Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Porlasztócsúcs

2009.08.06. 22:29

Sajnos a korszerű közös nyomócsöves diesel motorok alkatrészei nagyon drágák. Ráadásul a porlasztócsúcsok fogyóeszköznek számítanak és nem szabad meglepődni, ha kileheli valamelyik (jobb esetben egyszerre csak egy) a lelkét. Ez nem is csoda, ha azt nézzük, hogy a rendszer nyomása akár 1500 bar is lehet. Egy új porlasztócsúcs kb. 100-120e-be fáj, de 2008-tól már javíthatóak a Bosch rendszerű common-rail befecskendezők. Nekem éppen a hétvégén adta meg magát a 3-as porlasztóm. Sikerült olcsón :lol: orvosolni a problémát, de amíg megtaláltam a legkedvezőbb megoldást, beleszaladtam pár érdekes kérdésbe. Az én autómba a 0445110047 Bosch számú porlasztócsúcs való, amit a 99-től gyártott 3.0d-kbe szereltek. Ennek tökéletes alternatívája a 0445110266 Bosch számú befecskendező. Viszont a 0445110131 és a 0445110216 számú alkatrészek csak a 2001-től gyártott 2.0d és 3.0d motorokhoz jók és nem helyettesíthetik az enyémbe való 047 és 266 végű porlasztókat. Az autóm 2002-es, tehát elvileg az enyémbe is a 131-es vagy a 216-os kellene. De mégsem :? Ötletek?

Re: Porlasztócsúcs

2009.08.06. 22:33

touring írta:Sajnos a korszerű közös nyomócsöves diesel motorok alkatrészei nagyon drágák. Ráadásul a porlasztócsúcsok fogyóeszköznek számítanak és nem szabad meglepődni, ha kileheli valamelyik (jobb esetben egyszerre csak egy) a lelkét. Ez nem is csoda, ha azt nézzük, hogy a rendszer nyomása akár 1500 bar is lehet. Egy új porlasztócsúcs kb. 100-120e-be fáj, de 2008-tól már javíthatóak a Bosch rendszerű common-rail befecskendezők. Nekem éppen a hétvégén adta meg magát a 3-as porlasztóm. Sikerült olcsón :lol: orvosolni a problémát, de amíg megtaláltam a legkedvezőbb megoldást, beleszaladtam pár érdekes kérdésbe. Az én autómba a 0445110047 Bosch számú porlasztócsúcs való, amit a 99-től gyártott 3.0d-kbe szereltek. Ennek tökéletes alternatívája a 0445110266 Bosch számú befecskendező. Viszont a 0445110131 és a 0445110216 számú alkatrészek csak a 2001-től gyártott 2.0d és 3.0d motorokhoz jók és nem helyettesíthetik az enyémbe való 047 és 266 végű porlasztókat. Az autóm 2002-es, tehát elvileg az enyémbe is a 131-es vagy a 216-os kellene. De mégsem :? Ötletek?

Helo
Használtan 10ezer forint :wink:
12 darabot tudsz venni belöle :wink:
üdv zoli

Re: Porlasztócsúcs

2009.08.06. 22:36

lepke írta:
touring írta:Sajnos a korszerű közös nyomócsöves diesel motorok alkatrészei nagyon drágák. Ráadásul a porlasztócsúcsok fogyóeszköznek számítanak és nem szabad meglepődni, ha kileheli valamelyik (jobb esetben egyszerre csak egy) a lelkét. Ez nem is csoda, ha azt nézzük, hogy a rendszer nyomása akár 1500 bar is lehet. Egy új porlasztócsúcs kb. 100-120e-be fáj, de 2008-tól már javíthatóak a Bosch rendszerű common-rail befecskendezők. Nekem éppen a hétvégén adta meg magát a 3-as porlasztóm. Sikerült olcsón :lol: orvosolni a problémát, de amíg megtaláltam a legkedvezőbb megoldást, beleszaladtam pár érdekes kérdésbe. Az én autómba a 0445110047 Bosch számú porlasztócsúcs való, amit a 99-től gyártott 3.0d-kbe szereltek. Ennek tökéletes alternatívája a 0445110266 Bosch számú befecskendező. Viszont a 0445110131 és a 0445110216 számú alkatrészek csak a 2001-től gyártott 2.0d és 3.0d motorokhoz jók és nem helyettesíthetik az enyémbe való 047 és 266 végű porlasztókat. Az autóm 2002-es, tehát elvileg az enyémbe is a 131-es vagy a 216-os kellene. De mégsem :? Ötletek?

Helo
Használtan 10ezer forint :wink:
12 darabot tudsz venni belöle :wink:
üdv zoli

Hol lehet ennyiért beszerezni? Vennék vagy 10-et :wink:

Re: Porlasztócsúcs

2009.08.06. 22:39

touring írta:
lepke írta:
touring írta:Sajnos a korszerű közös nyomócsöves diesel motorok alkatrészei nagyon drágák. Ráadásul a porlasztócsúcsok fogyóeszköznek számítanak és nem szabad meglepődni, ha kileheli valamelyik (jobb esetben egyszerre csak egy) a lelkét. Ez nem is csoda, ha azt nézzük, hogy a rendszer nyomása akár 1500 bar is lehet. Egy új porlasztócsúcs kb. 100-120e-be fáj, de 2008-tól már javíthatóak a Bosch rendszerű common-rail befecskendezők. Nekem éppen a hétvégén adta meg magát a 3-as porlasztóm. Sikerült olcsón :lol: orvosolni a problémát, de amíg megtaláltam a legkedvezőbb megoldást, beleszaladtam pár érdekes kérdésbe. Az én autómba a 0445110047 Bosch számú porlasztócsúcs való, amit a 99-től gyártott 3.0d-kbe szereltek. Ennek tökéletes alternatívája a 0445110266 Bosch számú befecskendező. Viszont a 0445110131 és a 0445110216 számú alkatrészek csak a 2001-től gyártott 2.0d és 3.0d motorokhoz jók és nem helyettesíthetik az enyémbe való 047 és 266 végű porlasztókat. Az autóm 2002-es, tehát elvileg az enyémbe is a 131-es vagy a 216-os kellene. De mégsem :? Ötletek?

Helo
Használtan 10ezer forint :wink:
12 darabot tudsz venni belöle :wink:
üdv zoli

Hol lehet ennyiért beszerezni? Vennék vagy 10-et :wink:

Helo
Németül tudja valaki
üdv zoli

Re: Porlasztócsúcs

2009.08.06. 22:46

lepke írta:
touring írta:
lepke írta:
touring írta:Sajnos a korszerű közös nyomócsöves diesel motorok alkatrészei nagyon drágák. Ráadásul a porlasztócsúcsok fogyóeszköznek számítanak és nem szabad meglepődni, ha kileheli valamelyik (jobb esetben egyszerre csak egy) a lelkét. Ez nem is csoda, ha azt nézzük, hogy a rendszer nyomása akár 1500 bar is lehet. Egy új porlasztócsúcs kb. 100-120e-be fáj, de 2008-tól már javíthatóak a Bosch rendszerű common-rail befecskendezők. Nekem éppen a hétvégén adta meg magát a 3-as porlasztóm. Sikerült olcsón :lol: orvosolni a problémát, de amíg megtaláltam a legkedvezőbb megoldást, beleszaladtam pár érdekes kérdésbe. Az én autómba a 0445110047 Bosch számú porlasztócsúcs való, amit a 99-től gyártott 3.0d-kbe szereltek. Ennek tökéletes alternatívája a 0445110266 Bosch számú befecskendező. Viszont a 0445110131 és a 0445110216 számú alkatrészek csak a 2001-től gyártott 2.0d és 3.0d motorokhoz jók és nem helyettesíthetik az enyémbe való 047 és 266 végű porlasztókat. Az autóm 2002-es, tehát elvileg az enyémbe is a 131-es vagy a 216-os kellene. De mégsem :? Ötletek?

Helo
Használtan 10ezer forint :wink:
12 darabot tudsz venni belöle :wink:
üdv zoli

Hol lehet ennyiért beszerezni? Vennék vagy 10-et :wink:

Helo
Németül tudja valaki
üdv zoli


:?:

Azt hittem faragsz nekem párat a kisbaltáddal.

Re: Porlasztócsúcs

2009.08.06. 22:50

touring írta:
lepke írta:
touring írta:
lepke írta:
touring írta:Sajnos a korszerű közös nyomócsöves diesel motorok alkatrészei nagyon drágák. Ráadásul a porlasztócsúcsok fogyóeszköznek számítanak és nem szabad meglepődni, ha kileheli valamelyik (jobb esetben egyszerre csak egy) a lelkét. Ez nem is csoda, ha azt nézzük, hogy a rendszer nyomása akár 1500 bar is lehet. Egy új porlasztócsúcs kb. 100-120e-be fáj, de 2008-tól már javíthatóak a Bosch rendszerű common-rail befecskendezők. Nekem éppen a hétvégén adta meg magát a 3-as porlasztóm. Sikerült olcsón :lol: orvosolni a problémát, de amíg megtaláltam a legkedvezőbb megoldást, beleszaladtam pár érdekes kérdésbe. Az én autómba a 0445110047 Bosch számú porlasztócsúcs való, amit a 99-től gyártott 3.0d-kbe szereltek. Ennek tökéletes alternatívája a 0445110266 Bosch számú befecskendező. Viszont a 0445110131 és a 0445110216 számú alkatrészek csak a 2001-től gyártott 2.0d és 3.0d motorokhoz jók és nem helyettesíthetik az enyémbe való 047 és 266 végű porlasztókat. Az autóm 2002-es, tehát elvileg az enyémbe is a 131-es vagy a 216-os kellene. De mégsem :? Ötletek?

Helo
Használtan 10ezer forint :wink:
12 darabot tudsz venni belöle :wink:
üdv zoli

Hol lehet ennyiért beszerezni? Vennék vagy 10-et :wink:

Helo
Németül tudja valaki
üdv zoli


:?:

Azt hittem faragsz nekem párat a kisbaltáddal.

Helo
E60 530d-hez 20-ezer gondolom E39-hez 15-körül lehet
üdv zoli

Re: Porlasztócsúcs

2009.08.06. 22:50

touring írta:Sajnos a korszerű közös nyomócsöves diesel motorok alkatrészei nagyon drágák. Ráadásul a porlasztócsúcsok fogyóeszköznek számítanak és nem szabad meglepődni, ha kileheli valamelyik (jobb esetben egyszerre csak egy) a lelkét. Ez nem is csoda, ha azt nézzük, hogy a rendszer nyomása akár 1500 bar is lehet. Egy új porlasztócsúcs kb. 100-120e-be fáj, de 2008-tól már javíthatóak a Bosch rendszerű common-rail befecskendezők. Nekem éppen a hétvégén adta meg magát a 3-as porlasztóm. Sikerült olcsón :lol: orvosolni a problémát, de amíg megtaláltam a legkedvezőbb megoldást, beleszaladtam pár érdekes kérdésbe. Az én autómba a 0445110047 Bosch számú porlasztócsúcs való, amit a 99-től gyártott 3.0d-kbe szereltek. Ennek tökéletes alternatívája a 0445110266 Bosch számú befecskendező. Viszont a 0445110131 és a 0445110216 számú alkatrészek csak a 2001-től gyártott 2.0d és 3.0d motorokhoz jók és nem helyettesíthetik az enyémbe való 047 és 266 végű porlasztókat. Az autóm 2002-es, tehát elvileg az enyémbe is a 131-es vagy a 216-os kellene. De mégsem :? Ötletek?




És mi a helyzet a porlasztócsúcs felújításával? :idea:

Re: Porlasztócsúcs

2009.08.06. 23:11

divecon írta:
touring írta:Sajnos a korszerű közös nyomócsöves diesel motorok alkatrészei nagyon drágák. Ráadásul a porlasztócsúcsok fogyóeszköznek számítanak és nem szabad meglepődni, ha kileheli valamelyik (jobb esetben egyszerre csak egy) a lelkét. Ez nem is csoda, ha azt nézzük, hogy a rendszer nyomása akár 1500 bar is lehet. Egy új porlasztócsúcs kb. 100-120e-be fáj, de 2008-tól már javíthatóak a Bosch rendszerű common-rail befecskendezők. Nekem éppen a hétvégén adta meg magát a 3-as porlasztóm. Sikerült olcsón :lol: orvosolni a problémát, de amíg megtaláltam a legkedvezőbb megoldást, beleszaladtam pár érdekes kérdésbe. Az én autómba a 0445110047 Bosch számú porlasztócsúcs való, amit a 99-től gyártott 3.0d-kbe szereltek. Ennek tökéletes alternatívája a 0445110266 Bosch számú befecskendező. Viszont a 0445110131 és a 0445110216 számú alkatrészek csak a 2001-től gyártott 2.0d és 3.0d motorokhoz jók és nem helyettesíthetik az enyémbe való 047 és 266 végű porlasztókat. Az autóm 2002-es, tehát elvileg az enyémbe is a 131-es vagy a 216-os kellene. De mégsem :? Ötletek?




És mi a helyzet a porlasztócsúcs felújításával? :idea:


Elég sokan csinálják. Itthon azt mondják, hogy ők a legjobbak:
www.benedeczkimuhely.hu

Porlasztó

2009.08.07. 07:46

Használtan 15-20ezerért kapsz bontóban! :wink: Nekem 87ezer magyar forint lett volna az új ára! Annó megkérdeztem a keceli bosh szervízt is a felújításról, akkor azt mondták, hogy kb 40-50ezer forint. Mondtam akkor köszönöm szépen és vettem két használtatabból az árból! :twisted:

Re: Porlasztó

2009.08.07. 08:44

vaszarig írta:Használtan 15-20ezerért kapsz bontóban! :wink: Nekem 87ezer magyar forint lett volna az új ára! Annó megkérdeztem a keceli bosh szervízt is a felújításról, akkor azt mondták, hogy kb 40-50ezer forint. Mondtam akkor köszönöm szépen és vettem két használtatabból az árból! :twisted:


Hát ja, csak bontott nem mindig van. Volt, csak nem olyan, ami nekem kellett volna. Kaptam egy felújítottat 50-ért 1 év garival, a régit meg beszámolták.

Re: Porlasztó

2009.08.07. 09:15

touring írta:
vaszarig írta:Használtan 15-20ezerért kapsz bontóban! :wink: Nekem 87ezer magyar forint lett volna az új ára! Annó megkérdeztem a keceli bosh szervízt is a felújításról, akkor azt mondták, hogy kb 40-50ezer forint. Mondtam akkor köszönöm szépen és vettem két használtatabból az árból! :twisted:


Hát ja, csak bontott nem mindig van. Volt, csak nem olyan, ami nekem kellett volna. Kaptam egy felújítottat 50-ért 1 év garival, a régit meg beszámolták.


Na igen! A szükség nagy úr! :twisted: :wink: Amúgy én is az utolsó pillanatban találtam! :)

Re: Porlasztó

2009.08.07. 10:06

vaszarig írta:
touring írta:
vaszarig írta:Használtan 15-20ezerért kapsz bontóban! :wink: Nekem 87ezer magyar forint lett volna az új ára! Annó megkérdeztem a keceli bosh szervízt is a felújításról, akkor azt mondták, hogy kb 40-50ezer forint. Mondtam akkor köszönöm szépen és vettem két használtatabból az árból! :twisted:


Hát ja, csak bontott nem mindig van. Volt, csak nem olyan, ami nekem kellett volna. Kaptam egy felújítottat 50-ért 1 év garival, a régit meg beszámolták.


Na igen! A szükség nagy úr! :twisted: :wink: Amúgy én is az utolsó pillanatban találtam! :)


A tiédbe melyik kell?

Re: Porlasztó

2009.08.07. 11:08

touring írta:
vaszarig írta:
touring írta:
vaszarig írta:Használtan 15-20ezerért kapsz bontóban! :wink: Nekem 87ezer magyar forint lett volna az új ára! Annó megkérdeztem a keceli bosh szervízt is a felújításról, akkor azt mondták, hogy kb 40-50ezer forint. Mondtam akkor köszönöm szépen és vettem két használtatabból az árból! :twisted:


Hát ja, csak bontott nem mindig van. Volt, csak nem olyan, ami nekem kellett volna. Kaptam egy felújítottat 50-ért 1 év garival, a régit meg beszámolták.


Na igen! A szükség nagy úr! :twisted: :wink: Amúgy én is az utolsó pillanatban találtam! :)


A tiédbe melyik kell?


Na erre már nem igazán emlékszem, de valami 047 végű rémlik! :roll: :P

Re: Porlasztócsúcs

2009.08.08. 18:56

touring írta:
divecon írta:
touring írta:Sajnos a korszerű közös nyomócsöves diesel motorok alkatrészei nagyon drágák. Ráadásul a porlasztócsúcsok fogyóeszköznek számítanak és nem szabad meglepődni, ha kileheli valamelyik (jobb esetben egyszerre csak egy) a lelkét. Ez nem is csoda, ha azt nézzük, hogy a rendszer nyomása akár 1500 bar is lehet. Egy új porlasztócsúcs kb. 100-120e-be fáj, de 2008-tól már javíthatóak a Bosch rendszerű common-rail befecskendezők. Nekem éppen a hétvégén adta meg magát a 3-as porlasztóm. Sikerült olcsón :lol: orvosolni a problémát, de amíg megtaláltam a legkedvezőbb megoldást, beleszaladtam pár érdekes kérdésbe. Az én autómba a 0445110047 Bosch számú porlasztócsúcs való, amit a 99-től gyártott 3.0d-kbe szereltek. Ennek tökéletes alternatívája a 0445110266 Bosch számú befecskendező. Viszont a 0445110131 és a 0445110216 számú alkatrészek csak a 2001-től gyártott 2.0d és 3.0d motorokhoz jók és nem helyettesíthetik az enyémbe való 047 és 266 végű porlasztókat. Az autóm 2002-es, tehát elvileg az enyémbe is a 131-es vagy a 216-os kellene. De mégsem :? Ötletek?




És mi a helyzet a porlasztócsúcs felújításával? :idea:


Elég sokan csinálják. Itthon azt mondják, hogy ők a legjobbak:
www.benedeczkimuhely.hu


Hali, Nekem is Őket ajánlották, ez Kecelen van, és 30-33 e ft körül mondták a felújítást,garanciával, a bontottat meg 22ért... ien különbségnél inkább a felújitott mellett döntenék..

2009.08.26. 09:59

Na mi a helyzet Party? Kész van már a géped?

Re: Porlasztócsúcs

2009.08.26. 10:47

lepke írta:
touring írta:
lepke írta:
touring írta:Sajnos a korszerű közös nyomócsöves diesel motorok alkatrészei nagyon drágák. Ráadásul a porlasztócsúcsok fogyóeszköznek számítanak és nem szabad meglepődni, ha kileheli valamelyik (jobb esetben egyszerre csak egy) a lelkét. Ez nem is csoda, ha azt nézzük, hogy a rendszer nyomása akár 1500 bar is lehet. Egy új porlasztócsúcs kb. 100-120e-be fáj, de 2008-tól már javíthatóak a Bosch rendszerű common-rail befecskendezők. Nekem éppen a hétvégén adta meg magát a 3-as porlasztóm. Sikerült olcsón :lol: orvosolni a problémát, de amíg megtaláltam a legkedvezőbb megoldást, beleszaladtam pár érdekes kérdésbe. Az én autómba a 0445110047 Bosch számú porlasztócsúcs való, amit a 99-től gyártott 3.0d-kbe szereltek. Ennek tökéletes alternatívája a 0445110266 Bosch számú befecskendező. Viszont a 0445110131 és a 0445110216 számú alkatrészek csak a 2001-től gyártott 2.0d és 3.0d motorokhoz jók és nem helyettesíthetik az enyémbe való 047 és 266 végű porlasztókat. Az autóm 2002-es, tehát elvileg az enyémbe is a 131-es vagy a 216-os kellene. De mégsem :? Ötletek?

Helo
Használtan 10ezer forint :wink:
12 darabot tudsz venni belöle :wink:
üdv zoli

Hol lehet ennyiért beszerezni? Vennék vagy 10-et :wink:

Helo
Németül tudja valaki
üdv zoli


Hali!

Már, ha a porlasztót kérdezed, hogy mondják németül: Einspritzdüse
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bmw750i 2010.01.10. 10:10-kor.

Re: Porlasztócsúcs

2009.09.01. 20:38

bmw750i írta:
lepke írta:
touring írta:
lepke írta:
touring írta:Sajnos a korszerű közös nyomócsöves diesel motorok alkatrészei nagyon drágák. Ráadásul a porlasztócsúcsok fogyóeszköznek számítanak és nem szabad meglepődni, ha kileheli valamelyik (jobb esetben egyszerre csak egy) a lelkét. Ez nem is csoda, ha azt nézzük, hogy a rendszer nyomása akár 1500 bar is lehet. Egy új porlasztócsúcs kb. 100-120e-be fáj, de 2008-tól már javíthatóak a Bosch rendszerű common-rail befecskendezők. Nekem éppen a hétvégén adta meg magát a 3-as porlasztóm. Sikerült olcsón :lol: orvosolni a problémát, de amíg megtaláltam a legkedvezőbb megoldást, beleszaladtam pár érdekes kérdésbe. Az én autómba a 0445110047 Bosch számú porlasztócsúcs való, amit a 99-től gyártott 3.0d-kbe szereltek. Ennek tökéletes alternatívája a 0445110266 Bosch számú befecskendező. Viszont a 0445110131 és a 0445110216 számú alkatrészek csak a 2001-től gyártott 2.0d és 3.0d motorokhoz jók és nem helyettesíthetik az enyémbe való 047 és 266 végű porlasztókat. Az autóm 2002-es, tehát elvileg az enyémbe is a 131-es vagy a 216-os kellene. De mégsem :? Ötletek?

Helo
Használtan 10ezer forint :wink:
12 darabot tudsz venni belöle :wink:
üdv zoli

Hol lehet ennyiért beszerezni? Vennék vagy 10-et :wink:

Helo
Németül tudja valaki
üdv zoli


Hali!

Már, ha a porlasztót kérdezed, hogy mondják németül: Einsritzdüse


Szerintem meg injektor. Legalábbis rendeléskor így írják :D

hali

2009.10.04. 13:58

nem tom h megoldodott-e már a problémád de talán ez segit http://shop.ebay.de/?_from=R40&_npmv=3& ... Categories

Re: Porlasztócsúcs

2009.10.04. 22:47

bmw750i írta:
lepke írta:
touring írta:
lepke írta:
touring írta:Sajnos a korszerű közös nyomócsöves diesel motorok alkatrészei nagyon drágák. Ráadásul a porlasztócsúcsok fogyóeszköznek számítanak és nem szabad meglepődni, ha kileheli valamelyik (jobb esetben egyszerre csak egy) a lelkét. Ez nem is csoda, ha azt nézzük, hogy a rendszer nyomása akár 1500 bar is lehet. Egy új porlasztócsúcs kb. 100-120e-be fáj, de 2008-tól már javíthatóak a Bosch rendszerű common-rail befecskendezők. Nekem éppen a hétvégén adta meg magát a 3-as porlasztóm. Sikerült olcsón :lol: orvosolni a problémát, de amíg megtaláltam a legkedvezőbb megoldást, beleszaladtam pár érdekes kérdésbe. Az én autómba a 0445110047 Bosch számú porlasztócsúcs való, amit a 99-től gyártott 3.0d-kbe szereltek. Ennek tökéletes alternatívája a 0445110266 Bosch számú befecskendező. Viszont a 0445110131 és a 0445110216 számú alkatrészek csak a 2001-től gyártott 2.0d és 3.0d motorokhoz jók és nem helyettesíthetik az enyémbe való 047 és 266 végű porlasztókat. Az autóm 2002-es, tehát elvileg az enyémbe is a 131-es vagy a 216-os kellene. De mégsem :? Ötletek?

Helo
Használtan 10ezer forint :wink:
12 darabot tudsz venni belöle :wink:
üdv zoli

Hol lehet ennyiért beszerezni? Vennék vagy 10-et :wink:

Helo
Németül tudja valaki
üdv zoli


Hali!

Már, ha a porlasztót kérdezed, hogy mondják németül: Einsritzdüse


EINSPRITZDÜSE

2009.10.26. 17:43

Sziasztok!


Több kérdésem is lenne.
Az első hogy a porlasztó csúcsokat egyszerre szokták cserélni vagy csak amelyiket kell?
A második ha rárakják computerre az megmondja melyik porlasztócsúcsom milyen állapotban van vagy csak azt hogy már nem jó és ezért külön diagnosztikára kell vinni valami spec helyre.
A harmadik mibe fáj a felujítjás, az új, a bontott (ezt egyáltalán érdemes-e)?
A negyedik van-e valami tuti hely BP-n amit nagyon ajánlanátok erre a problémára és nagyon profi a kérdésben.


Köszi.
Hozzászólás küldése

VigLink badge