* *
Pontos idő: 2024.03.29. 07:11

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 648 hozzászólás ]  Oldal ElÅ‘zÅ‘  1 ... 29, 30, 31, 32, 33
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Porlasztócsúcs
HozzászólásElküldve: 2018.06.18. 21:15 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Smekon írta:

Na végre valaki, aki a szakmaiságot figyelembe véve ad tanácsot !

A teljes légtömegteszt az mit jelent ? Szakember kell hozzá ? Kell hozzá speciális mérőeszköz ? Esetleg én meg tudom csinálni ?

A motortartó bakok biztosan nem lettek ellenőrizve vákumtömörségre, ehhez megint az a kérdésem, mint a légtömegtesztnél.

A vákumcsövek sorrendjét pedig nem tudom ellenőrizni, mert az online TIS-ben nem találtam erre vonatkozó részt, a realoem szerint meg a 4-ből 2 le van dugózva, viszont nekem meg csak 1 van ledugózva, ahonnan ment a csapantyúszabályzóra.

A fogyasztást műszer szerint néztem, viszont a pillanatnyi fogyasztást mutató óra is többet mutat most, mondjuk 130 tempomatnál, mint a felújítás előtt.

A porlasztófelújjítással kapcsolatban miért vannak fenntartásaid ? Esetleg vigyem el valakihez ellenőriztetni ? Mennyi km míg az "új" porlasztók betanulnak ?


INPA-ban, DIS-ben van turbó, egr, légtömegmérő hármasra teszt. (gyári diagnosztika)

A vákuumtömörséget ilyen eszközzel tudod tesztelni:

https://lincos.hu/2926-vakuum-es-nyomaspumpa.html

Vákuumcső sorrendben Gallaca segít majd, mert abban ő a mágus!

A porlasztófelújítással kapcsolatban azért vannak fenntartásaink, mert 99%-ban kínai alkatrészekkel újítják fel a porlasztókat, amik pár ezer km után behánynak. Az ellenőrzésnél is sokszor szokott lenni hiányosság, mert nem a hatot tesztelik egyszerre, hanem sokszor külön külön, úgy meg nem biztos, hogy minden baj kiütközik. Az új porlasztóknak nem kell betanulniuk, ha csak nem lettek kitörölve az adaptációk. Abban az esetben egy 20-30 km nem árt neki, mire újra valós korrekciós értékekkel fog dolgozni a rendszer.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Porlasztócsúcs
HozzászólásElküldve: 2018.06.19. 09:42 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.04.14. 20:36
Hozzászólások: 98
Adott köszi: 40 alkalommal
Kapott köszik: 19 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 30d
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Vákuumcsövek megfelelő sorrendben lettek feldugva az elosztóra? Nem mindegy a sorrend, a lyukak eltérő méretűek.

Erről kérhetnék információt? úgy emlékszem, egyesével cseréltem, de inkább ellenőrizném..

_________________
Aki kérdez hülye. Aki nem kérdez, az is marad.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Porlasztócsúcs
HozzászólásElküldve: 2018.06.19. 22:22 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
ST1 írta:
Gallaca írta:
Vákuumcsövek megfelelő sorrendben lettek feldugva az elosztóra? Nem mindegy a sorrend, a lyukak eltérő méretűek.

Erről kérhetnék információt? úgy emlékszem, egyesével cseréltem, de inkább ellenőrizném..

Balról jobbra: Turbó, Egr, motorbak, klapni. Vagy elölről hátra, ahogy tetszik.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: ST1
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Porlasztócsúcs
HozzászólásElküldve: 2018.06.20. 11:40 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.04.11. 14:30
Hozzászólások: 21
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
ST1 írta:
Gallaca írta:
Vákuumcsövek megfelelő sorrendben lettek feldugva az elosztóra? Nem mindegy a sorrend, a lyukak eltérő méretűek.

Erről kérhetnék információt? úgy emlékszem, egyesével cseréltem, de inkább ellenőrizném..

Balról jobbra: Turbó, Egr, motorbak, klapni. Vagy elölről hátra, ahogy tetszik.


Szuper le is ellenőrzöm !

És közben kiderült, hogy még is csak igazad volt !

Újból rádugtam a gépet és a következő hibák jöttek fel:
-1E30 Boost pressure regulation
-0404 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/ Performance
-0400 Exhaust Gas Recirculation

Ami, változás törntént az, annyi, hogy az EGR nyomásszabályzóján van ugye két csatlakozó, eredetileg ami az EGR-re cső ment az nekem a belső csatlakozón, volt, viszont a realoem a külsőre mutatta, ezért megcseréltem.

Illetve tegnap észrevettem még valamit: Gyújtást ráadom, motorháztetőt felnyitottam és egy ilyen lüktető hangot hallottam és ha a fékpedálra ráléptem akkor a pedálon éreztem a lüktetést.

A fentebb leírt hibákból ti mire következtettek ?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Porlasztócsúcs
HozzászólásElküldve: 2018.06.20. 15:29 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Smekon írta:
Gallaca írta:
ST1 írta:
Gallaca írta:
Vákuumcsövek megfelelő sorrendben lettek feldugva az elosztóra? Nem mindegy a sorrend, a lyukak eltérő méretűek.

Erről kérhetnék információt? úgy emlékszem, egyesével cseréltem, de inkább ellenőrizném..

Balról jobbra: Turbó, Egr, motorbak, klapni. Vagy elölről hátra, ahogy tetszik.


Szuper le is ellenőrzöm !

És közben kiderült, hogy még is csak igazad volt !

Újból rádugtam a gépet és a következő hibák jöttek fel:
-1E30 Boost pressure regulation
-0404 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/ Performance
-0400 Exhaust Gas Recirculation

Ami, változás törntént az, annyi, hogy az EGR nyomásszabályzóján van ugye két csatlakozó, eredetileg ami az EGR-re cső ment az nekem a belső csatlakozón, volt, viszont a realoem a külsőre mutatta, ezért megcseréltem.

Illetve tegnap észrevettem még valamit: Gyújtást ráadom, motorháztetőt felnyitottam és egy ilyen lüktető hangot hallottam és ha a fékpedálra ráléptem akkor a pedálon éreztem a lüktetést.

A fentebb leírt hibákból ti mire következtettek ?

Akkor most elrontottad, realoemen fordítva van valamiért az egr csövezése feltüntetve. úgy kell lennie mint ahogy a turbónál van rajzolva. Külső a bemenő ág, belső megy a szabályzott elemre. Tehát az egr-re a belső, kék gyűrűs csonk megy.

Szerintem a fűtéscsap pulzál, ott van a bal rugótornyon.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Porlasztócsúcs
HozzászólásElküldve: 2018.06.20. 22:49 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.04.11. 14:30
Hozzászólások: 21
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Smekon írta:
Gallaca írta:
ST1 írta:
Gallaca írta:
Vákuumcsövek megfelelő sorrendben lettek feldugva az elosztóra? Nem mindegy a sorrend, a lyukak eltérő méretűek.

Erről kérhetnék információt? úgy emlékszem, egyesével cseréltem, de inkább ellenőrizném..

Balról jobbra: Turbó, Egr, motorbak, klapni. Vagy elölről hátra, ahogy tetszik.


Szuper le is ellenőrzöm !

És közben kiderült, hogy még is csak igazad volt !

Újból rádugtam a gépet és a következő hibák jöttek fel:
-1E30 Boost pressure regulation
-0404 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/ Performance
-0400 Exhaust Gas Recirculation

Ami, változás törntént az, annyi, hogy az EGR nyomásszabályzóján van ugye két csatlakozó, eredetileg ami az EGR-re cső ment az nekem a belső csatlakozón, volt, viszont a realoem a külsőre mutatta, ezért megcseréltem.

Illetve tegnap észrevettem még valamit: Gyújtást ráadom, motorháztetőt felnyitottam és egy ilyen lüktető hangot hallottam és ha a fékpedálra ráléptem akkor a pedálon éreztem a lüktetést.

A fentebb leírt hibákból ti mire következtettek ?

Akkor most elrontottad, realoemen fordítva van valamiért az egr csövezése feltüntetve. úgy kell lennie mint ahogy a turbónál van rajzolva. Külső a bemenő ág, belső megy a szabályzott elemre. Tehát az egr-re a belső, kék gyűrűs csonk megy.

Szerintem a fűtéscsap pulzál, ott van a bal rugótornyon.


A turbónyomás szabályzót cseréljem ki ?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Porlasztócsúcs
HozzászólásElküldve: 2019.01.15. 15:51 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2018.10.27. 18:02
Hozzászólások: 33
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530da
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
:cry:
Gallaca írta:
Történet, hátha valaki hasznát veszi valamikor!

Tegnapi progi meló után, egy kis injektorkiszedés volt. Kaptam kölcsön egy kiszedőszerszámot reggelig, így bele kellett állnom a dologba. Kettőt kellett kivennem. Szerencsére könnyebben ment, mint gondoltam. Az eredmény itt látható. Borzasztóan néz ki! Nem akarom jelzőkkel illetni... :facepalm: KépMi ez a moslék rajta?KépEz csak rozsdás.Kép
Schnitzer Szabitól hoztam 3 injektort, amit elvittem beméretni, hogy milyen állapotban vannak. Bár Szabi mondta, hogy így ahogy van tegyem be, mert jók tutira, viszont én szerettem volna tudni mivel állok szemben.
Diesel szervizes ragaszkodott hozzá, hogy mérjük be a kiszedett injektorokat is, mert nem biztos, hogy azok a rosszak, lehet, hogy a motornak van baja. Mert ha azok jók, minek cserélni!? Oké, ráálltam, bár mondtam tökmindegy, mert a cserék már itt vannak. Dél körül felhívott, hogy az injektoraim jók, kicsi a hibájuk, ettől nem lehet egyenetlen az alapjárat, a motorom rossz! A csereinjektorokat, már be sem méri, mert minek! Az ütő megállt bennem. Hívtam a szerelősrácot, aki megállapította mi a baja a kocsinak, mondtam neki mit mondott a dieseles. Válasz: AZ LEHETETLEN! Cseréljem az injektorokat!
Ott álltam két szakember között!!! Kinek higgyek? Már azon gondolkoztam, hogy megyek, veszek egy diesel kompressziómérőt, és végigmérem a hengereket, akkor kiderül... Benzinesem bezzeg van itthon...
Aztán a Fiam unszolására, az esélytelenek nyugalmával nekiálltunk beszerelni Szabitól hozott teszteletlen injektorokat. A régiket nem akartam visszarakni! Gondoltuk ha nem javul az alapjárat, még mindig ráérünk méregetni.
Burkolatokat rá sem szereltük, úgy indítottam némi fohász után...... Megint Hullámzó alapjárat!!! :facepalm: :doglotlo: 20 súlyos másodpercig, aztán láss csodát, kisimult az alapjárat, elhalkult a motor!!! Mégiscsak a szerelősrácnak volt igaza! Meg Szabinak, akinek ezúton is :kösz a hibátlan alkatrészért!!! (Valószínű, hogy kell a harmadik , és gondolkodom a negyediken is!) Kiderül. -----No de a dieselszervizes? Hmmm.Mondjuk ő nem látta, hallotta a kocsit!
Rádugtuk a diagra, alapjárat atomstabil lett. Railnyomás is felment 280 körülről 300 fölé! Irány a Mangenkorrektur! Az egyes henger +10-es, négyes henger +5-ös korrekcióval ment eddig. Most azok 0 közeli állapotban vannak, viszont a hatos henger felment +7,5-re "hurrá"! Cserélhetem azt is... :facepalm: Pont a hatos... Holnap konzultálok a szerelővel, hogy hogyan tovább vele. De már most is gyönyörű hangja lett! Terhelésváltásnál egy két hullámot még beledob, de kisimítja hamar. Gondolom ezt most a hatos csinálja, holnap megtudom.



Nekem is 280 körül van a rail nyomás. De a legrosszabb porlasztó is "csak" 1.81es korrekcioju


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Porlasztócsúcs
HozzászólásElküldve: 2019.02.28. 17:15 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.10.12. 11:58
Hozzászólások: 59
Tartózkodási hely: Győr / Esztergom
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 5 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D25
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok,

Alapjáraton, szinte csak meleg motornál és nem mindig, de sokszor tapasztalom, hogy kicsit remeg az autó. A porlasztó-korrekciók +-1 között vannak, a rail nyomás stabilan 337 mbar, viszont a rate main injection értéke ilyenkor 3 és 6 között ugrál. Ezek alapján gyanítom, hogy ebből kiindulva kell a hibát keresni, csak nem tudom, hogy ez az érték pontosan mi, és milyen alkatrész befolyásolja.

Kérném a hozzáértők segítségét!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 648 hozzászólás ]  Oldal ElÅ‘zÅ‘  1 ... 29, 30, 31, 32, 33

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 35 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator