2016.01.20. 14:58
2016.01.20. 15:18
afcajax írta:Lassan esedékes egy akkumulátor csere, mert mióta nálam van az autó (5év) még egyszer sem volt és nem akarom megvárni, hogy ne induljon az autó. A kérdés, hogy mennyire érdemes gyári akksiban gondolkozni vagy esetleg alternatívaként egy sima BOSCH is elég. Ha jól értesültem egy gyári több mint 100 ezer, ennek a BOSCH töredéke és annyival nem tart rövidebb ideig. Ha nagyon igénytelen nem gyárit venni akkor nem ugrálok. Másik dolog, hogy generátort megint nem nagyon érdemes kompletten kicserélni ha esetleg rosszalkodik vagy elég rajta a szükséges dolgokat kicserélni vagy egy kicsit upgradelni?
2016.01.20. 15:33
leslie írta:afcajax írta:Lassan esedékes egy akkumulátor csere, mert mióta nálam van az autó (5év) még egyszer sem volt és nem akarom megvárni, hogy ne induljon az autó. A kérdés, hogy mennyire érdemes gyári akksiban gondolkozni vagy esetleg alternatívaként egy sima BOSCH is elég. Ha jól értesültem egy gyári több mint 100 ezer, ennek a BOSCH töredéke és annyival nem tart rövidebb ideig. Ha nagyon igénytelen nem gyárit venni akkor nem ugrálok. Másik dolog, hogy generátort megint nem nagyon érdemes kompletten kicserélni ha esetleg rosszalkodik vagy elég rajta a szükséges dolgokat kicserélni vagy egy kicsit upgradelni?
Akksi: ez megint olyan, hogy ki-mire eskuszik. Nekem sajat tapasztalatom, hogy a Banner akksi 2-3 evig birta. Most gyari akksi van benne es nekem sokkal jobbnak tunik. SAJNOS!!! mar tobbszor is csontra lemerult, majd feltoltottem es semmi baja.
Generator: fel kell ujitani. Nem egy hatalmas osszeg es legalabb evekre le van tudva rola a gond:)
Upgrade-re nincs szukseg a generator eseteben. Felujitas, oszt jovan'
2016.01.20. 16:03
afcajax írta:De akkor a gyári se bírta sokáig nálda?Nekem azzal pont az lenne a cél hogy min. 4-5 évig tölteni se kelljen (eddig sose töltöttem a mostanit).
2016.01.20. 16:50
Gallaca írta:vestits írta:Sziasztok!
Új vagyok itt a fórumon és az oldalon de már nem tudok mit kitalálni ezért az én hibámra keresgetni kezdtem mert az én környékemen nincsen olyan szerelő akire rá merném bízni az autót aki elektronikában jól jártas.
A problémám a következő lenne! van egy Bmw e39 530d touringom ami 2001-es évjárat és olyan problémám volt vele hogy nem aludt ki a töltésjelző lámpa a müszerfalon és 100%-ba generátor hiba volt mert nem is töltött rendesen. Mivel minden nap kell az autó így a leggyorsabb megoldás az volt hogy bontóból rendeltem ugyan olyan generátort amire garanciát is vállaltak hogy tökéletes. Miután ez másnap meg is érkezett kicserélte benne a szerelő és a töltés rendben is volt csak a visszajelző ugyan úgy világit indítás után is pedig van töltés rendesen a 14,2-14,4. Felhítam egy környékbeli generátorost hogy mi a helyzet azt mondta menjek el az autóval és megnézi, ez meg is történt de azt mondta ,hogy valami nem jó a rendelt generátorban és azért nem alszik el a töltésjelző lámpa, rendben megértettem de mivel igy használni tudtam az autót azt mondta hogy a régi generátort ami amúgy is benne volt azt fel kell ujítani és jó lessz. Rendben, ott is hagytam 2 nap múlva meg is volt egy csomó minden lett benne cserélve ott hagytam majdnem 30at aztán ujra szerelő és generátor csere. Mikor kész szól a szerelő rendben minden van töltés csak a visszajelző ugyan úgy világít mint eddig. Aztán másnap vissza a generátoros fickóhoz aki azt mondta teljesen felujította és le is probalta padon is hogy tölt és a töltésjelző is kialszik. Akkor most mi van? A kocsi működik rendesen tölt is meg minden csak a visszajelző világít folyamatossan. Hibaolvasóval semmi hiba nincs az autóban. Azt szeretném kérdezni ,hogy valakinek volt e már ilyen hibálya vagy hasonló vagy valakinek van e ötlete mit nézzek meg rajta mert sajnos én már kifogytam az ötletekből és felénk senki nincs olyan villamossági szerelő akinél ott merném hagyni az autót. Előre is köszönöm a segitséget!
Üdv Attila
Biztitáblát nézted már a kesztyűtartóban? Egyik ismerősnek 3 volt kidurranva generátorhiba után, az csinált ilyet.
2016.01.20. 16:51
Imco írta:afcajax írta:De akkor a gyári se bírta sokáig nálda?Nekem azzal pont az lenne a cél hogy min. 4-5 évig tölteni se kelljen (eddig sose töltöttem a mostanit).
Az akksis topicban hosszas eszmefuttatások találhatóak a témában.
Többek között én is leírtam 4 akksi tapasztalatát.
2016.01.20. 18:57
afcajax írta:leslie írta:afcajax írta:Lassan esedékes egy akkumulátor csere, mert mióta nálam van az autó (5év) még egyszer sem volt és nem akarom megvárni, hogy ne induljon az autó. A kérdés, hogy mennyire érdemes gyári akksiban gondolkozni vagy esetleg alternatívaként egy sima BOSCH is elég. Ha jól értesültem egy gyári több mint 100 ezer, ennek a BOSCH töredéke és annyival nem tart rövidebb ideig. Ha nagyon igénytelen nem gyárit venni akkor nem ugrálok. Másik dolog, hogy generátort megint nem nagyon érdemes kompletten kicserélni ha esetleg rosszalkodik vagy elég rajta a szükséges dolgokat kicserélni vagy egy kicsit upgradelni?
Akksi: ez megint olyan, hogy ki-mire eskuszik. Nekem sajat tapasztalatom, hogy a Banner akksi 2-3 evig birta. Most gyari akksi van benne es nekem sokkal jobbnak tunik. SAJNOS!!! mar tobbszor is csontra lemerult, majd feltoltottem es semmi baja.
Generator: fel kell ujitani. Nem egy hatalmas osszeg es legalabb evekre le van tudva rola a gond:)
Upgrade-re nincs szukseg a generator eseteben. Felujitas, oszt jovan'
De akkor a gyári se bírta sokáig nálda?Nekem azzal pont az lenne a cél hogy min. 4-5 évig tölteni se kelljen (eddig sose töltöttem a mostanit).
2016.01.20. 20:29
Gallaca írta:afcajax írta:leslie írta:afcajax írta:Lassan esedékes egy akkumulátor csere, mert mióta nálam van az autó (5év) még egyszer sem volt és nem akarom megvárni, hogy ne induljon az autó. A kérdés, hogy mennyire érdemes gyári akksiban gondolkozni vagy esetleg alternatívaként egy sima BOSCH is elég. Ha jól értesültem egy gyári több mint 100 ezer, ennek a BOSCH töredéke és annyival nem tart rövidebb ideig. Ha nagyon igénytelen nem gyárit venni akkor nem ugrálok. Másik dolog, hogy generátort megint nem nagyon érdemes kompletten kicserélni ha esetleg rosszalkodik vagy elég rajta a szükséges dolgokat kicserélni vagy egy kicsit upgradelni?
Akksi: ez megint olyan, hogy ki-mire eskuszik. Nekem sajat tapasztalatom, hogy a Banner akksi 2-3 evig birta. Most gyari akksi van benne es nekem sokkal jobbnak tunik. SAJNOS!!! mar tobbszor is csontra lemerult, majd feltoltottem es semmi baja.
Generator: fel kell ujitani. Nem egy hatalmas osszeg es legalabb evekre le van tudva rola a gond:)
Upgrade-re nincs szukseg a generator eseteben. Felujitas, oszt jovan'
De akkor a gyári se bírta sokáig nálda?Nekem azzal pont az lenne a cél hogy min. 4-5 évig tölteni se kelljen (eddig sose töltöttem a mostanit).
Gyári ólom-savas akksi nem hiszem, hogy 100e lenne, tegnap néztem, a 110Ah-s gyári akksi 50e körül, a 90Ah-s gyári AGM volt 110e körül van. Összehasonlításképp egy 100Ah-s Exide 38e ft. De ha megkérdezel egy fórumos alkatrészest, biztos meg tudja mondani pontosan.
2016.01.20. 21:00
afcajax írta:Gallaca írta:afcajax írta:leslie írta:afcajax írta:Lassan esedékes egy akkumulátor csere, mert mióta nálam van az autó (5év) még egyszer sem volt és nem akarom megvárni, hogy ne induljon az autó. A kérdés, hogy mennyire érdemes gyári akksiban gondolkozni vagy esetleg alternatívaként egy sima BOSCH is elég. Ha jól értesültem egy gyári több mint 100 ezer, ennek a BOSCH töredéke és annyival nem tart rövidebb ideig. Ha nagyon igénytelen nem gyárit venni akkor nem ugrálok. Másik dolog, hogy generátort megint nem nagyon érdemes kompletten kicserélni ha esetleg rosszalkodik vagy elég rajta a szükséges dolgokat kicserélni vagy egy kicsit upgradelni?
Akksi: ez megint olyan, hogy ki-mire eskuszik. Nekem sajat tapasztalatom, hogy a Banner akksi 2-3 evig birta. Most gyari akksi van benne es nekem sokkal jobbnak tunik. SAJNOS!!! mar tobbszor is csontra lemerult, majd feltoltottem es semmi baja.
Generator: fel kell ujitani. Nem egy hatalmas osszeg es legalabb evekre le van tudva rola a gond:)
Upgrade-re nincs szukseg a generator eseteben. Felujitas, oszt jovan'
De akkor a gyári se bírta sokáig nálda?Nekem azzal pont az lenne a cél hogy min. 4-5 évig tölteni se kelljen (eddig sose töltöttem a mostanit).
Gyári ólom-savas akksi nem hiszem, hogy 100e lenne, tegnap néztem, a 110Ah-s gyári akksi 50e körül, a 90Ah-s gyári AGM volt 110e körül van. Összehasonlításképp egy 100Ah-s Exide 38e ft. De ha megkérdezel egy fórumos alkatrészest, biztos meg tudja mondani pontosan.
Az jó lenne ha ennyiből meg lehetne úszni akkor egy percig se haboznék. Tudnál 2-3 nevet mondani? Alpinafan, Llaci?
2016.11.11. 10:46
2016.11.12. 14:23
Oldboy írta:Sziasztok!
Én is generétort cseréltem, németből, utángyártott, teszi a dolgát.
Amit tapasztaltam, hogy mondhatni "sugár-hajtóműves" a hangja ill. félóra után kb. 60-65 fokot méregetek rajta.
/Autómodell hengerfej hőmérséklet mérővel nézegettem./
Kérdésem az lenne, hogy akkor mennyi lehet a normális egy 90-120A-es generátornál kézzel taperolva?
Még meg lehet fogni de azért jó meleg vagy tökéletes rendszernél csak langyos még nyáron is két óra autózás után?
/Aksi is lett cserélve, tök új./
Üdv: Oldboy!
2016.11.23. 11:14
2016.12.17. 21:19
2016.12.19. 08:38
attila94 írta:
Más kérdés: szoktátok takarítani a generátor hűtését? Otthon, nagyobb bontás nélkül kivitelezhető? Itt a benzinesekre gondolok akiknek bal elölről van odavezetve a levegő.
2016.12.19. 10:59
Imco írta:Jobb az a bal.
2016.12.19. 12:59
Imco írta:attila94 írta:
Más kérdés: szoktátok takarítani a generátor hűtését? Otthon, nagyobb bontás nélkül kivitelezhető? Itt a benzinesekre gondolok akiknek bal elölről van odavezetve a levegő.
Jobb az a bal.
Egyébként ha nem vagy patikus, akkor felesleges.
2016.12.19. 18:04
Afterdark írta:Imco írta:attila94 írta:
Más kérdés: szoktátok takarítani a generátor hűtését? Otthon, nagyobb bontás nélkül kivitelezhető? Itt a benzinesekre gondolok akiknek bal elölről van odavezetve a levegő.
Jobb az a bal.
Egyébként ha nem vagy patikus, akkor felesleges.
Nálam bal oldalon van.
2016.12.19. 23:19
2017.02.13. 20:02
2017.02.13. 20:41
bzsoltie írta:Van egy ilyen generátorom: link.
Feszültségingadozás miatt – mielőtt még teljesen megkotlana –, szeretnék szénkefét, csúszógyűrűt és csapágyat cserélni benne.
Ha valaki tudna esetleg segíteni abban, hogy melyikből milyen kellene bele, nagyon megköszönném. Üdv