* *
Pontos idő: 2017.10.22. 08:10

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 198 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2009.04.21. 19:05 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.15. 01:00
Hozzászólások: 1441
Tartózkodási hely: Brüsszel
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 25i
Évjárata: 2004
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
A kézi váltóval három problémám volt (ami kutakodásaim alapján jellemző hiba - ezért gondoltam erről topikot nyitni):
- a kar üresben nem állt meg középen, a 3-4. síkjában, hanem az 5. síkjában rendszeresen "kintragadt"
- a sebességek megtalálása a kar lötyögős volta miatt problémát okozott
- főként egyesbe, de más sebességekbe is néha, elég nehéz volt betenni, egyesbe néha lehetetlen (csak újbóli kulungolással, illetve 2.-ba rakás, majd vissza 1.)

a TIS-ben kutakodva kettőre létezik gyári megoldási javaslat: arra, hogy a kar nem középen áll (23 01 04 (063)), illetve arra, hogy nehezen lehet sebességbe rakni (23 01 02 (881)).
Az első művelet leírását az RA 23 11 565 tartalmazza. Ehhez kell egy javítókészlet, aminek a száma 23 11 7 542 726 (nincs benne az ETK-ban). Ebben két hüvely, két zéger gyűrű és két kupak van. A javításhoz ajánlott még a rugók (11-es és 13-as), illetve a dugattyúk (12-es és 14-es) cseréje. A művelethez 4 speciális szerszám kell (3 a beütéshez, egy a dugattyú kiszedéséhez), azok nélkül nem megy. Jelen tudásom szerint ilyennel kizárólag az NT autó rendelkezik, más ilyet még nem csinált (a Wallisban sehol nincs, ez pedig elég indikatív...).
A kettes művelet leírását az RA 3923-23330 tartalmazza. Kell három darab javítókészlet (28-as), illetve 3 db kupak (25-ös). Ehhez nem kell semmilyen speciális szerszám, a leírás alapján gyorsan meg lehet csinálni. Ez az 1/2, a 3/4 és az 5/R sebességekbe rakást lehetővé tevő kis rugók és dugattyúk cseréjéről szól.
Ez a kép az alkatrészekről:
Kép

Az, hogy lötyög a kar, az NT-s srácok tájékoztatása alapján a következő képen az 1-es, a 3-as, a 7-es és 13-as (2x) alkatrészek cseréjével orvosolható.
Kép

Az eddig felsorol alkatrészek mindegyike 1-3ezer forintos kategórába esik (kivéve a váltókar, az 12+k - de ezt azért kell cserélni mindenképp, mert az alján lévő műanyag persely szokott elkopni, azt meg külön nem lehet megvenni).

Mivel az összes művelethez le kell szedni a váltót, kuplungcserével egybekötve érdemes megcsinálni. Rászántam magam az egész kuplungszett cseréjére, ezért megcsináltuk az összes eddig felsorolt kis bizbasz cseréjét. A munka nagyjából 6-7 órát tartott.

A végeredmény: a kuplung vajpuha lett, a váltó kar középen áll, mint a cövek, a sebességbe helyezési problémák megszűntek, egyszóval, mint az új :D .

Szóval ha valakinek ilyen problémái vannak, és kuplungot akar/kell cserélni (ami ilyen korú autóknál azért nem kizárt...), akkor érdemes megfontolni szerinntem a fentieket.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.21. 19:39 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.11. 01:00
Hozzászólások: 9784
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 1677 alkalommal
Kapott köszik: 1259 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 204D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
:franko:

_________________
Kép
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Twitter Képtár Facebook  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.21. 20:23 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.15. 01:00
Hozzászólások: 1441
Tartózkodási hely: Brüsszel
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 25i
Évjárata: 2004
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
Egyvalamit elfelejtettem: ha valaki kuplungszettet cserél, az véletlenül se felejtse el a 6-as és 7-es alkatrészek cseréjét (bár úgy tűnt, BMW-s szerelők közt ez evidencia :D ). Jelentélktelennek tűnnek, de elég lényegesek.

Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.21. 21:11 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2007.10.29. 01:00
Hozzászólások: 357
Tartózkodási hely: Barcs
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Helló!

Köszönjük a részletes leírást. :) :)
Nekem nincs gondom a váltóval.Nyáron lesz egy kuplungszett csere,akkor megnézzük ezeket az alkatrészeket is. :)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.21. 22:46 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.02. 00:00
Hozzászólások: 7537
Tartózkodási hely: Magyarország
Adott köszi: 259 alkalommal
Kapott köszik: 307 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M73B54
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
:franko:

_________________
Üdv.
MChris


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.22. 15:13 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.20. 00:00
Hozzászólások: 423
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
efer
ez király, múltkor pont irtam ezt a hibát de nem igazán jött válasz
nekem annyi, hogy néha kinnt ragad 5 alatt a sebváltó, ha csak ezt akarom megcsinálni az mibe fáj?
ill egy full javítás: (kinnt ragadás, lötyögés megszüntetés)+ kuplungcsere az hol áll meg?
és hol érdemes elvégeztetni? csak ez az NT a nyerő?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.22. 21:24 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.15. 01:00
Hozzászólások: 1441
Tartózkodási hely: Brüsszel
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 25i
Évjárata: 2004
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
bekog írta:
efer
ez király, múltkor pont irtam ezt a hibát de nem igazán jött válasz
nekem annyi, hogy néha kinnt ragad 5 alatt a sebváltó, ha csak ezt akarom megcsinálni az mibe fáj?
ill egy full javítás: (kinnt ragadás, lötyögés megszüntetés)+ kuplungcsere az hol áll meg?
és hol érdemes elvégeztetni? csak ez az NT a nyerő?


sztem csak azt megcsinálni nem nagyon érdemes. kb 6-7ezer az anyagköltség, és pont ugyanannyit kell szívni vele, mintha kuplungot is cserélének (maga a kuplungcsere kb 15-20 perc). le kell venni a váltót mindenképp, és az elég nagy meló.
nekem a teljes anyagköltség a bigyókákra 40k-ra jött ki (a váltón két szimering is ki lett cserélve, meg kell egy pár kipufogótömítés is). a munkadíj 6-7 óra díja, hol-mennyit számolnak érte - az NT-nél 35-40-re jött ki. maga a kuplungszett szintén széles skálán mozog. én gyárit vettem, azt kb 90-ért sikerült. ettől nem lényegesen olcsóbb az utángyártott (kedvezmény nélkül drágább...), ezért döntöttem a gyári mellett.
bárhol meg tudják csinálni, ahol van célszerszám a hüvelyek beütéséhez. az ugyanis pontosan méretezve van, nem csak átmérőre, hanem az is, hogy meddig szabad beütni - érzésre nem lehet. a dugattyú kiszedése sem egyszerű még a célszerszámmal is eléggé megszenvedtek vele. az NT-nek van, csináltak is már jópár ilyen felújítást. a wallisnak nincs, ebből gondolom egyenesen következik, hogy még soha nem csináltak ilyen váltófelújítást. kiváncsi vagyok egyébként, hogy melyik szervíz lehet az, ahol egyáltalán hallottak arról, hogy mi a megoldása ennek a problémának (elég ugyanis csak fellapozni a TIS-t, pontosan ez a hibajelenség ki van fejtve, egy darabig garanciában is cserélték - szóval egyből kiderül, használják-e a szakirodalmat...). ha jól emélkszem azt mondták, hogy kb 40k a beütéshez használt három vasdarab ára (ehhez no comment - egy esztergályos kb 200 forintért megcsinálná az egészet..., na de hát a méretek, ugye :wink: )

hát röviden ennyi.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.23. 08:32 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.20. 00:00
Hozzászólások: 423
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
efer írta:
bekog írta:
efer
ez király, múltkor pont irtam ezt a hibát de nem igazán jött válasz
nekem annyi, hogy néha kinnt ragad 5 alatt a sebváltó, ha csak ezt akarom megcsinálni az mibe fáj?
ill egy full javítás: (kinnt ragadás, lötyögés megszüntetés)+ kuplungcsere az hol áll meg?
és hol érdemes elvégeztetni? csak ez az NT a nyerő?


sztem csak azt megcsinálni nem nagyon érdemes. kb 6-7ezer az anyagköltség, és pont ugyanannyit kell szívni vele, mintha kuplungot is cserélének (maga a kuplungcsere kb 15-20 perc). le kell venni a váltót mindenképp, és az elég nagy meló.
nekem a teljes anyagköltség a bigyókákra 40k-ra jött ki (a váltón két szimering is ki lett cserélve, meg kell egy pár kipufogótömítés is). a munkadíj 6-7 óra díja, hol-mennyit számolnak érte - az NT-nél 35-40-re jött ki. maga a kuplungszett szintén széles skálán mozog. én gyárit vettem, azt kb 90-ért sikerült. ettől nem lényegesen olcsóbb az utángyártott (kedvezmény nélkül drágább...), ezért döntöttem a gyári mellett.
bárhol meg tudják csinálni, ahol van célszerszám a hüvelyek beütéséhez. az ugyanis pontosan méretezve van, nem csak átmérőre, hanem az is, hogy meddig szabad beütni - érzésre nem lehet. a dugattyú kiszedése sem egyszerű még a célszerszámmal is eléggé megszenvedtek vele. az NT-nek van, csináltak is már jópár ilyen felújítást. a wallisnak nincs, ebből gondolom egyenesen következik, hogy még soha nem csináltak ilyen váltófelújítást. kiváncsi vagyok egyébként, hogy melyik szervíz lehet az, ahol egyáltalán hallottak arról, hogy mi a megoldása ennek a problémának (elég ugyanis csak fellapozni a TIS-t, pontosan ez a hibajelenség ki van fejtve, egy darabig garanciában is cserélték - szóval egyből kiderül, használják-e a szakirodalmat...). ha jól emélkszem azt mondták, hogy kb 40k a beütéshez használt három vasdarab ára (ehhez no comment - egy esztergályos kb 200 forintért megcsinálná az egészet..., na de hát a méretek, ugye :wink: )

hát röviden ennyi.


köszi efer
ha jól számolom akkor rávertél vagy 180-200at a verdára ezügyben :roll:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.23. 19:14 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.15. 01:00
Hozzászólások: 1441
Tartózkodási hely: Brüsszel
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 25i
Évjárata: 2004
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
bekog írta:
köszi efer
ha jól számolom akkor rávertél vagy 180-200at a verdára ezügyben :roll:


valamit valamiért :roll:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.04.25. 11:37 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2007.07.20. 00:00
Hozzászólások: 423
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
efer írta:
bekog írta:
köszi efer
ha jól számolom akkor rávertél vagy 180-200at a verdára ezügyben :roll:


valamit valamiért :roll:


remélem jössz a talira, ott majd megvizslatom :)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2009.05.08. 08:10 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2422
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 142 alkalommal
Kapott köszik: 361 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530da
Évjárata: 2004
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
efer írta:
A kézi váltóval három problémám volt (ami kutakodásaim alapján jellemző hiba - ezért gondoltam erről topikot nyitni):
- a kar üresben nem állt meg középen, a 3-4. síkjában, hanem az 5. síkjában rendszeresen "kintragadt"
- a sebességek megtalálása a kar lötyögős volta miatt problémát okozott
- főként egyesbe, de más sebességekbe is néha, elég nehéz volt betenni, egyesbe néha lehetetlen (csak újbóli kulungolással, illetve 2.-ba rakás, majd vissza 1.)

a TIS-ben kutakodva kettőre létezik gyári megoldási javaslat: arra, hogy a kar nem középen áll (23 01 04 (063)), illetve arra, hogy nehezen lehet sebességbe rakni (23 01 02 (881)).
Az első művelet leírását az RA 23 11 565 tartalmazza. Ehhez kell egy javítókészlet, aminek a száma 23 11 7 542 726 (nincs benne az ETK-ban). Ebben két hüvely, két zéger gyűrű és két kupak van. A javításhoz ajánlott még a rugók (11-es és 13-as), illetve a dugattyúk (12-es és 14-es) cseréje. A művelethez 4 speciális szerszám kell (3 a beütéshez, egy a dugattyú kiszedéséhez), azok nélkül nem megy. Jelen tudásom szerint ilyennel kizárólag az NT autó rendelkezik, más ilyet még nem csinált (a Wallisban sehol nincs, ez pedig elég indikatív...).
A kettes művelet leírását az RA 3923-23330 tartalmazza. Kell három darab javítókészlet (28-as), illetve 3 db kupak (25-ös). Ehhez nem kell semmilyen speciális szerszám, a leírás alapján gyorsan meg lehet csinálni. Ez az 1/2, a 3/4 és az 5/R sebességekbe rakást lehetővé tevő kis rugók és dugattyúk cseréjéről szól.
Ez a kép az alkatrészekről:
Kép

Az, hogy lötyög a kar, az NT-s srácok tájékoztatása alapján a következő képen az 1-es, a 3-as, a 7-es és 13-as (2x) alkatrészek cseréjével orvosolható.
Kép

Az eddig felsorol alkatrészek mindegyike 1-3ezer forintos kategórába esik (kivéve a váltókar, az 12+k - de ezt azért kell cserélni mindenképp, mert az alján lévő műanyag persely szokott elkopni, azt meg külön nem lehet megvenni).

Mivel az összes művelethez le kell szedni a váltót, kuplungcserével egybekötve érdemes megcsinálni. Rászántam magam az egész kuplungszett cseréjére, ezért megcsináltuk az összes eddig felsorolt kis bizbasz cseréjét. A munka nagyjából 6-7 órát tartott.

A végeredmény: a kuplung vajpuha lett, a váltó kar középen áll, mint a cövek, a sebességbe helyezési problémák megszűntek, egyszóval, mint az új :D .

Szóval ha valakinek ilyen problémái vannak, és kuplungot akar/kell cserélni (ami ilyen korú autóknál azért nem kizárt...), akkor érdemes megfontolni szerinntem a fentieket.


nagyon király a leírás. :franko:
a kettes művelethez is le kell szedni a váltót :?:
beszereztem egy short shiftert, ez tulajdonképpen a váltókar, csak még nem tudtam utána nézni, hogy a beszereléshez szükség van-e aknára, azaz csak alulról lehet hozzáférni, vagy felülről a kardánalagút felől is simán megy a csere.
ha a váltót nem kell levenni a kettes művelethez, akkor egyúttal elvégeznénk ezt is.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.11.22. 20:58 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2007.03.27. 00:00
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: EU
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Hello efer,
preciz a leiras, kosz szep!

nekem az a baj, hogy idonkent nem talalodik meg a harmas fokozat - tobbnyire hidegen.

kerdes: nem tudod veletlen, ez jarulekos hiba, ami eltunne, ha az altalad leirt szervizt megcsinaltatom a sebvalton?

kerdes 2: honnan tudom, mikortol esedekes a kupplung szerviz, csuszik a kupplung vagy van mas elojele is?

udv, atizba


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.11.22. 21:08 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2007.11.28. 01:00
Hozzászólások: 1102
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E90
Motor tipusa: 30XD
Évjárata: 2010
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
atizba írta:
Hello efer,
preciz a leiras, kosz szep!

nekem az a baj, hogy idonkent nem talalodik meg a harmas fokozat - tobbnyire hidegen.

kerdes: nem tudod veletlen, ez jarulekos hiba, ami eltunne, ha az altalad leirt szervizt megcsinaltatom a sebvalton?

kerdes 2: honnan tudom, mikortol esedekes a kupplung szerviz, csuszik a kupplung vagy van mas elojele is?

udv, atizba

Ha akkor fog a kuplung, amikor a lábad a nyakadban van akkor esedékes!!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.11.22. 21:39 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8948
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 90 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
e39chip írta:
atizba írta:
Hello efer,
preciz a leiras, kosz szep!

nekem az a baj, hogy idonkent nem talalodik meg a harmas fokozat - tobbnyire hidegen.

kerdes: nem tudod veletlen, ez jarulekos hiba, ami eltunne, ha az altalad leirt szervizt megcsinaltatom a sebvalton?

kerdes 2: honnan tudom, mikortol esedekes a kupplung szerviz, csuszik a kupplung vagy van mas elojele is?

udv, atizba

Ha akkor fog a kuplung, amikor a lábad a nyakadban van akkor esedékes!!


Efer: nem tudja. Mármint, hogy kérdeztél mivel Brüsszelben melózik és ritkán jár erre felé.

Jackson, a jól értesült

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.11.23. 08:51 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2007.03.27. 00:00
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: EU
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
e39chip írta:
Ha akkor fog a kuplung, amikor a lábad a nyakadban van akkor esedékes!!


nekem ezt egyszer valaki ugy meselte, hogy a kupplung utanallitos szerkezet. tehat a pedalallas mindig ugyanott van, kopastol fuggetlenul.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.12.23. 17:12 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2007.05.20. 00:00
Hozzászólások: 6571
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 115 alkalommal
Kapott köszik: 282 alkalommal
Széria kód: E83
Motor tipusa: 25i
Évjárata: 2005
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (1)
Na ma végre elkészült a váltóm, Muhaati által! :D

bekerült az új kéttömegű lendkerék. nincs szitálás, pici rángatás elinduláskor. Az autó váltója olyan mintha új lenne. Le kell vetkőzzem a korábban rögzült rossz mozdulatokat, ami a lendkerék hibáját voltak hivatottak kiküszöbölni!

nagyon, de nagyon más lett az egész :!:

Nagyon frankó lett! :franko:

_________________
:mrgreen: Romanes eunt domus :mrgreen:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.12.23. 18:27 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.31. 00:00
Hozzászólások: 4931
Tartózkodási hely: EU
Adott köszi: 464 alkalommal
Kapott köszik: 791 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: S85
Évjárata: 2006
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Labi írta:
Na ma végre elkészült a váltóm, Muhaati által! :D

bekerült az új kéttömegű lendkerék. nincs szitálás, pici rángatás elinduláskor. Az autó váltója olyan mintha új lenne. Le kell vetkőzzem a korábban rögzült rossz mozdulatokat, ami a lendkerék hibáját voltak hivatottak kiküszöbölni!

nagyon, de nagyon más lett az egész :!:

Nagyon frankó lett! :franko:


Megtudtad az micsoda? Mitől sz@rik be? Képeket nem csináltál szerelésközben róla?
Teletankkal mentél? :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.12.23. 18:35 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2007.11.28. 01:00
Hozzászólások: 1102
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E90
Motor tipusa: 30XD
Évjárata: 2010
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Labi írta:
Na ma végre elkészült a váltóm, Muhaati által! :D

bekerült az új kéttömegű lendkerék. nincs szitálás, pici rángatás elinduláskor. Az autó váltója olyan mintha új lenne. Le kell vetkőzzem a korábban rögzült rossz mozdulatokat, ami a lendkerék hibáját voltak hivatottak kiküszöbölni!

nagyon, de nagyon más lett az egész :!:

Nagyon frankó lett! :franko:

Mennyi idő volt és mennyibe került a művelet?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.12.23. 18:37 
Offline
Guru
Guru

Csatlakozott: 2008.09.07. 00:00
Hozzászólások: 1062
Tartózkodási hely: Komárom
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 9 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 306D2
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
LeviM5 írta:
Labi írta:
Na ma végre elkészült a váltóm, Muhaati által! :D

bekerült az új kéttömegű lendkerék. nincs szitálás, pici rángatás elinduláskor. Az autó váltója olyan mintha új lenne. Le kell vetkőzzem a korábban rögzült rossz mozdulatokat, ami a lendkerék hibáját voltak hivatottak kiküszöbölni!

nagyon, de nagyon más lett az egész :!:

Nagyon frankó lett! :franko:


Megtudtad az micsoda? Mitől sz@rik be? Képeket nem csináltál szerelésközben róla?
Teletankkal mentél? :lol:


Labi tényleg a váltójavítás alatt nem lestétek meg a tnk szintjelzőt?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.12.23. 21:24 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2007.05.20. 00:00
Hozzászólások: 6571
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 115 alkalommal
Kapott köszik: 282 alkalommal
Széria kód: E83
Motor tipusa: 25i
Évjárata: 2005
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (1)
Csak sorjában! :D

Levi ...hogy érted azt, hogy az micsoda? :oops: ....hogy mitől szarik be? kb 300.000km-től! :lol: Képeket sajna nem csináltunk, Ati elmondása szerint nem volt túl nagy értelme és igaza is volt, mert túl sok nem látszott volna. váltó le, lendkerék, kuplung összerak és vissza. ...dióhéjban. :lol:
A melódia kb fél, egy nap volt. Azért nem tudom, hogy mennyi volt pontosan, mert más dolgot is csinált rajta az Attila.
A lendkereket olcsón vettem, 140.000.-ért, de a bolti ára kb 250.000.- körül van. vettem hozzá márka azonos kuplung szettet is, így a váltó szereléssel kb 200.000.- körül állt meg.

a szintjelző problémám is megoldódott! Ati megoldotta végül. valami bisbasz volt rossz helyen, de sikerült végül és az is tökéletesen működik! 8) (Laci ez ügyben is még egyszer köszi a segítséged!)

_________________
:mrgreen: Romanes eunt domus :mrgreen:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 198 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator