Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Multi kormány

2006.08.29. 12:45

Hello mindenki!


Gyors hülye kérdés!

Nem multikormányos autóba be lehet építeni multikormányt? Mármint átrakni biztosan át lehet, de cd vezérlés, tempomat működik? Csak felprogramozás kérdése, vagy más kiegészítőkön is múlik?


Köszi előre is a választ!!!!


Üdv: Bence

Re: Multi kormány

2006.08.29. 22:50

bvanko1 írta:Hello mindenki!


Gyors hülye kérdés!

Nem multikormányos autóba be lehet építeni multikormányt? Mármint átrakni biztosan át lehet, de cd vezérlés, tempomat működik? Csak felprogramozás kérdése, vagy más kiegészítőkön is múlik?


Köszi előre is a választ!!!!


Üdv: Bence

Szia!

Meglehet csinálni.Vanak itt tagok akik csináltak ilyet azt hiszem Efer klubtársunk is.De van valami vizválasztó gyártási év ami előt bonyolult. De majd ők meg mondják a frankót.

Re: Multi kormány

2006.08.30. 00:14

admin írta:
bvanko1 írta:Hello mindenki!


Gyors hülye kérdés!

Nem multikormányos autóba be lehet építeni multikormányt? Mármint átrakni biztosan át lehet, de cd vezérlés, tempomat működik? Csak felprogramozás kérdése, vagy más kiegészítőkön is múlik?


Köszi előre is a választ!!!!


Üdv: Bence

Szia!

Meglehet csinálni.Vanak itt tagok akik csináltak ilyet azt hiszem Efer klubtársunk is.De van valami vizválasztó gyártási év ami előt bonyolult. De majd ők meg mondják a frankót.


Mintha a légzsákkal lenne valami furmány :?

2006.08.30. 12:33

Ha jól emlékszem, a sima multi és az M-es multi légzsákjánál van valami keverés.. de valamelyik topicban volt róla szó...De hogy hol...? :?

2006.08.30. 19:20

Norbi525tds írta:Ha jól emlékszem, a sima multi és az M-es multi légzsákjánál van valami keverés.. de valamelyik topicban volt róla szó...De hogy hol...? :?



Légzsákba is van különbség mert van az egyfokozatu ezek a régiek és van a kétfokozatu ezek az ujak.
De a tempomatnál vanak még problémák.Efert kérdezd meg!

2006.08.31. 18:17

admin írta:
Norbi525tds írta:Ha jól emlékszem, a sima multi és az M-es multi légzsákjánál van valami keverés.. de valamelyik topicban volt róla szó...De hogy hol...? :?



Légzsákba is van különbség mert van az egyfokozatu ezek a régiek és van a kétfokozatu ezek az ujak.
De a tempomatnál vanak még problémák.Efert kérdezd meg!


Elsőként, a multi nincs kikábelezve, de mivel 3 szál kábelről beszélünk, nem egy nagy mutatvány bevezetékelni.
99/03 a fő vízválasztó, előtte egy fokozatú légzsák van, kormányra szerelt szalagkábel gyűrűvel. Lehetséges, hogy ezt a gyűrűt is ki kell cserélni, de találkoztam már olyannal, amelyikben a gyűrű multis volt, annak ellenére, hogy nyoma nem volt multis előkészítésnek. :)
98/09 előtt ráadásul bowdenes folytószelepvezérlés van.
Itt a legszarabb megoldani a tempomatot, mert kell egy elektromotor, ami egy bowden segítségével mozgatja a folytószelepet, a motort pedig egy külön elektronika vezérli.
98/09 és 99/03 között ugyan bowdenes a gázpedál, de a tempomat már elektromos folytószeleppel működik, így ott is csak a multit kell bekábelezni, és minden működik :)

99/03 után már két fokozatú a légzsák, és a kormányoszlopra van szerelve a szalagkábel gyűrű. Ezeknél nem kell már gyűrűt cserélni, mert szerencsére csak egyfélét gyártottak beőle. Ráadásul elektromos a gázpedál is, itt is csak a 3 szál vezeték kell a multihoz.

2006.08.31. 21:14

rhantos írta:
admin írta:
Norbi525tds írta:Ha jól emlékszem, a sima multi és az M-es multi légzsákjánál van valami keverés.. de valamelyik topicban volt róla szó...De hogy hol...? :?



Légzsákba is van különbség mert van az egyfokozatu ezek a régiek és van a kétfokozatu ezek az ujak.
De a tempomatnál vanak még problémák.Efert kérdezd meg!


Elsőként, a multi nincs kikábelezve, de mivel 3 szál kábelről beszélünk, nem egy nagy mutatvány bevezetékelni.
99/03 a fő vízválasztó, előtte egy fokozatú légzsák van, kormányra szerelt szalagkábel gyűrűvel. Lehetséges, hogy ezt a gyűrűt is ki kell cserélni, de találkoztam már olyannal, amelyikben a gyűrű multis volt, annak ellenére, hogy nyoma nem volt multis előkészítésnek. :)
98/09 előtt ráadásul bowdenes folytószelepvezérlés van.
Itt a legszarabb megoldani a tempomatot, mert kell egy elektromotor, ami egy bowden segítségével mozgatja a folytószelepet, a motort pedig egy külön elektronika vezérli.
98/09 és 99/03 között ugyan bowdenes a gázpedál, de a tempomat már elektromos folytószeleppel működik, így ott is csak a multit kell bekábelezni, és minden működik :)

99/03 után már két fokozatú a légzsák, és a kormányoszlopra van szerelve a szalagkábel gyűrű. Ezeknél nem kell már gyűrűt cserélni, mert szerencsére csak egyfélét gyártottak beőle. Ráadásul elektromos a gázpedál is, itt is csak a 3 szál vezeték kell a multihoz.


ez ám a perfekt kiszólgálás!! :franko:

2006.08.31. 21:28

rhantos írta:
admin írta:
Norbi525tds írta:Ha jól emlékszem, a sima multi és az M-es multi légzsákjánál van valami keverés.. de valamelyik topicban volt róla szó...De hogy hol...? :?



Légzsákba is van különbség mert van az egyfokozatu ezek a régiek és van a kétfokozatu ezek az ujak.
De a tempomatnál vanak még problémák.Efert kérdezd meg!


Elsőként, a multi nincs kikábelezve, de mivel 3 szál kábelről beszélünk, nem egy nagy mutatvány bevezetékelni.
99/03 a fő vízválasztó, előtte egy fokozatú légzsák van, kormányra szerelt szalagkábel gyűrűvel. Lehetséges, hogy ezt a gyűrűt is ki kell cserélni, de találkoztam már olyannal, amelyikben a gyűrű multis volt, annak ellenére, hogy nyoma nem volt multis előkészítésnek. :)

Még szerencse hogy közülünk valaki tényleg ért is a BMW-khez! :franko:

Nemcsak okoskodik, mint én :D

98/09 előtt ráadásul bowdenes folytószelepvezérlés van.
Itt a legszarabb megoldani a tempomatot, mert kell egy elektromotor, ami egy bowden segítségével mozgatja a folytószelepet, a motort pedig egy külön elektronika vezérli.
98/09 és 99/03 között ugyan bowdenes a gázpedál, de a tempomat már elektromos folytószeleppel működik, így ott is csak a multit kell bekábelezni, és minden működik :)

99/03 után már két fokozatú a légzsák, és a kormányoszlopra van szerelve a szalagkábel gyűrű. Ezeknél nem kell már gyűrűt cserélni, mert szerencsére csak egyfélét gyártottak beőle. Ráadásul elektromos a gázpedál is, itt is csak a 3 szál vezeték kell a multihoz.

2006.09.01. 00:27

a rico által elmondottakkal mindenben egyetértve annyit tennék hozzá, hogy a 99.03 utáni modellek teljesen plug&play módszerrel multikormányosíthatók - ez volt az én nagy szerencsém. az említett kis kábelt be kell húzni az lcm-be, kormány a helyére, és kész. az egyetlen dolog, amiért mégis szükség lesz a modicra: mivel a légzsák kábelét le kell húzni, világítani fog a kontrollámpa, és azt csak géppel lehet kiütni.

2006.09.05. 12:52

Üdv mindenkinek!


Eszméletlen kimerítő volt a válasz, ezer hála mindenkinek. Gondolom ez minden típusú bmw-re igaz nem csak e39-re. A kérdés azért volt, mert még mindig nem tudtam eldönteni, h mit vegyek. Az igazság az (remélem, nem köveztek meg) h az utóbbi időben szemezek a 320d kombival is mert ugyanazért az árért 2003-okat is lehet kapni igaz sokkal szerényebb felszereltséggel. Nem gondoltam volna h ennyire nehéz ráakadni valami jó bmw-re de borzalmasan kiábrándító az itthoni piac.


Bence

2006.09.05. 13:33

ha minden igaz lesz egy légzsák nélküli M-es multikormányom eladó...
mivel tudom, hogy drága bele a légzsák, így majd kikalkulálok valami jó árat, ha már látom az állapotát..

esetleg, ha valaki foglalkozik a gondolattal keressen nyugodtan :-)

2006.09.27. 12:42

efer írta:a rico által elmondottakkal mindenben egyetértve annyit tennék hozzá, hogy a 99.03 utáni modellek teljesen plug&play módszerrel multikormányosíthatók - ez volt az én nagy szerencsém. az említett kis kábelt be kell húzni az lcm-be, kormány a helyére, és kész. az egyetlen dolog, amiért mégis szükség lesz a modicra: mivel a légzsák kábelét le kell húzni, világítani fog a kontrollámpa, és azt csak géppel lehet kiütni.

És azt a kábelt hol lehet veni, hová kell bekötni, és hogyan?

2006.09.27. 12:49

sziasztok!

mennyi lehet egy m-es légzsák?

2006.09.27. 20:05

efer írta:a rico által elmondottakkal mindenben egyetértve annyit tennék hozzá, hogy a 99.03 utáni modellek teljesen plug&play módszerrel multikormányosíthatók - ez volt az én nagy szerencsém. az említett kis kábelt be kell húzni az lcm-be, kormány a helyére, és kész. az egyetlen dolog, amiért mégis szükség lesz a modicra: mivel a légzsák kábelét le kell húzni, világítani fog a kontrollámpa, és azt csak géppel lehet kiütni.

mi a kábel cikkszáma?

2006.09.27. 22:05

a kábellel az a helyzet, hogy a szerelő rendelte, aki berakta a kormányt. valami olyasmit mondott, hogy a multikormányosító upgrade szettből csak a kábelt rendelte meg. a számának utána kellene néznem.

2006.09.27. 22:23

találtam egy számot: 61 12 0 022 875
ez 99-es évjárat, tehát a schleifring a kormányoszlopon van, azt nem kellett cserélni.

azért kérdezzük meg a gurukat, mit szólnak e szám láttán. pl. Rico véleménye sokat számítana :wink:

most jut eszembe: 2 kábel volt. az egyik a kormánytól az lcm-be, a másik onnan a motorelektronikába. ez a szám nem tudom melyik, egyelőre csak ezt az egyet találtam. ennek becsületes neve: nachrüstkabelsatz multifunktionslenkrad - lehet, hogy mind a kettőt tartalmazza?

2006.09.27. 23:29

efer írta:találtam egy számot: 61 12 0 022 875
ez 99-es évjárat, tehát a schleifring a kormányoszlopon van, azt nem kellett cserélni.

azért kérdezzük meg a gurukat, mit szólnak e szám láttán. pl. Rico véleménye sokat számítana :wink:

most jut eszembe: 2 kábel volt. az egyik a kormánytól az lcm-be, a másik onnan a motorelektronikába. ez a szám nem tudom melyik, egyelőre csak ezt az egyet találtam. ennek becsületes neve: nachrüstkabelsatz multifunktionslenkrad - lehet, hogy mind a kettőt tartalmazza?


Ez az egy kábel kell hozzá, ebben benne van minden. 7 437,- az ára, és akár nálam is rendelhető. :D

2006.09.28. 07:15

mindkettőtöknek THX

2006.09.28. 07:26

ja, M-es-hez is ez kell?

2006.09.28. 08:20

dok írta:ja, M-es-hez is ez kell?


Ez a kábel kormányfüggetlen. :)
Hozzászólás küldése

VigLink badge