Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Fékrendszer - tapasztalatok

2006.10.08. 22:09

Minden ami a fékkel kapcsolatos. Tárcsa, betét.....
Csak gyárit érdemes? Kinek milyen tapasztalatai vannak utángyártott betétekkel, tárcsákkal?[/b]

2006.10.10. 13:58

Szassz Sztífön! :D

Nah leírom pontosan milyen árak vannak és hogy hogy is van ez.Ezek a unixos árak,amiket A8 Laca mondott!

Szal ATE-első betét: 24.462 JURID (eredeti minőségű)
ATE-hátsó betét: 14.715 JURID ------II------
ATE-első tárcsa: 24.500 JURID ------II------
ATE-hátsó tárcsa: 21.471 JURID ------II-----
ATE-első tárcsa: 18.550 BREMBO
ATE-hátsó tárcsa: 17.800 BREMBO
Brembo betét az nincs.Ennyit tudok. :wink:

2006.10.10. 14:09

Én csak annyit mondok hogy óvatosan a tárcsákkal mert mikor én megvettem az enyém 2 hátsó tárcsa plusz betét csere elég szép összegembe került :\
És a mai napig nem vagyok meggyőződve róla hogy eredetik a tárcsák :)

De a fékeket mármint a betéteket szereti enni nekem legalábbis.. :roll:

2006.10.10. 16:46

Nekem most ez konkrétan azért aktuális, mert a szerelőmnek mondtam hogy
baromira ráz a kormány meg az egész kocsi amikor fékezek. Kipróbálta és azt mondta hogy valszeg féktárcsa csere. A gond az hogy pár ezer km-rel lett
cserélve az összes tárcsa + betét BMW márkaszervízben. Úgyhogy most nem tudom, hogy milyet kéne bele venni? Nem szeretném hogy újra gond legyen.
Gondoltam arra hogy egy szabályzást még megérne, de ezzel kapcsolatban sincs tapasztalatom.
8O

2006.10.10. 19:54

Steven530d írta:Nekem most ez konkrétan azért aktuális, mert a szerelőmnek mondtam hogy
baromira ráz a kormány meg az egész kocsi amikor fékezek. Kipróbálta és azt mondta hogy valszeg féktárcsa csere. A gond az hogy pár ezer km-rel lett
cserélve az összes tárcsa + betét BMW márkaszervízben. Úgyhogy most nem tudom, hogy milyet kéne bele venni? Nem szeretném hogy újra gond legyen.
Gondoltam arra hogy egy szabályzást még megérne, de ezzel kapcsolatban sincs tapasztalatom.
8O


Hi!

Nem szivesen okoskodom és nem kenyerem az összeesküvés elmélet gyártása,de mivan akkor ha leszabályzott tárcsákat raktak neked fel ami meg van égetve és azért ráz!!!!???? :kalapács

2006.10.10. 21:11

Biztos hogy zsír újak, a BMW NT autónál vizsgálták át a kocsit és ott mondták. Ráadásul le lett csekkolva, hogy abban márkakereskedésben ahol szervizelték a kocsit az alábbiak lettek rendelve és cserélve az autóhoz: 4 tárcsa+betét, kormányösszekötő
Ezen nem is filózok már hogy mi lehet, csak várom hogy kinek milyen tapasztalatai vannak. :roll:

2006.10.10. 21:13

arról nem is beszélve, hogy a féktárcsán kívül még egy rakás dolog okozhatja a rázást. nálam pl a kerék kiegyensúlyozatlansága volt a ludas - annak ellenére, hogy csak fékezésnél rázott. a gumis tökéletesen megoldotta a problémát (és a beígért soktízezer helyett csak 5k volt az ár :wink: ) a kitámasztó is tud érdekes dolgokat okozni.
tehát mielőtt nekiugrik az ember cserélgetni mindent, érdemes körüljárni a dolgot.

persze ettől még megesett velem az előző off autómnál, hogy 3ezer km alatt 4 féktárcsám volt. a lángnál meg szó nélkül cserélték garanciában egymás után, és azt mondták, érzékelik a problémát...

2006.10.10. 21:14

mentoslaci írta:
Steven530d írta:Nekem most ez konkrétan azért aktuális, mert a szerelőmnek mondtam hogy
baromira ráz a kormány meg az egész kocsi amikor fékezek. Kipróbálta és azt mondta hogy valszeg féktárcsa csere. A gond az hogy pár ezer km-rel lett
cserélve az összes tárcsa + betét BMW márkaszervízben. Úgyhogy most nem tudom, hogy milyet kéne bele venni? Nem szeretném hogy újra gond legyen.
Gondoltam arra hogy egy szabályzást még megérne, de ezzel kapcsolatban sincs tapasztalatom.
8O


Hi!

Nem szivesen okoskodom és nem kenyerem az összeesküvés elmélet gyártása,de mivan akkor ha leszabályzott tárcsákat raktak neked fel ami meg van égetve és azért ráz!!!!???? :kalapács


Hi,
Nekem is rázott, tárcsát kellett cserélni. Egyébként ha a tárcsa üt halvány lilás foltokat lehet látni a tárcsán. Ezt nekem is most mutatták. Kicseréltük, megszünt.
Szóval én gyárit vettem, hátsó tárcsák, betét, kézifék betét, kopásjelző, munkadíj 86 eFt.
Szabályzásra azt mondták, hogy ez nem Zsiguli...
A méret miatt egyébként szerintem sem lehet. Nem egy vastag darab, utána egy keményebb fékezés és ugyanúgy üt. Ezt eljátszottam a Mondeómmal, aztán rájöttem, hogy amit megspóroltam a szabályzással, utána mégegyszer kellett munkadíjat fizetnem a szerelésért, mikor cserélték. :lol:

Sepi

2006.10.10. 21:24

Sepi írta:Szabályzásra azt mondták, hogy ez nem Zsiguli...


érdekes, ezt nekem is mondták már. meg a kérdésemhez igen furcsa szemeket meresztettek :lol:

2006.10.10. 21:39

Hello mindenki!
Nem akarok okoskodni,de én nagyon sokat szívtam már BMW fék problémákkal./nemcsak a sajátommal,autójavító vagyok/
A BMW futómű fokozottan hajlamos átadni a fék bármilyen kicsi ütését a kormánynak.Elvileg a gyári előírás az első tárcsa 0.05mm-es ütéshatárát írja elő.Az én tapasztalatom,hogy már 0.03mm-t is lehet enyhén érezni a kormányon.Nagyon fontos a hibátlan tárcsa.Vannak márkaszerelők,akik E39-es fékjavításnál automatikusan cserélik az első lengőkar gumi silentjét.A kitámasztó kar silentjéről van szó,nem az alsó lengőkarról!Komoly szakemberek véleménye szerint,a problémák a gyártás körül vannak.Nem hagyják a féktárcsákat feszültségmentesedni,egyszerűen nincs rá idő.Berakod,felmelegszik,kihül,neadj isten esik az eső,vagy meleg fékkel belemész egy tócsába,és kész.Nehéz ügy!Csak jótanács!!!!főleg 2003-530D-azon szerintem nagy tárcsa van már/324mm/alaposan gondold át,nézd meg a gyári árát,nem biztos,hogy nem éri meg megvenni.Nekem más problémám is volt már,ami állítólag ismert nyűg, csak én nem tudtam.Esőben autózva,hosszabb országúti fékmentes szakasz után a fékre lépve,kemény,de hatástalan féket éreztem.Mondták,hogy ezt tanítják,szárítani kell a féket.OK.Tudom azt is,hogy az új E Merci elektrohidraulikus fékjének már van szárító programja.Nekünk még nincs.Megoldottam,lyukas tárcsákat tettem fel./Zimmermann gyártmányú,a W-Parts Kft.forgalmazza/Nekem bevált,megszünt a baj.
Ha javíttatod,kérdezz rá a garancia feltételeire szerintem.

2006.10.11. 10:21

Én most cseréltem hátsó fékbetétet+kop.jelzőt és az a tapasztalatom,hogy a csere után az elsőnél azonnal kialudt a kop.jelző lámpa a hátsónál csak kb. 100km megtétele után ,számomra ez egy új tapasztalat volt a bömösömmel :wink:

2006.10.20. 12:32

Én is nemrég cseréltem ki a négy fékbetétet. Hátul nem volt fékkopás jelzőm, elől volt. Az első új visszajelzőm úgy aludt ki, hogy többször elindítottam az autót, majd leállítottam és a sokadiknál eltünt. Tehát én nem tettem meg vele 100 km-t. Az elkopott fékbetéteim TEXTARok voltak, hátra azokat raktam, de előlre valami utángyártottat ( TEX az'szem ) mert a TEXTAR oda elég drága volt, mondanom se kell megbántam, mert fékezéseknél az utángyártott betétek nyikorognak. Ma már csak TEXTARt tennék előre is, mert idegesít az ikaruszbuszos féknyikorgás!

2006.10.27. 14:57

kok írta:Én is nemrég cseréltem ki a négy fékbetétet. Hátul nem volt fékkopás jelzőm, elől volt. Az első új visszajelzőm úgy aludt ki, hogy többször elindítottam az autót, majd leállítottam és a sokadiknál eltünt. Tehát én nem tettem meg vele 100 km-t. Az elkopott fékbetéteim TEXTARok voltak, hátra azokat raktam, de előlre valami utángyártottat ( TEX az'szem ) mert a TEXTAR oda elég drága volt, mondanom se kell megbántam, mert fékezéseknél az utángyártott betétek nyikorognak. Ma már csak TEXTARt tennék előre is, mert idegesít az ikaruszbuszos féknyikorgás!

Sziasztok!

:hangos:
Én mint ügyeletes nagytalpú! Az a tapasztalatom, hogy végig próbáltam az összes Európában forgalmazott tárcsát, és betétet!
A véleményem a következő: CSAK KIZÁROLAG "ATE" FÉKALKATRÉSZT SZABAD FELHASZNÁLNI. A többi termék, csak nyugdíjas verdákba való.
Egyetlen olyan nem gyári betét volt, amire azt mondom ,hogy kényszer esetén beszabad vállalni, ez a BOSCH.(az Ö rossz tulajdonsága, csak a szép felni hátrányára vonatkozik! Az összes többi betét, az első nagyobb sebességű fékezés után, azonnal feltükrösödött, és ki lehetett dobni. Mondanom sem kell, hogy az M futóművön a két első tárcsa, 100 ezer Ft.(ATE) A hozzá tartozó betéttel (ATE) 260km/H-ról olyat lehet fékezni, hogy a nyál, ki jön a csukott szádon. Nagyon jó érzés.

Én biztos nem fogok többet kísérletezni az ettől eltérőekkel.
A családom, és a saját biztonságom mindennél többet ér, és nem múlhat azon a párezer ft.

Üdv.

2006.11.12. 02:53

A következőt olvastam valahol: " A fékcsikorgás több okból is lehet. Ha kis fékezésnél csikorog és nagyobb fékezésnél nem, akkor nagy valószínu^séggel a munkahengerek nem járnak egyszerre. A kis fékero~ miatt az egyik munkahenger hamarabb nyomja neki a betétet a tárcsához, mint a vele szemben dolgozó és emiatt szól a fék. Nem nehéz elképzelni, hogy ilyenkor oldalirányba megfeszül a tárcsa és nagyon jól tud csikorogni a rezonancia miatt.
Ha kicsi és nagy fékezéskor egyaránt csikorog, akkor a fékpofa és a fékmunkahenger érintkezo~ felületei között nem süti az érintkezés és berezonál. Ezen tud segíteni ha valami a fémnél puhább dolog van a két felfekvo~ felület között. Ilyen van pl az LPR fékpofák hátulján, bár hamar lekopik :-( Egyesek szerint a cinkspré használ illetve létezik fékcsikorgás gátló spré is. Több cég gyártja, nekem max a Loctite-ot sikerült felhajtanom. A BárdiAutó-nál is lehet kapni, bár az nem spré hanem paszta. Közös tulajdonáguk, hogy a rezonenciából eredo~ fékcsigorgást szüntetik meg. " Vélemény?? Ezek a fékcsikorgás gátló paszták, sprék, rézpaszták érnek valamit?

2006.11.14. 12:33

Kristof80 írta:Én most cseréltem hátsó fékbetétet+kop.jelzőt és az a tapasztalatom,hogy a csere után az elsőnél azonnal kialudt a kop.jelző lámpa a hátsónál csak kb. 100km megtétele után ,számomra ez egy új tapasztalat volt a bömösömmel :wink:


Amikor kicseréled a kopásjelzőket,utána tedd rá a gyújtást az autóra és hagyd ugy kb 30 másodpercig,amíg el nem tűnik a visszajelző lámpa! :wink:

2006.11.15. 09:43

Felmerült a kérdés, hogy nem lehet tudni hogy mi a gyári és mi nem, hiszen a jurid a BMW beszállítója.
Nagyon egyszerű a válasz: a gyári tárcsa oldalán rajta van egy csomó szám (méret, cikkszám stb.) és a BMW embléma, míg az utángyártottan egyszerüen csak egy Jurid felirat. A betétnél ugyanez a helyzet, a gyárin embléma- az utángyártottan Jurid felirat. Ez tapasztalat, én ezt már benyaltam sajnos... :-(

2006.11.15. 09:56

Norbi525tds írta:Felmerült a kérdés, hogy nem lehet tudni hogy mi a gyári és mi nem, hiszen a jurid a BMW beszállítója.
Nagyon egyszerű a válasz: a gyári tárcsa oldalán rajta van egy csomó szám (méret, cikkszám stb.) és a BMW embléma, míg az utángyártottan egyszerüen csak egy Jurid felirat. A betétnél ugyanez a helyzet, a gyárin embléma- az utángyártottan Jurid felirat. Ez tapasztalat, én ezt már benyaltam sajnos... :-(


Én úgy tudom, a BMW az ATE-val áll kapcsolatban.
Nekem a jurid nem jött be. Szerintem nagyon kemény betét.
Gyári szerint egy tárcsának komoly igénybevételnél, 2 garnitura betétet kell kiszolgálni.
De hát kinek a papné, kinek a lánya!
Én maradnék a 18 éves unokájánál!!! :lol: :lol: :lol:

2006.11.15. 13:45

kbhont írta:De hát kinek a papné, kinek a lánya!
Én maradnék a 18 éves unokájánál!!! :lol: :lol: :lol:


Te kis kujon :oops:

2006.11.15. 20:22

Sziasztok!!!! Énis az ATE ét favorizálom amellet énis ugytudom ho ez a gyári beszálitó !Alkatrész boltos vagyok és van egy ismerösömnek egy mercije e 270 cdi arra hozattam neki brembo tárcsákat hát 1000km után elkezdett lilulni rázta az elejét mint állat hozzáteszem nemégette el megsemi nagy kontra mert ugye az elején nemszabad mert megég a felület és a fékhatás nula lesz az eredetihez képest!!Szoval hozattam rá ATE ét és megoldodott a dolog természetesen a fékbetét is ijen volt!!!A bömösön legalábis az enyémen 324mm es a tárcsa átmér és az uj vastagsága 29.9 minimum 28.4 lehet tehát ha egy kicsit használod a féket és meg kopik akkor azt a 1.5 mm ert azonnal tuléped ha leakarod szabályozni szoval ez nem mükszik!!!! :D

2006.11.15. 20:41

Sziasztok!

Végig gondolva ezt a fék kérdést, mindenről beszéltünk már, az olajat kivéve.
Aki sokat megy autópályán, vagy hegyi utakon, annak ajánlatos szerintem
50e km-ként ,vagy 2évente lecserélni a fékolajat.
Az olajnak, van egy rossz tulajdonsága, az hogy nedv szívó!
Arról nem is beszélve, hogy a nagyteljesítményű munkahengerekben, fel tud forrni, és romlik a minősége.
Szerintem egy vegyész, ha van köztünk el tudná magyarázni.

Üdv.
Hozzászólás küldése

VigLink badge