Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: generátor

2016.01.20. 14:58

Lassan esedékes egy akkumulátor csere, mert mióta nálam van az autó (5év) még egyszer sem volt és nem akarom megvárni, hogy ne induljon az autó. A kérdés, hogy mennyire érdemes gyári akksiban gondolkozni vagy esetleg alternatívaként egy sima BOSCH is elég. Ha jól értesültem egy gyári több mint 100 ezer, ennek a BOSCH töredéke és annyival nem tart rövidebb ideig. Ha nagyon igénytelen nem gyárit venni akkor nem ugrálok. Másik dolog, hogy generátort megint nem nagyon érdemes kompletten kicserélni ha esetleg rosszalkodik vagy elég rajta a szükséges dolgokat kicserélni vagy egy kicsit upgradelni?

Re: generátor

2016.01.20. 15:18

afcajax írta:Lassan esedékes egy akkumulátor csere, mert mióta nálam van az autó (5év) még egyszer sem volt és nem akarom megvárni, hogy ne induljon az autó. A kérdés, hogy mennyire érdemes gyári akksiban gondolkozni vagy esetleg alternatívaként egy sima BOSCH is elég. Ha jól értesültem egy gyári több mint 100 ezer, ennek a BOSCH töredéke és annyival nem tart rövidebb ideig. Ha nagyon igénytelen nem gyárit venni akkor nem ugrálok. Másik dolog, hogy generátort megint nem nagyon érdemes kompletten kicserélni ha esetleg rosszalkodik vagy elég rajta a szükséges dolgokat kicserélni vagy egy kicsit upgradelni?


Akksi: ez megint olyan, hogy ki-mire eskuszik. Nekem sajat tapasztalatom, hogy a Banner akksi 2-3 evig birta. Most gyari akksi van benne es nekem sokkal jobbnak tunik. SAJNOS!!! mar tobbszor is csontra lemerult, majd feltoltottem es semmi baja.
Generator: fel kell ujitani. Nem egy hatalmas osszeg es legalabb evekre le van tudva rola a gond:)
Upgrade-re nincs szukseg a generator eseteben. Felujitas, oszt jovan' :)

Re: generátor

2016.01.20. 15:33

leslie írta:
afcajax írta:Lassan esedékes egy akkumulátor csere, mert mióta nálam van az autó (5év) még egyszer sem volt és nem akarom megvárni, hogy ne induljon az autó. A kérdés, hogy mennyire érdemes gyári akksiban gondolkozni vagy esetleg alternatívaként egy sima BOSCH is elég. Ha jól értesültem egy gyári több mint 100 ezer, ennek a BOSCH töredéke és annyival nem tart rövidebb ideig. Ha nagyon igénytelen nem gyárit venni akkor nem ugrálok. Másik dolog, hogy generátort megint nem nagyon érdemes kompletten kicserélni ha esetleg rosszalkodik vagy elég rajta a szükséges dolgokat kicserélni vagy egy kicsit upgradelni?


Akksi: ez megint olyan, hogy ki-mire eskuszik. Nekem sajat tapasztalatom, hogy a Banner akksi 2-3 evig birta. Most gyari akksi van benne es nekem sokkal jobbnak tunik. SAJNOS!!! mar tobbszor is csontra lemerult, majd feltoltottem es semmi baja.
Generator: fel kell ujitani. Nem egy hatalmas osszeg es legalabb evekre le van tudva rola a gond:)
Upgrade-re nincs szukseg a generator eseteben. Felujitas, oszt jovan' :)


De akkor a gyári se bírta sokáig nálda?Nekem azzal pont az lenne a cél hogy min. 4-5 évig tölteni se kelljen (eddig sose töltöttem a mostanit).

Re: generátor

2016.01.20. 16:03

afcajax írta:De akkor a gyári se bírta sokáig nálda?Nekem azzal pont az lenne a cél hogy min. 4-5 évig tölteni se kelljen (eddig sose töltöttem a mostanit).

Az akksis topicban hosszas eszmefuttatások találhatóak a témában.
Többek között én is leírtam 4 akksi tapasztalatát.

Re: generátor

2016.01.20. 16:50

Gallaca írta:
vestits írta:Sziasztok!
Új vagyok itt a fórumon és az oldalon de már nem tudok mit kitalálni ezért az én hibámra keresgetni kezdtem mert az én környékemen nincsen olyan szerelő akire rá merném bízni az autót aki elektronikában jól jártas.
A problémám a következő lenne! van egy Bmw e39 530d touringom ami 2001-es évjárat és olyan problémám volt vele hogy nem aludt ki a töltésjelző lámpa a müszerfalon és 100%-ba generátor hiba volt mert nem is töltött rendesen. Mivel minden nap kell az autó így a leggyorsabb megoldás az volt hogy bontóból rendeltem ugyan olyan generátort amire garanciát is vállaltak hogy tökéletes. Miután ez másnap meg is érkezett kicserélte benne a szerelő és a töltés rendben is volt csak a visszajelző ugyan úgy világit indítás után is pedig van töltés rendesen a 14,2-14,4. Felhítam egy környékbeli generátorost hogy mi a helyzet azt mondta menjek el az autóval és megnézi, ez meg is történt de azt mondta ,hogy valami nem jó a rendelt generátorban és azért nem alszik el a töltésjelző lámpa, rendben megértettem de mivel igy használni tudtam az autót azt mondta hogy a régi generátort ami amúgy is benne volt azt fel kell ujítani és jó lessz. Rendben, ott is hagytam 2 nap múlva meg is volt egy csomó minden lett benne cserélve ott hagytam majdnem 30at aztán ujra szerelő és generátor csere. Mikor kész szól a szerelő rendben minden van töltés csak a visszajelző ugyan úgy világít mint eddig. Aztán másnap vissza a generátoros fickóhoz aki azt mondta teljesen felujította és le is probalta padon is hogy tölt és a töltésjelző is kialszik. Akkor most mi van? A kocsi működik rendesen tölt is meg minden csak a visszajelző világít folyamatossan. Hibaolvasóval semmi hiba nincs az autóban. Azt szeretném kérdezni ,hogy valakinek volt e már ilyen hibálya vagy hasonló vagy valakinek van e ötlete mit nézzek meg rajta mert sajnos én már kifogytam az ötletekből és felénk senki nincs olyan villamossági szerelő akinél ott merném hagyni az autót. Előre is köszönöm a segitséget!
Üdv Attila

Biztitáblát nézted már a kesztyűtartóban? Egyik ismerősnek 3 volt kidurranva generátorhiba után, az csinált ilyet.

Most néztem meg de nem találtam egyiket sem rossznak nem tudod véletlenül melyikeket vagy hányas számúakat cserélte ki? Vagy nem tudnád megkérdezni tőle és utána ellenőrizném én is azokat! vagy mik lehetnek még ezzel kapcsolatban mert az autó megy és tölt rendesen csak a lámpa nem alszik ki a műszerfalon. Szerintem nem nagy dolod miatt lehet de egyszerűen nem tudom mi okozhatja mikor a generátor ujitása után probapadon kialudt szépen tehát én kizárnám a generátor hibát aztán ki tudja, de egy másik generátorral is ezt csinalta!

Re: generátor

2016.01.20. 16:51

Imco írta:
afcajax írta:De akkor a gyári se bírta sokáig nálda?Nekem azzal pont az lenne a cél hogy min. 4-5 évig tölteni se kelljen (eddig sose töltöttem a mostanit).

Az akksis topicban hosszas eszmefuttatások találhatóak a témában.
Többek között én is leírtam 4 akksi tapasztalatát.

A cikkekhez is belinkeltem, de itt is elkél egy kis olvasnivaló.

Re: generátor

2016.01.20. 18:57

afcajax írta:
leslie írta:
afcajax írta:Lassan esedékes egy akkumulátor csere, mert mióta nálam van az autó (5év) még egyszer sem volt és nem akarom megvárni, hogy ne induljon az autó. A kérdés, hogy mennyire érdemes gyári akksiban gondolkozni vagy esetleg alternatívaként egy sima BOSCH is elég. Ha jól értesültem egy gyári több mint 100 ezer, ennek a BOSCH töredéke és annyival nem tart rövidebb ideig. Ha nagyon igénytelen nem gyárit venni akkor nem ugrálok. Másik dolog, hogy generátort megint nem nagyon érdemes kompletten kicserélni ha esetleg rosszalkodik vagy elég rajta a szükséges dolgokat kicserélni vagy egy kicsit upgradelni?


Akksi: ez megint olyan, hogy ki-mire eskuszik. Nekem sajat tapasztalatom, hogy a Banner akksi 2-3 evig birta. Most gyari akksi van benne es nekem sokkal jobbnak tunik. SAJNOS!!! mar tobbszor is csontra lemerult, majd feltoltottem es semmi baja.
Generator: fel kell ujitani. Nem egy hatalmas osszeg es legalabb evekre le van tudva rola a gond:)
Upgrade-re nincs szukseg a generator eseteben. Felujitas, oszt jovan' :)


De akkor a gyári se bírta sokáig nálda?Nekem azzal pont az lenne a cél hogy min. 4-5 évig tölteni se kelljen (eddig sose töltöttem a mostanit).

Gyári ólom-savas akksi nem hiszem, hogy 100e lenne, tegnap néztem, a 110Ah-s gyári akksi 50e körül, a 90Ah-s gyári AGM volt 110e körül van. Összehasonlításképp egy 100Ah-s Exide 38e ft. De ha megkérdezel egy fórumos alkatrészest, biztos meg tudja mondani pontosan.

Re: generátor

2016.01.20. 20:29

Gallaca írta:
afcajax írta:
leslie írta:
afcajax írta:Lassan esedékes egy akkumulátor csere, mert mióta nálam van az autó (5év) még egyszer sem volt és nem akarom megvárni, hogy ne induljon az autó. A kérdés, hogy mennyire érdemes gyári akksiban gondolkozni vagy esetleg alternatívaként egy sima BOSCH is elég. Ha jól értesültem egy gyári több mint 100 ezer, ennek a BOSCH töredéke és annyival nem tart rövidebb ideig. Ha nagyon igénytelen nem gyárit venni akkor nem ugrálok. Másik dolog, hogy generátort megint nem nagyon érdemes kompletten kicserélni ha esetleg rosszalkodik vagy elég rajta a szükséges dolgokat kicserélni vagy egy kicsit upgradelni?


Akksi: ez megint olyan, hogy ki-mire eskuszik. Nekem sajat tapasztalatom, hogy a Banner akksi 2-3 evig birta. Most gyari akksi van benne es nekem sokkal jobbnak tunik. SAJNOS!!! mar tobbszor is csontra lemerult, majd feltoltottem es semmi baja.
Generator: fel kell ujitani. Nem egy hatalmas osszeg es legalabb evekre le van tudva rola a gond:)
Upgrade-re nincs szukseg a generator eseteben. Felujitas, oszt jovan' :)


De akkor a gyári se bírta sokáig nálda?Nekem azzal pont az lenne a cél hogy min. 4-5 évig tölteni se kelljen (eddig sose töltöttem a mostanit).

Gyári ólom-savas akksi nem hiszem, hogy 100e lenne, tegnap néztem, a 110Ah-s gyári akksi 50e körül, a 90Ah-s gyári AGM volt 110e körül van. Összehasonlításképp egy 100Ah-s Exide 38e ft. De ha megkérdezel egy fórumos alkatrészest, biztos meg tudja mondani pontosan.

Az jó lenne ha ennyiből meg lehetne úszni akkor egy percig se haboznék. Tudnál 2-3 nevet mondani? Alpinafan, Llaci?

Re: generátor

2016.01.20. 21:00

afcajax írta:
Gallaca írta:
afcajax írta:
leslie írta:
afcajax írta:Lassan esedékes egy akkumulátor csere, mert mióta nálam van az autó (5év) még egyszer sem volt és nem akarom megvárni, hogy ne induljon az autó. A kérdés, hogy mennyire érdemes gyári akksiban gondolkozni vagy esetleg alternatívaként egy sima BOSCH is elég. Ha jól értesültem egy gyári több mint 100 ezer, ennek a BOSCH töredéke és annyival nem tart rövidebb ideig. Ha nagyon igénytelen nem gyárit venni akkor nem ugrálok. Másik dolog, hogy generátort megint nem nagyon érdemes kompletten kicserélni ha esetleg rosszalkodik vagy elég rajta a szükséges dolgokat kicserélni vagy egy kicsit upgradelni?


Akksi: ez megint olyan, hogy ki-mire eskuszik. Nekem sajat tapasztalatom, hogy a Banner akksi 2-3 evig birta. Most gyari akksi van benne es nekem sokkal jobbnak tunik. SAJNOS!!! mar tobbszor is csontra lemerult, majd feltoltottem es semmi baja.
Generator: fel kell ujitani. Nem egy hatalmas osszeg es legalabb evekre le van tudva rola a gond:)
Upgrade-re nincs szukseg a generator eseteben. Felujitas, oszt jovan' :)


De akkor a gyári se bírta sokáig nálda?Nekem azzal pont az lenne a cél hogy min. 4-5 évig tölteni se kelljen (eddig sose töltöttem a mostanit).

Gyári ólom-savas akksi nem hiszem, hogy 100e lenne, tegnap néztem, a 110Ah-s gyári akksi 50e körül, a 90Ah-s gyári AGM volt 110e körül van. Összehasonlításképp egy 100Ah-s Exide 38e ft. De ha megkérdezel egy fórumos alkatrészest, biztos meg tudja mondani pontosan.

Az jó lenne ha ennyiből meg lehetne úszni akkor egy percig se haboznék. Tudnál 2-3 nevet mondani? Alpinafan, Llaci?

Például, + Padre540, Atitdi, Bendegúz.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: afcajax
Értékelés: 4.76%

Re: generátor

2016.11.11. 10:46

Sziasztok!
Én is generétort cseréltem, németből, utángyártott, teszi a dolgát.
Amit tapasztaltam, hogy mondhatni "sugár-hajtóműves" a hangja ill. félóra után kb. 60-65 fokot méregetek rajta.
/Autómodell hengerfej hőmérséklet mérővel nézegettem./
Kérdésem az lenne, hogy akkor mennyi lehet a normális egy 90-120A-es generátornál kézzel taperolva?
Még meg lehet fogni de azért jó meleg vagy tökéletes rendszernél csak langyos még nyáron is két óra autózás után?
/Aksi is lett cserélve, tök új./
Üdv: Oldboy!

Re: generátor

2016.11.12. 14:23

Oldboy írta:Sziasztok!
Én is generétort cseréltem, németből, utángyártott, teszi a dolgát.
Amit tapasztaltam, hogy mondhatni "sugár-hajtóműves" a hangja ill. félóra után kb. 60-65 fokot méregetek rajta.
/Autómodell hengerfej hőmérséklet mérővel nézegettem./
Kérdésem az lenne, hogy akkor mennyi lehet a normális egy 90-120A-es generátornál kézzel taperolva?
Még meg lehet fogni de azért jó meleg vagy tökéletes rendszernél csak langyos még nyáron is két óra autózás után?
/Aksi is lett cserélve, tök új./
Üdv: Oldboy!

Tippem szerint a fogdosható meleg egy hosszabb etap után elfogadható.
Nem véletlen van hozzá hútés vezetve, illetve a nagyobbak vízhűtésesek!

Re: generátor

2016.11.23. 11:14

......Tippem szerint a fogdosható meleg egy hosszabb etap után elfogadható.
Nem véletlen van hozzá hútés vezetve, illetve a nagyobbak vízhűtésesek!......

Köszi a választ!
Végül is ami megnyugtatott, hogy a haverom 528i-jába is hasonlóan meleg a generátor.
Abban gyár által berakott Valeo van, Elől 65-67 fok, hátul 50-55 fok.
Egy autóvillamosságis is azt mondta, hogy ezek melegednek szépen, nyáron még több is lesz.

Re: generátor

2016.12.17. 21:19

A fórumos kereső nem dobott használható találatot ezért felvetem a témát: generátor szabadonfutó?

Vélemény? Tapasztalat?

Ismerős autószerelő generátorfelújításkor ha szabadonfutós volt, ha nem, szabadonfutót rak fel. Szerinte kíméli a szíjat és a feszítőt is. A távoli jövőben egy preventív generátor TMK-t szeretnék, gondolkozzak-e rajta?

Más kérdés: szoktátok takarítani a generátor hűtését? Otthon, nagyobb bontás nélkül kivitelezhető? Itt a benzinesekre gondolok akiknek bal elölről van odavezetve a levegő.

Re: generátor

2016.12.19. 08:38

attila94 írta:
Más kérdés: szoktátok takarítani a generátor hűtését? Otthon, nagyobb bontás nélkül kivitelezhető? Itt a benzinesekre gondolok akiknek bal elölről van odavezetve a levegő.

Jobb az a bal.
Egyébként ha nem vagy patikus, akkor felesleges.

Re: generátor

2016.12.19. 10:59

Imco írta:Jobb az a bal.

Menetirány szerint? :D

Re: generátor

2016.12.19. 12:59

Imco írta:
attila94 írta:
Más kérdés: szoktátok takarítani a generátor hűtését? Otthon, nagyobb bontás nélkül kivitelezhető? Itt a benzinesekre gondolok akiknek bal elölről van odavezetve a levegő.

Jobb az a bal.
Egyébként ha nem vagy patikus, akkor felesleges.


Nálam bal oldalon van.

Re: generátor

2016.12.19. 18:04

Afterdark írta:
Imco írta:
attila94 írta:
Más kérdés: szoktátok takarítani a generátor hűtését? Otthon, nagyobb bontás nélkül kivitelezhető? Itt a benzinesekre gondolok akiknek bal elölről van odavezetve a levegő.

Jobb az a bal.
Egyébként ha nem vagy patikus, akkor felesleges.


Nálam bal oldalon van.


Úgy tudtam a nyolchengeresekben vízhűtéses, a sorhatosokban egyformán menetirány szerint bal oldalról van odavezetve. Ezért írtam benzinest.

Még mindig kíváncsi vagyok, van-e olyan aki takarítja. A vízhűtőm állapotából indultam ki, ősszel annyi falevelet begyűjtőtt (garázsban lakik pedig) hogy már nem tudott bezárni a vízhűtő flepnije. :facepalm:

Re: generátor

2016.12.19. 23:19

Én kb fél éve pucoltam ki, de nem a csőben voltak(vannak) a falevelek és maradványai hanem már a generátor végénél félig bedarálva, úgyhogy nem hülye ötlet kipucolni...

Re: generátor

2017.02.13. 20:02

Van egy ilyen generátorom: link.
Feszültségingadozás miatt – mielőtt még teljesen megkotlana –, szeretnék szénkefét, csúszógyűrűt és csapágyat cserélni benne.
Ha valaki tudna esetleg segíteni abban, hogy melyikből milyen kellene bele, nagyon megköszönném. Üdv

Re: generátor

2017.02.13. 20:41

bzsoltie írta:Van egy ilyen generátorom: link.
Feszültségingadozás miatt – mielőtt még teljesen megkotlana –, szeretnék szénkefét, csúszógyűrűt és csapágyat cserélni benne.
Ha valaki tudna esetleg segíteni abban, hogy melyikből milyen kellene bele, nagyon megköszönném. Üdv



Szia.
Ők szerintem tudnak segiteni:

www.kelle.hu
Hozzászólás küldése

VigLink badge