Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.17. 09:42

atesz155 írta:Sziasztok,
hozzáértők véleményét szeretném kérni az alábbi korrekciós értékekről:

Kép

30-40 fokos víznél voltak ezek az értékek, tehát mondhatni hogy hideg motornál. Az autóban 195ezer van, a motornál nem tapasztaltam semmilyen csörgést vagy rendellenességet. Eddig kétszer csináltam telitankolásos fogyasztásmérést, 90/10 arányban országúti fogyim 7,3 l/100, a második, pedig picivel több városi használatnál (60/40 országút/város arányban), sok indítás-leállítgatással 8,45.
Most akkor ilyen értékekkel rohanhatok venni 3db porlasztócsúcsot 270 ezerért, vagy mi? :lol: :lol: :lol:

Ne Inpaval nezd a korekcios ertekeket az nem realisat mutatja Dis vagy Bosch kts es melleg motornal.Injektorok felujitas az kb40000ft/db. Fogyasztas az meg 7.3 azt egy kicsit sokalom bar a sebbeseget nem tudom.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.17. 10:34

rockerekhu írta:
atesz155 írta:Sziasztok,
hozzáértők véleményét szeretném kérni az alábbi korrekciós értékekről:

Kép

30-40 fokos víznél voltak ezek az értékek, tehát mondhatni hogy hideg motornál. Az autóban 195ezer van, a motornál nem tapasztaltam semmilyen csörgést vagy rendellenességet. Eddig kétszer csináltam telitankolásos fogyasztásmérést, 90/10 arányban országúti fogyim 7,3 l/100, a második, pedig picivel több városi használatnál (60/40 országút/város arányban), sok indítás-leállítgatással 8,45.
Most akkor ilyen értékekkel rohanhatok venni 3db porlasztócsúcsot 270 ezerért, vagy mi? :lol: :lol: :lol:

Ne Inpaval nezd a korekcios ertekeket az nem realisat mutatja Dis vagy Bosch kts es melleg motornal.Injektorok felujitas az kb40000ft/db. Fogyasztas az meg 7.3 azt egy kicsit sokalom bar a sebbeseget nem tudom.


Sent from my iPhone using Tapatalk


sebesség kb 100-110 Volt, nem nyomtam neki. Valaki azt írta ebben a fórumban, hogy nem ajánlja a felújítást.

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.17. 12:46

Az 5-ös minden bizonnyal elég rossz. Én ilyen értékeknél kiszedném mindet és beméretném, de a kecelieket nem tudom nyugodt szívvel ajánlani.

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.17. 14:33

Résolajmérést csináljak?
Vagy nincs a mengekorrektur értékek és a résolajmennyiség között sok összefüggés?
Vagy egyáltalán mit kellene éreznem mondjuk 6db 0.2-es értékkel, és mondjuk néhány darab +6-os értékü korrigálásos porlasztónál?
Összességében mekkora és milyen hatású szerepe van a korrekciónak az autó müködésével kapcsoaltban? :roll:

köszi

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.17. 14:47

Korrekcióval általában semmit, ezért van korrekciós érték. Ha törlöd az adaptációt, na akkor általában egy beteg autóval, már szeget lehetne verni kinyitott ajtóval. Ha az autó kormol, többet eszik, mint kellene, gyanúsan jól megy ( a többlet üzemanyag amiatt ), illetve van, hogy becsörög, valamint a jellegzetes édeskés dögszagot árasztja magából, akkor lehet gyanakodni.

A korrekciós érték egyébként egy támpont, de nem ad túl komoly képet. Ha feltételezzük, hogy egyik hengerben sincs jelentős nyomásveszteség, akkor nem kellene túlzottan eltérőnek lennie az adatoknak. 250-280 ezer km után szoktak elfáradni a csúcsok általában.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: atesz155
Értékelés: 4.76%

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.17. 16:02

nagy.matyika írta:Korrekcióval általában semmit, ezért van korrekciós érték. Ha törlöd az adaptációt, na akkor általában egy beteg autóval, már szeget lehetne verni kinyitott ajtóval. Ha az autó kormol, többet eszik, mint kellene, gyanúsan jól megy ( a többlet üzemanyag amiatt ), illetve van, hogy becsörög, valamint a jellegzetes édeskés dögszagot árasztja magából, akkor lehet gyanakodni.

A korrekciós érték egyébként egy támpont, de nem ad túl komoly képet. Ha feltételezzük, hogy egyik hengerben sincs jelentős nyomásveszteség, akkor nem kellene túlzottan eltérőnek lennie az adatoknak. 250-280 ezer km után szoktak elfáradni a csúcsok általában.

A résolajmérés esetén egyenesen arányos a porlasztó elhasználtsága a résolaj mennyiségével? Ahol a mengekorrektur nagy érték, ott feltételezhetöen sok a résolaj mennyiség is? :roll:

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.17. 17:45

atesz155 írta: Ahol a mengekorrektur nagy érték, ott feltételezhetöen sok a résolaj mennyiség is? :roll:

Nem feltetlenul, lehet hogy csak egy masik henger hibajat korrigalja az egyenletes jaras erdekeben.

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.17. 19:35

atesz155 írta:
nagy.matyika írta:Korrekcióval általában semmit, ezért van korrekciós érték. Ha törlöd az adaptációt, na akkor általában egy beteg autóval, már szeget lehetne verni kinyitott ajtóval. Ha az autó kormol, többet eszik, mint kellene, gyanúsan jól megy ( a többlet üzemanyag amiatt ), illetve van, hogy becsörög, valamint a jellegzetes édeskés dögszagot árasztja magából, akkor lehet gyanakodni.

A korrekciós érték egyébként egy támpont, de nem ad túl komoly képet. Ha feltételezzük, hogy egyik hengerben sincs jelentős nyomásveszteség, akkor nem kellene túlzottan eltérőnek lennie az adatoknak. 250-280 ezer km után szoktak elfáradni a csúcsok általában.

A résolajmérés esetén egyenesen arányos a porlasztó elhasználtsága a résolaj mennyiségével? Ahol a mengekorrektur nagy érték, ott feltételezhetöen sok a résolaj mennyiség is? :roll:


A résolajmérés elég jó képet ad a porlasztó állapotáról. Sajnos ez szokott az az eset lenni, amikor nem igen tudják érdemben javítani. Én egyébként azt mondom 6db porlasztó felújítás után, hogy még egyszer nem tenném. Gyári Bosch felújítottra szavaznék. Nem is kerül sokkal többe.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.17. 19:48

nagy.matyika írta:
atesz155 írta:
nagy.matyika írta:Korrekcióval általában semmit, ezért van korrekciós érték. Ha törlöd az adaptációt, na akkor általában egy beteg autóval, már szeget lehetne verni kinyitott ajtóval. Ha az autó kormol, többet eszik, mint kellene, gyanúsan jól megy ( a többlet üzemanyag amiatt ), illetve van, hogy becsörög, valamint a jellegzetes édeskés dögszagot árasztja magából, akkor lehet gyanakodni.

A korrekciós érték egyébként egy támpont, de nem ad túl komoly képet. Ha feltételezzük, hogy egyik hengerben sincs jelentős nyomásveszteség, akkor nem kellene túlzottan eltérőnek lennie az adatoknak. 250-280 ezer km után szoktak elfáradni a csúcsok általában.

A résolajmérés esetén egyenesen arányos a porlasztó elhasználtsága a résolaj mennyiségével? Ahol a mengekorrektur nagy érték, ott feltételezhetöen sok a résolaj mennyiség is? :roll:


A résolajmérés elég jó képet ad a porlasztó állapotáról. Sajnos ez szokott az az eset lenni, amikor nem igen tudják érdemben javítani. Én egyébként azt mondom 6db porlasztó felújítás után, hogy még egyszer nem tenném. Gyári Bosch felújítottra szavaznék. Nem is kerül sokkal többe.


Egyszerre célszerű cserélni őket, vagy ha valamelyik még bőven határérték alatt van akkor az maradhat? Mit kóstál egy gyári bosch felújítottnak darabja? Gondolom csere darabbal értendő az ár :oops:

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.17. 20:39

Ha valamelyik jó, akkor nem kell cserélni. Ha élsz a gyanúval, akkor menj el, méresd be őket és mindjárt kiderül, hogy mit kell tenni. Nem tudom e39-be mennyibe kerül, de igen, adni kell hozzá csere darabot.

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.17. 20:52

nagy.matyika írta:Korrekcióval általában semmit, ezért van korrekciós érték. Ha törlöd az adaptációt, na akkor általában egy beteg autóval, már szeget lehetne verni kinyitott ajtóval. Ha az autó kormol, többet eszik, mint kellene, gyanúsan jól megy ( a többlet üzemanyag amiatt ), illetve van, hogy becsörög, valamint a jellegzetes édeskés dögszagot árasztja magából, akkor lehet gyanakodni.

A korrekciós érték egyébként egy támpont, de nem ad túl komoly képet. Ha feltételezzük, hogy egyik hengerben sincs jelentős nyomásveszteség, akkor nem kellene túlzottan eltérőnek lennie az adatoknak. 250-280 ezer km után szoktak elfáradni a csúcsok általában.


jelen felállás szerint,az én autóm ezeket produkálja,kegyetlenűl kormól,rengeteget zabál,mocskosúl megy,dögszagot nem érzek ugyan,viszont rettenetesen rángatózik,főleg hidegen,olyan szinten h ringatózik az egész bódé :doglotlo:

viszont olykor szépen jár,melegen kevésbé rángatózik

gondolom kukásak a porlasztók....

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.17. 21:08

Van rá egy erős sansz, de a nyomásszabályzó szelep is tud meglepetéseket okozni. Mindenképpen hozzáértő diagos mondja ki élő adatok után a végítéletet, mielőtt megbontjátok. Egyébként ilyenkor szokták mondani a mesterek, hogy biztos meg van chippelve, azért megy meg kormol.

Re: Porlasztócsúcs

2015.10.18. 00:13

nagy.matyika írta:Van rá egy erős sansz, de a nyomásszabályzó szelep is tud meglepetéseket okozni. Mindenképpen hozzáértő diagos mondja ki élő adatok után a végítéletet, mielőtt megbontjátok. Egyébként ilyenkor szokták mondani a mesterek, hogy biztos meg van chippelve, azért megy meg kormol.

Így van, egy általam reparált 30d-n, 6-os korrekciók mentek 1.0 alá nyomásszabályzó szelep csere után.

Re: Porlasztócsúcs

2015.11.26. 22:23

Sziasztok! 1500 rpm-nél kopogó hangot ad a motor...311000 van benne! Sejtésem, hogy a csúcs problémáim vannak...kormol,fura csörgő,kopogó hangot ad, de csak 6,5 litert fogyaszt. Igaz! Nagypapásan vezetem! Hol kezdjem? És mire számíthatok? Esetleg egy két jó tanácsot ha tudnátok adni! Köszi!

Re: Porlasztócsúcs

2015.11.26. 22:44

Johnny1982 írta:Sziasztok! 1500 rpm-nél kopogó hangot ad a motor...311000 van benne! Sejtésem, hogy a csúcs problémáim vannak...kormol,fura csörgő,kopogó hangot ad, de csak 6,5 litert fogyaszt. Igaz! Nagypapásan vezetem! Hol kezdjem? És mire számíthatok? Esetleg egy két jó tanácsot ha tudnátok adni! Köszi!

Lehet erdemes lenne megnezni a szivosorban a pillangoszelepeket.

Tapatalk-kal küldve az én SM-A500FU-el

Re: Porlasztócsúcs

2015.11.26. 23:14

petya1 írta:
Johnny1982 írta:Sziasztok! 1500 rpm-nél kopogó hangot ad a motor...311000 van benne! Sejtésem, hogy a csúcs problémáim vannak...kormol,fura csörgő,kopogó hangot ad, de csak 6,5 litert fogyaszt. Igaz! Nagypapásan vezetem! Hol kezdjem? És mire számíthatok? Esetleg egy két jó tanácsot ha tudnátok adni! Köszi!

Lehet erdemes lenne megnezni a szivosorban a pillangoszelepeket.

Tapatalk-kal küldve az én SM-A500FU-el


Így van, érdemes lenne összefüggéseiben átnézni a rendszert, nem pedig egyből porlasztózni. :wink:

Re: Porlasztócsúcs

2015.11.29. 08:50

Sziasztok!
Nem pont porlaszto, hanem 20-as diesel adagolo szerelesevel kapcsolatban kerdeznem, hogy a fotengely rogziteset a sebessegjeladonal, vagy az alatta talalhato furaton kell fixalni?

Koszi a valaszt.

Re: Porlasztócsúcs

2015.11.29. 08:56

awolf1 írta:Sziasztok!
Nem pont porlaszto, hanem 20-as diesel adagolo szerelesevel kapcsolatban kerdeznem, hogy a fotengely rogziteset a sebessegjeladonal, vagy az alatta talalhato furaton kell fixalni?

Koszi a valaszt.


Az alsó furatnál. Le van dugózva egy műanyaggal.

Re: Porlasztócsúcs

2015.11.29. 09:36

muhaati írta:
awolf1 írta:Sziasztok!
Nem pont porlaszto, hanem 20-as diesel adagolo szerelesevel kapcsolatban kerdeznem, hogy a fotengely rogziteset a sebessegjeladonal, vagy az alatta talalhato furaton kell fixalni?

Koszi a valaszt.


Az alsó furatnál. Le van dugózva egy műanyaggal.



Koszi!:-))). Mar a dugo nem volt benne.

Re: Porlasztócsúcs

2015.11.29. 09:43

muhaati írta:
awolf1 írta:Sziasztok!
Nem pont porlaszto, hanem 20-as diesel adagolo szerelesevel kapcsolatban kerdeznem, hogy a fotengely rogziteset a sebessegjeladonal, vagy az alatta talalhato furaton kell fixalni?

Koszi a valaszt.


Az alsó furatnál. Le van dugózva egy műanyaggal.


Hu meg egy kerdes, aztan nem ertetlenkedek tobbet: mekkora nyomatekkal kell lehuzni az adagolo tengelyen az anyat?
Hozzászólás küldése

VigLink badge