* *
Pontos idő: 2024.03.29. 13:22

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 62 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Tanuljunk Jackson-al E39-ül (Tanfolyam)
HozzászólásElküldve: 2009.07.25. 22:44 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Eltökélt szándékom, hogy szép lassan leforditgatom a USA BMW tanfolyam anyagait amiből már több részlet is megtörtént mint:
- LCM modulok leirása
- ASC/DSC rendszer doksiból is forditottam sokat.
- most éppen a Navigációs rendszer felépitését és kalibrálását forditom a strobinak (tyű ha tudtam volna mekkora meló)
Az eredeti angol doksi majd kell a képek miatt amit majd mindig jelzek melyik kell.

Ebbe a fórumba légyszives csak olyan hozzászólást tegyél ami a forditással kapcsolatos. Ha a kocsival kapcsolatban kérdezel akkor már van egy halom meglévő fórum pl:
- Kérdések-válaszok E39-ről
- Minden amit mondani akarsz

Jackson, aki rögtön felmásolja az első adagot ami kész eddig

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.07.25. 22:49 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Első változat ami strobinak készült a MKI dealer kalibráció miatt. (tehát a 16:9 és a MKII, MkIII és MKIV majd késöbb)

Onboard Monitor és Navigációs rendszer

Nos mivel sokat piszkált a storbi, hogy csináljam meg már a MKI gyári navigációját gondoltam leforditom a doksit.
Az érthetőséghez le kell tölteni a Letöltések/Leirások/BMW Training & Troubleshooting Manual fájlt és kitömöriteni a doksi neve konkrétan a Onboard Monitor And Navigation System.pdf

Kicsi navi, 4:3 board avagy hivatalos nevén On-board Monitoring System
Lásd 3.oldali képe
Az alábbi modellekbe készültek beépitése: E38, E39, E53 és E46
Gyártási év: E46 1999-2002 a többiekbe 1997-2001

Az on-board monitor rendszert először opcionális felszerelésként adták az 1997-es modelév E38 és E39-eseihez. Alapfelszerelés az E38 750iL-ben 1999-től és az összes E38-ba 2000-től. A legújabb elektromos technikák segitségével új komfort szolgáltatásokat nyújt a sofőr és utasok részére az audio/kommunikációs rendszerek vezérlésében.
Ezenkivül a MarkI Navigációs rendszerbe integrálva terjeszti ki az on-board monitor működési lehetőségeit.

Megjegyzés: Az E39 hat hengeres modeljeiben az On-board monitor opciót a nagyobb (szöveges IKE) műszerfal csoportal szerelték. Jackson: Logikus mivel nincs MID muszáj valahol kijelezni a hibaüzeneteket és csak a szöveges kijelző maradt.

Az on-board monitor alapvetően egy vezérlő és kijelző egység. Az összes adat feldolgozás és számitás az egyedi vezérlő egységekben történik. Csak a kijelzett adatok kerülnek elküldésre a különböző interfészeken keresztül.
Az on-board monitor a középkonzolon került rögzitésre. Kiváltja a rádió/kazetta, MID, DSP vezérlő (E38) egységet ha felszerelt a kocsi vele. Tartalmaz egy vezérlő tekerőgombot és gombokat a programozáshoz és változatos rendszerek működtetéséhez.

Egy 5 és negyed inches szines kijelző mutatja a rendszer fukciókat. A kazetta egység része a on-board monitor egységnek. De a rádió vevő/erősitő modul a csomagtartóban található. Az audió rendszer vezérelhető a board-ról.
Az alábbi rendszerek vezérelhetőek a board-on keresztül:
- on board számitógép (fogyasztás adatok meg tett idő stb.)
- navigációs rendszer
- telefon
- gyújtás tiltó kód funkció
- borad beállitásai
- televizió (USA-ában korai gyártásban, mivel balhéztak a szervek)
- DSP
- Állószellőzés
- Vészhelyzet mód(németo és USA telefonál automatán és leküldi a kocsi pozicióját)
- Monitor (képernyő) kikapcsolása

Részei (4.oldal tetején):
- on-board monitor készülék ház a kazettás magnó egységgel
- BMBT ami on-board monitor vezérlő modul/panel a német szóból. A BMBT az I-bus-on keresztül kommunikál. Kvázi ugyan azokat a input és output szolgáltatásokta nyújtja mint MID.
- 5 és negyed inches szines LCD kijelző

A board eltávolitása a középkonzolból (4.oldal középső kép)
Na ezt inkább le se forditom, mert a végén még valaki veri a fejemet mert szétment egy hibás forditás miatt:)

A hátsó csomagtartó bal (menetirány szerint) oldali egységek MKI-es esetben:
- MKI navigációs számitógép. Tartalmazza a mikroprocesszort, CD meghajtót a navigációs rendszer működéséhez (istenem amerikai szájba rágós doksi mi a manó ért tartalmazná ha másért nem)
- Audio systems amplifier: Audió rendszer erősitője. Vigyázz mert a nyilja egyel feljebb van. Az a bordás ott hátul a fal mellett.
- Radio receiver: rádió vevő ez van oldalt a közel vizszintes nyillal jelezve.
- Audio system CD changer: CD váltó ez meg a lefelé mutató nyil (E39-nél betakrja az összes többi cuccot).
- GPS: GPS vevő modul (csak vezérlő az antenna máshol van) A modul határozza meg a kocsi pontos pozicióját az ismert űrben keringő műholdakról. A GPS vevő csatlakozik a navigációs számitógéphez a kocsi helymeghatározásához.
- vidó modul: A videó modul állitja elő a RGB (videó technikai fogalom piros, zöld és kék) videó alapjelet a board részére. Az RGB jeleket az összes funkcióhoz biztositja beleértve a navigációt is. A videó modul szolgál továbbá a navigáció reszére adat memóriaként. Ahogy szükséges a videó modul azonnal biztositja az RGB jelet a board részére és küldi az audio jeleket az audió erősitő felé. (Jackson: ha tudnám mit jelent ez az utolsó mondat;)

5.oldal
- Magnetic Field Sensor: Mágneses mező szenzor, tulajdonképpen egy elektronikus iránytű. A szenzor egy kis mikroprocesszor. A kocsi utazási irányát határozza meg.
- Global Positioning Receiver Antenna: GPS vevő antenna. Az antenna veszi a műholdak jeleit és továbbitja a GPS vevő felé.

Külső komponensek amik még kellenek a rendszer működéséhez:
- Műszerfal vezérlő egység avagy IKE a on-board számitógép (fogyasztás stb.) számitási műveleteihez
- MultiFunkciós kormány MFL a rádió és telefon vezérléshez
- telefon kézibeszélő a telefon műveletekhez
- ASC vezérlő egység a két első kerék sebesség szenzor adatai miatt.

7.oldal Onboard monitor és navigációs rendszer csatlakozásai
I-Busz: a board a I-buszhoz kapcsolódva kommunikál az többi I-busz egységgel:
- műszerfal csoport (IKE)
- telefon kézibeszélő
- multi funkciós kormány
- rádió vevő
- videó modul
- audió erősitő

ArcNet egy nagy sebességű (Jackson: tényleg akkor még az volt igaz én már akkor is a 10Mb/s korai Ethernetet azaz Cheapernet-et használtam, az ArcNet kimaradt) 2Mb/s (hú de hasit, de ide elég) digitális adat kapcsolat. A navigációs számitógép és a videó modul ezzen keresztül kapcsolódik egymáshoz.
Az ArcNet két adatvezeték és az árnyékolásból áll hasolnlóan mint a CAN adat busz. A ArcNet kábelnek speciális traxial tipusú konnektoral kapcsolódik a modulokhoz.

Videó Modul Piros, Kék és Zöld (RGB) kimenet - az on-board monitor a videdó modulon keresztül csatlakozik aZ RGB kábelen az LCD kijelzőre (Jackson: na ezt jól megaszontam). Mindhárom jel külön árnyékolva (tehát három koax).

Jackson, aki folyt. köv. a MkI leirással

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.07.25. 22:52 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
MKI navigációs rendszer (23.oldal)
Model: E38, E39
Gyártási év: 1996/10-1997/9

24-26.oldal Akit érdekel a GPS működése egy halom internetes oldalon megtalálja magyarul és részletesebben. Itt annyi van még, hogy mivel ez USA doksi az USA hét CD-re lett szétbontva. Na ja a nagyság ára.

27.oldal MKI navigációs számitógép bemenetei
Az MKI-es navigációs számitógép a digitalizást CD-n lévő térkép alapján számitja ki az útvonalat a kiválasztott cél állomáshoz. A navigációs számitógép a bejövő adatok alapján állapitja meg a jármű pontos kordinátáit folyamatosan.

GPS bejövő jel (lásd 27.oldali kép) A GPS vevő modul kommunikál a navigáció számitógéppel négyhuzalos kétirányú vezeték páron keresztül. A navigációs számitógép kéri a pontos koordinátákat a RXD-RXDN kábelen. A GPS vevő válaszol a TXD-TXDN kábelen keresztül. A két vezeték hasonló a CAN-busz jelekhez csak egyirányúak. Amikor egy adat csomag (burst) továbbitódik az egyik vezetéken ellenörzésre kerül (visszaolvassa) a másikon.
A GPS vevő modul KL-30-at kap (állandó 12V nem kell kulcs hozzá) hogy tárolja a gépkocsi pozicióját. Amikor KL-R-t kap (kulcs első kattanása - accessories mód) a vevő modul úja figyelni kezdi a rádió jeleket az GPS antennán keresztül. A GPS antenna kábele egy aranyozott koax csatlakozó.

Mágneses iránytű (28.oldal)
A kocsi pillanatnyi poziciójához szükséges továbbá ismernie a navigációs számitógépnek a kocsi haladási irányát. A mágneses iránytűt használják erre a célra.
A szenzor két ferro mágneses gyűrűt használ két tekercsel ami 90fokban elforditottak. A két tekercsen generálódó (föld mágneses tere gerjeszti) feszültégből meghatározható a haladási irány (Jackson: már ha nincs rossz irányba beszerelve)

A szenzor működése:
A szenzor tápfeszültséget és a földet a navigációs számitógéptől kapja. Amikor bekapcsolják a föld mágneses mezeje feszültséget indukál a tekercsekben ami bemeneti jel a navigáció számitógépnek. Ha a kocsi jobbra vagy balra fordul a föld mágneses mezejének változásáta a tekercsekben változik a feszültség csökken vagy nő lineárisan az elfordulással. A navigáció számitógép a haladási irányt ezzel a párhuzamosan változó feszültség jelekkel érzékeli.

Első kerék sebesség szenzorok (29.oldal)
A navigációs számitógép számára az első kerék szenzorok (ABS/ASC vezérlőn keresztül) alapján tudja meghatározni a kocsi sebességét, megtett távolságot és a fordulást (Jackson: igen mivel ha egyik kerék kevesebbet forog mint a másik akkor fordulunk és ennek passzolnia kéne a mágneses szenzor adataival is meg a műholdak pozició változásával. És már rögtön háromszoros ellenörzést is tudunk végre hajtani)

Hátrafelé menet fokozat kiválasztása (29.oldal alsó kép)
A navi.szgép (én is röviditek) veszi a 12volt jelet az LCM-től (lámpa csoport vezérlőtől) Amikor a tolató lámpákat felgyújtják. A jel értesiti a navi.szgép.-et hogy innetől hátra felé megyünk.

Hátsó ablak fűtés bekapcsolva (lásd 29.oldal alsó kép)
Amikor a hátsó ablak fűtést bekapcsoljuk a navi.szgép értesitve lessz az alábbi útvonalon:
- IHKA (klima vezérlő) modul a IKE-nek (műszerfal vezérlőnek) a K-buszon keresztül
- IKE a videó modulnak I-buszon
- videó modul a navi.szgép.-nek a ArcNet-en keresztül
Amikor a navi.szgép veszi a jelet akkor kompenzálja a mágneses tér változást hátsó fűtés zavaró hatása miatt.
A kompenzációs értéket a dealer kalibrációs procedúra során kapja.

Jackson, aki folyt. köv. tulaj kalibrációs procedúrával

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.07.25. 22:55 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Mark I Navigációs Rendszer kalibrációja
A MarkI-es navigációs rendszer kalibrációt igényel a életciklusa néhány pontján. Az kalibrációs eljárás oka, hogy pontatlan navigációs adatok jelennek meg új gumi készlet felszerelése után és a hátsó ablakol leárnyékolásakor.
A kalibrációs eljárást két kategóriára bonjuk:
- Kocsi tulajdonosa általi kalibráció,
- Dealeri kalibráció

A leirás is erre a két részre oszlik. Mindig legyél figyelmes (Jackson: itt most egy USA BMW szerelőre gondolj elő személyben), hogy a jármű tulajdonosa figyelmetlenségből tud okozni a hibajavitás és kalibrálás során. Ellenőrizd ezeket a induló adatokat a dealer kalibrációs eljárás alatt. (Gondolom ha rossz gumi méretet ad meg stb.)

Kocsi tulajdonos általi kalibráció (35.oldal)
A kocsi használati útmutatója tartalmazza az információt hogyan állitsad be a kocsi pozicióját és állitsad be a kerék kalibrációt. Mindkettő beállitás a "vehice position" azaz jármű pozició képen található meg.
Jackson: ehhez nézd meg a előző 34.oldalon látható felső navi menüt ide kell bejutnod. Majd ezen belül a legalsó menüpontban van ez a kalibráció (nekem nincs MkI-es navim tehát nem tudom hogyan találsz ebbe az Infó menübe)

Az itt leirt tulajdonos általi beállitás csak információ gyanánt került ide. A teljes dealer kalibráció a javasolt megoldás a pontos rendszer beállitáshoz.

1.A kocsi pozició beállitása
A hibásan pozicionált jármű a térkép adatbázis útjairól le és felhajtáskor keletkeznek vagy a jármű elinditása egy sima (út nélküli) területről. A rendszer vegül is újra pozicionálja magát a automatikusan a GPS alapján de ez kérhető közvetlenül a on-board monitoron keresztül is azonnali beállitásra.

(Jackson:elötte nem árt olyan kelet-európai navi CD amin szerepel az utca kereszteződést ahol éppen állsz. Amihez ugyebár oda kell menni elöbb, a puszta közepén nem megy)
A "vehicle position" képernyőről tekerd a "city:"-re és válaszd ki.Válaszd ki város és utcát ahol éppen állsz ugyanúgy mint a célállomást. Válaszd ki az "Intersection" avagy kereszteződés gombot és válaszd ki azt a kereszt utcát ami legközelebb van hozzád.
Hajts oda a kocsival a kereszteződésbe és nyomd meg a "Crossing the intersect." gombot amikor áthaladsz a keresztezdésen.

2.Abroncs méret beállitása (36.oldal)
A abroncs kalibráció egy szükséges adat a navi szgép. számára a kerék átmérő határozza meg a ismert kerék fordulat szám alapján a pontos megtett távolság arányt. Ellenőrizendő, hogy a beállitott abroncs méret azonos-e a kocsira felszerelt el.

Továbbá ha a kocsi nem gyári abroncsal rendelkezik akkor a kerék kalibráció szükséges az új abroncs méret beállitásához.
Nyomd meg a "Tire Calibration" gombot a "vehicle position" képernyőn. A következő üzenet olvasható ami jelzi, hogy felül fogja irni a meglévő értékeket ha véget ért az eljárás.
Lásd 36.oldal felső kép.
Nyomd meg a "Continue" gombot a kerék beállitás képernyőbe belépéshez. Válaszd ki a "tire size"-ot és nyomd meg a gombot.
A gomb tekerésével láthatóak a kilistázott abroncs méretek. Válaszd ki a megfelelőt (jackson: na persze ha egyáltalán a gyári méretekből vásároltál). Megjegyzés a "Cirkumreference" automatikusan átállitódik a kiválasztott abroncs méretnek megfelelően.

Ha a kerék méret nem szerepel a listában (tuningolók ide) a kerék cirkumreference paraméterét kézzel kell beállitani úgy hogy a "tire size"-ot "???"-re kell állitani.
Nyomd meg és állitsad be a Aktuális kerék méretet milliméterben (a kerék kerületére gondol)

Az érték elérhető a abroncs gyártótól vagy megmérhető a következő oldalon ismertetett módon.
Mi után a pontos abroncs méret és kerület (cirkumreference) beállitásra került menj vissza a "return" gomb-al, hoyg vissza kerülj a információs képernyőre vagy nyomd meg a "continue" gombot, hogy "precision adjustment" képernyőhöz.

Abroncs kerület mérés 37.oldal felső kép.
Képfeliratok:
1.Helyezz egy egyenes lécet (pl. vizszintmérő vagy idomvas a kerék oldalához függőlegesen mint a barna csik a képen) a kerék középvonalához
2.jelöld meg a földet és a kereket is egy közös pontnál.
3.Mozdits előre a járművet amig egy teljes fordulatot meg tesz. Tehát amig újra lent lesz a jelölésed.
4. helyezd fel a jelölő lécet a kerékre pontosan a megjelölésel egy vonalban. Ezért jó a viszintmérő mert az függőlegesbe is pontosabban beállitható.
5.Jelöld be a földön azt a pontot, ahol a jelölő léc leér.
A két pont közötti távolság a kerék pontos kerülete.

Preciziós beállitás
Ez a képernyő aktiválja "regulator" avagy szabályzó funkciót ami "finoman hangolja" a kerék beállitásokat a kijelzett távolság és a kereszteződés távolsága mérésben.
Ha a jelzett érték 0 mi elött elérnéd a kereszteződést akkor a - negativ felé kell eltolni a csuszkát:)
Ha a jelzett érték (lásd ábra 37.oldal közepén) 0 mi után áthaladtál a kereszteződésen akkor + pozitiv felé kell eltolni a csuszkát;)
Ez jó néhány próbálkozást igényel (jó néhány teszt és hiba) mi elött sikerül beállitani.

Tartsd észben, hogy a kijelzett távolság 30'-60' azaz perc (Jackson itt fel tételezem a navigációs beosztás percéről beszél) a kereszteződésen belül. Ezek a tervezési pontatlanságok a rendszeren belül megengedhetőek. Ne várj nagy eredményeket a regulátor funkció használatában.
Ha elfogadhatatlan távolság érték jelzett (több mint 150') akkor a hatékony módszert a regulátor 0 (Jackson itt gondolom középre gondolt) és a teljes dealer kalibráció elvégzése jelenti.

Jackson, akinek eddig ennyi

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.07.25. 22:57 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Egyenlőre ennyi mert eddig jutottam. Majd forditom a többit de most megyek aludni.
Addig is érdekelne mi a véleményetek. No meg persze szakmai lektorokt mindig is szivesen várunk.

Tényleg most jut eszembe a vanos-ról is forditottam egy halom anyagot. Na majd folytatom ha lessz időm.

Jackson, aki már félig alszik.

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2009.07.25. 23:00 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.02. 00:00
Hozzászólások: 7552
Tartózkodási hely: Magyarország
Adott köszi: 262 alkalommal
Kapott köszik: 314 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M73B54
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
Sziasztok!

Eltökélt szándékom, hogy szép lassan leforditgatom a USA BMW tanfolyam anyagait amiből már több részlet is megtörtént mint:
- LCM modulok leirása
- ASC/DSC rendszer doksiból is forditottam sokat.
- most éppen a Navigációs rendszer felépitését és kalibrálását forditom a strobinak (tyű ha tudtam volna mekkora meló)
Az eredeti angol doksi majd kell a képek miatt amit majd mindig jelzek melyik kell.

Ebbe a fórumba légyszives csak olyan hozzászólást tegyél ami a forditással kapcsolatos. Ha a kocsival kapcsolatban kérdezel akkor már van egy halom meglévő fórum pl:
- Kérdések-válaszok E39-ről
- Minden amit mondani akarsz

Jackson, aki rögtön felmásolja az első adagot ami kész eddig


:taps:

Ami nem ide való akkor töröljük majd innen :wink:

_________________
Üdv.
MChris


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.07.26. 13:37 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2007.03.10. 01:00
Hozzászólások: 724
Tartózkodási hely: Szombathely
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 14 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 520i
Évjárata: 1997
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Szia JACKSON! Jól berágtad a témába magad! Köszönjük szépen! :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.07.27. 08:19 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2006.03.23. 01:00
Hozzászólások: 557
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 13 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528i
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gratula Jackson testvér, várjuk a folytatást!!!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.08.01. 08:56 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Most szenvedek a dealer kalibráció szakmai szövegével. A 40.oldalon tartok és pont elakadtam:
A után gyártott kerekek és felfüggesztések résznél első pont:
"mesure the distance the two front rims (inner rim tire bead lips) in millimeters"

Nos oké, hogy mérjük meg a távot milliméterben de pontosan mi között. Nagyon nem szeretnél elrontani. Eddig a szövegben (USA angol autós szakszöveg) tire az abroncs és wheel a kerék megfelelője volt. Igaz néha használtam a wheel=felni kifejezést is.
A rim-et láttam Need for Speed és hasonló játékokban a alufelni megfelelőjeként (select rim color stb.). De mi a franc lehet az a alufelni belső abroncs bead lips????

lips: ajkak, száj
bead: célgömb, gyöngy, gyöngydíszítés, gyöngyléc, gyöngyszem, üveggyöngy

Kéne valami olyan honlapot találni ahol látszik képen a lip értelmezése. Mint például ahogy kivadásztam a wheelbase és track fogalmat: http://en.wikipedia.org/wiki/Wheelbase

Jackson, aki segitséget kér

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.08.04. 00:46 
Offline
Guru
Guru

Csatlakozott: 2008.09.07. 00:00
Hozzászólások: 1063
Tartózkodási hely: Komárom
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 9 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 306D2
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
Sziasztok!

Most szenvedek a dealer kalibráció szakmai szövegével. A 40.oldalon tartok és pont elakadtam:
A után gyártott kerekek és felfüggesztések résznél első pont:
"mesure the distance the two front rims (inner rim tire bead lips) in millimeters"

Nos oké, hogy mérjük meg a távot milliméterben de pontosan mi között. Nagyon nem szeretnél elrontani. Eddig a szövegben (USA angol autós szakszöveg) tire az abroncs és wheel a kerék megfelelője volt. Igaz néha használtam a wheel=felni kifejezést is.
A rim-et láttam Need for Speed és hasonló játékokban a alufelni megfelelőjeként (select rim color stb.). De mi a franc lehet az a alufelni belső abroncs bead lips????

lips: ajkak, száj
bead: célgömb, gyöngy, gyöngydíszítés, gyöngyléc, gyöngyszem, üveggyöngy

Kéne valami olyan honlapot találni ahol látszik képen a lip értelmezése. Mint például ahogy kivadásztam a wheelbase és track fogalmat: http://en.wikipedia.org/wiki/Wheelbase

Jackson, aki segitséget kér



Jacksonnak válasz hátha segít :-)

Ha belenézel a felnibe arról az oldalról, ahol rendesen a gumi szokott csücsülni (ahonnan már nem a BMW jel látszik :-) ), akkor látod a két szélén az ( ajkakat ) A bead az jelenthet karimát is, illetve ami nekünk itt fontos a gumiabroncs köpenyperemét. Én valahogy úgy fordítanám : a felni belső oldalán a gumiköpenyperemén kell mérni miliméterben. Tehát ahol a gumi és a felni találkozik egymással ott kell mérni a távolságot.
Remélem tudtam segíteni..

Üdv!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.08.04. 07:50 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Pocilaci írta:
jackson írta:
Sziasztok!

Most szenvedek a dealer kalibráció szakmai szövegével. A 40.oldalon tartok és pont elakadtam:
A után gyártott kerekek és felfüggesztések résznél első pont:
"mesure the distance the two front rims (inner rim tire bead lips) in millimeters"

Nos oké, hogy mérjük meg a távot milliméterben de pontosan mi között. Nagyon nem szeretnél elrontani. Eddig a szövegben (USA angol autós szakszöveg) tire az abroncs és wheel a kerék megfelelője volt. Igaz néha használtam a wheel=felni kifejezést is.
A rim-et láttam Need for Speed és hasonló játékokban a alufelni megfelelőjeként (select rim color stb.). De mi a franc lehet az a alufelni belső abroncs bead lips????

lips: ajkak, száj
bead: célgömb, gyöngy, gyöngydíszítés, gyöngyléc, gyöngyszem, üveggyöngy

Kéne valami olyan honlapot találni ahol látszik képen a lip értelmezése. Mint például ahogy kivadásztam a wheelbase és track fogalmat: http://en.wikipedia.org/wiki/Wheelbase

Jackson, aki segitséget kér



Jacksonnak válasz hátha segít :-)

Ha belenézel a felnibe arról az oldalról, ahol rendesen a gumi szokott csücsülni (ahonnan már nem a BMW jel látszik :-) ), akkor látod a két szélén az ( ajkakat ) A bead az jelenthet karimát is, illetve ami nekünk itt fontos a gumiabroncs köpenyperemét. Én valahogy úgy fordítanám : a felni belső oldalán a gumiköpenyperemén kell mérni miliméterben. Tehát ahol a gumi és a felni találkozik egymással ott kell mérni a távolságot.
Remélem tudtam segíteni..

Üdv!


Köszi akkor legyen belső karima és oda irom zárójelben a általad megadottatt (forrás megjelöléssel :lol:

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.08.04. 10:03 
Offline
Guru
Guru

Csatlakozott: 2008.09.07. 00:00
Hozzászólások: 1063
Tartózkodási hely: Komárom
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 9 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 306D2
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
Pocilaci írta:
jackson írta:
Sziasztok!

Most szenvedek a dealer kalibráció szakmai szövegével. A 40.oldalon tartok és pont elakadtam:
A után gyártott kerekek és felfüggesztések résznél első pont:
"mesure the distance the two front rims (inner rim tire bead lips) in millimeters"

Nos oké, hogy mérjük meg a távot milliméterben de pontosan mi között. Nagyon nem szeretnél elrontani. Eddig a szövegben (USA angol autós szakszöveg) tire az abroncs és wheel a kerék megfelelője volt. Igaz néha használtam a wheel=felni kifejezést is.
A rim-et láttam Need for Speed és hasonló játékokban a alufelni megfelelőjeként (select rim color stb.). De mi a franc lehet az a alufelni belső abroncs bead lips????

lips: ajkak, száj
bead: célgömb, gyöngy, gyöngydíszítés, gyöngyléc, gyöngyszem, üveggyöngy

Kéne valami olyan honlapot találni ahol látszik képen a lip értelmezése. Mint például ahogy kivadásztam a wheelbase és track fogalmat: http://en.wikipedia.org/wiki/Wheelbase

Jackson, aki segitséget kér



Jacksonnak válasz hátha segít :-)

Ha belenézel a felnibe arról az oldalról, ahol rendesen a gumi szokott csücsülni (ahonnan már nem a BMW jel látszik :-) ), akkor látod a két szélén az ( ajkakat ) A bead az jelenthet karimát is, illetve ami nekünk itt fontos a gumiabroncs köpenyperemét. Én valahogy úgy fordítanám : a felni belső oldalán a gumiköpenyperemén kell mérni miliméterben. Tehát ahol a gumi és a felni találkozik egymással ott kell mérni a távolságot.
Remélem tudtam segíteni..

Üdv!


Köszi akkor legyen belső karima és oda irom zárójelben a általad megadottatt (forrás megjelöléssel :lol:


OK! :D Csak telefonszámot ne írj mellé :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.21. 15:18 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Bocs egy kis kitérő a termosztát irányába, de ez is fordítás csak WDS-ből.

Múlt pénteken a muhaati féle mini találkozón megnéztem azt a hibát amit muhaati (talán) Bosch műszere valami jellegmezős hűtési hibának mondott a saját kocsiján és nem értette senki mi az.

GT1: motorvezérlőben failure stored amivel nem jutok elöbbre.
No elő az INPA: Thermostat characteristic map
Rövid zár a pozitívon a baja.

Némi nyomozás után kiderült a thermosztátnál van egy elektromos kábel ott a bibi. De mit is tanulhatunk belölle.
WDS-ben a megoldás: LINK a WDS idevágó részéhez

(kicsit zöldséges és fogorvosi szinten mesélem el: mert hogy ilyenek is járnak erre, fordítom a WDS-ből saját megjegyzéseimel)
Hogyan is működik a sima termosztát.
A motor hűtését kizárólag a csak a hűtőfolyadék hőmérséklete alapján állapítja meg. Három működési tartományt különböztetünk meg:
- termosztát zárva: a hűtőközeg csak a motor blokkon keresztül áramlik. A radiátor áramkör zárva.
- termosztát teljesen nyitva: A teljes hűtőközeg mennyiség keresztül áramlik a radiátoron. Ez biztosítja, hogy kihasználja a teljes hűtési kapacitást.
- termosztát szabályozási tartománya: A hűtőközegnek csak egy része folyik keresztül a radiátoron. A thermosztát tartja a motort egy állandó belépő hőmérséklet tartományban a szabályozási tartományán belül.

Na már most jön az okosság. A változó karakterisztkájú avagy változó jelleggörbéjű termosztát aminek segítségével szélesebb tartományban lehet szabályozni.

Ennek eredményeképpen a motor magasabb hűtőfolyadék hőmérséklet tartományban lehet tartani a részleges tehelési tartományban.
Jackson comment: STOP na ezt a mondatot többször elolvastam és nem értettem amíg a végére nem értem.
Mivel hogy a részleges terhelés a nem padlógázt jelenti már világosabbá teszi a dolgot. Tehát nem fűti a hűtővizet vagy hasonlók.
Hanem azt akarja az ökör leírni, hogy alapból ugyebár a padlógáz+magas hőmérséklet tartományra tervezik a motort. De az azt jelenti hogy ha nem padlógázzal megyünk hanem finom tempóval közlekedünk mondjuk nyugisan 2000-es fordulaton akkor nem idális a rendszer mivel a sima termosztát mondjuk 90 fokon tartaná a motort. Ez viszont nem ideális a belső égésű motor magasabb hőmérsékleten jobb hatásfokú.

Nos akkor állítsuk a fejére a mondatot és vonjunk gyököt: Ha nem padlógázzal mész akkor 110fok környékén tudja tartani a motort ellenben ha meghajtod akkor vissza hűti 85fok környékére ami meg akkor a jobb.
Jackson comment vége.

Másképpen azonban a alacsony hűtőközeg hőmérséklet jobb a teljes terheléses állapotokban. Mivel a kopogási hajlam (amikor öngyulladásból robban a keverék és nem szikra által, ez erősen elkerülendő. Pontosabban a kopogás mérő szenzorainknak hála a határ közelében táncoltatjuk a motor kicsavarva belölle amit lehet).
Lásd diagram.
1.hagyományos 110fokos termosztát szagatott vonal (ez rossz nagy teljesítményen)
2.változó jelleg-görbés termosztát (folyamatos vonal) Über alles
3.egy 85 fokos termosztát ugyancsak szagatott vonal (ez megy a nem csúcs teljesítményen rossz)
4.és 6.részleges terhelés
5. teljes terhelés

Jackson comment: Ami az érdeken nem egy vezérelt szeleppel oldják meg hanem tulajdonképpen egy fűtő szál van bent a thermosztát fejében és az kapcsolja be teljes terhelésnél.
Na ez ami elromlott muhaati-nál és ha nem közlekedik padlógázon ezt észre sem veszi.
comment vége.

Még pár válogatás az anyagból.

Ami befojásolja a szabályzását:
- motor terhelése
- motor fordulatszáma
- autó sebessége
- belépő (talán levegő)-hőmérskélete
- Hűtőközeg hőmérséklete

Amilyen számokat még érdemes megjegyezni:
80-103 fok között szabályozgat. 103 fölött már teljesen nyitva a thermosztát, mivel ez a belépési pont ekkor a motor kilépési pontján már 110fok-os a hűtőfolyadék.
Ha a hűtőközeg 113fokot eléri akkor minden körülmények között bekapcsolja a fűtést (tehát a DME kéri a alacsonyabb hűtőközeg tartományt a jobban nyitott termosztát által).

A műszerfal kijelzés közép állásban áll 75-113fok között.

Jackson, aki befejezi a fordítást és húz haza

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.21. 19:38 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.25. 01:00
Hozzászólások: 15805
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Adott köszi: 338 alkalommal
Kapott köszik: 688 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
Bocs egy kis kitérő a termosztát irányába, de ez is fordítás csak WDS-ből.

Múlt pénteken a muhaati féle mini találkozón megnéztem azt a hibát amit muhaati (talán) Bosch műszere valami jellegmezős hűtési hibának mondott a saját kocsiján és nem értette senki mi az.

GT1: motorvezérlőben failure stored amivel nem jutok elöbbre.
No elő az INPA: Thermostat characteristic map
Rövid zár a pozitívon a baja.

Némi nyomozás után kiderült a thermosztátnál van egy elektromos kábel ott a bibi. De mit is tanulhatunk belölle.
WDS-ben a megoldás: LINK a WDS idevágó részéhez

(kicsit zöldséges és fogorvosi szinten mesélem el: mert hogy ilyenek is járnak erre, fordítom a WDS-ből saját megjegyzéseimel)
Hogyan is működik a sima termosztát.
A motor hűtését kizárólag a csak a hűtőfolyadék hőmérséklete alapján állapítja meg. Három működési tartományt különböztetünk meg:
- termosztát zárva: a hűtőközeg csak a motor blokkon keresztül áramlik. A radiátor áramkör zárva.
- termosztát teljesen nyitva: A teljes hűtőközeg mennyiség keresztül áramlik a radiátoron. Ez biztosítja, hogy kihasználja a teljes hűtési kapacitást.
- termosztát szabályozási tartománya: A hűtőközegnek csak egy része folyik keresztül a radiátoron. A thermosztát tartja a motort egy állandó belépő hőmérséklet tartományban a szabályozási tartományán belül.

Na már most jön az okosság. A változó karakterisztkájú avagy változó jelleggörbéjű termosztát aminek segítségével szélesebb tartományban lehet szabályozni.

Ennek eredményeképpen a motor magasabb hűtőfolyadék hőmérséklet tartományban lehet tartani a részleges tehelési tartományban.
Jackson comment: STOP na ezt a mondatot többször elolvastam és nem értettem amíg a végére nem értem.
Mivel hogy a részleges terhelés a nem padlógázt jelenti már világosabbá teszi a dolgot. Tehát nem fűti a hűtővizet vagy hasonlók.
Hanem azt akarja az ökör leírni, hogy alapból ugyebár a padlógáz+magas hőmérséklet tartományra tervezik a motort. De az azt jelenti hogy ha nem padlógázzal megyünk hanem finom tempóval közlekedünk mondjuk nyugisan 2000-es fordulaton akkor nem idális a rendszer mivel a sima termosztát mondjuk 90 fokon tartaná a motort. Ez viszont nem ideális a belső égésű motor magasabb hőmérsékleten jobb hatásfokú.

Nos akkor állítsuk a fejére a mondatot és vonjunk gyököt: Ha nem padlógázzal mész akkor 110fok környékén tudja tartani a motort ellenben ha meghajtod akkor vissza hűti 85fok környékére ami meg akkor a jobb.
Jackson comment vége.

Másképpen azonban a alacsony hűtőközeg hőmérséklet jobb a teljes terheléses állapotokban. Mivel a kopogási hajlam (amikor öngyulladásból robban a keverék és nem szikra által, ez erősen elkerülendő. Pontosabban a kopogás mérő szenzorainknak hála a határ közelében táncoltatjuk a motor kicsavarva belölle amit lehet).
Lásd diagram.
1.hagyományos 110fokos termosztát szagatott vonal (ez rossz nagy teljesítményen)
2.változó jelleg-görbés termosztát (folyamatos vonal) Über alles
3.egy 85 fokos termosztát ugyancsak szagatott vonal (ez megy a nem csúcs teljesítményen rossz)
4.és 6.részleges terhelés
5. teljes terhelés

Jackson comment: Ami az érdeken nem egy vezérelt szeleppel oldják meg hanem tulajdonképpen egy fűtő szál van bent a thermosztát fejében és az kapcsolja be teljes terhelésnél.
Na ez ami elromlott muhaati-nál és ha nem közlekedik padlógázon ezt észre sem veszi.
comment vége.

Még pár válogatás az anyagból.

Ami befojásolja a szabályzását:
- motor terhelése
- motor fordulatszáma
- autó sebessége
- belépő (talán levegő)-hőmérskélete
- Hűtőközeg hőmérséklete

Amilyen számokat még érdemes megjegyezni:
80-103 fok között szabályozgat. 103 fölött már teljesen nyitva a thermosztát, mivel ez a belépési pont ekkor a motor kilépési pontján már 110fok-os a hűtőfolyadék.
Ha a hűtőközeg 113fokot eléri akkor minden körülmények között bekapcsolja a fűtést (tehát a DME kéri a alacsonyabb hűtőközeg tartományt a jobban nyitott termosztát által).

A műszerfal kijelzés közép állásban áll 75-113fok között.

Jackson, aki befejezi a fordítást és húz haza

Helo Jako barátom
Ezekkel a válaszokkal meg tudsz ÖLNI nem értek semmit 8O 8O 8O 8O
üdv zoli


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.21. 20:52 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.10. 01:00
Hozzászólások: 3357
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 71 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 525i
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
lepke írta:
jackson írta:
Bocs egy kis kitérő a termosztát irányába, de ez is fordítás csak WDS-ből.

Múlt pénteken a muhaati féle mini találkozón megnéztem azt a hibát amit muhaati (talán) Bosch műszere valami jellegmezős hűtési hibának mondott a saját kocsiján és nem értette senki mi az.

GT1: motorvezérlőben failure stored amivel nem jutok elöbbre.
No elő az INPA: Thermostat characteristic map
Rövid zár a pozitívon a baja.

Némi nyomozás után kiderült a thermosztátnál van egy elektromos kábel ott a bibi. De mit is tanulhatunk belölle.
WDS-ben a megoldás: LINK a WDS idevágó részéhez

(kicsit zöldséges és fogorvosi szinten mesélem el: mert hogy ilyenek is járnak erre, fordítom a WDS-ből saját megjegyzéseimel)
Hogyan is működik a sima termosztát.
A motor hűtését kizárólag a csak a hűtőfolyadék hőmérséklete alapján állapítja meg. Három működési tartományt különböztetünk meg:
- termosztát zárva: a hűtőközeg csak a motor blokkon keresztül áramlik. A radiátor áramkör zárva.
- termosztát teljesen nyitva: A teljes hűtőközeg mennyiség keresztül áramlik a radiátoron. Ez biztosítja, hogy kihasználja a teljes hűtési kapacitást.
- termosztát szabályozási tartománya: A hűtőközegnek csak egy része folyik keresztül a radiátoron. A thermosztát tartja a motort egy állandó belépő hőmérséklet tartományban a szabályozási tartományán belül.

Na már most jön az okosság. A változó karakterisztkájú avagy változó jelleggörbéjű termosztát aminek segítségével szélesebb tartományban lehet szabályozni.

Ennek eredményeképpen a motor magasabb hűtőfolyadék hőmérséklet tartományban lehet tartani a részleges tehelési tartományban.
Jackson comment: STOP na ezt a mondatot többször elolvastam és nem értettem amíg a végére nem értem.
Mivel hogy a részleges terhelés a nem padlógázt jelenti már világosabbá teszi a dolgot. Tehát nem fűti a hűtővizet vagy hasonlók.
Hanem azt akarja az ökör leírni, hogy alapból ugyebár a padlógáz+magas hőmérséklet tartományra tervezik a motort. De az azt jelenti hogy ha nem padlógázzal megyünk hanem finom tempóval közlekedünk mondjuk nyugisan 2000-es fordulaton akkor nem idális a rendszer mivel a sima termosztát mondjuk 90 fokon tartaná a motort. Ez viszont nem ideális a belső égésű motor magasabb hőmérsékleten jobb hatásfokú.

Nos akkor állítsuk a fejére a mondatot és vonjunk gyököt: Ha nem padlógázzal mész akkor 110fok környékén tudja tartani a motort ellenben ha meghajtod akkor vissza hűti 85fok környékére ami meg akkor a jobb.
Jackson comment vége.

Másképpen azonban a alacsony hűtőközeg hőmérséklet jobb a teljes terheléses állapotokban. Mivel a kopogási hajlam (amikor öngyulladásból robban a keverék és nem szikra által, ez erősen elkerülendő. Pontosabban a kopogás mérő szenzorainknak hála a határ közelében táncoltatjuk a motor kicsavarva belölle amit lehet).
Lásd diagram.
1.hagyományos 110fokos termosztát szagatott vonal (ez rossz nagy teljesítményen)
2.változó jelleg-görbés termosztát (folyamatos vonal) Über alles
3.egy 85 fokos termosztát ugyancsak szagatott vonal (ez megy a nem csúcs teljesítményen rossz)
4.és 6.részleges terhelés
5. teljes terhelés

Jackson comment: Ami az érdeken nem egy vezérelt szeleppel oldják meg hanem tulajdonképpen egy fűtő szál van bent a thermosztát fejében és az kapcsolja be teljes terhelésnél.
Na ez ami elromlott muhaati-nál és ha nem közlekedik padlógázon ezt észre sem veszi.
comment vége.

Még pár válogatás az anyagból.

Ami befojásolja a szabályzását:
- motor terhelése
- motor fordulatszáma
- autó sebessége
- belépő (talán levegő)-hőmérskélete
- Hűtőközeg hőmérséklete

Amilyen számokat még érdemes megjegyezni:
80-103 fok között szabályozgat. 103 fölött már teljesen nyitva a thermosztát, mivel ez a belépési pont ekkor a motor kilépési pontján már 110fok-os a hűtőfolyadék.
Ha a hűtőközeg 113fokot eléri akkor minden körülmények között bekapcsolja a fűtést (tehát a DME kéri a alacsonyabb hűtőközeg tartományt a jobban nyitott termosztát által).

A műszerfal kijelzés közép állásban áll 75-113fok között.

Jackson, aki befejezi a fordítást és húz haza

Helo Jako barátom
Ezekkel a válaszokkal meg tudsz ÖLNI nem értek semmit 8O 8O 8O 8O
üdv zoli


De az a legnagyobb baj, hogy ebben az alkoholnak van a legkisebb szerepe !

_________________
üdv Oroszlan
Inkább legyek első a pokolban, mint utolsó a menyországban !


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.21. 21:11 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
lepke írta:
Helo Jako barátom
Ezekkel a válaszokkal meg tudsz ÖLNI nem értek semmit 8O 8O 8O 8O
üdv zoli


Mit nem értesz? Hogy teperjen a gép magasabb hőmérsékleten megy a motorunk mint más földi haladónak. Ez viszont gáz lenne nem maximális padógáz tartományban (ahol te nem jársz) és nekünk is jónak kell lennie, de azért közben meg neked is. Erre addig hümmögtek amig kitalálták a fűthető termosztátot. Ami fűtés bekapcs tehát elöbb nyit és ezért hidegebb lessz a hűtés.

Jackson, aki szerint tökegyszerű
ui: ha még igy se jó akkor kitalálok valami mezei hasonlatot talán a szex témakörben azt úgyis mindenki vágja :lol: :lol:

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.05. 08:52 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
A szerző: bmw520ds
Mivel kérdeztem pár dizel specifikus dolgoról mert benyás az agyam (nincs repülő dizelből) erre irta válaszként.

Engedélyezte, hogy publikáljam tehát akkor dizel tanfolyam tőle. Amatőr tehát nem szekálni ha valami nem 100% pontos. Inkább leirni mi a hiba hogy javithassuk:
bmw520ds írta:
Hagyományos sor adagolós(tds):
-24d,
-24td,
-25tds,
- 25td,
- 18tds motorokon soros adagoló van,kezdetben mechanikus adagolóval, majd jött az elektronika. 20d esetében köradagoló van, de tévedés ne essék, van nagynyomású 20d is csak a 3-as sorozatban használták 2001-től amikor a Face lift megtörtént, viszont az 150le.
Ezek az adagolós motorok a tartály-szűrő-adagoló-porlasztó útvonalon szállítja az égéstérbe a gázolajat. Az adagoló elemek létre hoznak X nyomásértéket, ami egészen a porlasztóknak a zárt tűszelepéig rendelkezésre állnak.
A traktornál úgy tanultam, pörög a motor első henger felső holtpontra állít (negyediknél szelep váltás) négyhengeres motorról van szó (Mtz), tehát a befecskendezés kezdete attól függ, hogy az adagolót vezérlő fogaskerék által, mikor kerül az elemet nyomó bütyök befecskendezési helyzetbe.
Ha befecskendezés van, akkor a üzemanyag kerül az elem által a nyomócsőbe. Ami a porlasztóhoz vezet, ott pedig nyit a tű (amit rugó zár) mert emelkedik a nyomás. Ha nem csal az emlékem 150-170bar.

Aztán ahogy fejlődik az emberiség,rákerül az elektronika. Na itt már nem vagyok képben, de több dolgot figyel:
- beszívott levegő hőmérséklet,
- üa.hő.,
- hűtő közeg hő.,
- gázpedál állása,
- motor terheltsége,
- motorolaj hő.,fordulat szám.
Ha valami kimaradt sajnálom, '98-ban az első John Deere-om miatt kérdeztem meg! Itt már van DDE, akár a 24td és újabb modelleknél. A 20d köradagolója is hasonlóan működik, csak ott tárcsára van rögzítve az elem?
Pont nem figyeltem azon az órán, mert üveges szemmel azon ábrándoztam vajon milyen traktort kapok ha kikerülök a suliból és nem harapnak-e a lányok!
A Common Rail pedig tartály-szivattyú-csővezeték-szivattyú-szűrő-kis nyomású rész-common rail pumpa-common rail cső-összekötő cső-injektor, ez meg nagy nyomású rész. Ha meg van a kisnyomású részben a nyomás, létre jöhet az indulás. Ezért jellemző ezeknél a motoroknál a nem pöccre történő beindulás, fel kell építeni a rendszernek, utána indul. Nem hiba inkább jellegzetesség!!!
A pumpa csinálja az 1200 bar vagy több nyomást ami a common rail csőben épül fel (a traktoromról leszedtem, takarítottam levegővel) brutál vastag fala van, két végén csavar, amit ki lehet tekerni takarítás miatt. Alján sensor ami rail senzor néven üzemel.
Ezt szokták a tuning box-al leszopatni, bizonytalan idő után megpusztul a pumpa mert átvágják, kevés a nyomás haver, fújjad csak két pofával!!!
Az injektorokon található elektronikai csatin keresztül számítógép nyitja a befecskendezéshez az injektort ami akár 4-5 részletben kerül elő-fő-utó befecskendezéssel minden egyes hengerbe. A fel nem használt olaj, mindkét fajtánál résolajként kerül vissza az üa.tartályba. Persze ez csak balettozva hányt rizsa, ennél sokkal részletekbe menőbben le lehet írni mi, hogy és miért történik.

Közben felhívtam a Keceli adagoló javítót. Kérdezte mi a tünet? mondom semmi - aktív - törölhetetlen hiba kód. Azt kérdi a hölgy, nem indul melegen-hidegen megáll? Nem semmi ilyen. Akkor semmi baja! Hát egyik szemem sír a másik nevet. A Bmw szervizes szerint nem jó, az adagoló felújító szerint semmi baj! Akkor??? Bocs ha untattalak! De szeretném ha dízelt is oktatnál a fórumon!


Jelentem megtörtént: csak más tollaival ékeskedve. Külön topikban még nem tudtam kitalálni hogyan jó.

Jackson, aki kalap emelés a "paraszt gyerek"-nek

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.05. 12:58 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2008.08.08. 00:00
Hozzászólások: 157
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
[quote="jackson"]A szerző: bmw520ds
Mivel kérdeztem pár dizel specifikus dolgoról mert benyás az agyam (nincs repülő dizelből) erre irta válaszként.

"(nincs repülő dizelből)" ???? Én úgy tudom, hogy a sugárhajtóműves gépek üzemanyaga (jet) inkább petróleum, ami közelebb van a gázolajhoz, mint a benzinhez (lobbanáspont, kezdő forrpont...stb, egyfajta könnyű gázolaj származék) Már szerintem!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.05. 13:20 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12126
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
horogp írta:
jackson írta:
A szerző: bmw520ds
Mivel kérdeztem pár dizel specifikus dolgoról mert benyás az agyam (nincs repülő dizelből) erre irta válaszként.

"(nincs repülő dizelből)" ???? Én úgy tudom, hogy a sugárhajtóműves gépek üzemanyaga (jet) inkább petróleum, ami közelebb van a gázolajhoz, mint a benzinhez (lobbanáspont, kezdő forrpont...stb, egyfajta könnyű gázolaj származék) Már szerintem!

Kerozin.
100 feletti oktánnal

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.03.05. 21:27 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
simi64 írta:
horogp írta:
jackson írta:
A szerző: bmw520ds
Mivel kérdeztem pár dizel specifikus dolgoról mert benyás az agyam (nincs repülő dizelből) erre irta válaszként.

"(nincs repülő dizelből)" ???? Én úgy tudom, hogy a sugárhajtóműves gépek üzemanyaga (jet) inkább petróleum, ami közelebb van a gázolajhoz, mint a benzinhez (lobbanáspont, kezdő forrpont...stb, egyfajta könnyű gázolaj származék) Már szerintem!

Kerozin.
100 feletti oktánnal


Igen nyert van 120-as ugy nevezett hidrokrakkolt kerozin. Ami az érdekes, ugyebár hogy max 100-as oktán lenne. Mivel ez egy százalékos arány. De szintetikusan olyan tulajdonságai vannak mint ha 120%-os lenne.

Jackson, aki bólogat de inkább a disel kocsikról beszéljünk

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 62 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator