Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.03. 02:32

Gallaca írta:
cetabraham írta:Sziasztok! Külön kuplungos témát nem láttam. A kérdésem az lenne, hogy egy 1996os 523i-n kuplungszettet cseréltettem. És most csere után, tövig benyomott kuplung mellett is nagyon nehéz sebességbe rakni. Ez normális?

Vissza lett állítva a szerkezet?

Elvileg szettet cserélt. Újnál 0-ról indul az ernyő ha jól tudom. Szerintem amúgy kuplung-hidraulika levegő, de jó lenne több infó.

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.03. 09:23

hamoriarpi írta:
Gallaca írta:
cetabraham írta:Sziasztok! Külön kuplungos témát nem láttam. A kérdésem az lenne, hogy egy 1996os 523i-n kuplungszettet cseréltettem. És most csere után, tövig benyomott kuplung mellett is nagyon nehéz sebességbe rakni. Ez normális?

Vissza lett állítva a szerkezet?

Elvileg szettet cserélt. Újnál 0-ról indul az ernyő ha jól tudom. Szerintem amúgy kuplung-hidraulika levegő, de jó lenne több infó.


Több infót nehéz adnom. Igazából komplett kuplung szett lett cserélve a kocsin, most nagyon nehezen megy be a sebességbe. De ha berakom sebességbe, a kocsi nem akar elindulni, és nem ránt. Szóval a kuplung elvileg szétkapcsol. Érzésre kb olyan 1cm felengedés után kezd indulni. Köszönöm szépen az eddigi segítséget és tanácsot. Holnap délelőtt ránézünk a szerelővel. Ha okosabb lettem, sőt esetleg megvan a pontos oka akkor írok hátha más is belefut egyszer egy ilyen hibába :)

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.03. 20:41

Az új kuplungszerkezeten van egy S alakú rögzítő, amit a szerkezet felcsavarozása után kell kivenni. Ha előtte "elcsattintották" akkor lőttek az előfeszítésnek.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kzolee az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.03. 21:41

kzolee írta:Az új kuplungszerkezeten van egy S alakú rögzítő, amit a szerkezet felcsavarozása után kell kivenni. Ha előtte "elcsattintották" akkor lőttek az előfeszítésnek.

Igen! Erre a műhibára nem gondoltam. A részletesebb hibaleírás után ez a valószínűbb, mert levegős hidraulikánál nem marad kiemelt állapotban a kuplung.

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.04. 10:42

Hát uraim nem tudom mi volt a gond. De a kocsi állt egy éjjelt a garázsba és reggelre már normálisan ment minden. Ezt hívják csodának? :D Azért ma még le lett cserélve az olaj, és légtelenítettük is. Most minden tökéletes.

Kézi váltó felújítása

2015.04.08. 09:11

Sziasztok!
Tegnap este nagy ügyesen "lépve a féket+gáz" sikerált egy kis gumi füstöt elérni(egyszer.... :( )
a második ilyen próbálkozásnál csak a kuplung szag jött, meg a fordulat ment fel,azóta ha engedem fel a kuplungot belerángat a kocsi.utána gurul normálisan,meg nagy gázra sem csúszik meg a kuplung,
Szerintetek a kuplungot,vagy a kettőstömegűt tettem tönkre????
525D 01' es kézi váltós

üdv.

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.08. 09:34

csabi525tds írta:Sziasztok!
Tegnap este nagy ügyesen "lépve a féket+gáz" sikerált egy kis gumi füstöt elérni(egyszer.... :( )
a második ilyen próbálkozásnál csak a kuplung szag jött, meg a fordulat ment fel,azóta ha engedem fel a kuplungot belerángat a kocsi.utána gurul normálisan,meg nagy gázra sem csúszik meg a kuplung,
Szerintetek a kuplungot,vagy a kettőstömegűt tettem tönkre????
525D 01' es kézi váltós

üdv.


Elég valószinű,hogy a tárcsának és a szerkezetnek feladtad az utolsó kenetet...

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.08. 13:41

csabi525tds írta:Sziasztok!
Tegnap este nagy ügyesen "lépve a féket+gáz" sikerált egy kis gumi füstöt elérni(egyszer.... :( )
a második ilyen próbálkozásnál csak a kuplung szag jött, meg a fordulat ment fel,azóta ha engedem fel a kuplungot belerángat a kocsi.utána gurul normálisan,meg nagy gázra sem csúszik meg a kuplung,
Szerintetek a kuplungot,vagy a kettőstömegűt tettem tönkre????
525D 01' es kézi váltós

üdv.

Biztosan megégetted a tárcsa felületét. Csak az a kérdés, hogy milyen mélységben. Ha szerencséd van, akkor idővel lekopik (offnál jártam így) és mondjuk 10.000 km múlva megszűnik a rázkódás indulásnál. Ha mélyebb rétegben megsült a ferrodol, akkor sajnos minimum egy tárcsa felújítás/csere, de új szett is lehet.

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.08. 14:07

csabi525tds írta:Sziasztok!
Tegnap este nagy ügyesen "lépve a féket+gáz" sikerált egy kis gumi füstöt elérni(egyszer.... :( )
a második ilyen próbálkozásnál csak a kuplung szag jött, meg a fordulat ment fel,azóta ha engedem fel a kuplungot belerángat a kocsi.utána gurul normálisan,meg nagy gázra sem csúszik meg a kuplung,
Szerintetek a kuplungot,vagy a kettőstömegűt tettem tönkre????
525D 01' es kézi váltós

üdv.

Szerintem egy ilyen mutatvány nem éri meg a bekerülési költséget ha nem játszós autóval csinálják.
Vagy a gumi+fék+hajtáslánc köszöni meg vagy a kuplung és környéke.

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.08. 21:43

hamoriarpi írta:
csabi525tds írta:Sziasztok!
Tegnap este nagy ügyesen "lépve a féket+gáz" sikerált egy kis gumi füstöt elérni

Ha szerencséd van, akkor idővel lekopik (offnál jártam így)


Elképzeltem Árpit gumit égetni... :lol:


Ezt a hozzászólást a szerzőnek kzolee az itt látható tagok köszönték meg: jlaci74
Értékelés: 4.76%

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.09. 09:27

kzolee írta:
hamoriarpi írta:
csabi525tds írta:Sziasztok!
Tegnap este nagy ügyesen "lépve a féket+gáz" sikerált egy kis gumi füstöt elérni

Ha szerencséd van, akkor idővel lekopik (offnál jártam így)


Elképzeltem Árpit gumit égetni... :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=w4EngJtPuSI


Ő is volt fiatal... :facepalm: :mrgreen:

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.09. 11:16

jlaci74 írta:
kzolee írta:
hamoriarpi írta:
csabi525tds írta:Sziasztok!
Tegnap este nagy ügyesen "lépve a féket+gáz" sikerált egy kis gumi füstöt elérni

Ha szerencséd van, akkor idővel lekopik (offnál jártam így)


Elképzeltem Árpit gumit égetni... :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=w4EngJtPuSI


Ő is volt fiatal... :facepalm: :mrgreen:

Még "az" is :)

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.14. 17:17

Urak!? Találtam egy ilyen hozzászólást valamelyik oldalon. Valaki találkozott már ilyen jelenséggel, vagy pontosan tudja hogy ez tényleg okozhat e még rángatást kuplungcsere után? Vagy esetleg az öregedő váltótartó bakok? Másolom amit találtam.

- a kéttömegű lendkeréken több dolog is elromolhat (szokott is, ha ritkán is), de javaslom ne azzal kezd. Én több, mint fél évet szívtam a problémával, cseréltem komplett kuplungot, lendkereket, váltótartó bakokat, leszedettem a kuplung főhengert és munkahengert, stb, mire fél év után is változatlanul fennállt a probléma. Újabb (738.) konzultáció alkalmával az összes rendelkezésre álló szakit egyszerre küldtem le az aknába, megegyeztek, hogy ez akkor a kuplung lesz mégis...de az új. Nem baj garanciában cserélik.
Ki is cserélték és ennek folyamán került szem elé egy alkatrész, amelynek a feje le volt kopva elég rendesen és ezért a kinyomó villa nem központosan nyomta a kiemelő csapágyat ami miatt a kuplung elugrált a lendkeréken csúsztatáskor. Ettől rángatott... azóta makulátlan (kopp-kopp), olyan mint a kezesbárány, ahogy az meg van írva.

A képen a 6-os számú kis p.csről van szó.

Linken a kép.: http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... openwith=1

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.14. 18:19

Nagyon sokat kell kuplungolni, hogy az elkopjon. Cápáknál láttam már ilyet, de azok már nyilván túl vannak az első 800 ezren. Egy kicsit másképp is emel ki a kuplung olyankor, csökken az erőkar... Ettől függetlenül előfordulhat.

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.14. 18:46

Én is találkoztam hasonló problémával off típusnál...
Gyakorlatilag ha a kinyomó villa bármely okból félre nyomja a szerkezetet akkor az kiemelés-zárás alatt nem egyenletesen fekszik fel a tárcsára ,
így be tud rángatni ...
A váltótartót kizárnám ennél a hibajelenségnél...

Ezt a hozzászólást a szerzőnek jlaci74 az itt látható tagok köszönték meg: muhaati
Értékelés: 4.76%

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.14. 18:50

jlaci74 írta:Én is találkoztam hasonló problémával off típusnál...
Gyakorlatilag ha a kinyomó villa bármely okból félre nyomja a szerkezetet akkor az kiemelés-zárás alatt nem egyenletesen fekszik fel a tárcsára ,
így be tud rángatni ...
A váltótartót kizárnám ennél a hibajelenségnél...


És ezt lehet valahogy ellenőrizni? :/

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.14. 23:27

cetabraham írta:
jlaci74 írta:Én is találkoztam hasonló problémával off típusnál...
Gyakorlatilag ha a kinyomó villa bármely okból félre nyomja a szerkezetet akkor az kiemelés-zárás alatt nem egyenletesen fekszik fel a tárcsára ,
így be tud rángatni ...
A váltótartót kizárnám ennél a hibajelenségnél...


És ezt lehet valahogy ellenőrizni? :/


Szemrevételezéssel.
Ha valami kopott , félrekopott az látszik , nyoma van ...

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.14. 23:35

cetabraham írta:
jlaci74 írta:Én is találkoztam hasonló problémával off típusnál...
Gyakorlatilag ha a kinyomó villa bármely okból félre nyomja a szerkezetet akkor az kiemelés-zárás alatt nem egyenletesen fekszik fel a tárcsára ,
így be tud rángatni ...
A váltótartót kizárnám ennél a hibajelenségnél...


És ezt lehet valahogy ellenőrizni? :/


Szerintem talán úgy lehetne, de csak is akkor, ha új a kuplung szett, ha a gyári kuplungtárcsa kopásmérőt berakják a kuplung munkahenger helyére. Amennyiben kopást mutat az új szettel valószínűleg kopott lehet az alkatrész. Nem tudom működhet e, szerintem nem kizárt és akkor nem kell levenni a váltót.

Kép

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.15. 07:22

bmw750i írta:
cetabraham írta:
jlaci74 írta:Én is találkoztam hasonló problémával off típusnál...
Gyakorlatilag ha a kinyomó villa bármely okból félre nyomja a szerkezetet akkor az kiemelés-zárás alatt nem egyenletesen fekszik fel a tárcsára ,
így be tud rángatni ...
A váltótartót kizárnám ennél a hibajelenségnél...


És ezt lehet valahogy ellenőrizni? :/


Szerintem talán úgy lehetne, de csak is akkor, ha új a kuplung szett, ha a gyári kuplungtárcsa kopásmérőt berakják a kuplung munkahenger helyére. Amennyiben kopást mutat az új szettel valószínűleg kopott lehet az alkatrész. Nem tudom működhet e, szerintem nem kizárt és akkor nem kell levenni a váltót.

Kép


Köszönöm mindenkinek a tippeket :)

Re: Kézi váltó felújítása

2015.11.01. 21:51

Van egy 523i dupla vanosos kézi váltós BMW-m.
A hiba hogy induláskor kidobja 1-esből még kis gáznál is.Néha viszont jó, bár olyan mintha furán venné be a fokozatot.Az összes többi fokozat hibátlan, kar nem lóg, feszes, könnyen veszi.
Mi lehet a baj?
Thx
Hozzászólás küldése

VigLink badge