Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

2010.02.09. 23:01

Imco írta:
Labi írta:nem értem a kérdésed Chris!

nekem most volt a dupla vizsga és kéket kaptam.... ki kapott sárgát?

Sárga a müszaki, a felsö /2012/, az alsó, a környezetvédelmi, kék.
Jan 29. állapot szerint.


így vagyon!

Re: ..........

2010.02.10. 09:32

MChris írta:
jackson írta:
MChris írta:
jackson írta:
MChris írta:
pistino1 írta:az enyém meg sárga és ha behajtok mi lesz? levehetik a rendszámot? lefejeznek? ki figyeli? közterületes, rendőr? vicc az egész


sárga az most nem kék már? Jacko multkor irta de nem tudom akkor mi van... :roll: :?


A röhej, hogy most sárga cetli van a kocsin akkor nem hajthat be. Mivel a jelenlegi szabályzás érvényes. Ha azonban gyorsan elmész egy egyesitett műszaki vizsgára és kapsz egy kék-et na akkor már be mehetsz :lol: :lol:
De hogy ki büntet és hogyan fogalmam sincs.
A röhely: tavaly még olyan szöveggel árultam a E30 318i-t hogy ez zöld cetlis és behajthat a városba. Mára ez elavult.

Egyébként nem vicc az egész a levegő szennyezés miatt egyre komolyabban kell venni ezeket a tiltásokat. Igaz nem azzal kezdeném , hogy nem a gyártói paramétereknek meg kell felelnie a kocsiknak. Hanem egy abszolút értéket kéne megadni a Co2, No2 stb. kibocsájtásokra. És mellesleg akkor nem olyan, hogy új kocsi csak Euro4 és használt meg lehet akármi is. Hanem kiszórni a kétüteműeket stb.
És nincs vinnyogás, meg ja mi lessz a nyugdijas bácsikával mert megfulladunk a városokban. A bácsika meg akinek nem telik nem környezet szennyező autóra járjon tömeg közlekedéssel. Na ja és ehhez a tömegközlekedést is fejleszteni kell nem leépiteni mint most.

Jackson, aki szerint lenne mit rendet csinálni a ramatyban


Te Jacko én mindig hhheeeee?????

Tagunk most műszakiztatott és sárgát kapott te meg ha jól értem akkor azt irod hogy még kéket kéne... :?

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ


Tényleg gáz akkor sárgát január 1-től nem oszthattak csak a többi négy szint.

Jackson, aki szerint utánna kéne nézni mert nagyon megszívhatja


elöző oldalon irta pistino hogy sárga lett neki (97 euro 2)


az igaz, hogy sárga, de nem idén kaptam, hanem tavaly októberben. Most két évig nem kell mennem, de ha Pestre be akarok menni, akkor le kellene vizsgáztatnom az autót? vagy az a sárga a mostani kék? :D majd valaki megfejti 8) bár én csak arra reagáltam, hogy hogy fogják ezt követni és bűntetni? :oops:

2010.02.10. 09:45

úgy tudom, hogy a 98' alatti dízelek is feketét kapnak. .....de nem biztos. van egy cikk belinkelve és ott van leírva pontosan...

a másik meg: nekem azt mondták, hogy kékkel csak szmogriadó esetén nem lehet behajtani a belső kijelölt zónába. ...feketével fogalmam sincs.....

de az biztos, hogy azért hozták a rendeletet, mert be akarják tartatni és gondolom aki ezt nem teszi, büntit kap.

2010.02.10. 10:09

Januárban vizsgáztattam, kék matricát kaptam (Euro 2 motor). Azt mondták, hogy a zölddel mindenhova, a kékkel a kőrútig, pirossal a Hungária kőrútig lehet szmog riadó esetén behajtani, a feketével meg nem lehet közlekedni. Ez utóbbi azért érdekes, mert nem tudom mi van a BKV buszokkal, stb. ?
Üdv: Zoli

2010.02.10. 10:15

VZoltan írta:Januárban vizsgáztattam, kék matricát kaptam (Euro 2 motor). Azt mondták, hogy a zölddel mindenhova, a kékkel a kőrútig, pirossal a Hungária kőrútig lehet szmog riadó esetén behajtani, a feketével meg nem lehet közlekedni. Ez utóbbi azért érdekes, mert nem tudom mi van a BKV buszokkal, stb. ?
Üdv: Zoli


még mindig azt kérdezem és a sárgával?

2010.02.10. 10:28

pistino1 írta:
VZoltan írta:Januárban vizsgáztattam, kék matricát kaptam (Euro 2 motor). Azt mondták, hogy a zölddel mindenhova, a kékkel a kőrútig, pirossal a Hungária kőrútig lehet szmog riadó esetén behajtani, a feketével meg nem lehet közlekedni. Ez utóbbi azért érdekes, mert nem tudom mi van a BKV buszokkal, stb. ?
Üdv: Zoli


még mindig azt kérdezem és a sárgával?


"A rendelet egy másik, szintén elfogadott pontja szerint jövő év októberétől kezdve minden évben október 20. és március 8. között a különösen forgalomszennyező gépjárművek egyáltalán nem hajthatnak be a fővárosban a Hungária körgyűrűn belüli területre. Ezeket a gépkocsikat már most is megkülönbözteti a rendszámukon található sárga matrica."
Tehát ez szmog rendelet nélkül is jelenlegi is érvényes. Csak az emberek többsége elfelejti/nem tudja.

Egy pontosabb cikk:
LINK ODA
Itt látszik a hatszögletű a környezetvédelmi cédula. És ne tessék össze keverni a szmog riadó alatti páros-páratlan marhasággal.

Jackson, aki a végén csinál környezetvédős topikot hogy ne össze vissza legyen az információ

2010.02.10. 10:59

jackson írta:
pistino1 írta:
VZoltan írta:Januárban vizsgáztattam, kék matricát kaptam (Euro 2 motor). Azt mondták, hogy a zölddel mindenhova, a kékkel a kőrútig, pirossal a Hungária kőrútig lehet szmog riadó esetén behajtani, a feketével meg nem lehet közlekedni. Ez utóbbi azért érdekes, mert nem tudom mi van a BKV buszokkal, stb. ?
Üdv: Zoli


még mindig azt kérdezem és a sárgával?


"A rendelet egy másik, szintén elfogadott pontja szerint jövő év októberétől kezdve minden évben október 20. és március 8. között a különösen forgalomszennyező gépjárművek egyáltalán nem hajthatnak be a fővárosban a Hungária körgyűrűn belüli területre. Ezeket a gépkocsikat már most is megkülönbözteti a rendszámukon található sárga matrica."
Tehát ez szmog rendelet nélkül is jelenlegi is érvényes. Csak az emberek többsége elfelejti/nem tudja.

Egy pontosabb cikk:
LINK ODA
Itt látszik a hatszögletű a környezetvédelmi cédula. És ne tessék össze keverni a szmog riadó alatti páros-páratlan marhasággal.

Jackson, aki a végén csinál környezetvédős topikot hogy ne össze vissza legyen az információ

Jackson!
Ez a cikk már több, mint 1 éves!
Azóta már "színesedtünk", eltörölték a zöldkártyát, másfajta szabályozás lépett életbe, még volt szó páros-páratlan marhaságokról is stb.
Jelen pillanatban akkora a káosz, hogy senki nem tud kiigazodni rajtuk :roll:

2010.02.10. 13:39

simi64 írta:
jackson írta:
pistino1 írta:
VZoltan írta:Januárban vizsgáztattam, kék matricát kaptam (Euro 2 motor). Azt mondták, hogy a zölddel mindenhova, a kékkel a kőrútig, pirossal a Hungária kőrútig lehet szmog riadó esetén behajtani, a feketével meg nem lehet közlekedni. Ez utóbbi azért érdekes, mert nem tudom mi van a BKV buszokkal, stb. ?
Üdv: Zoli


még mindig azt kérdezem és a sárgával?


"A rendelet egy másik, szintén elfogadott pontja szerint jövő év októberétől kezdve minden évben október 20. és március 8. között a különösen forgalomszennyező gépjárművek egyáltalán nem hajthatnak be a fővárosban a Hungária körgyűrűn belüli területre. Ezeket a gépkocsikat már most is megkülönbözteti a rendszámukon található sárga matrica."
Tehát ez szmog rendelet nélkül is jelenlegi is érvényes. Csak az emberek többsége elfelejti/nem tudja.

Egy pontosabb cikk:
LINK ODA
Itt látszik a hatszögletű a környezetvédelmi cédula. És ne tessék össze keverni a szmog riadó alatti páros-páratlan marhasággal.

Jackson, aki a végén csinál környezetvédős topikot hogy ne össze vissza legyen az információ

Jackson!
Ez a cikk már több, mint 1 éves!
Azóta már "színesedtünk", eltörölték a zöldkártyát, másfajta szabályozás lépett életbe, még volt szó páros-páratlan marhaságokról is stb.
Jelen pillanatban akkora a káosz, hogy senki nem tud kiigazodni rajtuk :roll:


Akkor tisztázzuk jogszabályilag mi érvényes:
Budapest Főváros Közgyűlésének 69/2008. (XII. 10.) önkormányzati rendelete Budapest Főváros szmogriadó-tervéről
II. Szmoghelyzet kialakulásának megelőzése és előzetes intézkedések, 3. § paragrafus beiktatva és ÉRVÉNYES.

Tehát aki most sárga cetlivel bemegy a védett zónába az megszegi és büntethető. Nem tudom mi a birság speciel.

A környezetvédelmi vizsgálatról szóló rendelet hatályos 2010 január 1.-e óta tehát a Fekete, piros, kék, zöld cédulákat osztogatnak vizsgánál. Nem öszekeverni a 2012-ig érvényes kerek sárga cédulával. Most csak a hatszögletűről beszélünk.

Tehát ahogy leirtam, ha sárga a cédulád és be akarsz menni nyomás egyesitett vizsgára. Lecserélik a céduládat és már mehetsz is be.
Az önkormányzati rendelet módositása folyamatban van. Reméljük nem Word Replace:sárga To:kék formában.

Jackson, aki reméli most már mindekinek minden tiszta.

2010.02.10. 13:45

jackson írta:
simi64 írta:
jackson írta:
pistino1 írta:
VZoltan írta:Januárban vizsgáztattam, kék matricát kaptam (Euro 2 motor). Azt mondták, hogy a zölddel mindenhova, a kékkel a kőrútig, pirossal a Hungária kőrútig lehet szmog riadó esetén behajtani, a feketével meg nem lehet közlekedni. Ez utóbbi azért érdekes, mert nem tudom mi van a BKV buszokkal, stb. ?
Üdv: Zoli


még mindig azt kérdezem és a sárgával?


"A rendelet egy másik, szintén elfogadott pontja szerint jövő év októberétől kezdve minden évben október 20. és március 8. között a különösen forgalomszennyező gépjárművek egyáltalán nem hajthatnak be a fővárosban a Hungária körgyűrűn belüli területre. Ezeket a gépkocsikat már most is megkülönbözteti a rendszámukon található sárga matrica."
Tehát ez szmog rendelet nélkül is jelenlegi is érvényes. Csak az emberek többsége elfelejti/nem tudja.

Egy pontosabb cikk:
LINK ODA
Itt látszik a hatszögletű a környezetvédelmi cédula. És ne tessék össze keverni a szmog riadó alatti páros-páratlan marhasággal.

Jackson, aki a végén csinál környezetvédős topikot hogy ne össze vissza legyen az információ

Jackson!
Ez a cikk már több, mint 1 éves!
Azóta már "színesedtünk", eltörölték a zöldkártyát, másfajta szabályozás lépett életbe, még volt szó páros-páratlan marhaságokról is stb.
Jelen pillanatban akkora a káosz, hogy senki nem tud kiigazodni rajtuk :roll:


Akkor tisztázzuk jogszabályilag mi érvényes:
Budapest Főváros Közgyűlésének 69/2008. (XII. 10.) önkormányzati rendelete Budapest Főváros szmogriadó-tervéről
II. Szmoghelyzet kialakulásának megelőzése és előzetes intézkedések, 3. § paragrafus beiktatva és ÉRVÉNYES.

Tehát aki most sárga cetlivel bemegy a védett zónába az megszegi és büntethető. Nem tudom mi a birság speciel.

A környezetvédelmi vizsgálatról szóló rendelet hatályos 2010 január 1.-e óta tehát a Fekete, piros, kék, zöld cédulákat osztogatnak vizsgánál. Nem öszekeverni a 2012-ig érvényes kerek sárga cédulával. Most csak a hatszögletűről beszélünk.

Tehát ahogy leirtam, ha sárga a cédulád és be akarsz menni nyomás egyesitett vizsgára. Lecserélik a céduládat és már mehetsz is be.
Az önkormányzati rendelet módositása folyamatban van. Reméljük nem Word Replace:sárga To:kék formában.

Jackson, aki reméli most már mindekinek minden tiszta.

És akkor a külföldi rendszámú autókkal mi a helyzet? E-s rendszám, P-s rendszám?

2010.02.10. 13:47

simi64 írta:
jackson írta:
simi64 írta:
jackson írta:
pistino1 írta:
VZoltan írta:Januárban vizsgáztattam, kék matricát kaptam (Euro 2 motor). Azt mondták, hogy a zölddel mindenhova, a kékkel a kőrútig, pirossal a Hungária kőrútig lehet szmog riadó esetén behajtani, a feketével meg nem lehet közlekedni. Ez utóbbi azért érdekes, mert nem tudom mi van a BKV buszokkal, stb. ?
Üdv: Zoli


még mindig azt kérdezem és a sárgával?


"A rendelet egy másik, szintén elfogadott pontja szerint jövő év októberétől kezdve minden évben október 20. és március 8. között a különösen forgalomszennyező gépjárművek egyáltalán nem hajthatnak be a fővárosban a Hungária körgyűrűn belüli területre. Ezeket a gépkocsikat már most is megkülönbözteti a rendszámukon található sárga matrica."
Tehát ez szmog rendelet nélkül is jelenlegi is érvényes. Csak az emberek többsége elfelejti/nem tudja.

Egy pontosabb cikk:
LINK ODA
Itt látszik a hatszögletű a környezetvédelmi cédula. És ne tessék össze keverni a szmog riadó alatti páros-páratlan marhasággal.

Jackson, aki a végén csinál környezetvédős topikot hogy ne össze vissza legyen az információ

Jackson!
Ez a cikk már több, mint 1 éves!
Azóta már "színesedtünk", eltörölték a zöldkártyát, másfajta szabályozás lépett életbe, még volt szó páros-páratlan marhaságokról is stb.
Jelen pillanatban akkora a káosz, hogy senki nem tud kiigazodni rajtuk :roll:


Akkor tisztázzuk jogszabályilag mi érvényes:
Budapest Főváros Közgyűlésének 69/2008. (XII. 10.) önkormányzati rendelete Budapest Főváros szmogriadó-tervéről
II. Szmoghelyzet kialakulásának megelőzése és előzetes intézkedések, 3. § paragrafus beiktatva és ÉRVÉNYES.

Tehát aki most sárga cetlivel bemegy a védett zónába az megszegi és büntethető. Nem tudom mi a birság speciel.

A környezetvédelmi vizsgálatról szóló rendelet hatályos 2010 január 1.-e óta tehát a Fekete, piros, kék, zöld cédulákat osztogatnak vizsgánál. Nem öszekeverni a 2012-ig érvényes kerek sárga cédulával. Most csak a hatszögletűről beszélünk.

Tehát ahogy leirtam, ha sárga a cédulád és be akarsz menni nyomás egyesitett vizsgára. Lecserélik a céduládat és már mehetsz is be.
Az önkormányzati rendelet módositása folyamatban van. Reméljük nem Word Replace:sárga To:kék formában.

Jackson, aki reméli most már mindekinek minden tiszta.

És akkor a külföldi rendszámú autókkal mi a helyzet? E-s rendszám, P-s rendszám?


Abbol kevés van :wink:

.....

2010.02.10. 13:57

ez jó E-P- rendszám és a külföldiek bármilyen autóval bemehetnek, én meg magyar létemre nem...............hűűűűűűűűűhaaaaaaaa

Környezetvédelmi kategóriák

2010.02.21. 10:01

Huhh nehezebb volt mint gondoltam. Egy halom alkalommal kavarodtak a hozzászólások
Eddig jutottam a másolgatással. De legalább előkerültek a témával kapcsolatos dolgok a "Mindent amit mondani akarsz" és a "E39 Kérdések és válaszok" mélyéről.

Jackson, a másoló moderátor

2010.02.21. 11:21

SZia Jackó!

Ha már létrehoztad, itt van egy TC leírás. (sztem törölni kéne az előző hozzászólásokat, mert összezavarják az embert!



--------------------------------
Zöld plakett:
- lambdaszondával szabályzott keverékképzésű, katalizátoros, benzinüzemű gépjármű;
- az EU-ban, az USA-ban vagy Japánban 1998. január 1. után gyártott, dízelüzemű gépjármű;
- legalább EURO-II minősítésű tehergépkocsi és autóbusz

Kék plakett:
- szabályozatlan keverékképzésű, katalizátorral felszerelt gépkocsik

Sárga plakett:
- egyéb négyütemű, benzinmotoros gépkocsik

Piros plakett:
- egyéb, kétütemű, benzinmotoros vagy dízelüzemű gépkocsik

Később a kék és piros plakett megszűnt, az ide sorolt autók is sárga matricát kaptak a rendszámra.

Látható tehát, hogy a régi szisztéma szerint a szabályzott keverékképzésű autók, az EURO-II normát teljesítő autók és az 1998 utáni dízelek kerültek a felső kategóriába, minden más az alsóba. Létezett persze már ekkor is a környezetvédelmi osztály fogalma, bár ez közvetlenül nem mutatkozott a rendszámon látható plakett színében. Feltüntették azonban a zöldkártya hátoldalának alján és az új, kódszámos forgalmi engedély V.9 rovatában.

0: katalizátor nélküli, benzinüzemű, a jóváhagyási előírások szerint nem minősített dízelüzemű, ENSZ-EGB 83.00-83.01/A vagy 49.00-49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott dízelüzemű;
1: katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű;
2: katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű, kivéve a 4. osztályba sorolt EURO-II minősítésű gépjármű;
3: EURO-I minősítésű dízelüzemű gépjármű;
4: EURO-II minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű - benzinüzemű vagy EURO-II minősítésű dízelüzemű gépjármű;
5: tiszta gázüzemű vagy elektromos meghajtású, illetőleg hibrid (a gépjárművet meghajtó elektromos-, valamint benzin- vagy dízelmotorral is ellátott) hajtású, kivéve, ha belső égésű motorja nem éri el az EURO-III minősítést);
6: EURO-III minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, benzinüzemű gépjármű;
7: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű;
8: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
9: EURO-IV minősítésű, katalizátoros, szabályozott keverékképzésű benzinüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
10 és 11: EURO-IV minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
12: EURO-V minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
13: EEV minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;
14: EURO-V minősítésű gépjármű;
15: EURO-V minősítésű gépjármű

Amennyiben a hibridhajtású jármű belső égésű motorja legalább EURO-III minősítésű, a belső égésű motor szerinti kategóriába kell besorolni.

A 2010. január 1-től érvényes rendszer más határokkal dolgozik, és ismét négy kategóriát ismer:

Fekete színű plakett - korszerűtlen, nem környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 0, 1, 3.
Piros színű plakett - korszerűtlen, kevésbé környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 2.
Kék színű plakett - korszerű, környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 4, 6, 7, 8.
Zöld színű plakett - korszerű, kiemelten környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 9 és az e fölöttiek.

Látható tehát, hogy a lambdaszondával szabályzott keverékképzésű személygépkocsik alanyi jogon nem kapják meg a piros plakettet, csak ha egyébként a gyártó részéről rendelkeznek EURO-II minősítéssel. Bonyolítja a helyzetet, hogy a jelen szabályozás csak néhány éves, előtte a 2. kategóriába tartozott minden szabályzott keverékképzésű autó, amely nem tartozott legalább az EURO-III kategóriába. Így - ha jól emlékszem - 2007-ig ezek az autók a 2. környezetvédelmi osztályba kerültek, és sokuknál ez szerepelt a zöldkártyán és a forgalmi engedélyben is.

Emellett a 6/1990 KöHÉM-rendelet, amely a fenti kategóriákat meghatározza, tartalmaz egy kivételt, amely szerint az 1996 után az EU területén forgalomba helyezett autók kérésre átsorolhatóak a 4. osztályba, hiszen elméletileg ettől az időponttól csak EURO-II minősítésű autók kerülhettek forgalomba.

Azon autók esetében, amelyek azóta jártak műszaki vizsgán (tehát szinte mind), elvileg a műszaki adatlapon már a javított besorolás szerepel, amennyiben tulajdonosváltás is történt, a forgalmiban is. Persze ez csak elmélet, sok esetben ezzel egyszerűen nem foglalkozott a tanúsítványadó vagy az okmányiroda.

Ha tehát önnek a forgalmi engedélyben 2. kategória szerepel, és az autó EURO-II minősítésű, vagy egyszerűen csak 1996. január 1. utáni első forgalomba helyezésű, akkor a következőket teheti:

1. A következő műszaki vizsgán jelzi ez irányú igényét, és a tanúsítványadó kiállítja a 4. környezetvédelmi osztályba sorolást tartalmazó Műszaki Adatlapot.
2. A Nemzeti Közlekedési Hatóság kijelölt vizsgálóállomásán kér egy úgynevezett műszaki szemlét, melynek során a hatóság megállapítja a korrekt besorolást, majd szintén kiállít egy Műszaki Adatlapot. Ennek a szemlének a hatósági díja 1770 Ft.

A Műszaki Adatlappal besétál egy okmányirodába, ahol bejegyzik az adatváltozást. Ez sajnos gyakorlatban a forgalmi engedély cseréjét jelenti minden esetben, mindhárom, még érvényes típus esetén (kétlapos, háromlapos "szöveges", háromlapos "kódos"). Ennek költsége jelenleg 6000 Ft.

Fontos, hogy a törzskönyv cseréje ilyenkor nem szükséges.

Még egy megjegyzés a konkrét típushoz:
A 6. kategória EURO-III normát feltételez. Bár a Suzuki gyártott az EURO-III-nak megfelelő ezres Swiftet 2000-től, a magyar piacon 2001. decemberig csupán Euro-II-es autókat forgalmaztak. Az ezres motor nem sokkal ez után ki is került a palettából, így itthon a 6. kategóriájú 1.0 Swift meglehetősen ritka, azok is jórészt külföldről behozott autók. Ezek könnyen azonosíthatóak a kipufogó leömlőcsonkjában elhelyezett katalizátorukról. Amennyiben az öné nem ilyen, valószínűleg Euro-II-es, és így 4. osztályba sorolják majd - ez persze a plakett színét tekintve nem jelent különbséget.

Végül, mivel erre vonatkozóan is volt kérdés, egy táblázat a régi zöldkártyák felső részén található kódokról:

00 Egyéb, az alábbiakba nem sorolható kivitelű jármű
01 Benzinmotor (négyütemű)
51 Benzinmotor, szabályozott motorüzemű, katalizátorral
41 Benzinmotor, szabályozatlan motorüzemű, katalizátorral
08 Kétütemű benzinmotor
58 Kétütemű benzinmotor, szabályozott motorüzemű, katalizátorral
48 Kétütemű benzinmotor, szabályozatlan motorüzemű, katalizátorral
11 Cseppfolyósított gázzal üzemelő motor
54 Cseppfolyósított gázzal üzemelő motor, szabályozott motorüzemű, katalizátorral
44 Cseppfolyósított gázzal üzemelő motor, szabályozatlan motorüzemű, katalizátorral
21 Wankel (forgó dugattyús) motor
55 Wankel (forgó dugattyús) motor, szabályozott motorüzemű, katalizátorral
45 Wankel (forgó dugattyús) motor szabályozatlan motorüzemű, katalizátorral
02 Dízelmotor
22 Közvetlen befecskendezésű dízelmotor
03 Kényszergyújtású, dízel jellegű motor
06 Többfajta tüzelőanyaggal működő motor
07 Elektromos motor
10 Gázturbina
12 Nagynyomású gázzal üzemelő motor
66 Többfajta üzemanyaggal működő (kettős üzem)
76 Többfajta üzemanyaggal működő (benzin-alkohol)
86 Többfajta üzemanyaggal működő (gázolaj-növényi olaj)

Üdvözlettel:

Autódoktor

2010.02.21. 11:26

Szia!

Pont ez inditott el a másolásra. Ez első hozzászólásban nyomtam rá egy linket. De jobb is hogy bemásoltad, meg marad ha elpakolját a TC-ről.

Direkt másoltam össze az anyagot mert össze-vissza előfordul a téma. A másik ilyen amire nincs téma nyitva az adós ügy.
A bajom, hogy nagyon sok szétszórt topikban beszéltünk róla és már én is hülyét kapok amikor keresem ezt merre is beszéltük.
Megkérdezik 4szer amiről már máshol volt szó és szinte esélye sincsen megtalálni.

Itt legalább egyben vannak a hasonló beszélgetések. :wink:

Jackson, aki reméli nem taposott bele mások lelkébe a másolással :roll:

2010.02.21. 11:30

az teljesen jó, hogy összeszeded, csak a korábbi hsz-ek nem fedték a valóságot, ezért törölném!

egyébként itt egy másik poszt, szintén TC-s

http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2010 ... tteseknek/

sztem ide csak "hivatalos" valamilyen orgánumból kimásolt és alátámasztott infókat tegyünk, ne kútfőből merítsünk...

2010.02.21. 11:40

Labi írta:az teljesen jó, hogy összeszeded, csak a korábbi hsz-ek nem fedték a valóságot, ezért törölném!
............
sztem ide csak "hivatalos" valamilyen orgánumból kimásolt és alátámasztott infókat tegyünk, ne kútfőből merítsünk...


Hát törölni nem szeretek. Mert pl. elvesznének Labi örökbecsű hozzászólásai. Aki végig olvassa a fórumot azért látja a melyik hivatalos szöveg melyik hülyeség témát.
Nem másoltam amúgy hanem mozgattam (tehát a másik fórumban már nincs meg).

Jackson, aki most megy "pihenni" a gyerekkel a mozgatás után

2010.02.21. 11:46

Most nézem, hogy a metró szimulátorban 4*66kW=264kW a régi kék metró teljesitménye. Basszus a saját kocsim majdnem ugyan ennyi (210kW) és mégis mennyi utast szállit a kettő és az ráadásul elektromos a metró.
Hogy is van akkor ez a környezet védelem?

Jackson, aki tömegközlekedne a városban ha normálisan lehetne

2010.02.21. 11:50

Labi írta:az teljesen jó, hogy összeszeded, csak a korábbi hsz-ek nem fedték a valóságot, ezért törölném!

egyébként itt egy másik poszt, szintén TC-s

http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2010 ... tteseknek/

sztem ide csak "hivatalos" valamilyen orgánumból kimásolt és alátámasztott infókat tegyünk, ne kútfőből merítsünk...




Hihi ez megint a mi zsebünkre megy és semmi köze a légszennyezéshez.... Mint kiderült az újabb nem biztos hogy jobb....megy a vita az öreg dieselek kontra magasnyomású csúcs hiper szuper tökéletes égésű dieselekről jelenleg is.
Tudni illik a régi fekete füstös csotrogányok nem annyira veszélyesek mint színtelen dieselek, bár annak látszanak....a titok a méretekben rejlik...A kipufogó gázokban található koromszemcsék méretében....és a részecskeszűrők is csak bizonyos méretekig képesek szűrni....

2011.01.05. 01:35

csőő!

Mér kapott a Bömim piros matricát? (2010 09 körű)

2.8 duplavanos 99' üzemmelegen hegyilevegő a kipuf gáz,tök jó CO a megengedett tizede,stb

????????? :evil:

2011.01.05. 01:37

Ja és a fogyasztás mocskosjó :P
Hozzászólás küldése

VigLink badge