Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Kézi váltó felújítása

2014.05.13. 05:58

Imco írta:
csabi525tds írta:Valaki tudná segíteni,hogy mi lehet a bánata a tolató lámpámnak? Nem világit,de a biztosítékot se tudom,hogy hol van! 525D 2001

Ezért fel ne újítsd a váltódat! :D

A kis maximalista!
Árpi, még a végén letaszítanak a trónról! :mrgreen:

Re: Kézi váltó felújítása

2014.07.29. 17:07

Sziasztok!Tipikus hibajelenség.....de a kérdésem az lenne,hogy esetleg váltóolaj csere javítana-e valamit a hibán,ami abban nyilvánul meg,hogy az egyest nehezen veszi be,sokszor előbb be kell raknom kettesbe vagy hármasba,és utána veszi csak be.
Vagy ez egyértelműen villakopás?Semmit nem ér az olajcsere?Köszi előre is!
Ja?Ha pl. megyek vele 80-100km-t utána könnyebben veszi,hidegen vagy hidegbe a legrosszabb (emiatt is kérdezem az olajcserét)

Re: Kézi váltó felújítása

2014.07.29. 18:14

Johny540 írta:Sziasztok!Tipikus hibajelenség.....de a kérdésem az lenne,hogy esetleg váltóolaj csere javítana-e valamit a hibán,ami abban nyilvánul meg,hogy az egyest nehezen veszi be,sokszor előbb be kell raknom kettesbe vagy hármasba,és utána veszi csak be.
Vagy ez egyértelműen villakopás?Semmit nem ér az olajcsere?Köszi előre is!
Ja?Ha pl. megyek vele 80-100km-t utána könnyebben veszi,hidegen vagy hidegbe a legrosszabb (emiatt is kérdezem az olajcserét)


Valtoolaj nem sokat...az enyemen sem sokat...kb pozicionalo stifteket kellene cserelni...meg a valtorudazat muanyag cuccait...

5. bol visszagang kozepen marad 3-4 kozott vagy inkabb az 5 fele kandikal?

Kar, h ezert le kell venni a valtot :(
20e kb a komplett kacabajka+ilyenkor nem lenne rossz kuplungot cserelni...valton a simmeringeket esetleg a hatso fotengely szimmeringeket is...ha mar lent a valto...igy minnya helyierteket ugrik a cucc...ahhh...nekem is erik...bar joideje csak jelzes ertekkel van jelen...

Re: Kézi váltó felújítása

2014.07.29. 18:22

Bummer írta:5. bol visszagang kozepen marad 3-4 kozott vagy inkabb az 5 fele kandikal?

Azzal nincs gond,visszaugrik középre."Csak" nehezen veszi az egyest.

Re: Kézi váltó felújítása

2014.07.29. 19:08

Johny540 írta:
Bummer írta:5. bol visszagang kozepen marad 3-4 kozott vagy inkabb az 5 fele kandikal?

Azzal nincs gond,visszaugrik középre."Csak" nehezen veszi az egyest.

Mennyit veszíthetsz egy olajcserével?
Ha melegen jó, akkor segíteni fog.

Re: Kézi váltó felújítása

2014.07.29. 20:18

hamoriarpi írta:
Johny540 írta:
Bummer írta:5. bol visszagang kozepen marad 3-4 kozott vagy inkabb az 5 fele kandikal?

Azzal nincs gond,visszaugrik középre."Csak" nehezen veszi az egyest.

Mennyit veszíthetsz egy olajcserével?
Ha melegen jó, akkor segíteni fog.

Igen,kb. 3400Ft-ot :) Ettől függetlenül azért kérdeztem,hogy ha így elsőre teljesen reménytelen,akkor teszünk rá egy másik váltót.Melegen se jó teljesen,csak jobb.Köszönöm a segítséget!

Re: Kézi váltó felújítása

2014.10.29. 10:42

Sziasztok!

Nekem is manuális váltóm van 530d 2002. A hidegebb reggeleken, amíg be nem melegszik a váltó kint ragad jobbra az 3-5 között (5-ből visszavéve), nem ugrik vissza a helyére, 3-4 vonalába. Pár váltás és bemelegedés után jobb a helyzet. Másik irányban tökéletesen visszamegy a helyére (1 -es felől).

Kérdésem az lenne, hogy csak a váltó leszedésével orvosolható a hiba? Ki kell cserélni a visszahúzó rugót és hüvelyt?

Köszi.

B.

Re: Kézi váltó felújítása

2014.10.29. 12:01

szekkk írta:Sziasztok!

Nekem is manuális váltóm van 530d 2002. A hidegebb reggeleken, amíg be nem melegszik a váltó kint ragad jobbra az 3-5 között (5-ből visszavéve), nem ugrik vissza a helyére, 3-4 vonalába. Pár váltás és bemelegedés után jobb a helyzet. Másik irányban tökéletesen visszamegy a helyére (1 -es felől).

Kérdésem az lenne, hogy csak a váltó leszedésével orvosolható a hiba? Ki kell cserélni a visszahúzó rugót és hüvelyt?

Köszi.

B.

Nezd meg az elso posztot ebben a topikban, ott le van irva milyen cikkszamu cuccok kellenek.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára morv 2014.10.29. 12:40-kor.

Re: Kézi váltó felújítása

2014.10.29. 12:03

szekkk írta:Sziasztok!

Nekem is manuális váltóm van 530d 2002. A hidegebb reggeleken, amíg be nem melegszik a váltó kint ragad jobbra az 3-5 között (5-ből visszavéve), nem ugrik vissza a helyére, 3-4 vonalába. Pár váltás és bemelegedés után jobb a helyzet. Másik irányban tökéletesen visszamegy a helyére (1 -es felől).

Kérdésem az lenne, hogy csak a váltó leszedésével orvosolható a hiba? Ki kell cserélni a visszahúzó rugót és hüvelyt?

Köszi.

B.

Szia!
Van hozzá felújító készlet egy csomó mütyürrel, nekem muhaati csinálta, ő biztosan tudja a részleteket is.

Re: Kézi váltó felújítása

2014.10.29. 15:37

odus írta:
szekkk írta:Sziasztok!

Nekem is manuális váltóm van 530d 2002. A hidegebb reggeleken, amíg be nem melegszik a váltó kint ragad jobbra az 3-5 között (5-ből visszavéve), nem ugrik vissza a helyére, 3-4 vonalába. Pár váltás és bemelegedés után jobb a helyzet. Másik irányban tökéletesen visszamegy a helyére (1 -es felől).

Kérdésem az lenne, hogy csak a váltó leszedésével orvosolható a hiba? Ki kell cserélni a visszahúzó rugót és hüvelyt?

Köszi.

B.

Szia!
Van hozzá felújító készlet egy csomó mütyürrel, nekem muhaati csinálta, ő biztosan tudja a részleteket is.



" csak a váltó leszedésével orvosolható a hiba? " Igen.

Re: Kézi váltó felújítása

2015.01.25. 21:47

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Az első oldalon olvastam:

"főként egyesbe, de más sebességekbe is néha, elég nehéz volt betenni, egyesbe néha lehetetlen (csak újbóli kulungolással, illetve 2.-ba rakás, majd vissza 1."

Nekem ugyan ez a problémám,de ilyen a váltóm:

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... ing_parts/

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... ing_parts/

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... g_parts_2/

Mi lehet a probléma?

Köszönöm

Re: Kézi váltó felújítása

2015.01.26. 02:12

welco írta:Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Az első oldalon olvastam:

"főként egyesbe, de más sebességekbe is néha, elég nehéz volt betenni, egyesbe néha lehetetlen (csak újbóli kulungolással, illetve 2.-ba rakás, majd vissza 1."

Nekem ugyan ez a problémám,de ilyen a váltóm:

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... ing_parts/

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... ing_parts/

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... g_parts_2/

Mi lehet a probléma?

Köszönöm



efer írta:
a TIS-ben kutakodva kettőre létezik gyári megoldási javaslat: arra, hogy a kar nem középen áll (23 01 04 (063)), illetve arra, hogy nehezen lehet sebességbe rakni (23 01 02 (881)).

A kettes művelet leírását az RA 3923-23330 tartalmazza. Kell három darab javítókészlet (28-as), illetve 3 db kupak (25-ös). Ehhez nem kell semmilyen speciális szerszám, a leírás alapján gyorsan meg lehet csinálni. Ez az 1/2, a 3/4 és az 5/R sebességekbe rakást lehetővé tevő kis rugók és dugattyúk cseréjéről szól.
Ez a kép az alkatrészekről:
Kép



Szerintem eleg tisztan le van irva.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek morv az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%

Re: Kézi váltó felújítása

2015.01.26. 16:09

Azért linkeltem be az én váltóm ábráit,mert nekem nincsenek olyan alkatrészek.

Re: Kézi váltó felújítása

2015.01.26. 16:54

welco írta:Azért linkeltem be az én váltóm ábráit,mert nekem nincsenek olyan alkatrészek.


Ahogy egy másik topicban már leírásra került: Értelemszerűen szebb szét, cseréld ki a megfelelő alkatrészt, és rakd össze. :facepalm:

DE !!!! Próba nélkül nehéz lesz megmondani mi a baja a kocsinak. A leírtak alapján viszont nem a váltódnak van baja. Tipikusan nem emel ki a kuplungod, illetve felragad a tárcsa a lendkerékre. Ez lehet a tárcsa és a szerkezet baja, de leginkább a száraz nyelestengelytől csinálhat ilyet. Mindenképpen ellenőrizendő a főtengely végcsapágy. Ha az megáll, akkor tudja még továbbvinni a főtengely a nyelestengelyt.

Re: Kézi váltó felújítása

2015.01.26. 18:30

welco írta:Azért linkeltem be az én váltóm ábráit,mert nekem nincsenek olyan alkatrészek.

Bocs, nem kovettem az osszes linkedet, telefonrol nyomom. Ez esetben vedd fel a kapcsolatit Muha mesterrel es biztos a helyes iranyba terel egy szemelyes talalkozo utan, tavgyogyitani o sem tud.

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.02. 20:59

Sziasztok! Külön kuplungos témát nem láttam. A kérdésem az lenne, hogy egy 1996os 523i-n kuplungszettet cseréltettem. És most csere után, tövig benyomott kuplung mellett is nagyon nehéz sebességbe rakni. Ez normális?

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.02. 21:21

cetabraham írta:Sziasztok! Külön kuplungos témát nem láttam. A kérdésem az lenne, hogy egy 1996os 523i-n kuplungszettet cseréltettem. És most csere után, tövig benyomott kuplung mellett is nagyon nehéz sebességbe rakni. Ez normális?


Semmiképp sem normális, nagyon konnyen kellene járnia a váltónak. Csere előtt könnyen járt?

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.02. 21:39

Igen, csere elott nagyon szepen ment. Azert is furcsa a dolog. A szerelo szerint be kell kopnia a kuplungnak. Allitani nem lehet mert hidraulikus :/

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.02. 21:48

Az enyémen is most volt kuplungcsere, szintén 523. Nem kell semminek sehova kopni a váltási érzet nem változott, csak a kuplung fog lentebb, meg sokkal könnyebb nyomni. Egyébként szerintem ezeken korai kocsikon nem is önbeálló szerkezet van még, bár ebben nem vagyok biztos.
Valszeg szarul lett az összerakva, esetleg nem megfelelő szett került rá.

Re: Kézi váltó felújítása

2015.04.02. 22:32

cetabraham írta:Sziasztok! Külön kuplungos témát nem láttam. A kérdésem az lenne, hogy egy 1996os 523i-n kuplungszettet cseréltettem. És most csere után, tövig benyomott kuplung mellett is nagyon nehéz sebességbe rakni. Ez normális?

Vissza lett állítva a szerkezet?
Hozzászólás küldése

VigLink badge