldást, mivel a nyomatéksokszorozó nem fér be a hely szűke miatt.
Egy Peugeot gyári emelője van a képen, szép nútos a kialakítása így nem ugrik le róla a hajtókar.
Kis reccsenés és meg is indult mind a négy...

Ha a rögzítőcsavar kijött, nincs nagy vész, inkább az szokott problémát okozni. A jeladót egy 3-4 mm-es élesebb lapos csavarhúzóval is ki tudod faragni, majdnem teljesen műanyag. Ha bátor vagy bele is fúrhatsz, de ha megszalad, megsértheti a csapágy porvédőjét. A beszorulást az aluoxid okozza, fehér por formájában fogsz találkozni vele. Megforgatni nem tanácsos a csavarkihajtóval, mert a hátsónak egy oldala lapolt, ha elforgatod, beletekered a porvédőbe, azt nem éli túl.
Ha a tárcsarögzítő nem jön ki, kerékcsapággyal együtt az agyat is kapod, 4 csavar a csere, csak a gátlót kell kicsit kihúzni.
Háát ja, a fékállvány csavarja inkább hosszabbítócsővel szokott megindulni, ha nincs kéznél légkulcs.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
HozzászólásElküldve: 2016.10.13. 08:41 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Köszi, akkor kivésem óvatosan, van hosszú csőrös kisfogóm, azzal kihúzom, ha megy. Valóban látszik a szélén fehér por, arra gondoltam, hogy ragasztó.
---
Még néhány kép arról, ami a fékfelújítás alapját adta, miszerint nem működött a kézifék:

Kép

Hihetetlen!
Pedig ez az előző tárcsacserénél is így nézhetett ki.

Kép

Így a sima tárcsa, betét és pofa csere gondolata kibővült, mert bejött a képbe a fékfolyadék, kopásjelzők, kerékfordulatszám jeladók, kerékcsavarok és az összes környékbeli csavar, mert ezek mind le voltak lakva.
A kavicslapokat is szerettem volna kicserélni, de ahhoz le kell szedni a kerékagyakat sajnos.
Leírom majd itt valamely topikban, hogy összesen mennyibe lesz, ha elkészülök.

Mindegy, lelkes vagyok :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: 2 F_E_K_, jimbi525d
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.10.13. 16:54 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2011.03.20. 01:00
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Csongrád megye
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 523i
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Üdv Mindenki!
Olyan kérdésem van, hogy a facelift lökösbe belepattintható e a facelift előtti chrome line díszléc?
A kocsim facelift előtti chrome line, az első lökös viszont faceliftes shadowline színre fújt díszléccel. Egységesíteném a megjelenést és nekem a chrome line a bejövősebb. Köszi a tanácsokat előre is :)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.10.13. 21:43 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
gytom80 írta:
Üdv Mindenki!
Olyan kérdésem van, hogy a facelift lökösbe belepattintható e a facelift előtti chrome line díszléc?
A kocsim facelift előtti chrome line, az első lökös viszont faceliftes shadowline színre fújt díszléccel. Egységesíteném a megjelenést és nekem a chrome line a bejövősebb. Köszi a tanácsokat előre is :)

Üdv csak Neked!
Ez mennyiben kapcsolódik a topic témájához? :offtopic

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
HozzászólásElküldve: 2016.10.14. 06:33 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2011.03.20. 01:00
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Csongrád megye
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 523i
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
gytom80 írta:
Üdv Mindenki!
Olyan kérdésem van, hogy a facelift lökösbe belepattintható e a facelift előtti chrome line díszléc?
A kocsim facelift előtti chrome line, az első lökös viszont faceliftes shadowline színre fújt díszléccel. Egységesíteném a megjelenést és nekem a chrome line a bejövősebb. Köszi a tanácsokat előre is :)

Üdv csak Neked!
Ez mennyiben kapcsolódik a topic témájához? :offtopic


Ja, a "szerelgetés" téma körbe ez nem férhet bele?
Mea culpa, mea maxima culpa!
Megkeresem a kérdésnek megfelelő topicot...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.10.14. 18:15 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5707
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1427 alkalommal
Kapott köszik: 1376 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
Bandi1978 írta:
Köszi, akkor kivésem óvatosan, van hosszú csőrös kisfogóm, azzal kihúzom, ha megy. Valóban látszik a szélén fehér por, arra gondoltam, hogy ragasztó.
---
Még néhány kép arról, ami a fékfelújítás alapját adta, miszerint nem működött a kézifék:

Kép

Hihetetlen!
Pedig ez az előző tárcsacserénél is így nézhetett ki.

Kép

Így a sima tárcsa, betét és pofa csere gondolata kibővült, mert bejött a képbe a fékfolyadék, kopásjelzők, kerékfordulatszám jeladók, kerékcsavarok és az összes környékbeli csavar, mert ezek mind le voltak lakva.
A kavicslapokat is szerettem volna kicserélni, de ahhoz le kell szedni a kerékagyakat sajnos.
Leírom majd itt valamely topikban, hogy összesen mennyibe lesz, ha elkészülök.

Mindegy, lelkes vagyok :D


Tégy a jövőbeni magadnak egy szivességet, és összeszereléskor bronzpasztát is használj ;)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kzolee az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2557 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 128  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 30 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator