2016.11.01. 21:56
2016.11.02. 08:29
kovessyroli írta:A napokban kicsit fejleszteni fogom ezt a topikot, a Tudásbázisba beteszek reményeim szerint némi kis új infót.
Remélem nem csak nekem új a probléma, mert én az elmúlt hetekben szembesültem ezzel.
Nos a hibajelenség manuális váltónál jelentkezik, mégpedig kétféle jelenségként fordul elő:
1.) a hátramenet nehezen kapcsolható
vagy
2.) a váltót 5. sebességből kivéve nem ugrik vissza a 3-4 fokozat síkjába, hanem megmarad az 5.fokozat síkjában.
A jelenség a 2.)esete azzal a következménnyel is jár, hogy 2-ből 3-ba váltáskor néha 5.fokozatba sikerült fölkapcsolni.
1997.szeptember és 2002. december közötti váltókat érint (E46 E36, E39, E38 und E53)amelyek az ún. C- oder F-Getriebe-vel lettek szerelve.
2003.januárjától a BMW a hibát kijavította a kéziváltókon.
Bár nekem E46-nál jelentkezett, mivel a fórum alapvetően az E39-ről szól, ezért az alábbi motorokkal szerelt típusokat érinti:
M47, M57, M52TU/B28 (Touring), M54/B25 (Touring), M52TU/B28, M54/B30 és M62/B35.
Ebben a topikban le van írva, hogyan lehet a váltókat lötyögést (málnakeverő jelleget) megszüntetni, ezért első körben én is ezzel kezdtem az autómon.
Mivel volt van 3cm mozgása a váltókarnak jobbra - balra, ezért nem is tűnt fel a fent említett hiba, főleg annak az ismeretében, hogy a hideg idő beálltával a jelenség erősödik.
Ma elkészült az autóm, kicserélve a kopó - forgó - morgó alkatrészek a váltókarnál, de a kar kint marad az 5. fokozat síkjában.
A rosszhír: a váltót le kell venni a javításhoz és célszerszám is kell a javítószett beütéshez, a szettet pedig magába a váltóházba kell beütni.
A jóhír: nem kell bontott váltó, viszonylag olcsó alkatrész, a javítás a váltó hibátlan lesz.
Egyenlőre ennyit, majd képekkel, további leírással illusztrálom a továbbiakat, ha van rá igény.
2016.11.02. 10:15
bendegúz írta:
Rossz hír, a váltót le kell venni, jó hír, nem kell hozzá semmilyen célszerszám, mert csak egy rugó van, valószínűleg, eltörve.
Ez:23311224935 a 11-es:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=23_0229
A 9-10-es is kell hozzá, de a 14-es amit macerás kivenni, nem is érdemes, legalábbis 370k km-után olyan volt mint az új.
Ha már ott van az ember akkor még a 13-es rugót érdemes.
Ezek cseréje után tök jó lett a váltóm. Ugyan ez volt a gondom, az ötödik síkjában maradt a kar.
2016.11.02. 13:27
kovessyroli írta:bendegúz írta:
Rossz hír, a váltót le kell venni, jó hír, nem kell hozzá semmilyen célszerszám, mert csak egy rugó van, valószínűleg, eltörve.
Ez:23311224935 a 11-es:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=23_0229
A 9-10-es is kell hozzá, de a 14-es amit macerás kivenni, nem is érdemes, legalábbis 370k km-után olyan volt mint az új.
Ha már ott van az ember akkor még a 13-es rugót érdemes.
Ezek cseréje után tök jó lett a váltóm. Ugyan ez volt a gondom, az ötödik síkjában maradt a kar.
Tudtok mindent
2016.11.02. 16:09
bendegúz írta:
Elnézést Doktor Úr!
2016.11.02. 18:27
kovessyroli írta:bendegúz írta:
Elnézést Doktor Úr!
Ezt most nem nagyon értem
Miért kértél elnézést?
vagy olvastad a facebookon az egyik bogárhátús hangember írását rólam, akivel volt egy vitám bizonyos adásvételi ügyben, amit én úgy zártam, hogy majd máshogy elintézem, ami nálam a törvényes utat jelentette, ő meg arra gondolt, hogy megveretem nyugi, nálad nem lesz házkutatás
Miért törölted ki a hozzászólásod?
Ráadásul tök jó volt, mert megspóroltál nekem egy kis pénzt, mert a betéteket nem rendeltem meg, csak a rugókat és a fedődugókat.
2016.11.02. 20:54
2016.11.02. 21:20
kzolee írta:Beírhattok mindketten egy köszit az ellenőrzőbe.
Hasznos leírás ez. Fotók azért tetszenének mindenkinek.
2016.11.06. 13:18
2016.11.06. 14:05
kovessyroli írta:
Arra viszont nem jövök rá, hogy mitől működik most jól
2016.11.06. 19:43
muhaati írta:kovessyroli írta:
Arra viszont nem jövök rá, hogy mitől működik most jól
Azért ,mert melegebb lett az idő. Kicsit hidegebb lesz, reggel megint hisztizni fog.
2016.12.20. 00:12
2016.12.20. 08:26
2016.12.23. 14:50
2016.12.23. 16:07
chauffeur írta:Sziasztok!
Tudna esetleg valaki mondani nekem a bmw e39 540i-hez egy manuális váltó számot? (10 jegyű szám). Bármilyen évjáratú manuális váltó száma jó lenne ehhez a típushoz.
Nagy segítség lenne.. Köszönöm
2016.12.23. 22:15
2017.09.07. 01:07
2019.12.09. 18:33
2019.12.09. 23:03
zoley88 írta:...A váltó maga is ki tudja mikor volt hozzányúlva belülről, én még nem bontattam fel, nem is volt vele semmi baj... eddig. Napok óta kutatom a netet de semmi támasz.
2019.12.11. 20:15
Bandi1978 írta:zoley88 írta:...A váltó maga is ki tudja mikor volt hozzányúlva belülről, én még nem bontattam fel, nem is volt vele semmi baj... eddig. Napok óta kutatom a netet de semmi támasz.
Ebben a részben van a lényeg! A motorolaj cserét mindenki szajkózza, bezzeg a váltóolaj és diffiolaj legtöbbeknél valami peremvidék. Pedig manuálisnál szinte fillérekből és könnyen megoldható.
Szóval már valószínű, hogy késő, mert valami végletesen szétkopott benne. Kíváncsi lennék mennyi és milyen állapotú olaj van most benne.