2010.03.06. 15:37
2010.03.06. 18:35
2010.03.06. 19:19
jackson írta:simi64 írta:horogp írta:jackson írta:A szerző: bmw520ds
Mivel kérdeztem pár dizel specifikus dolgoról mert benyás az agyam (nincs repülő dizelből) erre irta válaszként.
"(nincs repülő dizelből)" ???? Én úgy tudom, hogy a sugárhajtóműves gépek üzemanyaga (jet) inkább petróleum, ami közelebb van a gázolajhoz, mint a benzinhez (lobbanáspont, kezdő forrpont...stb, egyfajta könnyű gázolaj származék) Már szerintem!
Kerozin.
100 feletti oktánnal
Igen nyert van 120-as ugy nevezett hidrokrakkolt kerozin. Ami az érdekes, ugyebár hogy max 100-as oktán lenne. Mivel ez egy százalékos arány. De szintetikusan olyan tulajdonságai vannak mint ha 120%-os lenne.
Jackson, aki bólogat de inkább a disel kocsikról beszéljünk
2010.03.09. 09:03
2010.03.16. 11:50
jackson írta:A szerző: bmw520ds
Mivel kérdeztem pár dizel specifikus dolgoról mert benyás az agyam (nincs repülő dizelből) erre irta válaszként.
Engedélyezte, hogy publikáljam tehát akkor dizel tanfolyam tőle. Amatőr tehát nem szekálni ha valami nem 100% pontos. Inkább leirni mi a hiba hogy javithassuk:bmw520ds írta:Hagyományos sor adagolós(tds):
-24d,
-24td,
-25tds,
- 25td,
- 18tds motorokon soros adagoló van,kezdetben mechanikus adagolóval, majd jött az elektronika. 20d esetében köradagoló van, de tévedés ne essék, van nagynyomású 20d is csak a 3-as sorozatban használták 2001-től amikor a Face lift megtörtént, viszont az 150le.
Ezek az adagolós motorok a tartály-szűrő-adagoló-porlasztó útvonalon szállítja az égéstérbe a gázolajat. Az adagoló elemek létre hoznak X nyomásértéket, ami egészen a porlasztóknak a zárt tűszelepéig rendelkezésre állnak.
A traktornál úgy tanultam, pörög a motor első henger felső holtpontra állít (negyediknél szelep váltás) négyhengeres motorról van szó (Mtz), tehát a befecskendezés kezdete attól függ, hogy az adagolót vezérlő fogaskerék által, mikor kerül az elemet nyomó bütyök befecskendezési helyzetbe.
Ha befecskendezés van, akkor a üzemanyag kerül az elem által a nyomócsőbe. Ami a porlasztóhoz vezet, ott pedig nyit a tű (amit rugó zár) mert emelkedik a nyomás. Ha nem csal az emlékem 150-170bar.
Aztán ahogy fejlődik az emberiség,rákerül az elektronika. Na itt már nem vagyok képben, de több dolgot figyel:
- beszívott levegő hőmérséklet,
- üa.hő.,
- hűtő közeg hő.,
- gázpedál állása,
- motor terheltsége,
- motorolaj hő.,fordulat szám.
Ha valami kimaradt sajnálom, '98-ban az első John Deere-om miatt kérdeztem meg! Itt már van DDE, akár a 24td és újabb modelleknél. A 20d köradagolója is hasonlóan működik, csak ott tárcsára van rögzítve az elem?
Pont nem figyeltem azon az órán, mert üveges szemmel azon ábrándoztam vajon milyen traktort kapok ha kikerülök a suliból és nem harapnak-e a lányok!
A Common Rail pedig tartály-szivattyú-csővezeték-szivattyú-szűrő-kis nyomású rész-common rail pumpa-common rail cső-összekötő cső-injektor, ez meg nagy nyomású rész. Ha meg van a kisnyomású részben a nyomás, létre jöhet az indulás. Ezért jellemző ezeknél a motoroknál a nem pöccre történő beindulás, fel kell építeni a rendszernek, utána indul. Nem hiba inkább jellegzetesség!!!
A pumpa csinálja az 1200 bar vagy több nyomást ami a common rail csőben épül fel (a traktoromról leszedtem, takarítottam levegővel) brutál vastag fala van, két végén csavar, amit ki lehet tekerni takarítás miatt. Alján sensor ami rail senzor néven üzemel.
Ezt szokták a tuning box-al leszopatni, bizonytalan idő után megpusztul a pumpa mert átvágják, kevés a nyomás haver, fújjad csak két pofával!!!
Az injektorokon található elektronikai csatin keresztül számítógép nyitja a befecskendezéshez az injektort ami akár 4-5 részletben kerül elő-fő-utó befecskendezéssel minden egyes hengerbe. A fel nem használt olaj, mindkét fajtánál résolajként kerül vissza az üa.tartályba. Persze ez csak balettozva hányt rizsa, ennél sokkal részletekbe menőbben le lehet írni mi, hogy és miért történik.
Közben felhívtam a Keceli adagoló javítót. Kérdezte mi a tünet? mondom semmi - aktív - törölhetetlen hiba kód. Azt kérdi a hölgy, nem indul melegen-hidegen megáll? Nem semmi ilyen. Akkor semmi baja! Hát egyik szemem sír a másik nevet. A Bmw szervizes szerint nem jó, az adagoló felújító szerint semmi baj! Akkor??? Bocs ha untattalak! De szeretném ha dízelt is oktatnál a fórumon!
Jelentem megtörtént: csak más tollaival ékeskedve. Külön topikban még nem tudtam kitalálni hogyan jó.
Jackson, aki kalap emelés a "paraszt gyerek"-nek
2010.03.26. 11:35
2010.05.03. 07:20
2011.01.14. 03:08
LeviM5 írta:tibi666 írta:Megkérdezném már, hogy mi a különbség az olajcsere, meg az inspekció között?
Magát a szó jelentését ismerem, de mi a különbség a két művelet között?
elvégzendő műveleteket a szervízkönyv 16-21 oldalán taglalja.
Nem egyszerű, de beírom, M5 esetében:
Ölservice:
- motorolaj, szűrő, intervallum nullázás
- mikrofilter csere
- fűtés-hűtés ellenőrzés
- fékbetét, tárcsa ellenőrzés, tisztítás, felnik ue.
- kézifék ellenőrzés
Inspektion I.:
- fényszóró ell.
- fűtésvezérlő, műszerek ell.
- övek ell.
- duda ell.
- akkis ell.
- fűtés-hűtés ell.
- M mobility system ell.
- karosszélis ell.
- motorolaj, szűrő csere, intervallum nullázás
- gyertya csere
- hűtővíz ell. (3évente csere)
- mosóberendezések ell.
- szervó ell.
- fékek, kupplung ell.
- fékfolyadék ell. (2évente csere)
- fékbetét, tárcsa ell.
- alváz ell.
- kormányzás ell.
- fékhatásmérés
- kézifék ell.
- kerekek ell.
- Próbavezetés, funkciók ell. Check controll ell.
Inspection II.:
Előző plusz:
- gyertya csere
- légszűrő csere
Ezek elött, az első 2000 km belül átvizsgálást írtak elő:
- diag
- olaj, szűrő csere, intervallum nullázás
- váltóolaj csere
- difiolaj csere
- Próbavezetés, funkciók ell. Check C. ell.
2011.01.14. 03:10
2011.11.24. 21:07
2011.11.24. 21:23
Gyu88 írta:Hali!
Nemtudom,hoy melyik topic lenne az ideális megkérdeznem ezt ezért gondoltam megkérdezem itt
Ha manuál váltósra szeretném alakítani a gépet akkor kell computert is cserélnem?? vagy elég kiiktatni az autómataváltó computerét:?:
2011.11.24. 21:56
Imco írta:Gyu88 írta:Hali!
Nemtudom,hoy melyik topic lenne az ideális megkérdeznem ezt ezért gondoltam megkérdezem itt
Ha manuál váltósra szeretném alakítani a gépet akkor kell computert is cserélnem?? vagy elég kiiktatni az autómataváltó computerét:?:
Padre /is/ próbálkozott valami hasonlóval.
Ott ki lett tárgyalva.
2011.11.24. 21:58
Padre540 írta:Imco írta:Gyu88 írta:Hali!
Nemtudom,hoy melyik topic lenne az ideális megkérdeznem ezt ezért gondoltam megkérdezem itt
Ha manuál váltósra szeretném alakítani a gépet akkor kell computert is cserélnem?? vagy elég kiiktatni az autómataváltó computerét:?:
Padre /is/ próbálkozott valami hasonlóval.
Ott ki lett tárgyalva.
Tévedés! Én manuálisat cseréltem manuálisra!Csak 5-öst 6-osra.
2011.11.24. 22:14
Gyu88 írta:Padre540 írta:Imco írta:Gyu88 írta:Hali!
Nemtudom,hoy melyik topic lenne az ideális megkérdeznem ezt ezért gondoltam megkérdezem itt
Ha manuál váltósra szeretném alakítani a gépet akkor kell computert is cserélnem?? vagy elég kiiktatni az autómataváltó computerét:?:
Padre /is/ próbálkozott valami hasonlóval.
Ott ki lett tárgyalva.
Tévedés! Én manuálisat cseréltem manuálisra!Csak 5-öst 6-osra.
Akkor még áll a kérdés mert jövőre aktuális lesz a dolog!
2011.12.05. 09:43
Gyu88 írta:Hali!
Nemtudom,hoy melyik topic lenne az ideális megkérdeznem ezt ezért gondoltam megkérdezem itt
Ha manuál váltósra szeretném alakítani a gépet akkor kell computert is cserélnem?? vagy elég kiiktatni az autómataváltó computerét:?:
2011.12.05. 11:46
2011.12.05. 15:47
Rjani530d írta:Visszatért!
2011.12.14. 10:34
simi64 írta:Rjani530d írta:Visszatért!
Ennek én is örülök
2011.12.14. 10:53
jackson írta:simi64 írta:Rjani530d írta:Visszatért!
Ennek én is örülök
Miért mentem valahova? Csak onnan lehet vissza jönni. Én pusztán csak ritkábban látogatom a honlapot manapság meló ügyileg.
Jackson, akinek kicsit tele a hócipője is
2011.12.14. 10:57
Rjani530d írta:jackson írta:simi64 írta:Rjani530d írta:Visszatért!
Ennek én is örülök
Miért mentem valahova? Csak onnan lehet vissza jönni. Én pusztán csak ritkábban látogatom a honlapot manapság meló ügyileg.
Jackson, akinek kicsit tele a hócipője is
Na, most akkor tanuljunk Jacksonul!
Ritkán látogatod: meló ügyek miatt, vagy a hócipőd van tele! Velünk van tele, vagy a melóval???
Örülünk, hogy betértél a fórumra