2017.01.10. 15:19
2017.01.10. 19:26
marcokovacs írta:Sziasztok!
Röviden a történet:
BMW e39 520d 2002 M47 motor, VP44 felújított adagoló és új gyári porlasztócsúcsok lettek felrakva kb 15000 km-el ezelőtt. Első észrevételem a csere után az volt, hogy a motor alapjáraton jobban remeg, mint ezelőtt, de a szerelő azt mondta minden oké és azt gondoltam lehet az új ékszíjtárcsa miatt más. Karácsonyra haza utaztam és Budapesten tankoltam a Shellnél. Utána nem sokkal hirtelen erő kiesés, olyan mintha a turbó nem kapcsolna be. Utána a probléma megszűnik. Másnap reggel a kocsi állatira rángat megint erőkiesés, bemelegedés után minden oké.
Feltettem a diagnosztikát és ezek a hibák illetve teszteredmények voltak:
https://www.dropbox.com/s/a6fpy2eopp0msfc/Hibakodok.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/nagni5j06xczcxs/Injection_setpoint_1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/wj8exeqrxhubxhd/Injection_setpoint_2.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/b2n0ypbfd15mwxz/Injection_setpoint_3.jpg?dl=0
Ebben az esetben a DDE 0A hibára kellene koncentrálni a többiről tudok.
Nektek mi a véleményetek? Okozhat szar üzemanyag ilyen tüneteket? Vagy az adagolós nem állította megfelelően a főtengelyhez az adagolót? Az alapjárati remegés mitől lehet?
A webasto kályha hibájáról tud még valaki valamit? Debrecen környékén vagy Budapesten ismertek jó szakembert?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv: Kovács Márk
2017.01.11. 12:21
2017.01.11. 16:28
nyergesvontato írta:Sziasztok!
Az egyik a kipufogógáz visszavezető rendszer szenzor/jelző írt egy (szerinte)régebbi hibát.
- Ez így biztos nem állja meg a helyét, tudni kéne, hogy mire gondolt a költő. Egyébként, ha nem áll fenn a hiba, akkor ha ki lett törölve, nem jön vissza, tehát könnyen kideríthető, hogy van-e aktuálisan probléma, vagy sem. Egyébként a későbbi kérdésedre válaszolva, elképzelhető, hogy a magas kartergáz nyitotta be az EGR-t, mert van ilyen.
A másik, hogy a 6 db. porlasztó közül egy magas értéket mutat.5 db 0.2-0.3 as értékkel bír.De a 6-os 1.7-et mutatott.
Elvileg még egy második fordulóra vissza kellene mennem és otthagyni az autót, hogy hideg motornál megmérje, mert az lehet, hogy még kevésbé fog jót mutatni.
Kényes téma. Önmagában ez a viszonyszám nem a porlasztó milyenségét minősíti, hanem azt mutatja, hogy az adott hengert mennyivel kell kikorrekciózni a többihez képest, hogy egyenletesen járjon a motor és ne legyen a hengerek között sebesség eltérés. Mivel a hatos hengerről van szó, ezért hatványozottan igaz annak az esete, hogy könnyen a hengerben lehet probléma, nem pedig a porlasztóval. Előfordul pl elég gyakran, hogy leolvad a dugattyú széle, vagy kap egy pofont valami nem oda illő tárgytól. Illene mielőbb pontot a dolog végére, mégpedig úgy, hogy valamelyik tetszőleges porlasztó helyére át kellene tenni a hatos hengerből származót és megnézni, hogy helycsere hatására költözik-e a hiba. Ha költözik, akkor én tennék bele 1 db gyári felújított porlasztót és lezárnám az ügyet, ha nem költözik, akkor pedig eladnám így az autót.
Segítségeteket megköszönve!
Szép napot!
Gábor
2017.01.11. 18:19
2017.01.11. 20:20
bendegúz írta:"Ha nem költözik, akkor én tennék bele 1 db gyári felújított porlasztót és lezárnám az ügyet, ha költözik, akkor pedig eladnám így az autót."
Ezt én értelmezem rosszul, vagy Te írtad el? Mert szerintem fordítva, kéne.
Egyébként a lendkeréknek sem tesz jót a rossz porlasztó, amennyiben manuális természetesen.
2017.01.11. 21:31
NagyMatyas írta: Egyébként a későbbi kérdésedre válaszolva, elképzelhető, hogy a magas kartergáz nyitotta be az EGR-t, mert van ilyen.
2017.01.18. 23:38
atesz155 írta:NagyMatyas írta: Egyébként a későbbi kérdésedre válaszolva, elképzelhető, hogy a magas kartergáz nyitotta be az EGR-t, mert van ilyen.
Ezt egy kicsit fejtsd már ki bővebben. Hogyan "nyitja be" a magas kartergáz az EGR-t?
2017.01.19. 10:51
atesz155 írta:atesz155 írta:NagyMatyas írta: Egyébként a későbbi kérdésedre válaszolva, elképzelhető, hogy a magas kartergáz nyitotta be az EGR-t, mert van ilyen.
Ezt egy kicsit fejtsd már ki bővebben. Hogyan "nyitja be" a magas kartergáz az EGR-t?
Még mindig aktuális a kérdés! Megtudhatjuk hogy nyitja be a magas kartergáz az egr-t? szerintem sokan kíváncsiak rá
2017.01.19. 11:21
NagyMatyas írta:
Barátom vett pár hónapja egy 25d-t, amin 6 db porlasztó fel lett újítva, magasnyomású pumpa új, railnyomás érzkelő/szabályzó szintén új, illetve a számlán szerepelt még az üzemanyagcsövek cseréje. Nem rég a 6. hengernél lévő porlasztója meghalt teljesen, alapjáraton annyira nem volt szállított üzemanyag mennyiség, hogy konkrétan nem ment a 6. henger. Kapott egy megbízható forrásból származó bontott porlasztót, beszerelés után a korrekciós értékek szépen lementek 0 közelire. Sajnos ez az állapot nem tartott sokáig, most éppen a 3-as és az 5-ös hengernél lévő porlasztó kezd elhalálozni. Gondolom most az jön, hogy sorban meghal az összes. Garancia nincs már az elvégzett munkára, de úgy érzem, hogy ez abszurd. Az autóra az előző tulaj szemmel láthatóan is nagy összeget költött és haverom is emiatt vette meg. Szerintetek mi lenne a megfelelő eljárás, hogy lehetne ebből a helyzetből pozitívan kijönni? Esetleg valami nem stimmelt a beszerelésnél? Át kellett volna mosni a tankot stb?
2017.01.19. 11:32
NagyMatyas írta:Másik igen, de miután legutóbb is remek stílusban álltál hozzám, így eldöntöttem, hogy a te hozzászólásaidat ignorálom. Remélem megillet engem a döntés joga és nincs harag
2017.01.19. 12:42
Padre540 írta:NagyMatyas írta:
Barátom vett pár hónapja egy 25d-t, amin 6 db porlasztó fel lett újítva, magasnyomású pumpa új, railnyomás érzkelő/szabályzó szintén új, illetve a számlán szerepelt még az üzemanyagcsövek cseréje. Nem rég a 6. hengernél lévő porlasztója meghalt teljesen, alapjáraton annyira nem volt szállított üzemanyag mennyiség, hogy konkrétan nem ment a 6. henger. Kapott egy megbízható forrásból származó bontott porlasztót, beszerelés után a korrekciós értékek szépen lementek 0 közelire. Sajnos ez az állapot nem tartott sokáig, most éppen a 3-as és az 5-ös hengernél lévő porlasztó kezd elhalálozni. Gondolom most az jön, hogy sorban meghal az összes. Garancia nincs már az elvégzett munkára, de úgy érzem, hogy ez abszurd. Az autóra az előző tulaj szemmel láthatóan is nagy összeget költött és haverom is emiatt vette meg. Szerintetek mi lenne a megfelelő eljárás, hogy lehetne ebből a helyzetből pozitívan kijönni? Esetleg valami nem stimmelt a beszerelésnél? Át kellett volna mosni a tankot stb?
Ez milyen motor?Mert gondolom nem egy E39-re költöttek ennyit.
Ha az,amire gondolok,tehát már az 1 dugattyús magasnyomású pumpás,akkor mindent kellett volna cserélni,az egész üzemanyag ellátó rendszert, de még a tankot is.
Ha valami másról van szó,akkor bocsánat hogy belevau.
2017.10.10. 19:00
2017.10.12. 21:52
NagyMatyas írta:atesz155 írta:atesz155 írta:NagyMatyas írta: Egyébként a későbbi kérdésedre válaszolva, elképzelhető, hogy a magas kartergáz nyitotta be az EGR-t, mert van ilyen.
Ezt egy kicsit fejtsd már ki bővebben. Hogyan "nyitja be" a magas kartergáz az EGR-t?
Még mindig aktuális a kérdés! Megtudhatjuk hogy nyitja be a magas kartergáz az egr-t? szerintem sokan kíváncsiak rá
Másik igen, de miután legutóbb is remek stílusban álltál hozzám, így eldöntöttem, hogy a te hozzászólásaidat ignorálom. Remélem megillet engem a döntés joga és nincs harag
Hogy ne legyen off.
Barátom vett pár hónapja egy 25d-t, amin 6 db porlasztó fel lett újítva, magasnyomású pumpa új, railnyomás érzkelő/szabályzó szintén új, illetve a számlán szerepelt még az üzemanyagcsövek cseréje. Nem rég a 6. hengernél lévő porlasztója meghalt teljesen, alapjáraton annyira nem volt szállított üzemanyag mennyiség, hogy konkrétan nem ment a 6. henger. Kapott egy megbízható forrásból származó bontott porlasztót, beszerelés után a korrekciós értékek szépen lementek 0 közelire. Sajnos ez az állapot nem tartott sokáig, most éppen a 3-as és az 5-ös hengernél lévő porlasztó kezd elhalálozni. Gondolom most az jön, hogy sorban meghal az összes. Garancia nincs már az elvégzett munkára, de úgy érzem, hogy ez abszurd. Az autóra az előző tulaj szemmel láthatóan is nagy összeget költött és haverom is emiatt vette meg. Szerintetek mi lenne a megfelelő eljárás, hogy lehetne ebből a helyzetből pozitívan kijönni? Esetleg valami nem stimmelt a beszerelésnél? Át kellett volna mosni a tankot stb?
2018.06.17. 11:43
2018.06.17. 13:12
Smekon írta:Sziasztok !
Egy e39 525d-ről lenne szó, kb 2 hete mind a 6 porlasztó fel lett újítva, illetve az örvénycsappantyúk ki lettek szerelve és le lettek dugózva. Azóta az észrevételem, hogy a kocsi 2500-as fordulat alatt nem akar menni, illetve a fogyasztása is megnőtt az autónak.
Tapasztalt már esetleg valaki ilyet ? Mit javasoltok ?
2018.06.17. 17:55
Gallaca írta:Smekon írta:Sziasztok !
Egy e39 525d-ről lenne szó, kb 2 hete mind a 6 porlasztó fel lett újítva, illetve az örvénycsappantyúk ki lettek szerelve és le lettek dugózva. Azóta az észrevételem, hogy a kocsi 2500-as fordulat alatt nem akar menni, illetve a fogyasztása is megnőtt az autónak.
Tapasztalt már esetleg valaki ilyet ? Mit javasoltok ?
Diagot, szerintem be lesz írva a nem megfelelő turbónyomás. Át kell nézni a vákuumcsöveket stb. meg lett bolygatva, lehet, hogy elrepedt valamelyik.
2018.06.17. 22:10
Smekon írta:Gallaca írta:Smekon írta:Sziasztok !
Egy e39 525d-ről lenne szó, kb 2 hete mind a 6 porlasztó fel lett újítva, illetve az örvénycsappantyúk ki lettek szerelve és le lettek dugózva. Azóta az észrevételem, hogy a kocsi 2500-as fordulat alatt nem akar menni, illetve a fogyasztása is megnőtt az autónak.
Tapasztalt már esetleg valaki ilyet ? Mit javasoltok ?
Diagot, szerintem be lesz írva a nem megfelelő turbónyomás. Át kell nézni a vákuumcsöveket stb. meg lett bolygatva, lehet, hogy elrepedt valamelyik.
Majdnem az összes vákum cső ki lett cserélve és én megnéztem Autocom-mal de nem volt hiba a turbónyomásra. Kitakarítottam a szívócsővet, a szívócső nyomásérzékelőt de nem javult.
Esetleg takarítassam ki a turbót ? Az okozhat problémát, hogy vákumcsőre van , ahol gyárilag 3,2 mm-es csövet ír de én 3,5-öst raktam bele ?
2018.06.17. 23:29
Smekon írta:Gallaca írta:Smekon írta:Sziasztok !
Egy e39 525d-ről lenne szó, kb 2 hete mind a 6 porlasztó fel lett újítva, illetve az örvénycsappantyúk ki lettek szerelve és le lettek dugózva. Azóta az észrevételem, hogy a kocsi 2500-as fordulat alatt nem akar menni, illetve a fogyasztása is megnőtt az autónak.
Tapasztalt már esetleg valaki ilyet ? Mit javasoltok ?
Diagot, szerintem be lesz írva a nem megfelelő turbónyomás. Át kell nézni a vákuumcsöveket stb. meg lett bolygatva, lehet, hogy elrepedt valamelyik.
Majdnem az összes vákum cső ki lett cserélve és én megnéztem Autocom-mal de nem volt hiba a turbónyomásra. Kitakarítottam a szívócsővet, a szívócső nyomásérzékelőt de nem javult.
Esetleg takarítassam ki a turbót ? Az okozhat problémát, hogy vákumcsőre van , ahol gyárilag 3,2 mm-es csövet ír de én 3,5-öst raktam bele ?
2018.06.18. 20:00
Gallaca írta:Smekon írta:Gallaca írta:Smekon írta:Sziasztok !
Egy e39 525d-ről lenne szó, kb 2 hete mind a 6 porlasztó fel lett újítva, illetve az örvénycsappantyúk ki lettek szerelve és le lettek dugózva. Azóta az észrevételem, hogy a kocsi 2500-as fordulat alatt nem akar menni, illetve a fogyasztása is megnőtt az autónak.
Tapasztalt már esetleg valaki ilyet ? Mit javasoltok ?
Diagot, szerintem be lesz írva a nem megfelelő turbónyomás. Át kell nézni a vákuumcsöveket stb. meg lett bolygatva, lehet, hogy elrepedt valamelyik.
Majdnem az összes vákum cső ki lett cserélve és én megnéztem Autocom-mal de nem volt hiba a turbónyomásra. Kitakarítottam a szívócsővet, a szívócső nyomásérzékelőt de nem javult.
Esetleg takarítassam ki a turbót ? Az okozhat problémát, hogy vákumcsőre van , ahol gyárilag 3,2 mm-es csövet ír de én 3,5-öst raktam bele ?
Pedig ennél a jelenségnél a turbóra szokott panaszkodni. Kell csinálni egy teljes légtömegtesztet, az megmondja ha a turbó-légtömegmérő-EGR hármasból nem jó valamelyik, illetve ha a vákuumrendszer ereszt. A motorbakok ellenőrizve lettek vákuumtömörségre? Vákuumcsövek megfelelő sorrendben lettek feldugva az elosztóra? Nem mindegy a sorrend, a lyukak eltérő méretűek.
Dugózásnál én azt vettem észre, hogy ötödikben 1200-1300-as fordulatnál, sebességtartásnál illetve leheletnyi gyorsításnál utána rángatni kezd az autó.
Mondjuk a porlasztófelújítással is vannak fenntartásaim. Fogyasztás a műszer szerint vagy teli tanktól, teli tankig mérve ment fel?