Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Hidrotőke

2010.10.17. 20:27

M50 B20-as motoron barátomnak elkezdtek csattogni a hidrotőkéi, megpróbáltunk rajta segíteni egy alapos tisztítással.
70.000Ft lenne kicserélni az összeset, így érdemes volt vele vesződni. Ráadásul tökéletes is lett.

Íme a szóbanforgó motor:

Kép

2010.10.17. 20:48

A hidrotőkéket kiszereltük a helyükről, majd kinyomkodtuk belőlük az olajat.
Szétszedését még édesapámtól láttam, de máshol nem találkoztam vele, hogy így tisztítanák, hanem sok helyen ráfogják, hogy csere, de a fent említett összegért úgy gondoltuk megér egy misét.

Íme a hidrotőke:

Kép

Kép

Ugyan az a hidrotőke, részegységeire bontva, valószínűleg ez okozta a hibát is, mert a közepe kiesett miközben kiakartuk szedni a belső olajtöltésű magját. Ez a középső alkatrész, amelynek rögzítve kéne lennie a vezérműtengely bütyke által nyomkodott házban és ebben csúszkál ki-be az olajtöltésű mag és így jön létre a szelephézag állítás, szelephézag tulajdon képpen nincs is., mert az olajnyomás nekinyomja az olajtöltésű magját a szelepszár végének.
Képek:

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

2010.10.17. 21:43

Az előző hsz.-ban a 3. képen látjuk a hibás hidrotőkét. Jól látható, hogy a tőke házán lévő horonyban áramlik az olaj, majd bejut a lyukon onnét pedig a középső alkatrész préseléssel kialakított vájata irányítja bele a tőkébe, majd onnét bejut a magba.
Íme a kép mégegyszer:

Kép

A hibát a középső alkatrész okozta azzal, hogy elvált a háztól és elfodult a belső préselt vályat a lyukhoz képest és így nem jutott olaj a tőke belsejébe.


Tisztítás menete a következő volt.
Először kinyomkodtuk az olajat a hidrotőkékből. A kis olajtöltésű magot addig mozgattuk ki-be a helyén míg már nem jött ki olaj a töke furatán.
A tőkéből a kis olajtöltésű magot kemény fára való ütögetéssel lehet kicsalogatni a helyéről. Így a lendülete és a tehetetlensége kihozza.
Majd jó alapos benzinfürdő következett, addig mostuk a magot és a tőkét, még tiszta benzin nem jött ki belőlük.

Kép

A kis olajtöltésű mag belső felén, amit összerakott tőkénél nem látunk, van egy kis golyó, melyet benyomva ki tudjuk mosni belőle az olajat, olajsarat. A golyó körüli peremet le-lenyomva ki tudjuk pumpálni belőle az olajat és az üledéket, ezt szerintem célszerű a tisztító folyadék, jelen esetben benzin alatt végezni. Addig pumpáltuk míg csak a tiszta benzin áramlott ki a magból. Ezután alaposan ki lett fújva, rázva, nyomkodva a benzin ugyan ezen alkatrészekből, majd még féktisztítóval teljesen átlettek mosva és radiátoron kiszárrítva.

Kép

Kép

Kép


Így nézett ki a kis mag a tisztítás előtt, a belsejéből hasonló színű benzin jött ki olajsárdarabokkal. Találkoztunk olyannal is amelyiknek nem is tudott működni a golyós szelepe, mert úgy tele volt olajsárral.

Tisztítás előtt:

Kép

Tisztítás után:

Kép

Ezt végigjátszottuk mind a 24db-nál, ill. 23-nál, mert egynek új állta a helyét. Beszerelés előtt minden egyes kis olajtöltésű magot injekciós tűvel feltöltöttünk olajjal, majd visszaraktuk a tőkébe és olaj alá lenyomva és közben a magot ki-be tologatva azt is feltöltöttük olajjal. Mindezt azért, hogy ne csattogjon sokáig beszerelés után. El lett indítva az autó alapjáraton, megvártuk még megmelegedett, eközben még finom csattogó hang hallatszott, majd emelt fordulaton járattuk (2500f/p) 2-3 percig, utána alapjárat és már nem is csattogott, biztonság kedvéért megismételtük mégegyszer a légtelenítést. Azóta is tökéletesen jár a motorja csattogás nélkül.

Középen jobbra az új hidrotőke (1912Ft):

Kép

Kép

2010.10.17. 21:57

Óriási gratulációm!!!
Nagyon szép munka! :taps: :franko:
Remélem tartós is lesz. Egyébként még az 1912Ft is jó ár tudomásom szerint, mert én 5000Ft körül tudtam darabját.
Külön gratuláció és köszönet a részletes dokumentációért!

2010.10.17. 22:10

BMWFUN írta:Óriási gratulációm!!!
Nagyon szép munka! :taps: :franko:
Remélem tartós is lesz. Egyébként még az 1912Ft is jó ár tudomásom szerint, mert én 5000Ft körül tudtam darabját.
Külön gratuláció és köszönet a részletes dokumentációért!


Köszönöm én is a gratulációt!

Eghyébként azért ilyen olcsó, mert Audi 100-as hidrotőke ment bele, ha jól hiszem, ami ugyan olyan méretekkel rendelkezett pontosan mint az eredeti. E miatt mertük beépíteni, méricsgetés céljából, ahonnét hozom az alkatrészeket még azt is megengedte a srác, hogy szétszedjük az új tőkét és minden porcikáját lemértük, de tökéletesen egyezik az eredetivel.
Az ár 30% kedvezménnyel ennyi. A gyárileg belevaló 3000Ft körül állt volna meg.
INA volt benne és ez is INA, amit beleraktunk.

2010.10.17. 22:13

bmw750i írta:
BMWFUN írta:Óriási gratulációm!!!
Nagyon szép munka! :taps: :franko:
Remélem tartós is lesz. Egyébként még az 1912Ft is jó ár tudomásom szerint, mert én 5000Ft körül tudtam darabját.
Külön gratuláció és köszönet a részletes dokumentációért!


Köszönöm én is a gratulációt!

Eghyébként azért ilyen olcsó, mert Audi 100-as hidrotőke ment bele, ha jól hiszem, ami ugyan olyan méretekkel rendelkezett pontosan mint az eredeti. E miatt mertük beépíteni, méricsgetés céljából, ahonnét hozom az alkatrészeket még azt is megengedte a srác, hogy szétszedjük az új tőkét és minden porcikáját lemértük, de tökéletesen egyezik az eredetivel.
Az ár 30% kedvezménnyel ennyi. A gyárileg belevaló 3000Ft körül állt volna meg.
INA volt benne és ez is INA, amit beleraktunk.


Jó tudni. Még kallódik itthon akkor 10 db az 5hengeresből :)
Valaha vettem újakat bele, de kb semmit nem változtatott. dehát az csak ódi. :)

2010.10.17. 22:18

Tök jó leírás. Az E30 hidrotőke még egy szerű cucc volt.

Ott csak egy dugattyú aminek pici luk a falán. Fentről bele folyik nagy résen az olaj. Ettől a pici lyukon mivel nem tudott kifolyni az össze anyag ezért kitolódott a dugatyú amig koppant a szelepszárán. Ekkor megnőtt a nyomás és már ki tudott spriccelni elég mennyiség. No ennek az volt a rákfenéje ez a kis pici luk ami a olajban lévő kosz szemcsétől (benzines kocsi tehát nem sok kosz van benne) eltömődik és egyszerűbb cserélni (na jó csak SOR4) mint kipucolgatni.

No de itt már sokkal komplexebb a megoldás, de mint látható golyó után egyszerűen a bekerült trutyi nem tud kijönni zsák utcába kerül. Nos ez nekem azt jelenti, hogy nagyon fontos a jó minőségű motorolaj és a megfelelő periódusú vagy akár korábbi csere. Mert csak az tudja ezt megakadályozni (pontosabban késleltetni).

Jackson, aki ezt tanulta a kemény melótok és szép képeitekből

2010.10.17. 22:22

bmw750i írta:Majd jó alapos benzinfürdő következett

Lám, lám!
Még a végén kiderül, hogy a benzin is használható valamire! :lol:
Na, ennyit a poénról.
Hát ez nagyszerű!
Ezek szerint ezen alkatrészeket nem is kellene cserélni? Kopásuk = a nullával, mivel olajozottak. A szennyeződéseket kell csak eltávolítani. Annál is inkább, mert van belőlük egypár (igaz, nekem csak a fele van)
Nagyon szép leírás! Gratu az eredményhez!
Váltó ügyben van fejlemény?

2010.10.17. 22:25

jackson írta:Tök jó leírás. Az E30 hidrotőke még egy szerű cucc volt.

Ott csak egy dugattyú aminek pici luk a falán. Fentről bele folyik nagy résen az olaj. Ettől a pici lyukon mivel nem tudott kifolyni az össze anyag ezért kitolódott a dugatyú amig koppant a szelepszárán. Ekkor megnőtt a nyomás és már ki tudott spriccelni elég mennyiség. No ennek az volt a rákfenéje ez a kis pici luk ami a olajban lévő kosz szemcsétől (benzines kocsi tehát nem sok kosz van benne) eltömődik és egyszerűbb cserélni (na jó csak SOR4) mint kipucolgatni.

No de itt már sokkal komplexebb a megoldás, de mint látható golyó után egyszerűen a bekerült trutyi nem tud kijönni zsák utcába kerül. Nos ez nekem azt jelenti, hogy nagyon fontos a jó minőségű motorolaj és a megfelelő periódusú vagy akár korábbi csere. Mert csak az tudja ezt megakadályozni (pontosabban késleltetni).

Jackson, aki ezt tanulta a kemény melótok és szép képeitekből


Igen, azt kifelejtettem én is, hogy szétszedés előtt kapott motormosót és olaj le.
A tőkéket is új olajjal töltöttük fel és a motort is utána, bár maradt még a blokkban, ill. a hengerfejben olajsár, de nem mertem piszkálni, nehogy elvigye az olaj magával és eltömítsen v.mi kis lyukat.

2010.10.17. 22:28

bmw750i írta:Eghyébként azért ilyen olcsó, mert Audi 100-as hidrotőke ment bele,

A természetes kiválasztódás törvénye szerint ezt az alkatrészt ki fogja lökni magából :lol: ...a BC érzékeli, hogy ingolstadti, éééés vége!
Végül is lehet élni 23-mal is! :lol:

2010.10.17. 22:37

simi64 írta:
bmw750i írta:Eghyébként azért ilyen olcsó, mert Audi 100-as hidrotőke ment bele,

A természetes kiválasztódás törvénye szerint ezt az alkatrészt ki fogja lökni magából :lol: ...a BC érzékeli, hogy ingolstadti, éééés vége!
Végül is lehet élni 23-mal is! :lol:


Jaaaj simi, hogy te mindenből az Audi gyűlölőt bogozod ki. :lol:
Amúgy OFF topik már az első oldalon. :wink:

Jackson, aki annyira nem utálja az A-sokat mint simi

2010.10.18. 22:11

jackson írta:Tök jó leírás. Az E30 hidrotőke még egy szerű cucc volt.

Ott csak egy dugattyú aminek pici luk a falán. Fentről bele folyik nagy résen az olaj. Ettől a pici lyukon mivel nem tudott kifolyni az össze anyag ezért kitolódott a dugatyú amig koppant a szelepszárán. Ekkor megnőtt a nyomás és már ki tudott spriccelni elég mennyiség. No ennek az volt a rákfenéje ez a kis pici luk ami a olajban lévő kosz szemcsétől (benzines kocsi tehát nem sok kosz van benne) eltömődik és egyszerűbb cserélni (na jó csak SOR4) mint kipucolgatni.

No de itt már sokkal komplexebb a megoldás, de mint látható golyó után egyszerűen a bekerült trutyi nem tud kijönni zsák utcába kerül. Nos ez nekem azt jelenti, hogy nagyon fontos a jó minőségű motorolaj és a megfelelő periódusú vagy akár korábbi csere. Mert csak az tudja ezt megakadályozni (pontosabban késleltetni).

Jackson, aki ezt tanulta a kemény melótok és szép képeitekből

helo
Ez már egy kicsit OFF
Nagyon szuper ami leírt a bmw750i klubtárs és ahogyan nem kis munkával fotózta:taps: :taps:
ez mind megoldódott volna motorolaj adalékkal :wink:

2010.10.19. 00:54

lepke írta:
jackson írta:Tök jó leírás. Az E30 hidrotőke még egy szerű cucc volt.

Ott csak egy dugattyú aminek pici luk a falán. Fentről bele folyik nagy résen az olaj. Ettől a pici lyukon mivel nem tudott kifolyni az össze anyag ezért kitolódott a dugatyú amig koppant a szelepszárán. Ekkor megnőtt a nyomás és már ki tudott spriccelni elég mennyiség. No ennek az volt a rákfenéje ez a kis pici luk ami a olajban lévő kosz szemcsétől (benzines kocsi tehát nem sok kosz van benne) eltömődik és egyszerűbb cserélni (na jó csak SOR4) mint kipucolgatni.

No de itt már sokkal komplexebb a megoldás, de mint látható golyó után egyszerűen a bekerült trutyi nem tud kijönni zsák utcába kerül. Nos ez nekem azt jelenti, hogy nagyon fontos a jó minőségű motorolaj és a megfelelő periódusú vagy akár korábbi csere. Mert csak az tudja ezt megakadályozni (pontosabban késleltetni).

Jackson, aki ezt tanulta a kemény melótok és szép képeitekből

helo
Ez már egy kicsit OFF
Nagyon szuper ami leírt a bmw750i klubtárs és ahogyan nem kis munkával fotózta:taps: :taps:
ez mind megoldódott volna motorolaj adalékkal :wink:


Hali!

Hát nem nagyon hiszek a motorolaj adalékokban. Hogyan jut el az olaj a hidrotőkébe, amikor szinte teljesen zárt és olajáramlása minimális. Egyszerűen nem megy át rajta annyi olaj, hogy hatékony legyen az adalék, már ha használ is valamit.
Így meg majdnem 100%-os munkát(tisztítást) tudtunk végezni. Azért nem 100%-os, mert az olajtöltésű mag belsejébe én sem látok bele, csak azt tudtam vele csinálni, hogy addig öblögettem benzinnel ki-be, míg csak tiszta benzin jött ki, de maradhatott benne szennyeződés.

2010.10.19. 07:22

bmw750i írta:
lepke írta:
jackson írta:Tök jó leírás. Az E30 hidrotőke még egy szerű cucc volt.

Ott csak egy dugattyú aminek pici luk a falán. Fentről bele folyik nagy résen az olaj. Ettől a pici lyukon mivel nem tudott kifolyni az össze anyag ezért kitolódott a dugatyú amig koppant a szelepszárán. Ekkor megnőtt a nyomás és már ki tudott spriccelni elég mennyiség. No ennek az volt a rákfenéje ez a kis pici luk ami a olajban lévő kosz szemcsétől (benzines kocsi tehát nem sok kosz van benne) eltömődik és egyszerűbb cserélni (na jó csak SOR4) mint kipucolgatni.

No de itt már sokkal komplexebb a megoldás, de mint látható golyó után egyszerűen a bekerült trutyi nem tud kijönni zsák utcába kerül. Nos ez nekem azt jelenti, hogy nagyon fontos a jó minőségű motorolaj és a megfelelő periódusú vagy akár korábbi csere. Mert csak az tudja ezt megakadályozni (pontosabban késleltetni).

Jackson, aki ezt tanulta a kemény melótok és szép képeitekből

helo
Ez már egy kicsit OFF
Nagyon szuper ami leírt a bmw750i klubtárs és ahogyan nem kis munkával fotózta:taps: :taps:
ez mind megoldódott volna motorolaj adalékkal :wink:


Hali!

Hát nem nagyon hiszek a motorolaj adalékokban. Hogyan jut el az olaj a hidrotőkébe, amikor szinte teljesen zárt és olajáramlása minimális. Egyszerűen nem megy át rajta annyi olaj, hogy hatékony legyen az adalék, már ha használ is valamit.
Így meg majdnem 100%-os munkát(tisztítást) tudtunk végezni. Azért nem 100%-os, mert az olajtöltésű mag belsejébe én sem látok bele, csak azt tudtam vele csinálni, hogy addig öblögettem benzinnel ki-be, míg csak tiszta benzin jött ki, de maradhatott benne szennyeződés.


elmegy az,hidd el. :)

2010.10.19. 09:59

szekeres írta:
bmw750i írta:[
Hali!

Hát nem nagyon hiszek a motorolaj adalékokban. Hogyan jut el az olaj a hidrotőkébe, amikor szinte teljesen zárt és olajáramlása minimális. Egyszerűen nem megy át rajta annyi olaj, hogy hatékony legyen az adalék, már ha használ is valamit.
Így meg majdnem 100%-os munkát(tisztítást) tudtunk végezni. Azért nem 100%-os, mert az olajtöltésű mag belsejébe én sem látok bele, csak azt tudtam vele csinálni, hogy addig öblögettem benzinnel ki-be, míg csak tiszta benzin jött ki, de maradhatott benne szennyeződés.


elmegy az,hidd el. :)


Nézd az adalékok segitenek a kenési hibás helyeken, de a "zsák utca hidrotőkében lévő koszt nem fogja kiszedni. Erre csak a tisztitás használ.

Jackson, aki bmw750i párjára áll

2010.10.19. 21:15

jackson írta:
szekeres írta:
bmw750i írta:[
Hali!

Hát nem nagyon hiszek a motorolaj adalékokban. Hogyan jut el az olaj a hidrotőkébe, amikor szinte teljesen zárt és olajáramlása minimális. Egyszerűen nem megy át rajta annyi olaj, hogy hatékony legyen az adalék, már ha használ is valamit.
Így meg majdnem 100%-os munkát(tisztítást) tudtunk végezni. Azért nem 100%-os, mert az olajtöltésű mag belsejébe én sem látok bele, csak azt tudtam vele csinálni, hogy addig öblögettem benzinnel ki-be, míg csak tiszta benzin jött ki, de maradhatott benne szennyeződés.


elmegy az,hidd el. :)


Nézd az adalékok segitenek a kenési hibás helyeken, de a "zsák utca hidrotőkében lévő koszt nem fogja kiszedni. Erre csak a tisztitás használ.

Jackson, aki bmw750i párjára áll


párjára vagy pártjára állsz ?

Nem mindegy :D :D :D

2010.10.20. 00:29

szekeres írta:
bmw750i írta:
lepke írta:
jackson írta:Tök jó leírás. Az E30 hidrotőke még egy szerű cucc volt.

Ott csak egy dugattyú aminek pici luk a falán. Fentről bele folyik nagy résen az olaj. Ettől a pici lyukon mivel nem tudott kifolyni az össze anyag ezért kitolódott a dugatyú amig koppant a szelepszárán. Ekkor megnőtt a nyomás és már ki tudott spriccelni elég mennyiség. No ennek az volt a rákfenéje ez a kis pici luk ami a olajban lévő kosz szemcsétől (benzines kocsi tehát nem sok kosz van benne) eltömődik és egyszerűbb cserélni (na jó csak SOR4) mint kipucolgatni.

No de itt már sokkal komplexebb a megoldás, de mint látható golyó után egyszerűen a bekerült trutyi nem tud kijönni zsák utcába kerül. Nos ez nekem azt jelenti, hogy nagyon fontos a jó minőségű motorolaj és a megfelelő periódusú vagy akár korábbi csere. Mert csak az tudja ezt megakadályozni (pontosabban késleltetni).

Jackson, aki ezt tanulta a kemény melótok és szép képeitekből

helo
Ez már egy kicsit OFF
Nagyon szuper ami leírt a bmw750i klubtárs és ahogyan nem kis munkával fotózta:taps: :taps:
ez mind megoldódott volna motorolaj adalékkal :wink:


Hali!

Hát nem nagyon hiszek a motorolaj adalékokban. Hogyan jut el az olaj a hidrotőkébe, amikor szinte teljesen zárt és olajáramlása minimális. Egyszerűen nem megy át rajta annyi olaj, hogy hatékony legyen az adalék, már ha használ is valamit.
Így meg majdnem 100%-os munkát(tisztítást) tudtunk végezni. Azért nem 100%-os, mert az olajtöltésű mag belsejébe én sem látok bele, csak azt tudtam vele csinálni, hogy addig öblögettem benzinnel ki-be, míg csak tiszta benzin jött ki, de maradhatott benne szennyeződés.


elmegy az,hidd el. :)


Nem nagyon hiszem, hogy magától kipucolódna, mert a kis olajtöltésű magjába befolyik egyszer az olaj, a golyó lezár és onnét ki nem jön.

Az érdekes nem is ez, de, ha nem szedjük szét, jól megszívtuk volna, mert a tönkrement hidrotőkét, hogy vettük volna észre?
Képpel illusztrálom, 2 darabba kéne szétjönni a hidrotőkének, de az egyik 3db-ba jött!

Kép

A kis közbetétje, ami az alant lévő képen a tetején van, az el tudott fordulni a helyén, ezáltal lezárva az olajfuratot. Így vagy betámasztott a szelepnek vagy csattogott, mert megnőtt a hézag.

Kép

Talán kivehető a következő képeken, hogy az elsőnél jó helyen áll a közbetét préselése, tehát át tud jutni az olaj az olajfuraton, a második képen pedig lezárja az olaj útját a közbetét.

Kép

Kép

Alaphelyzetben a közbetét rögzítve van a tőke házához és csak a kis olajtöltésű mag jöhetne ki belőle.

Kép

Kép

Kép

Tehát, ha tudtok olyan adalékot, amelyik belebújik a hidrotőkébe és vissza heggeszti vagy vissza préseli a közbetétet a helyére, akkor elismerem, hogy felesleges volt szétszedni. :) :D :lol:

2010.10.20. 00:33

Oroszlan írta:
jackson írta:
szekeres írta:
bmw750i írta:[
Hali!

Hát nem nagyon hiszek a motorolaj adalékokban. Hogyan jut el az olaj a hidrotőkébe, amikor szinte teljesen zárt és olajáramlása minimális. Egyszerűen nem megy át rajta annyi olaj, hogy hatékony legyen az adalék, már ha használ is valamit.
Így meg majdnem 100%-os munkát(tisztítást) tudtunk végezni. Azért nem 100%-os, mert az olajtöltésű mag belsejébe én sem látok bele, csak azt tudtam vele csinálni, hogy addig öblögettem benzinnel ki-be, míg csak tiszta benzin jött ki, de maradhatott benne szennyeződés.


elmegy az,hidd el. :)


Nézd az adalékok segitenek a kenési hibás helyeken, de a "zsák utca hidrotőkében lévő koszt nem fogja kiszedni. Erre csak a tisztitás használ.

Jackson, aki bmw750i párjára áll


párjára vagy pártjára állsz ?

Nem mindegy :D :D :D


Még nincs párom, úgyhogy nem tud rá állni! :D

2010.10.20. 06:46

Hali!

Hát nem nagyon hiszek a motorolaj adalékokban. Hogyan jut el az olaj a hidrotőkébe, amikor szinte teljesen zárt és olajáramlása minimális. Egyszerűen nem megy át rajta annyi olaj, hogy hatékony legyen az adalék, már ha használ is valamit.
Így meg majdnem 100%-os munkát(tisztítást) tudtunk végezni. Azért nem 100%-os, mert az olajtöltésű mag belsejébe én sem látok bele, csak azt tudtam vele csinálni, hogy addig öblögettem benzinnel ki-be, míg csak tiszta benzin jött ki, de maradhatott benne szennyeződés.[/quote]

elmegy az,hidd el. :)[/quote]

Nem nagyon hiszem, hogy magától kipucolódna, mert a kis olajtöltésű magjába befolyik egyszer az olaj, a golyó lezár és onnét ki nem jön.

Az érdekes nem is ez, de, ha nem szedjük szét, jól megszívtuk volna, mert a tönkrement hidrotőkét, hogy vettük volna észre?

Tehát, ha tudtok olyan adalékot, amelyik belebújik a hidrotőkébe és vissza heggeszti vagy vissza préseli a közbetétet a helyére, akkor elismerem, hogy felesleges volt szétszedni. :) :D :lol:[/quote]


Persze, azt nemtudta volna. te esetedben nameg általában véve szép meló volt. Jók a képek is.
Nekem a szürkébe csattogtak. Kapott adalékot és szépen kisimult.

Valamire jó, valamire nem.

2010.10.20. 08:47

Oroszlan írta:
jackson írta:
Jackson, aki bmw750i párjára áll


párjára vagy pártjára állsz ?

Nem mindegy :D :D :D


Jól van no lelépte a párja fejéről. És átálltam a bmw750i oldalához. :lol:

Jackson, aki pártjára
Hozzászólás küldése

VigLink badge