Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Kézi váltó felújítása

2016.11.01. 21:56

A napokban kicsit fejleszteni fogom ezt a topikot, a Tudásbázisba beteszek reményeim szerint némi kis új infót. :hangos:
Remélem nem csak nekem új a probléma, mert én az elmúlt hetekben szembesültem ezzel.

Nos a hibajelenség manuális váltónál jelentkezik, mégpedig kétféle jelenségként fordul elő:

1.) a hátramenet nehezen kapcsolható
vagy
2.) a váltót 5. sebességből kivéve nem ugrik vissza a 3-4 fokozat síkjába, hanem megmarad az 5.fokozat síkjában.

A jelenség a 2.)esete azzal a következménnyel is jár, hogy 2-ből 3-ba váltáskor néha 5.fokozatba sikerült fölkapcsolni. :doglotlo:

1997.szeptember és 2002. december közötti váltókat érint (E46 E36, E39, E38 und E53)amelyek az ún. C- oder F-Getriebe-vel lettek szerelve.
2003.januárjától a BMW a hibát kijavította a kéziváltókon.

Bár nekem E46-nál jelentkezett, mivel a fórum alapvetően az E39-ről szól, ezért az alábbi motorokkal szerelt típusokat érinti:
M47, M57, M52TU/B28 (Touring), M54/B25 (Touring), M52TU/B28, M54/B30 és M62/B35.

Ebben a topikban le van írva, hogyan lehet a váltókat lötyögést (málnakeverő jelleget) megszüntetni, ezért első körben én is ezzel kezdtem az autómon.
Mivel volt van 3cm mozgása a váltókarnak jobbra - balra, ezért nem is tűnt fel a fent említett hiba, főleg annak az ismeretében, hogy a hideg idő beálltával a jelenség erősödik.

Ma elkészült az autóm, kicserélve a kopó - forgó - morgó alkatrészek a váltókarnál, de a kar kint marad az 5. fokozat síkjában. :facepalm:

A rosszhír: a váltót le kell venni a javításhoz és célszerszám is kell a javítószett beütéshez, a szettet pedig magába a váltóházba kell beütni. :(
A jóhír: nem kell bontott váltó, viszonylag olcsó alkatrész, a javítás a váltó hibátlan lesz. :D

Egyenlőre ennyit, majd képekkel, további leírással illusztrálom a továbbiakat, ha van rá igény. :wink:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kovessyroli az itt látható tagok köszönték meg: 2 lacir1, rockolo77
Értékelés: 9.52%

Re: Kézi váltó felújítása

2016.11.02. 08:29

kovessyroli írta:A napokban kicsit fejleszteni fogom ezt a topikot, a Tudásbázisba beteszek reményeim szerint némi kis új infót. :hangos:
Remélem nem csak nekem új a probléma, mert én az elmúlt hetekben szembesültem ezzel.

Nos a hibajelenség manuális váltónál jelentkezik, mégpedig kétféle jelenségként fordul elő:

1.) a hátramenet nehezen kapcsolható
vagy
2.) a váltót 5. sebességből kivéve nem ugrik vissza a 3-4 fokozat síkjába, hanem megmarad az 5.fokozat síkjában.

A jelenség a 2.)esete azzal a következménnyel is jár, hogy 2-ből 3-ba váltáskor néha 5.fokozatba sikerült fölkapcsolni. :doglotlo:

1997.szeptember és 2002. december közötti váltókat érint (E46 E36, E39, E38 und E53)amelyek az ún. C- oder F-Getriebe-vel lettek szerelve.
2003.januárjától a BMW a hibát kijavította a kéziváltókon.

Bár nekem E46-nál jelentkezett, mivel a fórum alapvetően az E39-ről szól, ezért az alábbi motorokkal szerelt típusokat érinti:
M47, M57, M52TU/B28 (Touring), M54/B25 (Touring), M52TU/B28, M54/B30 és M62/B35.

Ebben a topikban le van írva, hogyan lehet a váltókat lötyögést (málnakeverő jelleget) megszüntetni, ezért első körben én is ezzel kezdtem az autómon.
Mivel volt van 3cm mozgása a váltókarnak jobbra - balra, ezért nem is tűnt fel a fent említett hiba, főleg annak az ismeretében, hogy a hideg idő beálltával a jelenség erősödik.

Ma elkészült az autóm, kicserélve a kopó - forgó - morgó alkatrészek a váltókarnál, de a kar kint marad az 5. fokozat síkjában. :facepalm:

A rosszhír: a váltót le kell venni a javításhoz és célszerszám is kell a javítószett beütéshez, a szettet pedig magába a váltóházba kell beütni. :(
A jóhír: nem kell bontott váltó, viszonylag olcsó alkatrész, a javítás a váltó hibátlan lesz. :D

Egyenlőre ennyit, majd képekkel, további leírással illusztrálom a továbbiakat, ha van rá igény. :wink:

Ne haraguj!
:franko:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bendegúz 2016.11.02. 13:26-kor.

Re: Kézi váltó felújítása

2016.11.02. 10:15

bendegúz írta:
Rossz hír, a váltót le kell venni, jó hír, nem kell hozzá semmilyen célszerszám, mert csak egy rugó van, valószínűleg, eltörve.
Ez:23311224935 a 11-es:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=23_0229
A 9-10-es is kell hozzá, de a 14-es amit macerás kivenni, nem is érdemes, legalábbis 370k km-után olyan volt mint az új.
Ha már ott van az ember akkor még a 13-es rugót érdemes.
Ezek cseréje után tök jó lett a váltóm. Ugyan ez volt a gondom, az ötödik síkjában maradt a kar.
:franko:


Tudtok mindent :taps:

Re: Kézi váltó felújítása

2016.11.02. 13:27

kovessyroli írta:
bendegúz írta:
Rossz hír, a váltót le kell venni, jó hír, nem kell hozzá semmilyen célszerszám, mert csak egy rugó van, valószínűleg, eltörve.
Ez:23311224935 a 11-es:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=23_0229
A 9-10-es is kell hozzá, de a 14-es amit macerás kivenni, nem is érdemes, legalábbis 370k km-után olyan volt mint az új.
Ha már ott van az ember akkor még a 13-es rugót érdemes.
Ezek cseréje után tök jó lett a váltóm. Ugyan ez volt a gondom, az ötödik síkjában maradt a kar.
:franko:


Tudtok mindent :taps:

Elnézést Doktor Úr! :oops:

Re: Kézi váltó felújítása

2016.11.02. 16:09

bendegúz írta:
Elnézést Doktor Úr! :oops:


Ezt most nem nagyon értem :roll:
Miért kértél elnézést? :roll:
vagy olvastad a facebookon az egyik bogárhátús hangember írását rólam, akivel volt egy vitám bizonyos adásvételi ügyben, amit én úgy zártam, hogy majd máshogy elintézem, ami nálam a törvényes utat jelentette, ő meg arra gondolt, hogy megveretem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: nyugi, nálad nem lesz házkutatás :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Miért törölted ki a hozzászólásod?
Ráadásul tök jó volt, mert megspóroltál nekem egy kis pénzt, mert a betéteket nem rendeltem meg, csak a rugókat és a fedődugókat.
:kösz

Re: Kézi váltó felújítása

2016.11.02. 18:27

kovessyroli írta:
bendegúz írta:
Elnézést Doktor Úr! :oops:


Ezt most nem nagyon értem :roll:
Miért kértél elnézést? :roll:
vagy olvastad a facebookon az egyik bogárhátús hangember írását rólam, akivel volt egy vitám bizonyos adásvételi ügyben, amit én úgy zártam, hogy majd máshogy elintézem, ami nálam a törvényes utat jelentette, ő meg arra gondolt, hogy megveretem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: nyugi, nálad nem lesz házkutatás :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Miért törölted ki a hozzászólásod?
Ráadásul tök jó volt, mert megspóroltál nekem egy kis pénzt, mert a betéteket nem rendeltem meg, csak a rugókat és a fedődugókat.
:kösz

Az a helyzet, hogy félreértettem a "tudok mindent, taps kombót.
Véletlenül sem kioktatni, vagy okoskodni akartam, és eleve féltem attól, hogy úgy fogod érteni. Ezért.
De ha nem így van akkor örülök.
A nyáron estem át ezen a felújításon, ezért próbáltam átadni a tapasztalatot.
Egyébként kell célszerszám, ha a 28-as készletet akarod cserélni, ott is a perselyt nem lehet kivenni, a többi kijön. De nem is érdemes mert az sem kopik el talán soha. Ott is csak a reteszt és a rugóját cseréltem ki.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=23_0229
Azt írtad, hogy a hátramenetet nehéz kapcsolni, na most már nekem is, a rugócsere előtt volt, hogy egyes helyett rüki lett.
Azt mondja a szerelőm ilyennek kell lennie, neki e46 20d-je van, az övé is ilyen nehéz.
:wink:

Re: Kézi váltó felújítása

2016.11.02. 20:54

Beírhattok mindketten egy köszit az ellenőrzőbe. ;)

Hasznos leírás ez. Fotók azért tetszenének mindenkinek.

Re: Kézi váltó felújítása

2016.11.02. 21:20

kzolee írta:Beírhattok mindketten egy köszit az ellenőrzőbe. ;)

Hasznos leírás ez. Fotók azért tetszenének mindenkinek.

A fotókkal már elkéstem, de majd a Roli. :franko:

Re: Kézi váltó felújítása

2016.11.06. 13:18

Megjöttek pénteken a rugók, és a kis dugók a váltóhoz, olajat is beszereztem a cseréhez. :roker:
A váltóm viszont megjavult :arrow: nem ragad kint az 5.sikjában :arrow: javítást kicsit elhalasztom :wink:
Arra viszont nem jövök rá, hogy mitől működik most jól :roll:

Re: Kézi váltó felújítása

2016.11.06. 14:05

kovessyroli írta:
Arra viszont nem jövök rá, hogy mitől működik most jól :roll:


Azért ,mert melegebb lett az idő. Kicsit hidegebb lesz, reggel megint hisztizni fog.

Re: Kézi váltó felújítása

2016.11.06. 19:43

muhaati írta:
kovessyroli írta:
Arra viszont nem jövök rá, hogy mitől működik most jól :roll:


Azért ,mert melegebb lett az idő. Kicsit hidegebb lesz, reggel megint hisztizni fog.

Úgy van! Az enyém is pontosan ezt csinálta! :franko:

Re: Kézi váltó felújítása

2016.12.20. 00:12

Itt egy oldal szerintem pont ide illik.
Jó szerelést mindenkinek!
LINK

Ezt a hozzászólást a szerzőnek handgeschaltet az itt látható tagok köszönték meg: 3 kovessyroli, kzolee, lacir1
Értékelés: 14.29%

Re: Kézi váltó felújítása

2016.12.20. 08:26

handgeschaltet írta:Itt egy oldal szerintem pont ide illik.
Jó szerelést mindenkinek!
LINK

Na ez egy tökéletes link! Pontosan mutatja mit merre! :taps: :franko:

Re: Kézi váltó felújítása

2016.12.23. 14:50

Sziasztok!
Tudna esetleg valaki mondani nekem a bmw e39 540i-hez egy manuális váltó számot? (10 jegyű szám). Bármilyen évjáratú manuális váltó száma jó lenne ehhez a típushoz.
Nagy segítség lenne.. Köszönöm

Re: Kézi váltó felújítása

2016.12.23. 16:07

chauffeur írta:Sziasztok!
Tudna esetleg valaki mondani nekem a bmw e39 540i-hez egy manuális váltó számot? (10 jegyű szám). Bármilyen évjáratú manuális váltó száma jó lenne ehhez a típushoz.
Nagy segítség lenne.. Köszönöm


Ha a 11 jegyű gyári cikkszámra gondolsz:23007508410

Re: Kézi váltó felújítása

2016.12.23. 22:15

Köszönöm a gyors választ! Azt hallottam, hogy 10 jegyű számnak kellene lennie és az 5. számjegy 5-ös, de lehet tévedett aki ezt mondta.
Igazság szerint bontott (6 gangos) manuális váltót keresek ehhez a típushoz (e39 540i). Nagyon ritka kincs az ilyen.. Van esetleg itt olyan, akinek van eladó? Vagy tanács, hogy kinél érdemes próbálkozni?? (a bmw bontók 99%-a nem nem foglalkozik ezzel az alkatrésszel).

Re: Kézi váltó felújítása

2017.09.07. 01:07

handgeschaltet írta:Itt egy oldal szerintem pont ide illik.
Jó szerelést mindenkinek!
LINK



Sziasztok!

A link már sajnos nem él. Esetleg nem mentette le valaki valamilyen formában?
Vagy ez volt az, csak másik linken?

http://www.eatsleeptinker.com/2013/10/2 ... hift-pins/

Re: Kézi váltó felújítása

2019.12.09. 18:33

Sziasztok, felélesztem a topicot, váltókérdéssel de lehet nem is az hanem valami csapágy. 1.9 benzin melletti kézi váltó. Nem e39, de az a topiccsoport halottabb mint ez.
Egyszer jött elő az alábbi gond anno, aztán elmúlt, el is felejtettem. Most hétvégén nagyobb táv után jött elő megint, az alábbi furcsaság.
Menve megyegetve városi, főúti részen bizonyos sebességekbe kapcsolva iszonyat zajos valami alul. Nem a motor, mert az szépen megy, meg csak 1-1 sebességekbe. És az elmúlt napokban más-másban. Pénteken asszem 3asban, szombaton hol 3 hol 4, tegnap meg ma 2-es. Minden más sebességbe át vagy visszakapcsolva teljesen kuss van. Amint kapcsolok és rálépek a gázra, olyan hangja van mintha R-be mennék 4 ezres fordulattal, süvít. Vesz mindent, nem kerreg, nem recseg, csak ez a süvítés. Nem tudom láttatok-e M3 GTR-es onboard videókat, kb mikor ott tolja neki az a hang :D csak csúnyább. Mitől lehet? Dzsuva megakad a fogak közt? Valami elállítódik? Miért változik? Ma pl kevésbé volt 2esben mint tegnap, kb 10-20% hangerővel. A váltó maga is ki tudja mikor volt hozzányúlva belülről, én még nem bontattam fel, nem is volt vele semmi baj... eddig. Napok óta kutatom a netet de semmi támasz.

Re: Kézi váltó felújítása

2019.12.09. 23:03

zoley88 írta:...A váltó maga is ki tudja mikor volt hozzányúlva belülről, én még nem bontattam fel, nem is volt vele semmi baj... eddig. Napok óta kutatom a netet de semmi támasz.

Ebben a részben van a lényeg! A motorolaj cserét mindenki szajkózza, bezzeg a váltóolaj és diffiolaj legtöbbeknél valami peremvidék. Pedig manuálisnál szinte fillérekből és könnyen megoldható.
Szóval már valószínű, hogy késő, mert valami végletesen szétkopott benne. Kíváncsi lennék mennyi és milyen állapotú olaj van most benne.

Re: Kézi váltó felújítása

2019.12.11. 20:15

Bandi1978 írta:
zoley88 írta:...A váltó maga is ki tudja mikor volt hozzányúlva belülről, én még nem bontattam fel, nem is volt vele semmi baj... eddig. Napok óta kutatom a netet de semmi támasz.

Ebben a részben van a lényeg! A motorolaj cserét mindenki szajkózza, bezzeg a váltóolaj és diffiolaj legtöbbeknél valami peremvidék. Pedig manuálisnál szinte fillérekből és könnyen megoldható.
Szóval már valószínű, hogy késő, mert valami végletesen szétkopott benne. Kíváncsi lennék mennyi és milyen állapotú olaj van most benne.

Persze, bár én felújítani nem fogom már. Érdekes módon azóta megszűnt és ugyanolyan mint előtte...
Hozzászólás küldése

VigLink badge