2015.10.17. 09:42
atesz155 írta:Sziasztok,
hozzáértők véleményét szeretném kérni az alábbi korrekciós értékekről:
30-40 fokos víznél voltak ezek az értékek, tehát mondhatni hogy hideg motornál. Az autóban 195ezer van, a motornál nem tapasztaltam semmilyen csörgést vagy rendellenességet. Eddig kétszer csináltam telitankolásos fogyasztásmérést, 90/10 arányban országúti fogyim 7,3 l/100, a második, pedig picivel több városi használatnál (60/40 országút/város arányban), sok indítás-leállítgatással 8,45.
Most akkor ilyen értékekkel rohanhatok venni 3db porlasztócsúcsot 270 ezerért, vagy mi?
2015.10.17. 10:34
rockerekhu írta:atesz155 írta:Sziasztok,
hozzáértők véleményét szeretném kérni az alábbi korrekciós értékekről:
30-40 fokos víznél voltak ezek az értékek, tehát mondhatni hogy hideg motornál. Az autóban 195ezer van, a motornál nem tapasztaltam semmilyen csörgést vagy rendellenességet. Eddig kétszer csináltam telitankolásos fogyasztásmérést, 90/10 arányban országúti fogyim 7,3 l/100, a második, pedig picivel több városi használatnál (60/40 országút/város arányban), sok indítás-leállítgatással 8,45.
Most akkor ilyen értékekkel rohanhatok venni 3db porlasztócsúcsot 270 ezerért, vagy mi?
Ne Inpaval nezd a korekcios ertekeket az nem realisat mutatja Dis vagy Bosch kts es melleg motornal.Injektorok felujitas az kb40000ft/db. Fogyasztas az meg 7.3 azt egy kicsit sokalom bar a sebbeseget nem tudom.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2015.10.17. 12:46
2015.10.17. 14:33
2015.10.17. 14:47
2015.10.17. 16:02
nagy.matyika írta:Korrekcióval általában semmit, ezért van korrekciós érték. Ha törlöd az adaptációt, na akkor általában egy beteg autóval, már szeget lehetne verni kinyitott ajtóval. Ha az autó kormol, többet eszik, mint kellene, gyanúsan jól megy ( a többlet üzemanyag amiatt ), illetve van, hogy becsörög, valamint a jellegzetes édeskés dögszagot árasztja magából, akkor lehet gyanakodni.
A korrekciós érték egyébként egy támpont, de nem ad túl komoly képet. Ha feltételezzük, hogy egyik hengerben sincs jelentős nyomásveszteség, akkor nem kellene túlzottan eltérőnek lennie az adatoknak. 250-280 ezer km után szoktak elfáradni a csúcsok általában.
2015.10.17. 17:45
atesz155 írta: Ahol a mengekorrektur nagy érték, ott feltételezhetöen sok a résolaj mennyiség is?
2015.10.17. 19:35
atesz155 írta:nagy.matyika írta:Korrekcióval általában semmit, ezért van korrekciós érték. Ha törlöd az adaptációt, na akkor általában egy beteg autóval, már szeget lehetne verni kinyitott ajtóval. Ha az autó kormol, többet eszik, mint kellene, gyanúsan jól megy ( a többlet üzemanyag amiatt ), illetve van, hogy becsörög, valamint a jellegzetes édeskés dögszagot árasztja magából, akkor lehet gyanakodni.
A korrekciós érték egyébként egy támpont, de nem ad túl komoly képet. Ha feltételezzük, hogy egyik hengerben sincs jelentős nyomásveszteség, akkor nem kellene túlzottan eltérőnek lennie az adatoknak. 250-280 ezer km után szoktak elfáradni a csúcsok általában.
A résolajmérés esetén egyenesen arányos a porlasztó elhasználtsága a résolaj mennyiségével? Ahol a mengekorrektur nagy érték, ott feltételezhetöen sok a résolaj mennyiség is?
2015.10.17. 19:48
nagy.matyika írta:atesz155 írta:nagy.matyika írta:Korrekcióval általában semmit, ezért van korrekciós érték. Ha törlöd az adaptációt, na akkor általában egy beteg autóval, már szeget lehetne verni kinyitott ajtóval. Ha az autó kormol, többet eszik, mint kellene, gyanúsan jól megy ( a többlet üzemanyag amiatt ), illetve van, hogy becsörög, valamint a jellegzetes édeskés dögszagot árasztja magából, akkor lehet gyanakodni.
A korrekciós érték egyébként egy támpont, de nem ad túl komoly képet. Ha feltételezzük, hogy egyik hengerben sincs jelentős nyomásveszteség, akkor nem kellene túlzottan eltérőnek lennie az adatoknak. 250-280 ezer km után szoktak elfáradni a csúcsok általában.
A résolajmérés esetén egyenesen arányos a porlasztó elhasználtsága a résolaj mennyiségével? Ahol a mengekorrektur nagy érték, ott feltételezhetöen sok a résolaj mennyiség is?
A résolajmérés elég jó képet ad a porlasztó állapotáról. Sajnos ez szokott az az eset lenni, amikor nem igen tudják érdemben javítani. Én egyébként azt mondom 6db porlasztó felújítás után, hogy még egyszer nem tenném. Gyári Bosch felújítottra szavaznék. Nem is kerül sokkal többe.
2015.10.17. 20:39
2015.10.17. 20:52
nagy.matyika írta:Korrekcióval általában semmit, ezért van korrekciós érték. Ha törlöd az adaptációt, na akkor általában egy beteg autóval, már szeget lehetne verni kinyitott ajtóval. Ha az autó kormol, többet eszik, mint kellene, gyanúsan jól megy ( a többlet üzemanyag amiatt ), illetve van, hogy becsörög, valamint a jellegzetes édeskés dögszagot árasztja magából, akkor lehet gyanakodni.
A korrekciós érték egyébként egy támpont, de nem ad túl komoly képet. Ha feltételezzük, hogy egyik hengerben sincs jelentős nyomásveszteség, akkor nem kellene túlzottan eltérőnek lennie az adatoknak. 250-280 ezer km után szoktak elfáradni a csúcsok általában.
2015.10.17. 21:08
2015.10.18. 00:13
nagy.matyika írta:Van rá egy erős sansz, de a nyomásszabályzó szelep is tud meglepetéseket okozni. Mindenképpen hozzáértő diagos mondja ki élő adatok után a végítéletet, mielőtt megbontjátok. Egyébként ilyenkor szokták mondani a mesterek, hogy biztos meg van chippelve, azért megy meg kormol.
2015.11.26. 22:23
2015.11.26. 22:44
Johnny1982 írta:Sziasztok! 1500 rpm-nél kopogó hangot ad a motor...311000 van benne! Sejtésem, hogy a csúcs problémáim vannak...kormol,fura csörgő,kopogó hangot ad, de csak 6,5 litert fogyaszt. Igaz! Nagypapásan vezetem! Hol kezdjem? És mire számíthatok? Esetleg egy két jó tanácsot ha tudnátok adni! Köszi!
2015.11.26. 23:14
petya1 írta:Johnny1982 írta:Sziasztok! 1500 rpm-nél kopogó hangot ad a motor...311000 van benne! Sejtésem, hogy a csúcs problémáim vannak...kormol,fura csörgő,kopogó hangot ad, de csak 6,5 litert fogyaszt. Igaz! Nagypapásan vezetem! Hol kezdjem? És mire számíthatok? Esetleg egy két jó tanácsot ha tudnátok adni! Köszi!
Lehet erdemes lenne megnezni a szivosorban a pillangoszelepeket.
Tapatalk-kal küldve az én SM-A500FU-el
2015.11.29. 08:50
2015.11.29. 08:56
awolf1 írta:Sziasztok!
Nem pont porlaszto, hanem 20-as diesel adagolo szerelesevel kapcsolatban kerdeznem, hogy a fotengely rogziteset a sebessegjeladonal, vagy az alatta talalhato furaton kell fixalni?
Koszi a valaszt.
2015.11.29. 09:36
muhaati írta:awolf1 írta:Sziasztok!
Nem pont porlaszto, hanem 20-as diesel adagolo szerelesevel kapcsolatban kerdeznem, hogy a fotengely rogziteset a sebessegjeladonal, vagy az alatta talalhato furaton kell fixalni?
Koszi a valaszt.
Az alsó furatnál. Le van dugózva egy műanyaggal.
2015.11.29. 09:43
muhaati írta:awolf1 írta:Sziasztok!
Nem pont porlaszto, hanem 20-as diesel adagolo szerelesevel kapcsolatban kerdeznem, hogy a fotengely rogziteset a sebessegjeladonal, vagy az alatta talalhato furaton kell fixalni?
Koszi a valaszt.
Az alsó furatnál. Le van dugózva egy műanyaggal.