Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

2009.12.23. 21:39

Labi írta:Csak sorjában! :D

Levi ...hogy érted azt, hogy az micsoda? :oops: ....hogy mitől szarik be? kb 300.000km-től! :lol: Képeket sajna nem csináltunk, Ati elmondása szerint nem volt túl nagy értelme és igaza is volt, mert túl sok nem látszott volna. váltó le, lendkerék, kuplung összerak és vissza. ...dióhéjban. :lol:
A melódia kb fél, egy nap volt. Azért nem tudom, hogy mennyi volt pontosan, mert más dolgot is csinált rajta az Attila.
A lendkereket olcsón vettem, 140.000.-ért, de a bolti ára kb 250.000.- körül van. vettem hozzá márka azonos kuplung szettet is, így a váltó szereléssel kb 200.000.- körül állt meg.

a szintjelző problémám is megoldódott! Ati megoldotta végül. valami bisbasz volt rossz helyen, de sikerült végül és az is tökéletesen működik! 8) (Laci ez ügyben is még egyszer köszi a segítséged!)

Ennyivel nem hiszem, hogy megelégszünk.
Hónapok óta a Labi üzemanyagszint-problémáján töri a fejét a fél fórum, Te meg jössz a kisbiszbasszal.
Hát nem!
Attila!
Hallgatunk!

2009.12.23. 22:12

Simi,ezt tényleg hagynám az Atira, mert nem értek hozzá! :oops:

2009.12.23. 23:53

Labi írta:Csak sorjában! :D

Levi ...hogy érted azt, hogy az micsoda? :oops: ....hogy mitől szarik be? kb 300.000km-től! :lol: Képeket sajna nem csináltunk, Ati elmondása szerint nem volt túl nagy értelme és igaza is volt, mert túl sok nem látszott volna. váltó le, lendkerék, kuplung összerak és vissza. ...dióhéjban. :lol:
A melódia kb fél, egy nap volt. Azért nem tudom, hogy mennyi volt pontosan, mert más dolgot is csinált rajta az Attila.
A lendkereket olcsón vettem, 140.000.-ért, de a bolti ára kb 250.000.- körül van. vettem hozzá márka azonos kuplung szettet is, így a váltó szereléssel kb 200.000.- körül állt meg.

a szintjelző problémám is megoldódott! Ati megoldotta végül. valami bisbasz volt rossz helyen, de sikerült végül és az is tökéletesen működik! 8) (Laci ez ügyben is még egyszer köszi a segítséged!)


Na, akkor végre egy kis öröm is ér! :wink:
Mi az a lendkerék, minek az, gondoltam Ati kioktatott, mert nekem fogalmam nincs róla. :roll:
Viszont olajkérdésben profi lettem (hála Placi, meg Jako) megyek Dubai-ba előadást tartani! :wink:

2009.12.23. 23:57

LeviM5 írta:
Labi írta:Csak sorjában! :D

Levi ...hogy érted azt, hogy az micsoda? :oops: ....hogy mitől szarik be? kb 300.000km-től! :lol: Képeket sajna nem csináltunk, Ati elmondása szerint nem volt túl nagy értelme és igaza is volt, mert túl sok nem látszott volna. váltó le, lendkerék, kuplung összerak és vissza. ...dióhéjban. :lol:
A melódia kb fél, egy nap volt. Azért nem tudom, hogy mennyi volt pontosan, mert más dolgot is csinált rajta az Attila.
A lendkereket olcsón vettem, 140.000.-ért, de a bolti ára kb 250.000.- körül van. vettem hozzá márka azonos kuplung szettet is, így a váltó szereléssel kb 200.000.- körül állt meg.

a szintjelző problémám is megoldódott! Ati megoldotta végül. valami bisbasz volt rossz helyen, de sikerült végül és az is tökéletesen működik! 8) (Laci ez ügyben is még egyszer köszi a segítséged!)


Na, akkor végre egy kis öröm is ér! :wink:
Mi az a lendkerék, minek az, gondoltam Ati kioktatott, mert nekem fogalmam nincs róla. :roll:
Viszont olajkérdésben profi lettem (hála Placi, meg Jako) megyek Dubai-ba előadást tartani! :wink:


hát azért kiselőadást nem tartott, de úgy hellyel közzel tudom rá a választ, de a leírását inkább Ő reá hagynám!! :oops:

csak leírja majd! :D

...és igen, nagyon örülök neki, mert fostam, hogy megint ráköltök egy vödörnyi pénzt és nem lesz az amit vártam!

Re: Kézi váltó felújítása

2009.12.24. 01:33

efer írta:A kézi váltóval három problémám volt (ami kutakodásaim alapján jellemző hiba - ezért gondoltam erről topikot nyitni):
- a kar üresben nem állt meg középen, a 3-4. síkjában, hanem az 5. síkjában rendszeresen "kintragadt"
- a sebességek megtalálása a kar lötyögős volta miatt problémát okozott
- főként egyesbe, de más sebességekbe is néha, elég nehéz volt betenni, egyesbe néha lehetetlen (csak újbóli kulungolással, illetve 2.-ba rakás, majd vissza 1.)

a TIS-ben kutakodva kettőre létezik gyári megoldási javaslat: arra, hogy a kar nem középen áll (23 01 04 (063)), illetve arra, hogy nehezen lehet sebességbe rakni (23 01 02 (881)).
Az első művelet leírását az RA 23 11 565 tartalmazza. Ehhez kell egy javítókészlet, aminek a száma 23 11 7 542 726 (nincs benne az ETK-ban). Ebben két hüvely, két zéger gyűrű és két kupak van. A javításhoz ajánlott még a rugók (11-es és 13-as), illetve a dugattyúk (12-es és 14-es) cseréje. A művelethez 4 speciális szerszám kell (3 a beütéshez, egy a dugattyú kiszedéséhez), azok nélkül nem megy. Jelen tudásom szerint ilyennel kizárólag az NT autó rendelkezik, más ilyet még nem csinált (a Wallisban sehol nincs, ez pedig elég indikatív...).
A kettes művelet leírását az RA 3923-23330 tartalmazza. Kell három darab javítókészlet (28-as), illetve 3 db kupak (25-ös). Ehhez nem kell semmilyen speciális szerszám, a leírás alapján gyorsan meg lehet csinálni. Ez az 1/2, a 3/4 és az 5/R sebességekbe rakást lehetővé tevő kis rugók és dugattyúk cseréjéről szól.
Ez a kép az alkatrészekről:
Kép

Az, hogy lötyög a kar, az NT-s srácok tájékoztatása alapján a következő képen az 1-es, a 3-as, a 7-es és 13-as (2x) alkatrészek cseréjével orvosolható.
Kép

Az eddig felsorol alkatrészek mindegyike 1-3ezer forintos kategórába esik (kivéve a váltókar, az 12+k - de ezt azért kell cserélni mindenképp, mert az alján lévő műanyag persely szokott elkopni, azt meg külön nem lehet megvenni).

Mivel az összes művelethez le kell szedni a váltót, kuplungcserével egybekötve érdemes megcsinálni. Rászántam magam az egész kuplungszett cseréjére, ezért megcsináltuk az összes eddig felsorolt kis bizbasz cseréjét. A munka nagyjából 6-7 órát tartott.

A végeredmény: a kuplung vajpuha lett, a váltó kar középen áll, mint a cövek, a sebességbe helyezési problémák megszűntek, egyszóval, mint az új :D .

Szóval ha valakinek ilyen problémái vannak, és kuplungot akar/kell cserélni (ami ilyen korú autóknál azért nem kizárt...), akkor érdemes megfontolni szerinntem a fentieket.


Ez jó!
A kettes problémával már párszor találkoztam.Az 1est néha nagyon nehezen veszi.
Kérdés...hol tudom megvenni ezeket az alkatrészeket? Mondjuk egy Unix? vagy csak Wallisnál cikkszámok kísérétében.
Vagy válasszam az egyszerűbb módját, Nt autó és ő tudni fognak mindent?
Tud ebben segíteni valaki.
?

2009.12.24. 09:47

vagy keresd fel Muhaati-t és Ő megoldja, beszerzi, beszereli.

2010.10.09. 14:06

Köszönet EFER kollégának, elvégeztettem én is ezt a váltófelújítást. Mindent kicseréltünk benne, amit a szerző előírt.
Nekem a E39 hosszú váltóútja nem nagyon nyerte el a tetszésemet, mert bár pontosan kapcsolható, de olyan lötyögős érzést keltett bennem, erre próbáltam gyári megoldást találni.
Egy német fórumon akadtam rá egyféle megoldásra, amit ki is próbáltunk a kocsimon.
Ugyanazok az alkatrészek kellenek, amiker EFER leírt, de a váltórúdból nem az E39-ét rendeltem, hanem a 2.8i Z3 Coupe váltórúdját :!:
A kar mókolás nélkül megy bele az E39-be, az eredmény szerintem csodálatos :!:
A váltó kis utakon, precízen működik, nincs többé málnakeverő érzés :wink:

Van hátránya is a beépítésnek: 1. mivel a kar rövidebb, mint a gyári, a fizikát nehéz meghazudtolni, rövidebb az erőkar, ezért kicsivel nagyobb kézierő kell a kar mozgatásához. 2. a váltókar alacsonyabban van kb. 2-3cm-rel a gyárihoz képest. 3. a váltószoknyán kell egy kicsit rövidebbre vetetni kárpitossal, mert túlságosan megbuggyan a szoknya.

A lényeg: a rövid váltóút miatt nekem rally feelingem van az autóban, jó érzés lett váltani, pláne a könnyű kupplunggal. Érdekesség, hogy a gyári LUK kuplungszett volt a kocsimban, és a tárcsa alig volt megkopva, de érzésre mégis nehéz volt benyomni a pedált. Gondolom a 13 év alatt elfáradt a kupplungszerkezet, így most viszont nagyon könnyű lett, és sokkal lejjebb fog.

Ha valaki Nagykanizsa felé jár, és kézi váltós a kocsija, szívesen megmutatom neki az eredményt :!:

2010.10.13. 18:43

kovessyroli írta:Köszönet EFER kollégának, elvégeztettem én is ezt a váltófelújítást. Mindent kicseréltünk benne, amit a szerző előírt.
Nekem a E39 hosszú váltóútja nem nagyon nyerte el a tetszésemet, mert bár pontosan kapcsolható, de olyan lötyögős érzést keltett bennem, erre próbáltam gyári megoldást találni.
Egy német fórumon akadtam rá egyféle megoldásra, amit ki is próbáltunk a kocsimon.
Ugyanazok az alkatrészek kellenek, amiker EFER leírt, de a váltórúdból nem az E39-ét rendeltem, hanem a 2.8i Z3 Coupe váltórúdját :!:
A kar mókolás nélkül megy bele az E39-be, az eredmény szerintem csodálatos :!:
A váltó kis utakon, precízen működik, nincs többé málnakeverő érzés :wink:

Van hátránya is a beépítésnek: 1. mivel a kar rövidebb, mint a gyári, a fizikát nehéz meghazudtolni, rövidebb az erőkar, ezért kicsivel nagyobb kézierő kell a kar mozgatásához. 2. a váltókar alacsonyabban van kb. 2-3cm-rel a gyárihoz képest. 3. a váltószoknyán kell egy kicsit rövidebbre vetetni kárpitossal, mert túlságosan megbuggyan a szoknya.

A lényeg: a rövid váltóút miatt nekem rally feelingem van az autóban, jó érzés lett váltani, pláne a könnyű kupplunggal. Érdekesség, hogy a gyári LUK kuplungszett volt a kocsimban, és a tárcsa alig volt megkopva, de érzésre mégis nehéz volt benyomni a pedált. Gondolom a 13 év alatt elfáradt a kupplungszerkezet, így most viszont nagyon könnyű lett, és sokkal lejjebb fog.

Ha valaki Nagykanizsa felé jár, és kézi váltós a kocsija, szívesen megmutatom neki az eredményt :!:


Hol csinálták, és mennyibe került?

2010.10.13. 18:49

Nagykanizsai BMW szerelő cserélte ki privátban, reggel vittem, délután mentem érte.
15k a munkadíj.
kupplungszett gyári 55k.
rudazat, hézagolók, kopó alkatrészek összesen 23k.

2010.10.13. 19:10

kovessyroli írta:Nagykanizsai BMW szerelő cserélte ki privátban, reggel vittem, délután mentem érte.
15k a munkadíj.
kupplungszett gyári 55k.
rudazat, hézagolók, kopó alkatrészek összesen 23k.


És neki megvannak a célszerszámok hozzá? Itt írták hogy anélkül nem lehet cserélni. Vagy mégis lehet?

2010.10.13. 19:18

barbrady írta:
kovessyroli írta:Nagykanizsai BMW szerelő cserélte ki privátban, reggel vittem, délután mentem érte.
15k a munkadíj.
kupplungszett gyári 55k.
rudazat, hézagolók, kopó alkatrészek összesen 23k.


És neki megvannak a célszerszámok hozzá? Itt írták hogy anélkül nem lehet cserélni. Vagy mégis lehet?


....nem kérdeztem tőle, hogy van-e célszerszáma....
De jó lett :!:

2010.10.13. 22:48

kovessyroli írta:
Ha valaki Nagykanizsa felé jár, és kézi váltós a kocsija, szívesen megmutatom neki az eredményt :!:

November első hetében szívesen megvizsgálnám! :)

2010.10.13. 23:46

Imco írta:
kovessyroli írta:
Ha valaki Nagykanizsa felé jár, és kézi váltós a kocsija, szívesen megmutatom neki az eredményt :!:

November első hetében szívesen megvizsgálnám! :)


o.k.
csörögj, ha erre jársz!

2010.10.14. 00:11

kovessyroli írta:
Imco írta:
kovessyroli írta:
Ha valaki Nagykanizsa felé jár, és kézi váltós a kocsija, szívesen megmutatom neki az eredményt :!:

November első hetében szívesen megvizsgálnám! :)


o.k.
csörögj, ha erre jársz!


Ok. Köszi!

2010.10.17. 16:07

kovessyroli írta:Nagykanizsai BMW szerelő cserélte ki privátban, reggel vittem, délután mentem érte.
15k a munkadíj.
kupplungszett gyári 55k.
rudazat, hézagolók, kopó alkatrészek összesen 23k.

Szia!
Én most télen fogom csinálni a kupplung/váltórudazat/főtengely hátsó szimmering cserét.
Kupplung már nem olyan vaj (nem csúszik, lent fog, csak kemény), rudazatban van egy minimális (csak középállásban van minimális holtjáték, tökéletesen kapcsolhatü minden), főtengely hátsó szimmering nem enged, csak 180 ezer fölött van az autóban, emiatt nem szedem megint le a váltót (szimmering szerintem nem bír ki még egy kupplungszettet).
Kérdésem a Z3 karral kapcsolatban lenne:
A rövidebb erőkar miatt mennyi érzed nehezebbnek a kapcsolást? Lényegesen nehezebb kapcsolni vagy a kicsit rövidebb erőkar miatt valamivel feszesebbnek tűnik?
Köszi előre is.

2010.10.17. 16:47

hamoriarpi írta:
kovessyroli írta:Nagykanizsai BMW szerelő cserélte ki privátban, reggel vittem, délután mentem érte.
15k a munkadíj.
kupplungszett gyári 55k.
rudazat, hézagolók, kopó alkatrészek összesen 23k.

Szia!
Én most télen fogom csinálni a kupplung/váltórudazat/főtengely hátsó szimmering cserét.
Kupplung már nem olyan vaj (nem csúszik, lent fog, csak kemény), rudazatban van egy minimális (csak középállásban van minimális holtjáték, tökéletesen kapcsolhatü minden), főtengely hátsó szimmering nem enged, csak 180 ezer fölött van az autóban, emiatt nem szedem megint le a váltót (szimmering szerintem nem bír ki még egy kupplungszettet).
Kérdésem a Z3 karral kapcsolatban lenne:
A rövidebb erőkar miatt mennyi érzed nehezebbnek a kapcsolást? Lényegesen nehezebb kapcsolni vagy a kicsit rövidebb erőkar miatt valamivel feszesebbnek tűnik?
Köszi előre is.


A feszességet nem a váltórúd adja, hanem azok a kis hézagolók, kis fémlemezek, illetve egy borosüveg dugónal nagyobb, de olyan alakú kis alkatrész cseréje adja, illetve a rúd új perselye.
Ha ezeket kicseréled, akkor már eleve feszesen, lötyögés mentesen áll a kar.
A mozgatásról így nem tudom, de nem is lehet megmondani, hogy 2x vagy 3x nagyobb erővel lehet mozgatni.
Tegnapelőtt ültem az egyik ismerősöm 2 éves Honda Accordjában és összehasonlítás képpen váltogattam egy kicsit vele. A váltóutak szerintem szinte totál megegyeztek a Hondáéval, de az enyémben kicsit nagyob erő kell a működtetéshez.
Nekem kifejezetten tetszik, de biztos lenne olyan is, akinek a gyári állapotában jobban tetszene.

2010.10.17. 17:02

kovessyroli írta:
hamoriarpi írta:
kovessyroli írta:Nagykanizsai BMW szerelő cserélte ki privátban, reggel vittem, délután mentem érte.
15k a munkadíj.
kupplungszett gyári 55k.
rudazat, hézagolók, kopó alkatrészek összesen 23k.

Szia!
Én most télen fogom csinálni a kupplung/váltórudazat/főtengely hátsó szimmering cserét.
Kupplung már nem olyan vaj (nem csúszik, lent fog, csak kemény), rudazatban van egy minimális (csak középállásban van minimális holtjáték, tökéletesen kapcsolhatü minden), főtengely hátsó szimmering nem enged, csak 180 ezer fölött van az autóban, emiatt nem szedem megint le a váltót (szimmering szerintem nem bír ki még egy kupplungszettet).
Kérdésem a Z3 karral kapcsolatban lenne:
A rövidebb erőkar miatt mennyi érzed nehezebbnek a kapcsolást? Lényegesen nehezebb kapcsolni vagy a kicsit rövidebb erőkar miatt valamivel feszesebbnek tűnik?
Köszi előre is.


A feszességet nem a váltórúd adja, hanem azok a kis hézagolók, kis fémlemezek, illetve egy borosüveg dugónal nagyobb, de olyan alakú kis alkatrész cseréje adja, illetve a rúd új perselye.
Ha ezeket kicseréled, akkor már eleve feszesen, lötyögés mentesen áll a kar.
A mozgatásról így nem tudom, de nem is lehet megmondani, hogy 2x vagy 3x nagyobb erővel lehet mozgatni.
Tegnapelőtt ültem az egyik ismerősöm 2 éves Honda Accordjában és összehasonlítás képpen váltogattam egy kicsit vele. A váltóutak szerintem szinte totál megegyeztek a Hondáéval, de az enyémben kicsit nagyob erő kell a működtetéshez.
Nekem kifejezetten tetszik, de biztos lenne olyan is, akinek a gyári állapotában jobban tetszene.

Köszi a választ. Természetesen én fogalmaztam pontatlanul. A feszesség alatt a nagyobb erőkifejtésre kapcsolhatót értettem.
Elmondásod alapján maradok a gyári verziónál. 2x, 3x nagyobb erők engem már zavarnának (mint ahogyan a kupplung megnövekedett erőszükséglete).
Mégegyszer köszi.

kuplung és váltórudazat

2011.01.10. 19:12

Túl vagyok a kuplungszett cserén és a váltórudazat teljes felújításán. Én is megvettem minden apróságot és csavart újban, hogy ha már szét lett szedve minden legyen új és tökéletes, ahogyan EFER is leírta. A végeredmény minden kétséget kizáróan igazolja, hogy érdemes volt rá időt és pénzt fordítani.
Az egész nagyon pontosan, precízen szerelhető, egyszerű, világos. A legbonyolultabb dolog az összes csavar gyári nyomatékának visszakeresése volt TIS-ből.
Ha már le lett szedve a váltó én összekötöttem a dolgot egy hátsó főtengely-szimmering cserével is. Olajnak nyoma nem volt, de 14 év alatt azért valljuk be a gumi már veszíthet rugalmasságából és el akartam kerülni egy újabb váltóleszedést.
A kicserélt kuplungtárcsa vastagságát megmérve szinte azonos értéket kaptam az újéval. Kopásnak, felületi égésnek, tükrösödésnek nyomát nem találtam.
A nyomcsapágynak viszont volt már valamennyi axiális holtjátéka, érdekes módon a hangját nem hallatta.
Érdekesség volt a kettős tömegű lendkerék hivatalosnál kisebb (6mm) holtjátéka kerületen mérve. Muhaatival konzultáltam telefonon és azt mondta, hogy az újakban ennél nagyobb értékek szoktak előfordulni. Mivel sem hang, sem semmilyen tünet nem jelentkezett eddig, így az eredeti lendkerék megtartása mellett döntöttem, amit Ati is javasolt.
Összességében nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel, a váltó abszolút holtjátékmentes, teljesen pontosan kapcsolható, bepattan a fokozatokba. A kuplungom erőszükséglete pedig közel a gázpedáléval azonos.
Apróságnak tűnhet, de régóta idegesített a megnövekedett erőszükséglet. Jelentősen levon az autó eredeti vezetési élvezetén.
Ahogyan a topic szerzője is, én is javaslom mindenkinek így mindent, kompletten elvégezni. Megéri.

Re: kuplung és váltórudazat

2011.01.10. 19:57

hamoriarpi írta:Túl vagyok a kuplungszett cserén és a váltórudazat teljes felújításán. Én is megvettem minden apróságot és csavart újban, hogy ha már szét lett szedve minden legyen új és tökéletes, ahogyan EFER is leírta. A végeredmény minden kétséget kizáróan igazolja, hogy érdemes volt rá időt és pénzt fordítani.
Az egész nagyon pontosan, precízen szerelhető, egyszerű, világos. A legbonyolultabb dolog az összes csavar gyári nyomatékának visszakeresése volt TIS-ből.
Ha már le lett szedve a váltó én összekötöttem a dolgot egy hátsó főtengely-szimmering cserével is. Olajnak nyoma nem volt, de 14 év alatt azért valljuk be a gumi már veszíthet rugalmasságából és el akartam kerülni egy újabb váltóleszedést.
A kicserélt kuplungtárcsa vastagságát megmérve szinte azonos értéket kaptam az újéval. Kopásnak, felületi égésnek, tükrösödésnek nyomát nem találtam.
A nyomcsapágynak viszont volt már valamennyi axiális holtjátéka, érdekes módon a hangját nem hallatta.
Érdekesség volt a kettős tömegű lendkerék hivatalosnál kisebb (6mm) holtjátéka kerületen mérve. Muhaatival konzultáltam telefonon és azt mondta, hogy az újakban ennél nagyobb értékek szoktak előfordulni. Mivel sem hang, sem semmilyen tünet nem jelentkezett eddig, így az eredeti lendkerék megtartása mellett döntöttem, amit Ati is javasolt.
Összességében nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel, a váltó abszolút holtjátékmentes, teljesen pontosan kapcsolható, bepattan a fokozatokba. A kuplungom erőszükséglete pedig közel a gázpedáléval azonos.
Apróságnak tűnhet, de régóta idegesített a megnövekedett erőszükséglet. Jelentősen levon az autó eredeti vezetési élvezetén.
Ahogyan a topic szerzője is, én is javaslom mindenkinek így mindent, kompletten elvégezni. Megéri.


kábé mibe kerül?

Re: kuplung és váltórudazat

2011.01.10. 20:38

pistino1 írta:
hamoriarpi írta:Túl vagyok a kuplungszett cserén és a váltórudazat teljes felújításán. Én is megvettem minden apróságot és csavart újban, hogy ha már szét lett szedve minden legyen új és tökéletes, ahogyan EFER is leírta. A végeredmény minden kétséget kizáróan igazolja, hogy érdemes volt rá időt és pénzt fordítani.
Az egész nagyon pontosan, precízen szerelhető, egyszerű, világos. A legbonyolultabb dolog az összes csavar gyári nyomatékának visszakeresése volt TIS-ből.
Ha már le lett szedve a váltó én összekötöttem a dolgot egy hátsó főtengely-szimmering cserével is. Olajnak nyoma nem volt, de 14 év alatt azért valljuk be a gumi már veszíthet rugalmasságából és el akartam kerülni egy újabb váltóleszedést.
A kicserélt kuplungtárcsa vastagságát megmérve szinte azonos értéket kaptam az újéval. Kopásnak, felületi égésnek, tükrösödésnek nyomát nem találtam.
A nyomcsapágynak viszont volt már valamennyi axiális holtjátéka, érdekes módon a hangját nem hallatta.
Érdekesség volt a kettős tömegű lendkerék hivatalosnál kisebb (6mm) holtjátéka kerületen mérve. Muhaatival konzultáltam telefonon és azt mondta, hogy az újakban ennél nagyobb értékek szoktak előfordulni. Mivel sem hang, sem semmilyen tünet nem jelentkezett eddig, így az eredeti lendkerék megtartása mellett döntöttem, amit Ati is javasolt.
Összességében nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel, a váltó abszolút holtjátékmentes, teljesen pontosan kapcsolható, bepattan a fokozatokba. A kuplungom erőszükséglete pedig közel a gázpedáléval azonos.
Apróságnak tűnhet, de régóta idegesített a megnövekedett erőszükséglet. Jelentősen levon az autó eredeti vezetési élvezetén.
Ahogyan a topic szerzője is, én is javaslom mindenkinek így mindent, kompletten elvégezni. Megéri.


kábé mibe kerül?

A szett ára nagyban függ attól, hogy az ernyő önbeálló-e. Nekem szerencsére a legolcsóbb verzió volt benne. Sachs komplett szett (szerkezet, nyomcsapágy, tárcsa) netto nagyker áron szereztem 25e, a váltórudazat felújításához szükséges összes alapanyag, szereléshez szükséges csere csavarok kompletten 28e. Plusz a munkadíj, ha nem magad csinálod (gondolom nem). 15-20 körüli összeg.
Hozzászólás küldése

VigLink badge