Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Porlasztócsúcs

2017.01.10. 15:19

Sziasztok!
Röviden a történet:
BMW e39 520d 2002 M47 motor, VP44 felújított adagoló és új gyári porlasztócsúcsok lettek felrakva kb 15000 km-el ezelőtt. Első észrevételem a csere után az volt, hogy a motor alapjáraton jobban remeg, mint ezelőtt, de a szerelő azt mondta minden oké és azt gondoltam lehet az új ékszíjtárcsa miatt más. Karácsonyra haza utaztam és Budapesten tankoltam a Shellnél. Utána nem sokkal hirtelen erő kiesés, olyan mintha a turbó nem kapcsolna be. Utána a probléma megszűnik. Másnap reggel a kocsi állatira rángat megint erőkiesés, bemelegedés után minden oké.
Feltettem a diagnosztikát és ezek a hibák illetve teszteredmények voltak:

https://www.dropbox.com/s/a6fpy2eopp0msfc/Hibakodok.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/nagni5j06xczcxs/Injection_setpoint_1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/wj8exeqrxhubxhd/Injection_setpoint_2.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/b2n0ypbfd15mwxz/Injection_setpoint_3.jpg?dl=0

Ebben az esetben a DDE 0A hibára kellene koncentrálni a többiről tudok.

Nektek mi a véleményetek? Okozhat szar üzemanyag ilyen tüneteket? Vagy az adagolós nem állította megfelelően a főtengelyhez az adagolót? Az alapjárati remegés mitől lehet?
A webasto kályha hibájáról tud még valaki valamit? Debrecen környékén vagy Budapesten ismertek jó szakembert?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv: Kovács Márk

Re: Porlasztócsúcs

2017.01.10. 19:26

marcokovacs írta:Sziasztok!
Röviden a történet:
BMW e39 520d 2002 M47 motor, VP44 felújított adagoló és új gyári porlasztócsúcsok lettek felrakva kb 15000 km-el ezelőtt. Első észrevételem a csere után az volt, hogy a motor alapjáraton jobban remeg, mint ezelőtt, de a szerelő azt mondta minden oké és azt gondoltam lehet az új ékszíjtárcsa miatt más. Karácsonyra haza utaztam és Budapesten tankoltam a Shellnél. Utána nem sokkal hirtelen erő kiesés, olyan mintha a turbó nem kapcsolna be. Utána a probléma megszűnik. Másnap reggel a kocsi állatira rángat megint erőkiesés, bemelegedés után minden oké.
Feltettem a diagnosztikát és ezek a hibák illetve teszteredmények voltak:

https://www.dropbox.com/s/a6fpy2eopp0msfc/Hibakodok.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/nagni5j06xczcxs/Injection_setpoint_1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/wj8exeqrxhubxhd/Injection_setpoint_2.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/b2n0ypbfd15mwxz/Injection_setpoint_3.jpg?dl=0

Ebben az esetben a DDE 0A hibára kellene koncentrálni a többiről tudok.

Nektek mi a véleményetek? Okozhat szar üzemanyag ilyen tüneteket? Vagy az adagolós nem állította megfelelően a főtengelyhez az adagolót? Az alapjárati remegés mitől lehet?
A webasto kályha hibájáról tud még valaki valamit? Debrecen környékén vagy Budapesten ismertek jó szakembert?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv: Kovács Márk


4. henger injektorjában van egy jeladó, az nem ad megfelelő jelet. Azért remeg, mert emiatt nem megfelelő időpontban fecskendez be az autó. Ez így el van b*szva. vissza kellene fáradni az adagolóshoz, de lehet célszerűbb lenne keresni egy másikat :franko: Én nem kifejezetten értek hozzá, de az olvasottak alapján szerintem beállítási probléma van. Üzemanyaghoz nincs köze.

Kályhádnak a pumpája rossz, én különösebben nem foglalkoznék vele, mert ebben a korban sanszos, hogy a többi részével is probléma van, ha pedig drágán megcsináltatnád, akkor rövid távon úgy is a vezérlése is meghalna. Ha mindenáron szeretnél állófűtést, akkor inkább vegyél bele egy új webasto-t.

Engem nálad leginkább most a xenon szintérzékelője zavarna. Azt csináltasd meg, mert baromira el tudja vakítani a szembejövőt, illetve az ülésfoglaltság is fontos, mert így nem megy a légzsák és övfeszítő patron rendszered. Ez is visszaüthet, de kívánom, hogy ne legyen rá alkalom.

Re: Porlasztócsúcs

2017.01.11. 12:21

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni!
Lehet már volt hasonlóról szó, de most jöttem a szervízből, és rohanok lapátolni a GDP-t estig,
tehát sajna nincs időm olvasgatni most ill. jó lenne ha hazatérve a munkából lenne valami iránymutatásom. (asszem kicsit izgulok :oops: )
Szóval adott az autóm 2003/525d lim. (228500km ami BMW-szakszervíz szerint valós + végig vez. szervízk. is alátámasztja + 1 gazdis volt) Elvittem egy ismerős ismerőséhez jópénzért,
aki rárakott egy diagot, hogy megnézzük minden szépen muzsikál e a csodaparipán!
A diag 2 dolgot mondott amivel lehet foglalkozni kell/lehet.(szerelő szerint)
Az egyik a kipufogógáz visszavezető rendszer szenzor/jelző írt egy (szerinte)régebbi hibát.
A másik, hogy a 6 db. porlasztó közül egy magas értéket mutat.5 db 0.2-0.3 as értékkel bír.De a 6-os 1.7-et mutatott.
Elvileg még egy második fordulóra vissza kellene mennem és otthagyni az autót, hogy hideg motornál megmérje, mert az lehet, hogy még kevésbé fog jót mutatni.

A kérdésem, mert feleslegesen...ha nem elengedhetetlen, nem akarok 100e -t költeni egy új porlasztóra.
(felújítottat és "hozottat" nem rak bele, csak amit ő hoz mert véleménye szerint a felújított 10 ből 9x kuka...)

- tényleg gyengébb hidegen az érték?
- ha elengedi magát akkor hibát fog dobni, vagy füstöl, vagy mit fogok tapasztalni?
- tönkre tehet valamit, ha ez gyengébben muzsikál mint a többi?
- cseréljek, vagy várjak még?

Elnézést a buta kérdésekért, és nem akarom az időtöket rabolni de a műszaki részéhez nem értek, viszont szeretném rendesen karbantartani.
Illetve feleslegesen nem akarok "adó"-t fizetni csak mert egy 13 éves BMW -m van és nem értek hozzá.(mentségem legyen, hogy tanulom :D )

Az első témához csak egy kérdés ha már ide írtam (remélem nem baj).
A kipuff.gáz visszavezető rendszer hibát okozhatta, hogy a jóég tudja mikor cseréltek rajta kartergáz szűrőt? (egy hónapja vettem Dezsőt)
Mert azt én néhány napja kicseréltettem, és hát szépen fel volt fújódva! :facepalm:

Segítségeteket megköszönve!
:franko:

Szép napot!
Gábor

Re: Porlasztócsúcs

2017.01.11. 16:28

nyergesvontato írta:Sziasztok!

Az egyik a kipufogógáz visszavezető rendszer szenzor/jelző írt egy (szerinte)régebbi hibát.

- Ez így biztos nem állja meg a helyét, tudni kéne, hogy mire gondolt a költő. Egyébként, ha nem áll fenn a hiba, akkor ha ki lett törölve, nem jön vissza, tehát könnyen kideríthető, hogy van-e aktuálisan probléma, vagy sem. Egyébként a későbbi kérdésedre válaszolva, elképzelhető, hogy a magas kartergáz nyitotta be az EGR-t, mert van ilyen.

A másik, hogy a 6 db. porlasztó közül egy magas értéket mutat.5 db 0.2-0.3 as értékkel bír.De a 6-os 1.7-et mutatott.
Elvileg még egy második fordulóra vissza kellene mennem és otthagyni az autót, hogy hideg motornál megmérje, mert az lehet, hogy még kevésbé fog jót mutatni.


Kényes téma. Önmagában ez a viszonyszám nem a porlasztó milyenségét minősíti, hanem azt mutatja, hogy az adott hengert mennyivel kell kikorrekciózni a többihez képest, hogy egyenletesen járjon a motor és ne legyen a hengerek között sebesség eltérés. Mivel a hatos hengerről van szó, ezért hatványozottan igaz annak az esete, hogy könnyen a hengerben lehet probléma, nem pedig a porlasztóval. Előfordul pl elég gyakran, hogy leolvad a dugattyú széle, vagy kap egy pofont valami nem oda illő tárgytól. Illene mielőbb pontot a dolog végére, mégpedig úgy, hogy valamelyik tetszőleges porlasztó helyére át kellene tenni a hatos hengerből származót és megnézni, hogy helycsere hatására költözik-e a hiba. Ha költözik, akkor én tennék bele 1 db gyári felújított porlasztót és lezárnám az ügyet, ha nem költözik, akkor pedig eladnám így az autót.



Segítségeteket megköszönve!
:franko:

Szép napot!
Gábor
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára NagyMatyas 2017.01.11. 20:20-kor.

Re: Porlasztócsúcs

2017.01.11. 18:19

"Ha nem költözik, akkor én tennék bele 1 db gyári felújított porlasztót és lezárnám az ügyet, ha költözik, akkor pedig eladnám így az autót."
Ezt én értelmezem rosszul, vagy Te írtad el? Mert szerintem fordítva, kéne. :D
Egyébként a lendkeréknek sem tesz jót a rossz porlasztó, amennyiben manuális természetesen.

Re: Porlasztócsúcs

2017.01.11. 20:20

bendegúz írta:"Ha nem költözik, akkor én tennék bele 1 db gyári felújított porlasztót és lezárnám az ügyet, ha költözik, akkor pedig eladnám így az autót."
Ezt én értelmezem rosszul, vagy Te írtad el? Mert szerintem fordítva, kéne. :D
Egyébként a lendkeréknek sem tesz jót a rossz porlasztó, amennyiben manuális természetesen.


Jogos, köszöntem az észrevételt! :D :facepalm:

Jót egyébként semminek nem tesz. Fogyasztás, emisszió és társai. A dugattyú lyukadás/olvadás esélyéről meg ne is beszéljünk. :oops:

Re: Porlasztócsúcs

2017.01.11. 21:31

NagyMatyas írta: Egyébként a későbbi kérdésedre válaszolva, elképzelhető, hogy a magas kartergáz nyitotta be az EGR-t, mert van ilyen.



Ezt egy kicsit fejtsd már ki bővebben. Hogyan "nyitja be" a magas kartergáz az EGR-t?

Re: Porlasztócsúcs

2017.01.18. 23:38

atesz155 írta:
NagyMatyas írta: Egyébként a későbbi kérdésedre válaszolva, elképzelhető, hogy a magas kartergáz nyitotta be az EGR-t, mert van ilyen.



Ezt egy kicsit fejtsd már ki bővebben. Hogyan "nyitja be" a magas kartergáz az EGR-t?


Még mindig aktuális a kérdés! Megtudhatjuk hogy nyitja be a magas kartergáz az egr-t? :roll: szerintem sokan kíváncsiak rá :wink:

Re: Porlasztócsúcs

2017.01.19. 10:51

atesz155 írta:
atesz155 írta:
NagyMatyas írta: Egyébként a későbbi kérdésedre válaszolva, elképzelhető, hogy a magas kartergáz nyitotta be az EGR-t, mert van ilyen.



Ezt egy kicsit fejtsd már ki bővebben. Hogyan "nyitja be" a magas kartergáz az EGR-t?


Még mindig aktuális a kérdés! Megtudhatjuk hogy nyitja be a magas kartergáz az egr-t? :roll: szerintem sokan kíváncsiak rá :wink:


Másik igen, de miután legutóbb is remek stílusban álltál hozzám, így eldöntöttem, hogy a te hozzászólásaidat ignorálom. :roll: Remélem megillet engem a döntés joga és nincs harag :lol:

Hogy ne legyen off.

Barátom vett pár hónapja egy 25d-t, amin 6 db porlasztó fel lett újítva, magasnyomású pumpa új, railnyomás érzkelő/szabályzó szintén új, illetve a számlán szerepelt még az üzemanyagcsövek cseréje. Nem rég a 6. hengernél lévő porlasztója meghalt teljesen, alapjáraton annyira nem volt szállított üzemanyag mennyiség, hogy konkrétan nem ment a 6. henger. Kapott egy megbízható forrásból származó bontott porlasztót, beszerelés után a korrekciós értékek szépen lementek 0 közelire. Sajnos ez az állapot nem tartott sokáig, most éppen a 3-as és az 5-ös hengernél lévő porlasztó kezd elhalálozni. Gondolom most az jön, hogy sorban meghal az összes. Garancia nincs már az elvégzett munkára, de úgy érzem, hogy ez abszurd. Az autóra az előző tulaj szemmel láthatóan is nagy összeget költött és haverom is emiatt vette meg. Szerintetek mi lenne a megfelelő eljárás, hogy lehetne ebből a helyzetből pozitívan kijönni? Esetleg valami nem stimmelt a beszerelésnél? Át kellett volna mosni a tankot stb?

Re: Porlasztócsúcs

2017.01.19. 11:21

NagyMatyas írta:
Barátom vett pár hónapja egy 25d-t, amin 6 db porlasztó fel lett újítva, magasnyomású pumpa új, railnyomás érzkelő/szabályzó szintén új, illetve a számlán szerepelt még az üzemanyagcsövek cseréje. Nem rég a 6. hengernél lévő porlasztója meghalt teljesen, alapjáraton annyira nem volt szállított üzemanyag mennyiség, hogy konkrétan nem ment a 6. henger. Kapott egy megbízható forrásból származó bontott porlasztót, beszerelés után a korrekciós értékek szépen lementek 0 közelire. Sajnos ez az állapot nem tartott sokáig, most éppen a 3-as és az 5-ös hengernél lévő porlasztó kezd elhalálozni. Gondolom most az jön, hogy sorban meghal az összes. Garancia nincs már az elvégzett munkára, de úgy érzem, hogy ez abszurd. Az autóra az előző tulaj szemmel láthatóan is nagy összeget költött és haverom is emiatt vette meg. Szerintetek mi lenne a megfelelő eljárás, hogy lehetne ebből a helyzetből pozitívan kijönni? Esetleg valami nem stimmelt a beszerelésnél? Át kellett volna mosni a tankot stb?


Ez milyen motor?Mert gondolom nem egy E39-re költöttek ennyit.
Ha az,amire gondolok,tehát már az 1 dugattyús magasnyomású pumpás,akkor mindent kellett volna cserélni,az egész üzemanyag ellátó rendszert, de még a tankot is.
Ha valami másról van szó,akkor bocsánat hogy belevau.

Re: Porlasztócsúcs

2017.01.19. 11:32

NagyMatyas írta:Másik igen, de miután legutóbb is remek stílusban álltál hozzám, így eldöntöttem, hogy a te hozzászólásaidat ignorálom. :roll: Remélem megillet engem a döntés joga és nincs harag :lol:


Offtopic :
nem emlékszem ilyenre, szerintem összekeversz valaki mással.

Re: Porlasztócsúcs

2017.01.19. 12:42

Padre540 írta:
NagyMatyas írta:
Barátom vett pár hónapja egy 25d-t, amin 6 db porlasztó fel lett újítva, magasnyomású pumpa új, railnyomás érzkelő/szabályzó szintén új, illetve a számlán szerepelt még az üzemanyagcsövek cseréje. Nem rég a 6. hengernél lévő porlasztója meghalt teljesen, alapjáraton annyira nem volt szállított üzemanyag mennyiség, hogy konkrétan nem ment a 6. henger. Kapott egy megbízható forrásból származó bontott porlasztót, beszerelés után a korrekciós értékek szépen lementek 0 közelire. Sajnos ez az állapot nem tartott sokáig, most éppen a 3-as és az 5-ös hengernél lévő porlasztó kezd elhalálozni. Gondolom most az jön, hogy sorban meghal az összes. Garancia nincs már az elvégzett munkára, de úgy érzem, hogy ez abszurd. Az autóra az előző tulaj szemmel láthatóan is nagy összeget költött és haverom is emiatt vette meg. Szerintetek mi lenne a megfelelő eljárás, hogy lehetne ebből a helyzetből pozitívan kijönni? Esetleg valami nem stimmelt a beszerelésnél? Át kellett volna mosni a tankot stb?


Ez milyen motor?Mert gondolom nem egy E39-re költöttek ennyit.
Ha az,amire gondolok,tehát már az 1 dugattyús magasnyomású pumpás,akkor mindent kellett volna cserélni,az egész üzemanyag ellátó rendszert, de még a tankot is.
Ha valami másról van szó,akkor bocsánat hogy belevau.


2002/03 E39 525d az alany. Elég derekasan költöttek rá, látszik is az állapotán, csak most valami mégse áll össze.

Semmi gond, kérlek kapcsolódj be a témába :wink: Szeretnénk tudni, hogy hol lehet a probléma, merre kellene elindulni, mert most perpill nagyon szar a helyzet.

Szerk: Mint megtudtuk, 330 ezer kilométernél elfogytak a porlasztók, ezért felújították őket, a nagynyomású meg külön a tulaj pedánsságából lett cserélve. Szerencsére nem azért, mert beleszakadt volna a rendszerbe. Így csak a haldokló porlasztókat kell kicserélni és nem lesz több gond remélhetőleg ezen a téren.

Re: Porlasztócsúcs

2017.10.10. 19:00

Helló!
A hibás jeladós porlasztó milyen hibát okoz?

Re: Porlasztócsúcs

2017.10.12. 21:52

NagyMatyas írta:
atesz155 írta:
atesz155 írta:
NagyMatyas írta: Egyébként a későbbi kérdésedre válaszolva, elképzelhető, hogy a magas kartergáz nyitotta be az EGR-t, mert van ilyen.



Ezt egy kicsit fejtsd már ki bővebben. Hogyan "nyitja be" a magas kartergáz az EGR-t?


Még mindig aktuális a kérdés! Megtudhatjuk hogy nyitja be a magas kartergáz az egr-t? :roll: szerintem sokan kíváncsiak rá :wink:


Másik igen, de miután legutóbb is remek stílusban álltál hozzám, így eldöntöttem, hogy a te hozzászólásaidat ignorálom. :roll: Remélem megillet engem a döntés joga és nincs harag :lol:

Hogy ne legyen off.

Barátom vett pár hónapja egy 25d-t, amin 6 db porlasztó fel lett újítva, magasnyomású pumpa új, railnyomás érzkelő/szabályzó szintén új, illetve a számlán szerepelt még az üzemanyagcsövek cseréje. Nem rég a 6. hengernél lévő porlasztója meghalt teljesen, alapjáraton annyira nem volt szállított üzemanyag mennyiség, hogy konkrétan nem ment a 6. henger. Kapott egy megbízható forrásból származó bontott porlasztót, beszerelés után a korrekciós értékek szépen lementek 0 közelire. Sajnos ez az állapot nem tartott sokáig, most éppen a 3-as és az 5-ös hengernél lévő porlasztó kezd elhalálozni. Gondolom most az jön, hogy sorban meghal az összes. Garancia nincs már az elvégzett munkára, de úgy érzem, hogy ez abszurd. Az autóra az előző tulaj szemmel láthatóan is nagy összeget költött és haverom is emiatt vette meg. Szerintetek mi lenne a megfelelő eljárás, hogy lehetne ebből a helyzetből pozitívan kijönni? Esetleg valami nem stimmelt a beszerelésnél? Át kellett volna mosni a tankot stb?

Nekem a felújított porlasztók úgy 5000km-t bírtak,mondjuk ebben volt egy olasz út,amikor ilyen-olyan prémium gázolajakat kellett tankolnom.
Szóval korrekciók össze vissza az egekbe,fekete takony fröcsögött a kipufogón.Visszavittem,padon megnézték és hibátlan volt mind.VISZONT ezután visszarakva megjavult minden érték.Egy próbapadozással kitisztultak olyannyira,hogy mai napig jók.Adagolós emberem pedig egy alapos rendszertisztítást javasolt,utána egy azonnali szűrőcserével.

Re: Porlasztócsúcs

2018.06.17. 11:43

Sziasztok !

Egy e39 525d-ről lenne szó, kb 2 hete mind a 6 porlasztó fel lett újítva, illetve az örvénycsappantyúk ki lettek szerelve és le lettek dugózva. Azóta az észrevételem, hogy a kocsi 2500-as fordulat alatt nem akar menni, illetve a fogyasztása is megnőtt az autónak.

Tapasztalt már esetleg valaki ilyet ? Mit javasoltok ?

Re: Porlasztócsúcs

2018.06.17. 13:12

Smekon írta:Sziasztok !

Egy e39 525d-ről lenne szó, kb 2 hete mind a 6 porlasztó fel lett újítva, illetve az örvénycsappantyúk ki lettek szerelve és le lettek dugózva. Azóta az észrevételem, hogy a kocsi 2500-as fordulat alatt nem akar menni, illetve a fogyasztása is megnőtt az autónak.

Tapasztalt már esetleg valaki ilyet ? Mit javasoltok ?

Diagot, szerintem be lesz írva a nem megfelelő turbónyomás. Át kell nézni a vákuumcsöveket stb. meg lett bolygatva, lehet, hogy elrepedt valamelyik.

Re: Porlasztócsúcs

2018.06.17. 17:55

Gallaca írta:
Smekon írta:Sziasztok !

Egy e39 525d-ről lenne szó, kb 2 hete mind a 6 porlasztó fel lett újítva, illetve az örvénycsappantyúk ki lettek szerelve és le lettek dugózva. Azóta az észrevételem, hogy a kocsi 2500-as fordulat alatt nem akar menni, illetve a fogyasztása is megnőtt az autónak.

Tapasztalt már esetleg valaki ilyet ? Mit javasoltok ?

Diagot, szerintem be lesz írva a nem megfelelő turbónyomás. Át kell nézni a vákuumcsöveket stb. meg lett bolygatva, lehet, hogy elrepedt valamelyik.


Majdnem az összes vákum cső ki lett cserélve és én megnéztem Autocom-mal de nem volt hiba a turbónyomásra. Kitakarítottam a szívócsővet, a szívócső nyomásérzékelőt de nem javult.

Esetleg takarítassam ki a turbót ? Az okozhat problémát, hogy vákumcsőre van , ahol gyárilag 3,2 mm-es csövet ír de én 3,5-öst raktam bele ?

Re: Porlasztócsúcs

2018.06.17. 22:10

Smekon írta:
Gallaca írta:
Smekon írta:Sziasztok !

Egy e39 525d-ről lenne szó, kb 2 hete mind a 6 porlasztó fel lett újítva, illetve az örvénycsappantyúk ki lettek szerelve és le lettek dugózva. Azóta az észrevételem, hogy a kocsi 2500-as fordulat alatt nem akar menni, illetve a fogyasztása is megnőtt az autónak.

Tapasztalt már esetleg valaki ilyet ? Mit javasoltok ?

Diagot, szerintem be lesz írva a nem megfelelő turbónyomás. Át kell nézni a vákuumcsöveket stb. meg lett bolygatva, lehet, hogy elrepedt valamelyik.


Majdnem az összes vákum cső ki lett cserélve és én megnéztem Autocom-mal de nem volt hiba a turbónyomásra. Kitakarítottam a szívócsővet, a szívócső nyomásérzékelőt de nem javult.

Esetleg takarítassam ki a turbót ? Az okozhat problémát, hogy vákumcsőre van , ahol gyárilag 3,2 mm-es csövet ír de én 3,5-öst raktam bele ?


Ha leállítod az autót és pár óra múlva megnyomod a féket, akkor kőkemény vagy két három pumpálás után keményedik fel?

Re: Porlasztócsúcs

2018.06.17. 23:29

Smekon írta:
Gallaca írta:
Smekon írta:Sziasztok !

Egy e39 525d-ről lenne szó, kb 2 hete mind a 6 porlasztó fel lett újítva, illetve az örvénycsappantyúk ki lettek szerelve és le lettek dugózva. Azóta az észrevételem, hogy a kocsi 2500-as fordulat alatt nem akar menni, illetve a fogyasztása is megnőtt az autónak.

Tapasztalt már esetleg valaki ilyet ? Mit javasoltok ?

Diagot, szerintem be lesz írva a nem megfelelő turbónyomás. Át kell nézni a vákuumcsöveket stb. meg lett bolygatva, lehet, hogy elrepedt valamelyik.


Majdnem az összes vákum cső ki lett cserélve és én megnéztem Autocom-mal de nem volt hiba a turbónyomásra. Kitakarítottam a szívócsővet, a szívócső nyomásérzékelőt de nem javult.

Esetleg takarítassam ki a turbót ? Az okozhat problémát, hogy vákumcsőre van , ahol gyárilag 3,2 mm-es csövet ír de én 3,5-öst raktam bele ?

Pedig ennél a jelenségnél a turbóra szokott panaszkodni. Kell csinálni egy teljes légtömegtesztet, az megmondja ha a turbó-légtömegmérő-EGR hármasból nem jó valamelyik, illetve ha a vákuumrendszer ereszt. A motorbakok ellenőrizve lettek vákuumtömörségre? Vákuumcsövek megfelelő sorrendben lettek feldugva az elosztóra? Nem mindegy a sorrend, a lyukak eltérő méretűek.
Dugózásnál én azt vettem észre, hogy ötödikben 1200-1300-as fordulatnál, sebességtartásnál illetve leheletnyi gyorsításnál utána rángatni kezd az autó.
Mondjuk a porlasztófelújítással is vannak fenntartásaim. Fogyasztás a műszer szerint vagy teli tanktól, teli tankig mérve ment fel?

Re: Porlasztócsúcs

2018.06.18. 20:00

Gallaca írta:
Smekon írta:
Gallaca írta:
Smekon írta:Sziasztok !

Egy e39 525d-ről lenne szó, kb 2 hete mind a 6 porlasztó fel lett újítva, illetve az örvénycsappantyúk ki lettek szerelve és le lettek dugózva. Azóta az észrevételem, hogy a kocsi 2500-as fordulat alatt nem akar menni, illetve a fogyasztása is megnőtt az autónak.

Tapasztalt már esetleg valaki ilyet ? Mit javasoltok ?

Diagot, szerintem be lesz írva a nem megfelelő turbónyomás. Át kell nézni a vákuumcsöveket stb. meg lett bolygatva, lehet, hogy elrepedt valamelyik.


Majdnem az összes vákum cső ki lett cserélve és én megnéztem Autocom-mal de nem volt hiba a turbónyomásra. Kitakarítottam a szívócsővet, a szívócső nyomásérzékelőt de nem javult.

Esetleg takarítassam ki a turbót ? Az okozhat problémát, hogy vákumcsőre van , ahol gyárilag 3,2 mm-es csövet ír de én 3,5-öst raktam bele ?

Pedig ennél a jelenségnél a turbóra szokott panaszkodni. Kell csinálni egy teljes légtömegtesztet, az megmondja ha a turbó-légtömegmérő-EGR hármasból nem jó valamelyik, illetve ha a vákuumrendszer ereszt. A motorbakok ellenőrizve lettek vákuumtömörségre? Vákuumcsövek megfelelő sorrendben lettek feldugva az elosztóra? Nem mindegy a sorrend, a lyukak eltérő méretűek.
Dugózásnál én azt vettem észre, hogy ötödikben 1200-1300-as fordulatnál, sebességtartásnál illetve leheletnyi gyorsításnál utána rángatni kezd az autó.
Mondjuk a porlasztófelújítással is vannak fenntartásaim. Fogyasztás a műszer szerint vagy teli tanktól, teli tankig mérve ment fel?


Na végre valaki, aki a szakmaiságot figyelembe véve ad tanácsot !

A teljes légtömegteszt az mit jelent ? Szakember kell hozzá ? Kell hozzá speciális mérőeszköz ? Esetleg én meg tudom csinálni ?

A motortartó bakok biztosan nem lettek ellenőrizve vákumtömörségre, ehhez megint az a kérdésem, mint a légtömegtesztnél.

A vákumcsövek sorrendjét pedig nem tudom ellenőrizni, mert az online TIS-ben nem találtam erre vonatkozó részt, a realoem szerint meg a 4-ből 2 le van dugózva, viszont nekem meg csak 1 van ledugózva, ahonnan ment a csapantyúszabályzóra.

A fogyasztást műszer szerint néztem, viszont a pillanatnyi fogyasztást mutató óra is többet mutat most, mondjuk 130 tempomatnál, mint a felújítás előtt.

A porlasztófelújjítással kapcsolatban miért vannak fenntartásaid ? Esetleg vigyem el valakihez ellenőriztetni ? Mennyi km míg az "új" porlasztók betanulnak ?
Hozzászólás küldése

VigLink badge