* *
Pontos idő: 2017.06.29. 11:02

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2406 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 117, 118, 119, 120, 121
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2017.05.03. 20:56 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 98
Tartózkodási hely: Győr / Esztergom
Adott köszi: 10 alkalommal
Kapott köszik: 21 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
rockerekhu írta:
kovessyroli írta:
Néhány hónapja volt téma a lengéscsillapító cserénél, hogy mit kell hozzá lelazítani......stb.

Nos mi hétvégén kicseréltük az elsőket:
- Monroe csillapítókat vettem bele, mert a Compactnál már beváltak nálam
- Sachs porvédőket és Sachs toronycsapágyakat vettem
- Febi stabpálcákat

A porvédőnél ez jó minőséget jelent, és a toronycsapágynál is azért választottam ezt, mert a Compactban kipróbáltam a Swag-ot, és 3ekm alatt letört az a kis illesztőpöcke, nagyon csúnya kidolgozású volt a Sachshez képest.

A Febi stabpálcák polcon voltak, így azoknál nem is gondolkodtam.

A csillapítónál föl kell lazítani a csonkállványban azt a csavart, ami rögzíti a csillapítót, illetve a stabpálca csavarjait szintén, továbbá a kormányösszekötő gömbfejet kell a csonkállványból kinyomni, valamint értelemszerűen a doblemezen a 3 db anyát levenni.
Ezután a csillapító kihúzható, de arra kell figyelni, hogy a kormányt bizonyos szögbe kell fordítani, illetve még így is le kell kicsit nyomni, hogy kiférjen.
Motorvédő burkolatok első csavarjait szintén ki kell csavarozni, mert a lengőkarnak útban van a feszítéskor.

https://s26.postimg.org/ngm1rq2ax/DSC_0002_8.jpg

Sach az a gyari beszalito de szerintem ha megnezted volna jobban ki van belole csiszolva a Bmw :) Febi stabpalca nem volt valami jo valasztas,de ha rendbe vannak a tobbi gombfejek szilentek akkor nem lesz gondod.




Én is nemrég vettem. Nem volt belőle kicsiszolva semmi, és alapból sem volt benne semmi felirat. Szerintem átcsomagoltat fogtam ki. :(

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
HozzászólásElküldve: 2017.05.12. 14:21 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 129 alkalommal
Kapott köszik: 24 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Még a fentiekhez egy kis szösszenet:

Szerintem ez a lengőkar és egyebek cseréje csak a futómű teljes kiszerelése mellett jól megvalósítható.
Mivel a lengőkarok szilentjei erősen húzzák vissza az egész szerkezetet és a mozgási geometriájuk sem engedi szépen lenyomni a csonkállványt.
Tudom, hogy ezt az üzemszerű műhelyekben nincs kapacitás megvalósítani, de ezért is csinálom magam.
Már a nyomtávrúd vagy axiálcsukló (kinek hogy tetszik), kiemeléséhez is vissza kell kicsit emelőzni a csonkállvány, mert amúgy nekem nem jött ki kényelmesen.
Továbbá, ha a lengőkarok gömbfejeinek kúpos része beleevődik a perselybe, akkor azt a helyén igen nehézkes kiszedni. Csápossal megemelve persze jó, de ha nincs se csápos se akna, akkor jönnek a célszerszám ötletek és célzott megvalósítások.

Jómagam is rákényszerültem néhány célszerszám kialakítására, amik később jó szolgálatot tehetnek még.
Egyet már megmutattam itt nemrég, a kerékagy csavarok meghúzásához ellenhosszabbító, egy 400.- forintos tölgy deszkából és 2 db csavarból...szuper lett...
És itt van még kettő:

1.: Az egyik lengőkar a gömbfej kinyomóval meg sem mozdult. Egy ilyen kinyomó szerszám el is hajlott, kuka. Többet nem kívántam tönkre tenni, ezért 20 dkg-os kiskalapáccsal óvatosan kikocogtattam a persellyel együtt a csonkállványból. Sarokcsiszolóval levágtam a kúpos csavart és néhány 20 mm-es alátétre helyezve, egy 1kg-os kalapáccsal kiütöttem a perselyből. A perselyt védendő rátettem egy 14 mm-es alátétet is. Persze így sem jött ki 1 ütésre...

Kép

Kép

2.: Néhány alkalommal nem fér be a dugókulcs a megfelelő helyre, viszont a csillag-villás hossza kevés és nincs vagy nincs kéznél hosszított csillag-kulcs, továbbá az egymásba akasztással nem szeretném szétnyomni a kulcsokat. Na, erre a helyzetre készítettem ezt a rögtönzött hosszabbítót. 8 mm-es laposvas, 2 db csavar és egy kerékpár markolat. Meg persze kell hozzá fúró és sarokcsiszoló a megmunkáláshoz.

Kép

Kép

Kép

Lehetne még tökéletesíteni, de így is szuperül működik, töredék költségből.

Sokat agyalok mostanában célszerszámokon.
Rövidesen bemutatok még kettőt, amik érdekesebbek ezeknél, kifejezetten futóműhöz.
Továbbá tervezés alatt van (a fejemben) egy szűk, aknamentes garázsokra tervezett (merthogy nálam ez okoz sok fejtörést...) egyszerű autóemelő rendszer, amellyel legalább 50 cm-es hasmagasság (befekvési minimum magasság) elérhető úgy, hogy a kocsi a saját kerekein áll közben.
Mindezt nem százezres költségekkel.
Egy alap jó minőségű szerszámpark is arany áron van, hát még a célszerszámok...! :facepalm:

Hát, ez van...
:franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: 3 bendegúz, bfoto, Jerry
Értékelés: 14.29%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.15. 15:13 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2013.12.14. 15:13
Hozzászólások: 248
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 64 alkalommal
Kapott köszik: 7 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B25TU
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
(. . .)
Továbbá tervezés alatt van (a fejemben) egy szűk, aknamentes garázsokra tervezett (merthogy nálam ez okoz sok fejtörést...) egyszerű autóemelő rendszer, amellyel legalább 50 cm-es hasmagasság (befekvési minimum magasság) elérhető úgy, hogy a kocsi a saját kerekein áll közben.
(. . .)


Erre engem is nagyon érdekelnének költséghatékony megoldások, akna ~60km-re van, deszkából készült rámpákra pedig elég nehézkes a felhajtás és nem is emelnek rajta eleget (felbakolt autó alá nem merek feküdni). Kereskedelemben kapható, acélból készült rámpákkal esetleg van valakinek tapasztalata? Fel lehet vajon ezekre állni egyszerre mind a négy kerékkel?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.15. 16:07 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2009.05.30. 00:00
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 47 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62TUB44
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
http://auto.indavideo.hu/video/Autobill ... SportVerda


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek 491523 az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.16. 08:25 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 129 alkalommal
Kapott köszik: 24 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
491523 írta:
http://auto.indavideo.hu/video/Autobillento_-_Ludwig_Hagara_Bodor_Bertalan_Tordai_Istvan_SportVerda


Na igen, ez is egy megoldás.
De, ez nem egyszerű, ráadásul akárki nem tudja telepíteni és megépíteni, szakipari munka kell hozzá, nem is kevés (hegesztés, zártszelvény darabolás, állványos furatozás, pontos súlyponti mérések, ...stb.)
Ráadásul a mozdítás geometriája terheli az ellen oldali futóművet!
És bő hely kell hozzá.
Én egyszerű, bárki számára viszonylag könnyen létrehozható egységekből álló készletre gondoltam, minimális szakipari munkával (Sarokcsiszolós vágás, furatozás, csavarozás).
És bárki által könnyen telepíthető, kis helyigényű alkalmazásra.
Valami hasonló: LINK
Itt az emeleteket még lehet sokszorozni, ha alacsony állású a gépkocsi, mint a mi esetünkben.

Agyaltam zártszelvényes, keretes rendszerű állványzaton, de az alátámasztási felület szélesítéséhez támasztó rudazat kell, ez viszont nagy helyigényű és nem fér el akárhol, ráadásul méteres darabokból állna egy rakás hegesztéssel és millió furattal, hogy univerzális legyen, ne csak egy típushoz használható. Emelési pontokat kell ráhegeszteni, állítható módon... Nyűgös és sok súlyos, méretes darabból állna.
Ilyesmi: LINK


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.05.16. 08:45 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 129 alkalommal
Kapott köszik: 24 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bfoto írta:
Erre engem is nagyon érdekelnének költséghatékony megoldások, akna ~60km-re van, deszkából készült rámpákra pedig elég nehézkes a felhajtás és nem is emelnek rajta eleget (felbakolt autó alá nem merek feküdni). Kereskedelemben kapható, acélból készült rámpákkal esetleg van valakinek tapasztalata? Fel lehet vajon ezekre állni egyszerre mind a négy kerékkel?


A kapható rámpákra gondoltam én is, de azok csak egy tengelyesek, mert a végén van gurulásgátló, tehát nem tudod hosszabbítani, hogy átgurulj a másikra és alacsonyak.
Ráadásul ami nekünk jó méretű, tehát a 225-245-ös gumikat fogadni tudja, az 25e. a legkevesebb, 1pár.
Egy váltóolaj cserét nem tudsz vele lebonyolítani.
Ennél már az is jóval hatékonyabb, ha egy rakás 15x15-ös gerendafát munkál meg az ember és abból csinál rámpás, emelhető (LEGO-s) rendszert, ami mind a 4 kereket fogadja. Két 15x15-ös gerenda már 30-as szélesség, azon már biztosan áll a kerék, és a legolcsóbb fenyő vagy nyárfa terhelhetősége is jóval meghaladja a szükségeset egy személygépkocsi esetében.
Egyébként jómagam is ebben gondolkodom, csak még finomítom az elképzelést.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2406 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 117, 118, 119, 120, 121

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: FuReady, Google Adsense [Bot], Google [Bot] valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator