Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

2010.03.06. 15:37

Csináltak dieselmotort repülőgépbe is!De az rég volt :lol:

Ilyen volt például a híres Junkers Jumo 205 repülőgép-dízelmotor, melyet a II. világháború német repülőgépein alkalmazták.(wikipedia)

2010.03.06. 18:35

:offtopic

2010.03.06. 19:19

jackson írta:
simi64 írta:
horogp írta:
jackson írta:A szerző: bmw520ds
Mivel kérdeztem pár dizel specifikus dolgoról mert benyás az agyam (nincs repülő dizelből) erre irta válaszként.

"(nincs repülő dizelből)" ???? Én úgy tudom, hogy a sugárhajtóműves gépek üzemanyaga (jet) inkább petróleum, ami közelebb van a gázolajhoz, mint a benzinhez (lobbanáspont, kezdő forrpont...stb, egyfajta könnyű gázolaj származék) Már szerintem!

Kerozin.
100 feletti oktánnal


Igen nyert van 120-as ugy nevezett hidrokrakkolt kerozin. Ami az érdekes, ugyebár hogy max 100-as oktán lenne. Mivel ez egy százalékos arány. De szintetikusan olyan tulajdonságai vannak mint ha 120%-os lenne.

Jackson, aki bólogat de inkább a disel kocsikról beszéljünk


Amennyiben hiányozna ez az információ, akkor ide passzol. A kerozinnal simán elmegy a mezei dízelmotor. Nem használ neki, de ha más nincs és muszáj menni, akkor helyettesíti. Nem megyek bele technikai adatok felsorolásába. Kipróbáltam, működik.

2010.03.09. 09:03

Egy tanulságos nyomozás ahol kiderült a szíj néha mégsem olyan feszes mint kéne:
Avagy hogyan is kéne manapság hibát nyomozni

Jobb oldalt egy halom érdekes linkel szépen magyarul leírva mi micsoda és hogyan kell érteni. Autós fogalom körben. Gratula a honlap tulajdonosának innen is.

Jackson, aki belinkelte

2010.03.16. 11:50

jackson írta:A szerző: bmw520ds
Mivel kérdeztem pár dizel specifikus dolgoról mert benyás az agyam (nincs repülő dizelből) erre irta válaszként.

Engedélyezte, hogy publikáljam tehát akkor dizel tanfolyam tőle. Amatőr tehát nem szekálni ha valami nem 100% pontos. Inkább leirni mi a hiba hogy javithassuk:
bmw520ds írta:Hagyományos sor adagolós(tds):
-24d,
-24td,
-25tds,
- 25td,
- 18tds motorokon soros adagoló van,kezdetben mechanikus adagolóval, majd jött az elektronika. 20d esetében köradagoló van, de tévedés ne essék, van nagynyomású 20d is csak a 3-as sorozatban használták 2001-től amikor a Face lift megtörtént, viszont az 150le.
Ezek az adagolós motorok a tartály-szűrő-adagoló-porlasztó útvonalon szállítja az égéstérbe a gázolajat. Az adagoló elemek létre hoznak X nyomásértéket, ami egészen a porlasztóknak a zárt tűszelepéig rendelkezésre állnak.
A traktornál úgy tanultam, pörög a motor első henger felső holtpontra állít (negyediknél szelep váltás) négyhengeres motorról van szó (Mtz), tehát a befecskendezés kezdete attól függ, hogy az adagolót vezérlő fogaskerék által, mikor kerül az elemet nyomó bütyök befecskendezési helyzetbe.
Ha befecskendezés van, akkor a üzemanyag kerül az elem által a nyomócsőbe. Ami a porlasztóhoz vezet, ott pedig nyit a tű (amit rugó zár) mert emelkedik a nyomás. Ha nem csal az emlékem 150-170bar.

Aztán ahogy fejlődik az emberiség,rákerül az elektronika. Na itt már nem vagyok képben, de több dolgot figyel:
- beszívott levegő hőmérséklet,
- üa.hő.,
- hűtő közeg hő.,
- gázpedál állása,
- motor terheltsége,
- motorolaj hő.,fordulat szám.
Ha valami kimaradt sajnálom, '98-ban az első John Deere-om miatt kérdeztem meg! Itt már van DDE, akár a 24td és újabb modelleknél. A 20d köradagolója is hasonlóan működik, csak ott tárcsára van rögzítve az elem?
Pont nem figyeltem azon az órán, mert üveges szemmel azon ábrándoztam vajon milyen traktort kapok ha kikerülök a suliból és nem harapnak-e a lányok!
A Common Rail pedig tartály-szivattyú-csővezeték-szivattyú-szűrő-kis nyomású rész-common rail pumpa-common rail cső-összekötő cső-injektor, ez meg nagy nyomású rész. Ha meg van a kisnyomású részben a nyomás, létre jöhet az indulás. Ezért jellemző ezeknél a motoroknál a nem pöccre történő beindulás, fel kell építeni a rendszernek, utána indul. Nem hiba inkább jellegzetesség!!!
A pumpa csinálja az 1200 bar vagy több nyomást ami a common rail csőben épül fel (a traktoromról leszedtem, takarítottam levegővel) brutál vastag fala van, két végén csavar, amit ki lehet tekerni takarítás miatt. Alján sensor ami rail senzor néven üzemel.
Ezt szokták a tuning box-al leszopatni, bizonytalan idő után megpusztul a pumpa mert átvágják, kevés a nyomás haver, fújjad csak két pofával!!!
Az injektorokon található elektronikai csatin keresztül számítógép nyitja a befecskendezéshez az injektort ami akár 4-5 részletben kerül elő-fő-utó befecskendezéssel minden egyes hengerbe. A fel nem használt olaj, mindkét fajtánál résolajként kerül vissza az üa.tartályba. Persze ez csak balettozva hányt rizsa, ennél sokkal részletekbe menőbben le lehet írni mi, hogy és miért történik.

Közben felhívtam a Keceli adagoló javítót. Kérdezte mi a tünet? mondom semmi - aktív - törölhetetlen hiba kód. Azt kérdi a hölgy, nem indul melegen-hidegen megáll? Nem semmi ilyen. Akkor semmi baja! Hát egyik szemem sír a másik nevet. A Bmw szervizes szerint nem jó, az adagoló felújító szerint semmi baj! Akkor??? Bocs ha untattalak! De szeretném ha dízelt is oktatnál a fórumon!


Jelentem megtörtént: csak más tollaival ékeskedve. Külön topikban még nem tudtam kitalálni hogyan jó.

Jackson, aki kalap emelés a "paraszt gyerek"-nek


Ha már oktattok azért picit nézzünk már utána :))

No sorjában:
miazhogy SOR ADAGOLÓ ?????????????????????????????? te jó atya úristen, zöldséges merci tudjuk miaz??? na azon van sor adagoló vagy inkább sorosnak hívnám:
lusta vagyok képet berakni de itten van a linken:
http://www.dieselcentrum.hu/index_eleme ... er_kis.jpg

e28 524d és td-n volt sima mechanikus ELOSZTÓ RENDSZERŰ adagoló (tehát bowdenes gázpedál)
e30 324d,td-n elektronikus EDC fejes ELOSZTÓ RENDSZERŰ adagoló (potis gázpedál, adagoló tetejében egy elektromágneses cucc ami elfordítja a "gázkart" és egy potis jeladó ami visszacsatolja a jelet a dde felé hogy hol áll a kar. -ez döglik meg mindig)
Ezeket már mind jórészt visszaalakították sima mechanikusra, és ők jártak jól :)
e36,34 td-tds-n elektronikus EDC fejes ELOSZTÓ RENDSZERŰ adagoló, de 94-től HDK fejes volt(indukciós jeladó a potis helyett)
318tds -dettó, de hétszentség hogy nem mecha.
e38,39 td(biza ilyen is volt) és tds HDK fejes ELOSZTÓ RENDSZERŰ adagoló. (bár láttam EDC fejest is 39-ben, létezik mint klíma nélküli e39 is)

Háznyomása 10 bar körüli, a nagynyomásu része 500-700 bart is előállít, a porlasztás a hengerbe a csúcsok beállításától függően 110-130bar-on indul. Ekkor nyit a csúcs. Az ideje a holtponthoz képest függ az alap-előbefecskendezési szögtől (magyarul hogy van feldugva, rögzítve az adagoló) és a pillanatnyi előbef.szög állító helyzetétől amit a jeladós csúcs és főtengelyhelyzet jeléhez képest állít az aktuális igények alapján.

20d- Vp44 RADIÁLDUGATTYÚS ADAGOLÓ. ez már 1800bar-on lő a hengerbe. (figyeljük meg hogy a legelső common rail 30d csak 1350-en lő) Működés hasonló mint az elosztósnál DE a befecskendezés indítását nem nyomásra nyitja a csúcs hanem az adagoló fenekén lévő elektromos szelepke nyitja így jóval pontosabb.
Az adagolóvezérlő elektronika magán az adagoló tetején figyel, amivel a DDE CAN buson dumál.
Ez lett neki a végzete az opeleknél mert a hűtését nem oldották meg, BMW-nek jobban sikerűlt ezért van jóval kevesebb 20d adagolóhibás mint opel.

20d(faceliftes e46-tól)30d,25d stb: common rail társaink, gondolom őket már ismerjük, felépítése egyszerű mint a pofon, első 1350bar-on (30d-184Le) fecskendeztek, a késöbbiek már 1600bar-on.(30d-218Le) és 4 részletben lőtt be már DDE5 32bites vezérlés bla bla.
Szép szaftos téma ezis mint a fentiek is, kifejteném de betelne a fórum. Ha igény van rá irogatok ha van idő.

2010.03.26. 11:35

Mi az ASC és DSC közötti differencia:

LINK a fórum válaszhoz

Jackson, aki megtalálta korábbi anyagát

2010.05.03. 07:20

Mivel megszereztem a teljes gyári doksit ki derült néhány dolog amit nem tudtam.

200%-os infó a Touring hátsó ablakain melyik antenna micsoda.

Hátsó ablakon:
- vízszintes csikok fűtőszálak mindegyik
- kettő darab függőleges FM antenna ami a kb. spricni feletti részben lévő FM antenna erősitőről él. Ez a másodlagos erősitő a D oszlopban lévő fő antenna erősitőre van rákötve.

Bal hátsó ablak:
- középen egy szál drót meg szaggatva: a kulcs távirányitójának antennája. Tehát ezzel nyitod és csukod az ajtókat.
- hátsó kör alakú antenna: rádió AM és FM antenna ami a mögötte lévő D oszlopban lévő fő antenna erősitőről jön.
- nem mindenkinek elöl E betü alakú antenna a TV-jé ami az ablak alatt lévő műanyag rácsos rész alatti TV antenna erősitőről él.

Jobb hátsó ablak:
- egy darab antenna: a másik TV antenna (ahonnan jobb a jel onnan veszi) és itt is az ablak alatti rácsos műanyag alá rejtették a TV erősitőjét.

Jackson, aki boldog mert végre tudja mi micsoda

2011.01.14. 03:08

Inspekció lista.

Először LeviM5 forditása a saját M5 könyvéből:
LeviM5 írta:
tibi666 írta:Megkérdezném már, hogy mi a különbség az olajcsere, meg az inspekció között?
Magát a szó jelentését ismerem, de mi a különbség a két művelet között?


elvégzendő műveleteket a szervízkönyv 16-21 oldalán taglalja.
Nem egyszerű, de beírom, M5 esetében:

Ölservice:
- motorolaj, szűrő, intervallum nullázás
- mikrofilter csere
- fűtés-hűtés ellenőrzés
- fékbetét, tárcsa ellenőrzés, tisztítás, felnik ue.
- kézifék ellenőrzés

Inspektion I.:
- fényszóró ell.
- fűtésvezérlő, műszerek ell.
- övek ell.
- duda ell. :lol:
- akkis ell.
- fűtés-hűtés ell.
- M mobility system ell.
- karosszélis ell.
- motorolaj, szűrő csere, intervallum nullázás
- gyertya csere
- hűtővíz ell. (3évente csere)
- mosóberendezések ell.
- szervó ell.
- fékek, kupplung ell.
- fékfolyadék ell. (2évente csere)
- fékbetét, tárcsa ell.
- alváz ell.
- kormányzás ell.
- fékhatásmérés
- kézifék ell.
- kerekek ell.
- Próbavezetés, funkciók ell. Check controll ell.

Inspection II.:
Előző plusz:
- gyertya csere
- légszűrő csere

Ezek elött, az első 2000 km belül átvizsgálást írtak elő:
- diag
- olaj, szűrő csere, intervallum nullázás
- váltóolaj csere
- difiolaj csere
- Próbavezetés, funkciók ell. Check C. ell.


Jackson, aki bemásolta

2011.01.14. 03:10

Az Inspekció lista autó függő. Tehát a tuti ha az alvázszám alapján beírod neked mi van és azt hajtod végre.
Speciel ez az én listám DR61-es kocsiról. Kéretik javítani ha valahol elrontottam (de csak a hibás sort ismételd).

Ez passzol egy 2004-es 530i-re is. Amit még hozzá írtam egy 1999-es kézi 530d, 1995-ös 520i (mint régi benzines néven), 1995-ös 525tds (régi dízel néven), 2004-es M5.

Ölservice vagy oilservice (tehát olajcsere) 1998/3hó után
Karosszéria/Elektronika:
- Fűtés és Klíma rendszer: mikro- vagy aktív-szénszűrő csere (utastéri klíma pollenszűrők)
- A fék-szervó alatti (bal pollenszűrő alatt) zárt rész ellenőrzése és tisztítása ha szükséges. A lefolyó nyílásoknak tisztáknak kell lennie, hogy ne álljon meg az esővíz. Amúgy nem árt a másik pollenszűrő és a klíma kifolyó csövek ellenörzése sem.
Motortér:
- Motorolaj és szűrő csere,
- Szervíz intervallum nullázás.
Jackson: Magyarországon javasolt a légszűrő csere is a sok por miatt.
Futómű:
- fékbetét (minimum vastagság) ellenörzés műszerrel,
- Ha fék betét csere volt akkor a féknyereg tiszítása. Féktárcsa (vastagság és felületének pl.bordák vagy peremek) ellenőrzése.
- Ha a hátsó fékbetét cserélve lett a kézifék kopófelület ellenörzése.
- A keréktengely középső rész zsírzása (Centering spigot na ezt mire fordítsam?) alufelni esetén.
- Kézifék ellenőrzés: kézifék kar mozgása és állítása ha szükséges

Inspektion I. vagy Inspection I (Avagy Kis Ellenőrzés magyarul) 1998/9 hótól
Karosszéria/Elektronika:
- Világítás ellenőrzése. Ez most magában tartalmazza a fényszórók, ködlámpák, helyzetjelzők, féklámpák, tolató lámpák és a belső villágításokat. Fényszórónál magasságállítás, összetartás ellenőrzés (ez a távolsági közép folt és a tompított eltérése) és fényerő ellenőrzése (na szép is lenne ha . Ködlámpa magasságot is kéne ellenőrizni (csak a magyar vizsga nem kéri számon).
- Műszerfal(kijelző) ellenőrzése (titkos menü önteszt) és a műszerfal (már mint a többi rész mint MID, kapcsolók stb.) világításának ellenőrzése. Fűtés ventilátor ellenőrzés.
- Duda, Irányjelzők és elakadás jelzők ellenőrzése.
- Ablaktörlő rendszer: Ablaktörlők állapota és a fúvókák állása
- Biztonsági övek: övek állapota, tekercselő dob (ahova feltekeredik vagy mi a manó a neve), csat és reteszek ellenörzése.
- Zárak: állapot és működés ellenőrzés. Olajozás és zsírzás szükség szerint.
- Akkumlátor: Sav szint és ellenőrző szem feltöltöttségi állapota. Feltölteni az akkut ha kell.
- Fűtés és Klíma rendszer: mikro- vagy aktív-szénszűrő csere (utastéri klíma pollenszűrők). Ha a kocsi porosabb környezetben van használva sűrűbben kell cserélni.

Sajna ezt tapasztalom is Budapesten.
- A fék-szervó alatti (bal pollenszűrő alatt) zárt rész ellenőrzése és tisztítása ha szükséges. Amúgy nem árt a másik pollenszűrő és a klíma kifolyó csövek ellenörzése sem.
- M5: M5 Mobility rendszer tömítés csere 4 évente.
- A teljes karoszéria ellenörzése (eldugott rések kivételével - cavities angolul) korriózó nyomaiért.
Motortér:
- Gyors diagnosztikai teszt (DIS Quick test gomb)
- Régi benzines: nem nagy élettartamú gyújtógyertyák cseréje
- Régi dízel: űrítse ki a víz csapdát (water trap nem tudom mi ez??)
- Motorolaj és szűrő csere.
- Hűtőfolyadék szint ellenörzés. Ha után kell tölteni (akár inspekciók közben) akkor fagyáspont ellenörzés is.
- Hűtőfolyadék csere 4 évente szükséges (elsőre használtautó megvétel és utánna az évjárat alapján). Régi benzines/dízel és M5 3 évente.
- Szervíz intervallum nullázás.
- Ablakmosók és intenzív mosó rendszer: szintek ellenőrzése és feltöltése ha kell.
- Szervófolyadék tartály: szint ellenőrzése és feltöltés ha kell.
- 530d: gázolajhűtő külső szennyeződés ellenörzése és tisztítása ha szükséges
- Fékfolyadék: a Szervíz intervallum kijelző (óra szimbólum) alapján csere de nem késöbb mint kettő év.
Jackson: Magyarországon javasolt a légszűrő csere is a sok por miatt.
Futómű:
- fékbetét (minimum vastagság) ellenörzés műszerrel,
- Ha fék betét csere volt akkor a féknyereg tiszítása. Féktárcsa (vastagság és felületének pl.bordák vagy peremek) ellenőrzése.
- Ha a hátsó fékbetét cserélve lett a kézifék kopófelület ellenörzése.
- A keréktengely középső rész zsírzása (Centering spigot na ezt mire fordítsam?) alufelni esetén.
- Kormánymű részei: szabad holtjáték, szivárgás, sérülés és kopások ellenörzése
- Régi benzines/dízel: Váltók Szivárgás ellenőrzés.
- Régi benzines/dízel: Üzemanyagvezetékek, csatlakozások és üzemanyagtartály ellenörzés a pontos helyzet és szívárgás után.
- Régi benzines/dízel: kipufogó rendszer állapota, elhelyezkedése (elmozdulás), rögzítése és holtjátéka.
- Fék vezetékek és csatlakozások: szivárgás, sérülés és hibás helyzet (nincs a rögzítő bilincsében a helyén) ellenőrzése.
- Kézifék ellenőrzés: kézifék kar mozgása és állítása ha szükséges
- Kerék: nyomás ellenőrzés és feltöltés ha szükséges (pótkerék is), külső állapot ellenörzés, profil mélység és kopási minták ellenőrzése
- Régi benzines/dízel: Ha a kerék kopás hibás akkor futómű beállítás ellenőrzés.
Végső ellenörzés:
Az út biztonságot érintő rendszerek ellenörzése mint:
- Bed down pads for parking brake (talán fékerő mérésre gondol a kéziféknek, mármint megfogja-e a kocsit???)
- kormánymű vagy szervó kormánymű (meg mozgatás nyikorog-e)
- kézi váltós: kuplung ellenörzése
- automata váltó: váltó ellenőrzés (váltási hibák vannak-e)
- lengés csillapítók (mérés vagy sérülések)
- Hátsó irányjelzők
- Check Controll (szöveges műszerfalon látszik, piktogramos esetén diag IKE régi modikos menüben)

Inspektion II. vagy Inspection II (Avagy Nagy Ellenőrzés magyarul) 1998/9 hótól
Karosszéria/Elektronika:
- Világítás ellenőrzése. Ez most magában tartalmazza a fényszórók, ködlámpák, helyzetjelzők, féklámpák, tolató lámpák és a belső villágításokat. Fényszórónál magasságállítás, összetartás ellenőrzés (ez a távolsági közép folt és a tompított eltérése) és fényerő ellenőrzése (na szép is lenne ha . Ködlámpa magasságot is kéne ellenőrizni (csak a magyar vizsga nem kéri számon).
- Műszerfal(kijelző) ellenőrzése (titkos menü önteszt) és a műszerfal (már mint a többi rész mint MID, kapcsolók stb.) világításának ellenőrzése. Fűtés ventilátor ellenőrzés.
- Duda, Irányjelzők és elakadás jelzők ellenőrzése.
- Ablaktörlő rendszer: Ablaktörlők állapota és a fúvókák állása
- Biztonsági övek: övek állapota, tekercselő dob (ahova feltekeredik vagy mi a manó a neve), csat és reteszek ellenörzése.
- Zárak: állapot és működés ellenőrzés. Olajozás és zsírzás szükség szerint.
- Akkumlátor: Sav szint és ellenőrző szem feltöltöttségi állapota. Feltölteni az akkut ha kell.
- Fűtés és Klíma rendszer: mikro- vagy aktív-szénszűrő csere (utastéri klíma pollenszűrők). Ha a kocsi porosabb környezetben van használva sűrűbben kell cserélni.
- A fék-szervó alatti (bal pollenszűrő alatt) zárt rész ellenőrzése és tisztítása ha szükséges. Amúgy nem árt a másik pollenszűrő és a klíma kifolyó csövek ellenörzése sem.
- M5: M5 Mobility rendszer tömítés csere 4 évente.
- A teljes karoszéria ellenörzése (eldugott rések kivételével - cavities angolul) korriózó nyomaiért.
Motortér:
- Gyors diagnosztikai teszt (DIS Quick test gomb)
- Motorolaj és szűrő csere,
- Hűtőfolyadék szint ellenörzés. Ha után kell tölteni (akár inspekciók közben) akkor fagyáspont ellenörzés is.
- Hűtőfolyadék csere 4 évente szükséges (elsőre használtautó megvétel után aztán évjárat alapján). Régi benzines/dízel és M5 3 évente.
- Szervíz intervallum nullázás.
- Ablakmosók és intenzív mosó rendszer: szintek ellenőrzése és feltöltése ha kell.
- Szervófolyadék tartály: szint ellenőrzése és feltöltés ha kell.
- 530d: gázolajhűtő külső szennyeződés ellenörzése és tisztítása ha szükséges
- Fékfolyadék: a Szervíz intervallum kijelző (óra szimbólum) alapján csere de nem késöbb mint kettő év.
- Benzinesek: Gyújtógyertya csere
- Régi dízel: űrítse ki a víz csapdát (water trap nem tudom mi ez??)
- Légszűrő csere. Porosabb környezetben sűrűbben.
Futómű:
- fékbetét (minimum vastagság) ellenörzés műszerrel,
- Ha fék betét csere volt akkor a féknyereg tiszítása. Féktárcsa (vastagság és felületének pl.bordák vagy peremek) ellenőrzése.
- Ha a hátsó fékbetét cserélve lett a kézifék kopófelület ellenörzése.
- A keréktengely középső rész zsírzása (Centering spigot na ezt mire fordítsam?) alufelni esetén.
- Kormánymű részei: szabad holtjáték, szivárgás, sérülés és kopások ellenörzése
- Alváz összes látható része: sérülés, szivárgás és korrózió ellenőrzése
- Régi benzines/dízel: Váltók Szivárgás ellenőrzés.
- Régi benzines/dízel: Üzemanyagvezetékek, csatlakozások és üzemanyagtartály ellenörzés a pontos helyzet és szívárgás után.
- Régi benzines/dízel: kipufogó rendszer állapota, elhelyezkedése (elmozdulás), rögzítése és holtjátéka.
- Régi benzines/dízel: féltengelyek ellenőrzése zsírzó sapka szívárgása után.
- Fék vezetékek és csatlakozások: szivárgás, sérülés és hibás helyzet (nincs a rögzítő bilincsében a helyén) ellenőrzése.
- Kézifék ellenőrzés: kézifék kar mozgása és állítása ha szükséges
- Kerék: nyomás ellenőrzés és feltöltés ha szükséges (pótkerék is), külső állapot ellenörzés, profil mélység és kopási minták ellenőrzése
- 530d és régi dízel: Főgázolajszűrő cseréje. Rossz minőségű gázolajnál sűrűbben.
Végső ellenörzés:
Az út biztonságot érintő rendszerek ellenörzése mint:
- Bed down pads for parking brake (talán fékerő mérésre gondol a kéziféknek, mármint megfogja-e a kocsit???)
- kormánymű vagy szervó kormánymű (meg mozgatás nyikorog-e stb.)
- kézi váltós: kuplung ellenörzése
- automata váltó: váltó ellenőrzés (váltási hibák vannak-e)
- lengés csillapítók (mérés vagy sérülések)
- Hátsó irányjelzők
- Check Controll (szöveges műszerfalon látszik, piktogramos esetén diag IKE régi modikos menüben)Jackson, aki kéri javítsátok ha hibás

Jackson, aki össze szedte

Re: Tanuljunk Jackson-al E39-ül (Tanfolyam)

2011.11.24. 21:07

Hali!
Nemtudom,hoy melyik topic lenne az ideális megkérdeznem ezt ezért gondoltam megkérdezem itt :D
Ha manuál váltósra szeretném alakítani a gépet akkor kell computert is cserélnem?? vagy elég kiiktatni az autómataváltó computerét:?: :?:

Re: Tanuljunk Jackson-al E39-ül (Tanfolyam)

2011.11.24. 21:23

Gyu88 írta:Hali!
Nemtudom,hoy melyik topic lenne az ideális megkérdeznem ezt ezért gondoltam megkérdezem itt :D
Ha manuál váltósra szeretném alakítani a gépet akkor kell computert is cserélnem?? vagy elég kiiktatni az autómataváltó computerét:?: :?:


Padre /is/ próbálkozott valami hasonlóval.
Ott ki lett tárgyalva.

Re: Tanuljunk Jackson-al E39-ül (Tanfolyam)

2011.11.24. 21:56

Imco írta:
Gyu88 írta:Hali!
Nemtudom,hoy melyik topic lenne az ideális megkérdeznem ezt ezért gondoltam megkérdezem itt :D
Ha manuál váltósra szeretném alakítani a gépet akkor kell computert is cserélnem?? vagy elég kiiktatni az autómataváltó computerét:?: :?:


Padre /is/ próbálkozott valami hasonlóval.
Ott ki lett tárgyalva.


Tévedés! :D Én manuálisat cseréltem manuálisra!Csak 5-öst 6-osra.

Re: Tanuljunk Jackson-al E39-ül (Tanfolyam)

2011.11.24. 21:58

Padre540 írta:
Imco írta:
Gyu88 írta:Hali!
Nemtudom,hoy melyik topic lenne az ideális megkérdeznem ezt ezért gondoltam megkérdezem itt :D
Ha manuál váltósra szeretném alakítani a gépet akkor kell computert is cserélnem?? vagy elég kiiktatni az autómataváltó computerét:?: :?:


Padre /is/ próbálkozott valami hasonlóval.
Ott ki lett tárgyalva.


Tévedés! :D Én manuálisat cseréltem manuálisra!Csak 5-öst 6-osra.


Akkor még áll a kérdés mert jövőre aktuális lesz a dolog!
:D :D

Re: Tanuljunk Jackson-al E39-ül (Tanfolyam)

2011.11.24. 22:14

Gyu88 írta:
Padre540 írta:
Imco írta:
Gyu88 írta:Hali!
Nemtudom,hoy melyik topic lenne az ideális megkérdeznem ezt ezért gondoltam megkérdezem itt :D
Ha manuál váltósra szeretném alakítani a gépet akkor kell computert is cserélnem?? vagy elég kiiktatni az autómataváltó computerét:?: :?:


Padre /is/ próbálkozott valami hasonlóval.
Ott ki lett tárgyalva.


Tévedés! :D Én manuálisat cseréltem manuálisra!Csak 5-öst 6-osra.


Akkor még áll a kérdés mert jövőre aktuális lesz a dolog!
:D :D

Költözz máshova mert a Jackson topicját offolod!
:piroslap lesz a vége! :lol:

Re: Tanuljunk Jackson-al E39-ül (Tanfolyam)

2011.12.05. 09:43

Gyu88 írta:Hali!
Nemtudom,hoy melyik topic lenne az ideális megkérdeznem ezt ezért gondoltam megkérdezem itt :D
Ha manuál váltósra szeretném alakítani a gépet akkor kell computert is cserélnem?? vagy elég kiiktatni az autómataváltó computerét:?: :?:


Piszok nehéz ügybe vágtad a fejszédet. Nem elég csak lehúzni a csatit a EGS-ről. A motor vezérlő, DSC anyám kinja beszélget még azzal a vezérlővel. Pl. A motor vezérlő nem fogja beindítani a motort mert nem kapja meg a P jelet.
Amúgy mellesleg ha mélyebben bele nyúlunk akkor kiderül a kocsi alapból automatára van fel kódolva és még ki tudja melyik/hány vezérlő van ami használja ezt az információt.
Szép és jó hogy egy öregebb korábbi kocsiban könnyen ment ez a csere-bere játék. De manapság egyre több összefüggés van amit egyre kevésbé látsz át. Át rakhatod egy másik motor vezérlőjét de akkor a többit is hozzá kell alakitani és nem a saját VIN kódoddal jársz. Ekkor már olyan érzésem van mint ha agyon foltozott kocsival járnál és ember legyen a talpán aki rendbe rakja ha valami komolyabb hiba van.
Itt felhívnám a figyelmet arra, hogy ha nincs komoly mérnök csapat és teszt pálya a hátad mögött akkor nem érdemes csereberélgetni a motorvezérlőket sem. A BMW mérnökei amikor megtervezték akkor utánna próba utakon finom hangolták a rendszert. Amire neked nincs lehetőséged. A kevés a lóerő vegyél nagyobb motorosat, ha kézi kell akkor vegyél másikat egyszerű a megoldás. Tessék ki húzni a biliből a kezedet és felfogni nincs 520d fogyasztás M5 teljesitményel és automata komfort kézi váltós gyorsulás mellett egyszerre.

Szóval röviden és tömören igen át lehet pakolni csak utánna az a kocsi már egy rakás kaki lesz mert hat millió hiba lehet benne. Olcsóbb eladni és venni egy kézi váltósat.
Amúgy ez már nem is tudom hanyadszor fel merülő kérdés felém. De mindenkit megpróbálok lebeszélni róla.

Jackson, aki erősen nem javasolja

Ezt a hozzászólást a szerzőnek jackson az itt látható tagok köszönték meg: Rjani530d
Értékelés: 4.76%

Re: Tanuljunk Jackson-al E39-ül (Tanfolyam)

2011.12.05. 11:46

Visszatért! :taps: :franko:

Re: Tanuljunk Jackson-al E39-ül (Tanfolyam)

2011.12.05. 15:47

Rjani530d írta:Visszatért! :taps: :franko:

Ennek én is örülök :!:

Re: Tanuljunk Jackson-al E39-ül (Tanfolyam)

2011.12.14. 10:34

simi64 írta:
Rjani530d írta:Visszatért! :taps: :franko:

Ennek én is örülök :!:


Miért mentem valahova? Csak onnan lehet vissza jönni. Én pusztán csak ritkábban látogatom a honlapot manapság meló ügyileg.

Jackson, akinek kicsit tele a hócipője is

Re: Tanuljunk Jackson-al E39-ül (Tanfolyam)

2011.12.14. 10:53

jackson írta:
simi64 írta:
Rjani530d írta:Visszatért! :taps: :franko:

Ennek én is örülök :!:


Miért mentem valahova? Csak onnan lehet vissza jönni. Én pusztán csak ritkábban látogatom a honlapot manapság meló ügyileg.

Jackson, akinek kicsit tele a hócipője is


Na, most akkor tanuljunk Jacksonul! :wink:
Ritkán látogatod: meló ügyek miatt, vagy a hócipőd van tele! Velünk van tele, vagy a melóval??? :lol:

Örülünk, hogy betértél a fórumra :taps: :franko:

Re: Tanuljunk Jackson-al E39-ül (Tanfolyam)

2011.12.14. 10:57

Rjani530d írta:
jackson írta:
simi64 írta:
Rjani530d írta:Visszatért! :taps: :franko:

Ennek én is örülök :!:


Miért mentem valahova? Csak onnan lehet vissza jönni. Én pusztán csak ritkábban látogatom a honlapot manapság meló ügyileg.

Jackson, akinek kicsit tele a hócipője is


Na, most akkor tanuljunk Jacksonul! :wink:
Ritkán látogatod: meló ügyek miatt, vagy a hócipőd van tele! Velünk van tele, vagy a melóval??? :lol:

Örülünk, hogy betértél a fórumra :taps: :franko:


Igen, már hiányoztak azok a hozzászolások, hogy :
Jackson, aki......
Jackson szerint.... :lol:
Hozzászólás küldése

VigLink badge