Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

2011.01.05. 05:53

528black írta:csőő!

Mér kapott a Bömim piros matricát? (2010 09 körű)

2.8 duplavanos 99' üzemmelegen hegyilevegő a kipuf gáz,tök jó CO a megengedett tizede,stb

????????? :evil:


Kevés pénz volt nálad? :lol:

Elvileg ez a helyzet:

TC írta:Fekete plakett: korszerűtlen, nem környezetbarát járművek,
amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 0, 1, 3.

Piros színű plakett – korszerűtlen, kevésbé környezetbarát járművek,
amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 2.

2.3. Kék színű plakett – korszerű, környezetbarát járművek,
amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 4, 6, 7, 8.

2.4. Zöld színű plakett – korszerű, kiemelten környezetbarát járművek,
amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 9, és az e fölöttiek.

A tiszta gázüzemű vagy elektromos meghajtású,
illetőleg – hibrid (elektromos és Otto- vagy dízelmotoros) 5. számú
környezetvédelmi osztályba sorolt járművekhez, amennyiben az az Otto- vagy dízelmotor
osztályba sorolása szerint korszerűtlen, akkor piros, minden más esetben zöld színű plakettet kell kiadni.


Simán korrigáltatnám, mert egy szmogriadónál otthon kell hagynod a paripát.
Igaz Pécs kevésbé szmogos város.

2011.01.05. 09:03

Imco írta:
528black írta:csőő!

Mér kapott a Bömim piros matricát? (2010 09 körű)

2.8 duplavanos 99' üzemmelegen hegyilevegő a kipuf gáz,tök jó CO a megengedett tizede,stb

????????? :evil:


Kevés pénz volt nálad? :lol:

Elvileg ez a helyzet:

TC írta:Fekete plakett: korszerűtlen, nem környezetbarát járművek,
amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 0, 1, 3.

Piros színű plakett – korszerűtlen, kevésbé környezetbarát járművek,
amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 2.

2.3. Kék színű plakett – korszerű, környezetbarát járművek,
amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 4, 6, 7, 8.

2.4. Zöld színű plakett – korszerű, kiemelten környezetbarát járművek,
amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 9, és az e fölöttiek.

A tiszta gázüzemű vagy elektromos meghajtású,
illetőleg – hibrid (elektromos és Otto- vagy dízelmotoros) 5. számú
környezetvédelmi osztályba sorolt járművekhez, amennyiben az az Otto- vagy dízelmotor
osztályba sorolása szerint korszerűtlen, akkor piros, minden más esetben zöld színű plakettet kell kiadni.


Simán korrigáltatnám, mert egy szmogriadónál otthon kell hagynod a paripát.
Igaz Pécs kevésbé szmogos város.

Miért :?:
A benzinesekkel is baj van?
Tankolj bele kukoricapálinkát!
A DPF-es is jobbat kap :!:

2011.01.05. 09:32

Ja elég durva!

Majd utánajárok a 'zöldkártyásoknál'.

Köszi szépen az információt

2011.01.05. 11:29

Ami engem foglalkoztató kérdés:

Adott a magyarországon vásárolt E60 530i - 2004 - 6 sebességes - KÉK matricát kapott
ezzel szemben adott egy külföldről behozott E46 330i - 2002- 5sebességes - ZÖLD matricát kapott.

Kérdésem: Miért?

2011.01.05. 15:59

mate írta:Ami engem foglalkoztató kérdés:

Adott a magyarországon vásárolt E60 530i - 2004 - 6 sebességes - KÉK matricát kapott
ezzel szemben adott egy külföldről behozott E46 330i - 2002- 5sebességes - ZÖLD matricát kapott.

Kérdésem: Miért?


Mert a barom nem tudta (nézte meg), hogy a E60 M54 már Euro4-es kategória ami zöld. Balhézni kell az asztalt verni és kérni a cseréjét.

Jackson, aki morogna

2011.01.07. 18:11

Na ma megvolt a vizsgám. Mivel Jackson kekec ezért EuroIII-as lettem kék cetlivel. Történet alant:

Jackson az amúgy nagyon türelmes autóklubos szakival (már a lámpa beállításnál is vele csináltam).
J: Milyen kategória lesz a kocsi?
Szaki: 4-es mivel 1996 január 1 utáni.
J: De az nem stimmel mivel a BMW 1998/9hó után már csak EuroIII-as kocsikat csinált.
Szaki: De annak kéne lennie OBD csatinak.
J: Semmi gond ott a csatlakozó az utastérben.
Szaki: Hmmmmmm. Akkor próbáljuk meg.

Kábel bedug diag és simán ment (vette az OBD-n a sebességjelet, lekérdezte a hibatárolót, tesztelt stb.). A vizsga alatt egyszerűen 6-os környezetvédelmi csoportra csinálták meg és mehettem az önkormányzathoz forgalmi cserélni. Kék környezetvédelmi kategória ragacs fel rak már ott az autóklubban.
És az önkormányzatba hátsó forgalmival be (persze vehetek másik Klubos keretet) és forgalmi csere (amőgy 15 napon belül kell egy adatlap birtokában ami adott az autóklub) után kaptam a zöld forgalmi cetlit.

Tapasztalatok:
Minden E39-es benzines minimum kék szint kap. Ha a marha nem fogja fel, hogy 1998/9 hó elött EuroII avagy 4-es kategória (és nem a régi hibás 2-es) akkor balhézni kell. Ha más nem hivatkozni a 1996jan1 utáni EU gyártású kocsi kötelezően legalább 4-es szabályra.
Négy lambdás rendszertől (2 katalizátor elött +2 utána és van OBDII a utastérben is) már EuroIII-as ami 6-os kategória és csak szíveskedjenek bedugni a gépet a baloldali tároló rekeszben lenyitható fedelű OBDII csatiba és nem fordulatszám figyelő jeladóval vacakolni.

Jackson, aki csont nélkül ment át a vizsgán

2011.01.07. 18:25

jackson írta:Na ma megvolt a vizsgám. Mivel Jackson kekec ezért EuroIII-as lettem kék cetlivel. Történet alant:

Jackson az amúgy nagyon türelmes autóklubos szakival (már a lámpa beállításnál is vele csináltam).
J: Milyen kategória lesz a kocsi?
Szaki: 4-es mivel 1996 január 1 utáni.
J: De az nem stimmel mivel a BMW 1998/9hó után már csak EuroIII-as kocsikat csinált.
Szaki: De annak kéne lennie OBD csatinak.
J: Semmi gond ott a csatlakozó az utastérben.
Szaki: Hmmmmmm. Akkor próbáljuk meg.

Kábel bedug diag és simán ment (vette az OBD-n a sebességjelet, lekérdezte a hibatárolót, tesztelt stb.). A vizsga alatt egyszerűen 6-os környezetvédelmi csoportra csinálták meg és mehettem az önkormányzathoz forgalmi cserélni. Kék környezetvédelmi kategória ragacs fel rak már ott az autóklubban.
És az önkormányzatba hátsó forgalmival be (persze vehetek másik Klubos keretet) és forgalmi csere (amőgy 15 napon belül kell egy adatlap birtokában ami adott az autóklub) után kaptam a zöld forgalmi cetlit.

Tapasztalatok:
Minden E39-es benzines minimum kék szint kap. Ha a marha nem fogja fel, hogy 1998/9 hó elött EuroII avagy 4-es kategória (és nem a régi hibás 2-es) akkor balhézni kell. Ha más nem hivatkozni a 1996jan1 utáni EU gyártású kocsi kötelezően legalább 4-es szabályra.
Négy lambdás rendszertől (2 katalizátor elött +2 utána és van OBDII a utastérben is) már EuroIII-as ami 6-os kategória és csak szíveskedjenek bedugni a gépet a baloldali tároló rekeszben lenyitható fedelű OBDII csatiba és nem fordulatszám figyelő jeladóval vacakolni.

Jackson, aki csont nélkül ment át a vizsgán
Akkor a te autód környezetszennyezőbb pedig benzin a miénk 7 es kategóriában volt eddig a tiéd pedig 6-os pedig diesel és kormol a franc se megy el ezeken az embereken!! Péter

2011.01.07. 18:42

Orsika írta:Akkor a te autód környezetszennyezőbb pedig benzin a miénk 7 es kategóriában volt eddig a tiéd pedig 6-os pedig diesel és kormol a franc se megy el ezeken az embereken!! Péter


A 6, 7 és 8 tök egyforma.

6: EURO-III minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű gépjármű;
7: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű;
8: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
Mind EuroIII-as.

Jackson, aki szerint a benya környezetbarátabb :wink:

2011.01.07. 18:48

jackson írta:
Orsika írta:Akkor a te autód környezetszennyezőbb pedig benzin a miénk 7 es kategóriában volt eddig a tiéd pedig 6-os pedig diesel és kormol a franc se megy el ezeken az embereken!! Péter


A 6, 7 és 8 tök egyforma.

6: EURO-III minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű gépjármű;
7: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű;
8: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
Mind EuroIII-as.

Jackson, aki szerint a benya környezetbarátabb :wink:


Értem de akkor miért nem 8 a környezetvédelmi besorolás a kocsinak vagy nekünk nincs benne obd vagy mifene?? Péter

2011.01.07. 18:55

Orsika írta:Értem de akkor miért nem 8 a környezetvédelmi besorolás a kocsinak vagy nekünk nincs benne obd vagy mifene?? Péter


Nézd meg a csatit szerintem az a gond mivel olyan motor vezérlője van ami nem támogatja a OBDII szabványt ezért nem hozták előre.

Jackson, aki láttot már több 2000 utáni dízelt és nem volt neki OBDII-je csak körcsati elöl

2011.01.07. 18:56

jackson írta:
Orsika írta:Értem de akkor miért nem 8 a környezetvédelmi besorolás a kocsinak vagy nekünk nincs benne obd vagy mifene?? Péter


Nézd meg a csatit szerintem az a gond mivel olyan motor vezérlője van ami nem támogatja a OBDII szabványt ezért nem hozták előre.

Jackson, aki láttot már több 2000 utáni dízelt és nem volt neki OBDII-je csak körcsati elöl


Az enyém ODB-s, és 7-es van a forgalmiban.

2011.01.07. 18:59

barbrady írta:Az enyém ODB-s, és 7-es van a forgalmiban.


Akkor bénák. Lehet hogy facelift után (2000/9 gyártási hónaptól mert az a forgalomba helyezés 2001/1/1-től) jelent meg a OBDII és onnan 8-nak kéne lennie.

Jackson, aki erre gondol

2011.01.07. 20:33

jackson írta:
barbrady írta:Az enyém ODB-s, és 7-es van a forgalmiban.


Akkor bénák. Lehet hogy facelift után (2000/9 gyártási hónaptól mert az a forgalomba helyezés 2001/1/1-től) jelent meg a OBDII és onnan 8-nak kéne lennie.

Jackson, aki erre gondol
Enyém is 7-es és 2002/1-es és csak OBDII-van az utastérbe.

2011.01.07. 20:55

admin írta:
jackson írta:
barbrady írta:Az enyém ODB-s, és 7-es van a forgalmiban.


Akkor bénák. Lehet hogy facelift után (2000/9 gyártási hónaptól mert az a forgalomba helyezés 2001/1/1-től) jelent meg a OBDII és onnan 8-nak kéne lennie.

Jackson, aki erre gondol
Enyém is 7-es és 2002/1-es és csak OBDII-van az utastérbe.


És mértek már ilyen OBDII-es utastéres dízelt valakinek OBDII alapján? Tehát nem köt be semmit a motortérbe csak OBDII kábel és a hátsó mérőszonda a kipufogóban.
Mert még az is lehet, hogy ugyan OBDII a csati de mondjuk nem tud minden paramétert amit mérne a cucc.
A másik eset ha hülyék tehát simán lehetne 8-as mert csak az a diffi a kettő között. Pl. a 6-osban is azzal KELL mérnie, de nincs benne a nevében.

Jackson, aki közben meló-zik

2011.01.07. 20:59

jackson írta:
admin írta:
jackson írta:
barbrady írta:Az enyém ODB-s, és 7-es van a forgalmiban.


Akkor bénák. Lehet hogy facelift után (2000/9 gyártási hónaptól mert az a forgalomba helyezés 2001/1/1-től) jelent meg a OBDII és onnan 8-nak kéne lennie.

Jackson, aki erre gondol
Enyém is 7-es és 2002/1-es és csak OBDII-van az utastérbe.


És mértek már ilyen OBDII-es utastéres dízelt valakinek OBDII alapján? Tehát nem köt be semmit a motortérbe csak OBDII kábel és a hátsó mérőszonda a kipufogóban.
Mert még az is lehet, hogy ugyan OBDII a csati de mondjuk nem tud minden paramétert amit mérne a cucc.
A másik eset ha hülyék tehát simán lehetne 8-as mert csak az a diffi a kettő között. Pl. a 6-osban is azzal KELL mérnie, de nincs benne a nevében.

Jackson, aki közben meló-zik
Erről Muha úr tud nyilatkozni mert ő vizsgáztatta ősszel hogy hogy mérték.Előtte meg csak ......zöldkártya volt.

2011.01.07. 21:16

admin írta:Erről Muha úr tud nyilatkozni mert ő vizsgáztatta ősszel hogy hogy mérték.Előtte meg csak ......zöldkártya volt.


Muha úr nem tud nyilatkozni, mert elviszi vizsgára és otthagyja majd megy a kész kocsiért.

Jackson, aki maga vitte személyesen

2011.01.07. 22:26

jackson írta:
admin írta:Erről Muha úr tud nyilatkozni mert ő vizsgáztatta ősszel hogy hogy mérték.Előtte meg csak ......zöldkártya volt.


Muha úr nem tud nyilatkozni, mert elviszi vizsgára és otthagyja majd megy a kész kocsiért.

Jackson, aki maga vitte személyesen
Időpontokat foglal és úgy viszi nem hagyja ott :!:
Hozzászólás küldése

VigLink badge