Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Porlasztócsúcs

2018.06.18. 21:15

Smekon írta:
Na végre valaki, aki a szakmaiságot figyelembe véve ad tanácsot !

A teljes légtömegteszt az mit jelent ? Szakember kell hozzá ? Kell hozzá speciális mérőeszköz ? Esetleg én meg tudom csinálni ?

A motortartó bakok biztosan nem lettek ellenőrizve vákumtömörségre, ehhez megint az a kérdésem, mint a légtömegtesztnél.

A vákumcsövek sorrendjét pedig nem tudom ellenőrizni, mert az online TIS-ben nem találtam erre vonatkozó részt, a realoem szerint meg a 4-ből 2 le van dugózva, viszont nekem meg csak 1 van ledugózva, ahonnan ment a csapantyúszabályzóra.

A fogyasztást műszer szerint néztem, viszont a pillanatnyi fogyasztást mutató óra is többet mutat most, mondjuk 130 tempomatnál, mint a felújítás előtt.

A porlasztófelújjítással kapcsolatban miért vannak fenntartásaid ? Esetleg vigyem el valakihez ellenőriztetni ? Mennyi km míg az "új" porlasztók betanulnak ?


INPA-ban, DIS-ben van turbó, egr, légtömegmérő hármasra teszt. (gyári diagnosztika)

A vákuumtömörséget ilyen eszközzel tudod tesztelni:

https://lincos.hu/2926-vakuum-es-nyomaspumpa.html

Vákuumcső sorrendben Gallaca segít majd, mert abban ő a mágus!

A porlasztófelújítással kapcsolatban azért vannak fenntartásaink, mert 99%-ban kínai alkatrészekkel újítják fel a porlasztókat, amik pár ezer km után behánynak. Az ellenőrzésnél is sokszor szokott lenni hiányosság, mert nem a hatot tesztelik egyszerre, hanem sokszor külön külön, úgy meg nem biztos, hogy minden baj kiütközik. Az új porlasztóknak nem kell betanulniuk, ha csak nem lettek kitörölve az adaptációk. Abban az esetben egy 20-30 km nem árt neki, mire újra valós korrekciós értékekkel fog dolgozni a rendszer.

Re: Porlasztócsúcs

2018.06.19. 09:42

Gallaca írta: Vákuumcsövek megfelelő sorrendben lettek feldugva az elosztóra? Nem mindegy a sorrend, a lyukak eltérő méretűek.

Erről kérhetnék információt? úgy emlékszem, egyesével cseréltem, de inkább ellenőrizném..

Re: Porlasztócsúcs

2018.06.19. 22:22

ST1 írta:
Gallaca írta: Vákuumcsövek megfelelő sorrendben lettek feldugva az elosztóra? Nem mindegy a sorrend, a lyukak eltérő méretűek.

Erről kérhetnék információt? úgy emlékszem, egyesével cseréltem, de inkább ellenőrizném..

Balról jobbra: Turbó, Egr, motorbak, klapni. Vagy elölről hátra, ahogy tetszik.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: ST1
Értékelés: 4.76%

Re: Porlasztócsúcs

2018.06.20. 11:40

Gallaca írta:
ST1 írta:
Gallaca írta: Vákuumcsövek megfelelő sorrendben lettek feldugva az elosztóra? Nem mindegy a sorrend, a lyukak eltérő méretűek.

Erről kérhetnék információt? úgy emlékszem, egyesével cseréltem, de inkább ellenőrizném..

Balról jobbra: Turbó, Egr, motorbak, klapni. Vagy elölről hátra, ahogy tetszik.


Szuper le is ellenőrzöm !

És közben kiderült, hogy még is csak igazad volt !

Újból rádugtam a gépet és a következő hibák jöttek fel:
-1E30 Boost pressure regulation
-0404 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/ Performance
-0400 Exhaust Gas Recirculation

Ami, változás törntént az, annyi, hogy az EGR nyomásszabályzóján van ugye két csatlakozó, eredetileg ami az EGR-re cső ment az nekem a belső csatlakozón, volt, viszont a realoem a külsőre mutatta, ezért megcseréltem.

Illetve tegnap észrevettem még valamit: Gyújtást ráadom, motorháztetőt felnyitottam és egy ilyen lüktető hangot hallottam és ha a fékpedálra ráléptem akkor a pedálon éreztem a lüktetést.

A fentebb leírt hibákból ti mire következtettek ?

Re: Porlasztócsúcs

2018.06.20. 15:29

Smekon írta:
Gallaca írta:
ST1 írta:
Gallaca írta: Vákuumcsövek megfelelő sorrendben lettek feldugva az elosztóra? Nem mindegy a sorrend, a lyukak eltérő méretűek.

Erről kérhetnék információt? úgy emlékszem, egyesével cseréltem, de inkább ellenőrizném..

Balról jobbra: Turbó, Egr, motorbak, klapni. Vagy elölről hátra, ahogy tetszik.


Szuper le is ellenőrzöm !

És közben kiderült, hogy még is csak igazad volt !

Újból rádugtam a gépet és a következő hibák jöttek fel:
-1E30 Boost pressure regulation
-0404 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/ Performance
-0400 Exhaust Gas Recirculation

Ami, változás törntént az, annyi, hogy az EGR nyomásszabályzóján van ugye két csatlakozó, eredetileg ami az EGR-re cső ment az nekem a belső csatlakozón, volt, viszont a realoem a külsőre mutatta, ezért megcseréltem.

Illetve tegnap észrevettem még valamit: Gyújtást ráadom, motorháztetőt felnyitottam és egy ilyen lüktető hangot hallottam és ha a fékpedálra ráléptem akkor a pedálon éreztem a lüktetést.

A fentebb leírt hibákból ti mire következtettek ?

Akkor most elrontottad, realoemen fordítva van valamiért az egr csövezése feltüntetve. úgy kell lennie mint ahogy a turbónál van rajzolva. Külső a bemenő ág, belső megy a szabályzott elemre. Tehát az egr-re a belső, kék gyűrűs csonk megy.

Szerintem a fűtéscsap pulzál, ott van a bal rugótornyon.

Re: Porlasztócsúcs

2018.06.20. 22:49

Gallaca írta:
Smekon írta:
Gallaca írta:
ST1 írta:
Gallaca írta: Vákuumcsövek megfelelő sorrendben lettek feldugva az elosztóra? Nem mindegy a sorrend, a lyukak eltérő méretűek.

Erről kérhetnék információt? úgy emlékszem, egyesével cseréltem, de inkább ellenőrizném..

Balról jobbra: Turbó, Egr, motorbak, klapni. Vagy elölről hátra, ahogy tetszik.


Szuper le is ellenőrzöm !

És közben kiderült, hogy még is csak igazad volt !

Újból rádugtam a gépet és a következő hibák jöttek fel:
-1E30 Boost pressure regulation
-0404 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/ Performance
-0400 Exhaust Gas Recirculation

Ami, változás törntént az, annyi, hogy az EGR nyomásszabályzóján van ugye két csatlakozó, eredetileg ami az EGR-re cső ment az nekem a belső csatlakozón, volt, viszont a realoem a külsőre mutatta, ezért megcseréltem.

Illetve tegnap észrevettem még valamit: Gyújtást ráadom, motorháztetőt felnyitottam és egy ilyen lüktető hangot hallottam és ha a fékpedálra ráléptem akkor a pedálon éreztem a lüktetést.

A fentebb leírt hibákból ti mire következtettek ?

Akkor most elrontottad, realoemen fordítva van valamiért az egr csövezése feltüntetve. úgy kell lennie mint ahogy a turbónál van rajzolva. Külső a bemenő ág, belső megy a szabályzott elemre. Tehát az egr-re a belső, kék gyűrűs csonk megy.

Szerintem a fűtéscsap pulzál, ott van a bal rugótornyon.


A turbónyomás szabályzót cseréljem ki ?

Re: Porlasztócsúcs

2019.01.15. 15:51

:cry:
Gallaca írta:Történet, hátha valaki hasznát veszi valamikor!

Tegnapi progi meló után, egy kis injektorkiszedés volt. Kaptam kölcsön egy kiszedőszerszámot reggelig, így bele kellett állnom a dologba. Kettőt kellett kivennem. Szerencsére könnyebben ment, mint gondoltam. Az eredmény itt látható. Borzasztóan néz ki! Nem akarom jelzőkkel illetni... :facepalm: KépMi ez a moslék rajta?KépEz csak rozsdás.Kép
Schnitzer Szabitól hoztam 3 injektort, amit elvittem beméretni, hogy milyen állapotban vannak. Bár Szabi mondta, hogy így ahogy van tegyem be, mert jók tutira, viszont én szerettem volna tudni mivel állok szemben.
Diesel szervizes ragaszkodott hozzá, hogy mérjük be a kiszedett injektorokat is, mert nem biztos, hogy azok a rosszak, lehet, hogy a motornak van baja. Mert ha azok jók, minek cserélni!? Oké, ráálltam, bár mondtam tökmindegy, mert a cserék már itt vannak. Dél körül felhívott, hogy az injektoraim jók, kicsi a hibájuk, ettől nem lehet egyenetlen az alapjárat, a motorom rossz! A csereinjektorokat, már be sem méri, mert minek! Az ütő megállt bennem. Hívtam a szerelősrácot, aki megállapította mi a baja a kocsinak, mondtam neki mit mondott a dieseles. Válasz: AZ LEHETETLEN! Cseréljem az injektorokat!
Ott álltam két szakember között!!! Kinek higgyek? Már azon gondolkoztam, hogy megyek, veszek egy diesel kompressziómérőt, és végigmérem a hengereket, akkor kiderül... Benzinesem bezzeg van itthon...
Aztán a Fiam unszolására, az esélytelenek nyugalmával nekiálltunk beszerelni Szabitól hozott teszteletlen injektorokat. A régiket nem akartam visszarakni! Gondoltuk ha nem javul az alapjárat, még mindig ráérünk méregetni.
Burkolatokat rá sem szereltük, úgy indítottam némi fohász után...... Megint Hullámzó alapjárat!!! :facepalm: :doglotlo: 20 súlyos másodpercig, aztán láss csodát, kisimult az alapjárat, elhalkult a motor!!! Mégiscsak a szerelősrácnak volt igaza! Meg Szabinak, akinek ezúton is :kösz a hibátlan alkatrészért!!! (Valószínű, hogy kell a harmadik , és gondolkodom a negyediken is!) Kiderül. -----No de a dieselszervizes? Hmmm.Mondjuk ő nem látta, hallotta a kocsit!
Rádugtuk a diagra, alapjárat atomstabil lett. Railnyomás is felment 280 körülről 300 fölé! Irány a Mangenkorrektur! Az egyes henger +10-es, négyes henger +5-ös korrekcióval ment eddig. Most azok 0 közeli állapotban vannak, viszont a hatos henger felment +7,5-re "hurrá"! Cserélhetem azt is... :facepalm: Pont a hatos... Holnap konzultálok a szerelővel, hogy hogyan tovább vele. De már most is gyönyörű hangja lett! Terhelésváltásnál egy két hullámot még beledob, de kisimítja hamar. Gondolom ezt most a hatos csinálja, holnap megtudom.



Nekem is 280 körül van a rail nyomás. De a legrosszabb porlasztó is "csak" 1.81es korrekcioju

Re: Porlasztócsúcs

2019.02.28. 17:15

Sziasztok,

Alapjáraton, szinte csak meleg motornál és nem mindig, de sokszor tapasztalom, hogy kicsit remeg az autó. A porlasztó-korrekciók +-1 között vannak, a rail nyomás stabilan 337 mbar, viszont a rate main injection értéke ilyenkor 3 és 6 között ugrál. Ezek alapján gyanítom, hogy ebből kiindulva kell a hibát keresni, csak nem tudom, hogy ez az érték pontosan mi, és milyen alkatrész befolyásolja.

Kérném a hozzáértők segítségét!
Hozzászólás küldése

VigLink badge