* *
Pontos idő: 2018.08.15. 01:54

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 17828 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 888, 889, 890, 891, 892
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)
HozzászólásElküldve: 2017.12.28. 20:35 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2505
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
A problémám a következő volt:
X3 3.0d manuális váltós, alapjáraton erős vibráció kormányon - váltókaron, sőt az ülésben ülve abban is érezhető. Ezen túl 1-2-3 fokozatban hirtelen kikuplungoláskor a motor fordulatszáma egy pillanatra az alapjárati fordulatszám alá esett, és "befulladt" egy pillanatra.

Kuplungot és kettőstömegű lendkereket - mint hibaforrást - és kizártam, mert 5ekm-rel korábban cseréltettem.

Első körben motortartó bakokat cseréltettem, így egy nagyon kicsit enyhébbé vált a remegés.

Ezután az autót egy kerékemelővel féloldalra borítottuk, mert én azt gyanítottam, hogy a kipufogó érhet bele valahol terhelésváltáskor a kasztniba, de itt nem találtunk hibát, viszont a motorvédő burkolatot levéve észleltük alulról, hogy gázelvételre a bordásszíj belazul, és az ismételt feszülése produkálja a fulladást.

Második körben sok német fórumot olvasgatva hosszbordásszíj - feszítők és görgők cseréjét javasolták.

Erre ma került sor, de hívott a szerelő, hogy a feszítő teljesen jól működik, a görgőket és a szíjat cseréli, illetve az ékszíjtárcsa lesz szerinte a hiba okozója.

Gyorsan vettem a Lángban egy ékszíjtárcsát, aminek a cseréje után megszűnt a remegés, és a fordulatszám esés miatti fulladás is.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kovessyroli az itt látható tagok köszönték meg: 2 Bandi1978, kzolee
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)
HozzászólásElküldve: 2017.12.28. 20:46 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5685
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1419 alkalommal
Kapott köszik: 1371 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
Az a jó ebben, hogy nem csak X3-nál működik ez a megoldás. ;)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)
HozzászólásElküldve: 2017.12.28. 21:15 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2505
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
kzolee írta:
Az a jó ebben, hogy nem csak X3-nál működik ez a megoldás. ;)


A típust csak a történeti hűség miatt írtam be.
Bármelyik dieselnél előjöhet, az enyémen 261ekm-nél engem speciel nagyon zavart.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)
HozzászólásElküldve: 2018.02.23. 19:02 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2011.11.11. 02:29
Hozzászólások: 213
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 8 alkalommal
Kapott köszik: 14 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: m57d30
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok! 25 és 30d-s klubtársak! Ha hasonlóan tesznyén kerepelne a kocsitok, mint ahogyan a videóban lehet hallani, (valójában annyira nem is lehet) elképzelhető, hogy a főtengely szíjtárcsa adja a hangot, mert mint kiderült, nem csak morogni tud. Gallacának ismét köszönöm szépen a tippet! Tavaly áprilistól küzdök már a kerepelős, borzalmasan dízeles hanggal, igaz annyira nem jártam utána, mint a héten. Eddig a legtöbben szelephangra tippeltek, amitől kicsit besz@rtam és elterveztem, hogy a szelepdekli alatt kicserélek, amit csak lehet. Főleg azért, mert a kopott vezérműtengelyt is mondta valaki. Erre kiderült, hogy a nyomorult szíjtárcsa zörgött, most pedig úgy jár mint az álom. A ketyegős videó: https://www.youtube.com/watch?v=6nZi4LX7iGQ

_________________
üdv,
Csongi


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Csongi az itt látható tagok köszönték meg: 2 eddy, Gallaca
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)
HozzászólásElküldve: 2018.03.28. 16:47 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2006.10.11. 00:00
Hozzászólások: 967
Tartózkodási hely: Balatonkenese
Adott köszi: 41 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62 / 540
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!
Pár napja betettem egy üvegtetőt a leneztető helyére!
Sajnos csak addig örültem, amíg nem mentem az autóval, mert 80-nál már elég jelentős szél zaj volt!
Aztán rá írtam Gallacára és 2 napon belül a kezembe fogtam a gyári tömítést! Kicseréltem és teljesen megszűnt a zaj!
Javaslom, akinek tetőablaka van célszerű ezt a tömítést is 20 évente cserélni... :D :D :D
Megéri! :wink:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kbhont az itt látható tagok köszönték meg: 3 Gallaca, Jerry, NagySándor
Értékelés: 14.29%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)
HozzászólásElküldve: 2018.04.04. 11:24 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.10.12. 11:58
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Győr / Esztergom
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D25
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok,

120-140 közötti sebességnél nem minden esetben, de sokszor tapasztaltam enyhe rázkódást a kormányon illetve a padlólemezen, mely főleg egyenletes haladásnál jelentkezett, gyorsításnál mérséklődött, a fékezéstől független volt. Néha napokig nem tapasztaltam, utána néha napokig igen, de mindig csak 120-140 körül, sem alatta, sem felette.

Megoldás: ki lett cserélve mind a négy első lengőkar felújított lengőkarokra (új Lemförder szilent, illetve Érden gömbfejes cégnél felújíttatott gömbfejek). A régi lengőkarok közül kettő még gyári volt, elég laza gömbfejekkel és itt-ott repedt szilentekkel.

Azóta az említett rázkódás nem jelentkezik. Remélem nem is fog.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek GA0425 az itt látható tagok köszönték meg: eddy
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)
HozzászólásElküldve: 2018.04.12. 19:44 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 415
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 61 alkalommal
Kapott köszik: 70 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Minden előjel, normál használat során az autó elkezdett bután járni alapjáraton a piros lámpánál. A fordulatszámmérő ugrált fel-alá, klíma nélkül is leállt az autó a legváratlanabbkor piros lámpánál nagyon ciki volt amikor kis ingadozással kibírt 30-50 másodpercet és zöldnél leállt. Sőt, valami elkezdett kerepelni a szívósor környékén mintha az egyik injektor csattogna.

Alapvetően otthon tartom az autót, éppen Pesten jött elő a jelenség. Irány Muhaati. Attila légtömegmérőt és szeparátort javasolt.
Lehúzott légtömegmérővel javult a helyzet, de az ingadozás maradt, lehetett közlekedni az autóval mert nem állt le, de kb egy 520i szintjére esett vissza az autó menetdinamikája, kb 4000-4500ig engedte a fordulatszámot.

Aznap este a jófogásról sikerült is intézni egy használt légtömegmérőt, a srác használtan vette már, de sosem használta csak kipróbálta. Egyébként tartalék volt a vidéki utakra a csomagtartóban. Az autó nagyon szépen megköszönte, visszajött az erő, fickósabb hangja lett, üresben szépen harapott gázra. Menetközben viszont kicsit darabosnak éreztem a hirtelen gyorsításokat (pl. előzés), de leforgott szépen. Az alapjárati ingadozás megszünt. A kerepelés még mindig jelen volt.

Gallacanál gépre tettük, vezérműtengely jeladó hiba.

Beszereztem Gallacától egy gyári vezérműtengely jeladót, és egy Autoteile olajszeparátort.

Alkalmi áron árultak a jófogáson új injektorokat, elvittem őket beméretni és kitisztíttani Érdre az injektor.hu-hoz.

Eljött a nagy nap, Attiláék kicserélték a jeladót, a 6 spriccektort és az olajszeparátort... Amikor végre volt hely alapos bemelegítés után koppantani a gázpedált, huh. :D Szerintem előkerült mind a 193 ló és a 280Nm. :D Gázreakció azonnali, az autó 1750-től még negyedik fokozatban is elemében van, a kerepelés alapjáraton megszünt. Nagyon tetszik a Vanos működése amit eddig nem tapasztaltam ennyire egyértelműen, hogy 1750-3000 között poroszkálva, egyenletes és kimért gyorsítással az autó nagyon nyugodt, de nyomatékos, semmi vadulás. De amikor kell, akkor a Vanos vált, az autó hátulja beül és elkezdi röpíteni a 1.5 tonnás kasznit. :D

A gyárilag bemondott 7.0s 0-100 gyorsulás érzetre megvan, még nem mértem.

Érdekesség képpen írnám, hogy 1996 júniusi olajszeparátor volt az autóban... Amikor voltam lekérdezni a szerviztörténetet, ott nem felejtették el kiszámlázni (márkaszerviz) az előző tulajnak...

Köszönöm Gallacának, és Muhaatinak a segítséget! :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: 2 Jerry, muhaati
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: MEGOLDOTT---- HIBÁK!! (E39)
HozzászólásElküldve: 2018.06.10. 18:12 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2010.01.20. 01:00
Hozzászólások: 94
Tartózkodási hely: Pfaffenhofen an der Glonn
Adott köszi: 55 alkalommal
Kapott köszik: 29 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54B30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Üdv Urak!

Nem először kerül ide ez a téma, de azért leírom.....Olajszeparátor.
1. jel: olajcsepegés
2. jel: indításnál pár másodpercig egyenetlen alapjárat
Menet közben nem volt semmi hiba.
Aztán jött a
3. jel: füstölés. indításnál kinyomott egy szép nagy pamacsot, természetesen egy idő után már olajat is után kellett tölteni.
Hibajelzés (check engine) nem volt semmi.Menet közben minden ok.Mivel innen a fórumról már tudtam, hogy ez tipushiba, rendeltem egy olajszeparátort, kicserélése után minden rendben.
Néha csak kisebb pamacsot nyomott, de időnként elég nagyot, elég ciki volt, aki nem ért hozzá, azt hiszi a motor kuka, vagy minimum hengerfejes.
A BMW már csak ilyen ijesztgetős autó :)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 17828 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 888, 889, 890, 891, 892

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator