2006.08.29. 12:45
2006.08.29. 22:50
bvanko1 írta:Hello mindenki!
Gyors hülye kérdés!
Nem multikormányos autóba be lehet építeni multikormányt? Mármint átrakni biztosan át lehet, de cd vezérlés, tempomat működik? Csak felprogramozás kérdése, vagy más kiegészítőkön is múlik?
Köszi előre is a választ!!!!
Üdv: Bence
2006.08.30. 00:14
admin írta:bvanko1 írta:Hello mindenki!
Gyors hülye kérdés!
Nem multikormányos autóba be lehet építeni multikormányt? Mármint átrakni biztosan át lehet, de cd vezérlés, tempomat működik? Csak felprogramozás kérdése, vagy más kiegészítőkön is múlik?
Köszi előre is a választ!!!!
Üdv: Bence
Szia!
Meglehet csinálni.Vanak itt tagok akik csináltak ilyet azt hiszem Efer klubtársunk is.De van valami vizválasztó gyártási év ami előt bonyolult. De majd ők meg mondják a frankót.
2006.08.30. 12:33
2006.08.30. 19:20
Norbi525tds írta:Ha jól emlékszem, a sima multi és az M-es multi légzsákjánál van valami keverés.. de valamelyik topicban volt róla szó...De hogy hol...?
2006.08.31. 18:17
admin írta:Norbi525tds írta:Ha jól emlékszem, a sima multi és az M-es multi légzsákjánál van valami keverés.. de valamelyik topicban volt róla szó...De hogy hol...?
Légzsákba is van különbség mert van az egyfokozatu ezek a régiek és van a kétfokozatu ezek az ujak.
De a tempomatnál vanak még problémák.Efert kérdezd meg!
2006.08.31. 21:14
rhantos írta:admin írta:Norbi525tds írta:Ha jól emlékszem, a sima multi és az M-es multi légzsákjánál van valami keverés.. de valamelyik topicban volt róla szó...De hogy hol...?
Légzsákba is van különbség mert van az egyfokozatu ezek a régiek és van a kétfokozatu ezek az ujak.
De a tempomatnál vanak még problémák.Efert kérdezd meg!
Elsőként, a multi nincs kikábelezve, de mivel 3 szál kábelről beszélünk, nem egy nagy mutatvány bevezetékelni.
99/03 a fő vízválasztó, előtte egy fokozatú légzsák van, kormányra szerelt szalagkábel gyűrűvel. Lehetséges, hogy ezt a gyűrűt is ki kell cserélni, de találkoztam már olyannal, amelyikben a gyűrű multis volt, annak ellenére, hogy nyoma nem volt multis előkészítésnek.
98/09 előtt ráadásul bowdenes folytószelepvezérlés van.
Itt a legszarabb megoldani a tempomatot, mert kell egy elektromotor, ami egy bowden segítségével mozgatja a folytószelepet, a motort pedig egy külön elektronika vezérli.
98/09 és 99/03 között ugyan bowdenes a gázpedál, de a tempomat már elektromos folytószeleppel működik, így ott is csak a multit kell bekábelezni, és minden működik
99/03 után már két fokozatú a légzsák, és a kormányoszlopra van szerelve a szalagkábel gyűrű. Ezeknél nem kell már gyűrűt cserélni, mert szerencsére csak egyfélét gyártottak beőle. Ráadásul elektromos a gázpedál is, itt is csak a 3 szál vezeték kell a multihoz.
2006.08.31. 21:28
rhantos írta:admin írta:Norbi525tds írta:Ha jól emlékszem, a sima multi és az M-es multi légzsákjánál van valami keverés.. de valamelyik topicban volt róla szó...De hogy hol...?
Légzsákba is van különbség mert van az egyfokozatu ezek a régiek és van a kétfokozatu ezek az ujak.
De a tempomatnál vanak még problémák.Efert kérdezd meg!
Elsőként, a multi nincs kikábelezve, de mivel 3 szál kábelről beszélünk, nem egy nagy mutatvány bevezetékelni.
99/03 a fő vízválasztó, előtte egy fokozatú légzsák van, kormányra szerelt szalagkábel gyűrűvel. Lehetséges, hogy ezt a gyűrűt is ki kell cserélni, de találkoztam már olyannal, amelyikben a gyűrű multis volt, annak ellenére, hogy nyoma nem volt multis előkészítésnek.
Még szerencse hogy közülünk valaki tényleg ért is a BMW-khez!
Nemcsak okoskodik, mint én
98/09 előtt ráadásul bowdenes folytószelepvezérlés van.
Itt a legszarabb megoldani a tempomatot, mert kell egy elektromotor, ami egy bowden segítségével mozgatja a folytószelepet, a motort pedig egy külön elektronika vezérli.
98/09 és 99/03 között ugyan bowdenes a gázpedál, de a tempomat már elektromos folytószeleppel működik, így ott is csak a multit kell bekábelezni, és minden működik
99/03 után már két fokozatú a légzsák, és a kormányoszlopra van szerelve a szalagkábel gyűrű. Ezeknél nem kell már gyűrűt cserélni, mert szerencsére csak egyfélét gyártottak beőle. Ráadásul elektromos a gázpedál is, itt is csak a 3 szál vezeték kell a multihoz.
2006.09.01. 00:27
2006.09.05. 12:52
2006.09.05. 13:33
2006.09.27. 12:42
efer írta:a rico által elmondottakkal mindenben egyetértve annyit tennék hozzá, hogy a 99.03 utáni modellek teljesen plug&play módszerrel multikormányosíthatók - ez volt az én nagy szerencsém. az említett kis kábelt be kell húzni az lcm-be, kormány a helyére, és kész. az egyetlen dolog, amiért mégis szükség lesz a modicra: mivel a légzsák kábelét le kell húzni, világítani fog a kontrollámpa, és azt csak géppel lehet kiütni.
2006.09.27. 12:49
2006.09.27. 20:05
efer írta:a rico által elmondottakkal mindenben egyetértve annyit tennék hozzá, hogy a 99.03 utáni modellek teljesen plug&play módszerrel multikormányosíthatók - ez volt az én nagy szerencsém. az említett kis kábelt be kell húzni az lcm-be, kormány a helyére, és kész. az egyetlen dolog, amiért mégis szükség lesz a modicra: mivel a légzsák kábelét le kell húzni, világítani fog a kontrollámpa, és azt csak géppel lehet kiütni.
2006.09.27. 22:05
2006.09.27. 22:23
2006.09.27. 23:29
efer írta:találtam egy számot: 61 12 0 022 875
ez 99-es évjárat, tehát a schleifring a kormányoszlopon van, azt nem kellett cserélni.
azért kérdezzük meg a gurukat, mit szólnak e szám láttán. pl. Rico véleménye sokat számítana
most jut eszembe: 2 kábel volt. az egyik a kormánytól az lcm-be, a másik onnan a motorelektronikába. ez a szám nem tudom melyik, egyelőre csak ezt az egyet találtam. ennek becsületes neve: nachrüstkabelsatz multifunktionslenkrad - lehet, hogy mind a kettőt tartalmazza?
2006.09.28. 07:15
2006.09.28. 07:26
2006.09.28. 08:20
dok írta:ja, M-es-hez is ez kell?