Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Gumik

2018.02.25. 09:07

Nem. A Michelin pilotok nekem is XL-esek voltak, teljesen jól működtek.

Re: Gumik

2018.02.25. 10:16

dreizwanzig írta:És az nem gond, hogy erősített kivitel?

Itt egy kis magyarázat az XL-ről:
LINK

Épp az ilyen helyzetekre van, mint mondjuk a touring gépkocsi, amit néha igavonónak használnak és kell az erősített gumi.

Re: Gumik

2018.02.25. 10:50

Bandi1978 írta:
dreizwanzig írta:És az nem gond, hogy erősített kivitel?

Itt egy kis magyarázat az XL-ről:
LINK

Épp az ilyen helyzetekre van, mint mondjuk a touring gépkocsi, amit néha igavonónak használnak és kell az erősített gumi.


Épp ezt a cikket olvastam előtte és pont azért jött a kérdés, mert ez alapján én azt mondom, hogy nem érdemes xl-t venni:
Idézet:
Csak úgy nem éri meg XL-es gumira váltani, ugyanis azért azt is érdemes tudni, hogy ez a gumi hogyan tud nagyobb terhelhetőségre szert tenni: úgy, hogy több anyag van benne, így nehezebb is, tehát ez azt is jelenti, hogy sokkal merevebb, mint egy átlagos gumi, ami akár a fogyasztáson is tud növelni, illetve gyorsabban is kophat. XL-es gumikat csak akkor érdemes tehát venni, ha az autó is azt kívánja.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Re: Gumik

2018.02.25. 11:04

dreizwanzig írta:Épp ezt a cikket olvastam előtte és pont azért jött a kérdés, mert ez alapján én azt mondom, hogy nem érdemes xl-t venni...

Így van!
Ha nem rakod tele a kocsit hetente súlyos vasakkal, furgonként használva, akkor felesleges, mert csak terheltebb lesz a futómű (enyhén persze).
Vagy esetleg annyira jó ára van a guminak a nem XL-hez képest...

Re: Gumik

2018.02.25. 11:15

Bandi1978 írta:
dreizwanzig írta:Épp ezt a cikket olvastam előtte és pont azért jött a kérdés, mert ez alapján én azt mondom, hogy nem érdemes xl-t venni...

Így van!
Ha nem rakod tele a kocsit hetente súlyos vasakkal, furgonként használva, akkor felesleges, mert csak terheltebb lesz a futómű (enyhén persze).
Vagy esetleg annyira jó ára van a guminak a nem XL-hez képest...
nem vasazósnak vettem :D azért kérdeztem, mert nagyon jó áron vannak xl-es gumik, fentebb linkeltem.

Koszi a valaszokat


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Re: Gumik

2018.02.25. 12:29

Volt XL-es téli gumim. A komfortja valahol félúton volt egy "normál", nem XL-es és egy defekttűrő közt.
Vagyis komfortromlásod bizonyosan lesz az erősített oldalfal miatt.

Re: Gumik

2018.02.25. 20:31

Bandi1978 írta:
dreizwanzig írta:Épp ezt a cikket olvastam előtte és pont azért jött a kérdés, mert ez alapján én azt mondom, hogy nem érdemes xl-t venni...

Így van!
Ha nem rakod tele a kocsit hetente súlyos vasakkal, furgonként használva, akkor felesleges, mert csak terheltebb lesz a futómű (enyhén persze).
Vagy esetleg annyira jó ára van a guminak a nem XL-hez képest...


Nekem azért lett Nokian WR D3 XL anno, mert jó áron volt. Rosszabb a komfortja a nem XL-es nyári Continental PremiumContact 5-nél, de egyrészt ez nem kopott félre és fűrészfogasra viszonylag hamar (mindkettő 205/65 R15), másrészt ilyen jó téli gumim még sosem volt (keveset használom, de azt vacak kátyús és havas hegyi utakon teszem). Nem tudom, ebben szerepet játszik-e az erősített oldalfal, arra is gondoltam, hogy mivel télen heteket áll az autó ugyanabban a pozícióban, ez a tulajdonsága sem árt.

Érdemes amúgy lemérni a gumikat felnivel együtt, mert nekem pl. az XL téli lemezfelnivel könnyebb, mint a nyári alufelnivel (a nyári Style 18). Amúgy ha már itt tartunk nézegettem, hogy a Style 35 az egyik legkönnyebb olcsó gyári felni (forrás: http://www.bmwstylewheels.com/bmw/31), de nem tudom, télre jó-e, mennyire megy tele hóval stb. Ilyen szempontból kinek milyen tapasztalata van?

Re: Gumik

2018.02.27. 18:42

bfoto írta:
Bandi1978 írta:
dreizwanzig írta:Épp ezt a cikket olvastam előtte és pont azért jött a kérdés, mert ez alapján én azt mondom, hogy nem érdemes xl-t venni...

Így van!
Ha nem rakod tele a kocsit hetente súlyos vasakkal, furgonként használva, akkor felesleges, mert csak terheltebb lesz a futómű (enyhén persze).
Vagy esetleg annyira jó ára van a guminak a nem XL-hez képest...


Nekem azért lett Nokian WR D3 XL anno, mert jó áron volt. Rosszabb a komfortja a nem XL-es nyári Continental PremiumContact 5-nél, de egyrészt ez nem kopott félre és fűrészfogasra viszonylag hamar (mindkettő 205/65 R15), másrészt ilyen jó téli gumim még sosem volt (keveset használom, de azt vacak kátyús és havas hegyi utakon teszem). Nem tudom, ebben szerepet játszik-e az erősített oldalfal, arra is gondoltam, hogy mivel télen heteket áll az autó ugyanabban a pozícióban, ez a tulajdonsága sem árt.


Érdemes amúgy lemérni a gumikat felnivel együtt, mert nekem pl. az XL téli lemezfelnivel könnyebb, mint a nyári alufelnivel (a nyári Style 18). Amúgy ha már itt tartunk nézegettem, hogy a Style 35 az egyik legkönnyebb olcsó gyári felni (forrás: http://www.bmwstylewheels.com/bmw/31), de nem tudom, télre jó-e, mennyire megy tele hóval stb. Ilyen szempontból kinek milyen tapasztalata van?



A félrekopás az adott gumi-felni párosítással történt futóműbeállítással történt?

A téli lemez acél vagy alu?

A style18 hány colos?

A gumi tömegét a sebesség index is befolyásolhatja. Téli gumi kisebb méret, és jellemzően kisebb sebesség index jellemzi...528i-re H (210kmh) az előírt téli gumi 205/65 R15 méretben. Én megelégedtem a 190kmh (T) sebesség indexszel (Michelin A5), a nyári Vredestein Sportrac 5 225/60 R15 V (240kmh) már érezhetően nehezebb.

Gumicserekor lemérem majd.

Re: Gumik

2018.02.27. 18:46

bfoto írta:
Bandi1978 írta:
dreizwanzig írta:Épp ezt a cikket olvastam előtte és pont azért jött a kérdés, mert ez alapján én azt mondom, hogy nem érdemes xl-t venni...

Így van!
Ha nem rakod tele a kocsit hetente súlyos vasakkal, furgonként használva, akkor felesleges, mert csak terheltebb lesz a futómű (enyhén persze).
Vagy esetleg annyira jó ára van a guminak a nem XL-hez képest...


Nekem azért lett Nokian WR D3 XL anno, mert jó áron volt. Rosszabb a komfortja a nem XL-es nyári Continental PremiumContact 5-nél, de egyrészt ez nem kopott félre és fűrészfogasra viszonylag hamar (mindkettő 205/65 R15), másrészt ilyen jó téli gumim még sosem volt (keveset használom, de azt vacak kátyús és havas hegyi utakon teszem). Nem tudom, ebben szerepet játszik-e az erősített oldalfal, arra is gondoltam, hogy mivel télen heteket áll az autó ugyanabban a pozícióban, ez a tulajdonsága sem árt.

Érdemes amúgy lemérni a gumikat felnivel együtt, mert nekem pl. az XL téli lemezfelnivel könnyebb, mint a nyári alufelnivel (a nyári Style 18). Amúgy ha már itt tartunk nézegettem, hogy a Style 35 az egyik legkönnyebb olcsó gyári felni (forrás: http://www.bmwstylewheels.com/bmw/31), de nem tudom, télre jó-e, mennyire megy tele hóval stb. Ilyen szempontból kinek milyen tapasztalata van?
a lemezfelni amúgy könnyebb, mint az alufelni :)


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Re: Gumik

2018.03.01. 20:01

"Hány évet bír egy gumi?"

1,5 órás beszélgetés Totalcar Égéstér műsorban, csomó infót meg lehet tudni az autógumik használatáról, vásárlásáról és nem is unalmas. Ezeket az ismeretet a gumikról minden jármű használónak el kellene sajátítania . . .


https://totalcar.hu/egester/2017/12/20/egester_279/

Re: Gumik

2018.03.14. 10:11

Sziasztok!

Van egy Styling32 , 18 colos garnitúrám, amely elől 8J ET20, hátul 9J ET24. Az lenne a kérdésem, hogy melyik a legnagyobb oldalfalú gumi, ami használható az autón? Az autó egy 2002-es e39 530d touring.
Esetleg használ valaki elől 225/45/18-as, hátul 255/40/18-as gumikat? (A kerék átmérőjének különbsége a gyári 225/55/16-oshoz képest elől +6mm, hátul +7mm.)

Re: Gumik

2018.03.14. 11:33

Laci86 írta:Sziasztok!

Van egy Styling32 , 18 colos garnitúrám, amely elől 8J ET20, hátul 9J ET24. Az lenne a kérdésem, hogy melyik a legnagyobb oldalfalú gumi, ami használható az autón? Az autó egy 2002-es e39 530d touring.
Esetleg használ valaki elől 225/45/18-as, hátul 255/40/18-as gumikat? (A kerék átmérőjének különbsége a gyári 225/55/16-oshoz képest elől +6mm, hátul +7mm.)


A legnagyobb oldalfalú gumi ami használható az pont az, amit a gyár előír.

Erre a felnire 235/40 R18, valamint 265/35 R18 van előírva.

Az átmérő különbség előbbinél -2%, utóbbinál -3% ahoz képest amit fel szeretnél rá rakni. Sokaknak okozott már fékerőelosztó vagy ESP hibát a gyáritól eltérő felni vagy gumi. Tengelyenként eltérőnek hiheti a sebességet, stb.

A kerékátmérő különbségnek (A 225/55R16 és 235/40R18 pl.) nincs jelentősége amíg gyárilag előírt felnit (ET, szélesség) és gumit raksz az autóra, egy futóműbeállítás viszont javasolt, főleg ilyen drasztikus váltásnál.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: kzolee
Értékelés: 4.76%

Re: Gumik

2018.03.14. 12:08

attila94 írta:
Laci86 írta:Sziasztok!

Van egy Styling32 , 18 colos garnitúrám, amely elől 8J ET20, hátul 9J ET24. Az lenne a kérdésem, hogy melyik a legnagyobb oldalfalú gumi, ami használható az autón? Az autó egy 2002-es e39 530d touring.
Esetleg használ valaki elől 225/45/18-as, hátul 255/40/18-as gumikat? (A kerék átmérőjének különbsége a gyári 225/55/16-oshoz képest elől +6mm, hátul +7mm.)


A legnagyobb oldalfalú gumi ami használható az pont az, amit a gyár előír.

Erre a felnire 235/40 R18, valamint 265/35 R18 van előírva.

Az átmérő különbség előbbinél -2%, utóbbinál -3% ahoz képest amit fel szeretnél rá rakni. Sokaknak okozott már fékerőelosztó vagy ESP hibát a gyáritól eltérő felni vagy gumi. Tengelyenként eltérőnek hiheti a sebességet, stb.

A kerékátmérő különbségnek (A 225/55R16 és 235/40R18 pl.) nincs jelentősége amíg gyárilag előírt felnit (ET, szélesség) és gumit raksz az autóra, egy futóműbeállítás viszont javasolt, főleg ilyen drasztikus váltásnál.


Köszönöm a gyors választ! A felni gyári, majdnem egy évig vadásztam míg találtam e39-re való Styling 32-t. Előre nagyon sokan raknak 245/40/18-at, hogy minél jobban kitöltse a kerékjáratot. Most is az van rajta, hátul pedig 265/35/18, csak kopottak.
Érdekes, hogy a gumi méretváltónál én mindig a 225/55/16-ból indultam ki és ahhoz hasonlítottam pld. a 255/40/18-at, így csak 1% eltérést kaptam. Viszont ha a 265/35/18-at írom be, akkor tényleg 3%-ot mutat a 255/40/18-hoz képest. :shock:
A sebességeltérésre a 2 tengely között 0,23 Km/h-át ír, ami kevesebb, mint a gyári méretnél (0,39 Km/h)

Re: Gumik

2018.03.14. 22:39

Attila94 megírta a tutit. Nincs másik jó megoldás. Szerintem.

Re: Gumik

2018.03.30. 08:09

Sziasztok.

Kérdeznélek benneteket hogy e39 2003-ra jó-e a gyári e60, e61-es alufelni mert ilyesmit szeretnék rá( 17 vagy 18-ast ). Illetve más típusé szintén BMW jó lehet-e rá. Mi az az et szám ami még mehet rá nyilván gyáriból???

Köszönöm.

Re: Gumik

2018.03.30. 10:24

520d2003 írta:Sziasztok.

Kérdeznélek benneteket hogy e39 2003-ra jó-e a gyári e60, e61-es alufelni mert ilyesmit szeretnék rá( 17 vagy 18-ast ). Illetve más típusé szintén BMW jó lehet-e rá. Mi az az et szám ami még mehet rá nyilván gyáriból???

Köszönöm.


A 74.1mm-es középfurat miatt csak E39 felnit tudsz felrakni.

Re: Gumik

2018.03.31. 06:42

attila94 írta:
520d2003 írta:Sziasztok.

Kérdeznélek benneteket hogy e39 2003-ra jó-e a gyári e60, e61-es alufelni mert ilyesmit szeretnék rá( 17 vagy 18-ast ). Illetve más típusé szintén BMW jó lehet-e rá. Mi az az et szám ami még mehet rá nyilván gyáriból???

Köszönöm.


A 74.1mm-es középfurat miatt csak E39 felnit tudsz felrakni.


Köszönöm

Re: Gumik

2018.03.31. 14:36

520d2003 írta:
attila94 írta:
520d2003 írta:Sziasztok.

Kérdeznélek benneteket hogy e39 2003-ra jó-e a gyári e60, e61-es alufelni mert ilyesmit szeretnék rá( 17 vagy 18-ast ). Illetve más típusé szintén BMW jó lehet-e rá. Mi az az et szám ami még mehet rá nyilván gyáriból???

Köszönöm.


A 74.1mm-es középfurat miatt csak E39 felnit tudsz felrakni.


Köszönöm
Vagy pogacsaval/atalakitoval sok mast is.

Re: Gumik

2019.01.06. 15:51

három éve vettem michelin alpin 5-öt.tegnap találkozott először nagyobb hóval.elmondhatom róla hogy egy nagy kaki.mérgemben este megnéztem az adac tesztet,és bizony a végén kullog a sornak.nem is értem hogy sikerült ezt megvennem,pedig előtte körülnéztem.

Re: Gumik

2019.01.06. 21:35

Nagyon sokan panaszkodnak az alpin 5-re,ezért amikor tavaly új gumit vettem messze elkerültem,de mindenképp michelint akartam venni,mert ezelőtt is az volt.
Az alpin 6-ot 2018-ban dobták piacra,és a gyártó azt ígérte hogy ez most qrva jó lett.
Mivel új portéka lévén nem állt rendelkezésre se pozitív,se negatív infó,"vakon" megvettem.
Az elmúlt napokban volt némi hóhelyzet,na akkor irány tesztelni.
Én szerintem most egy qrva jó gumit sikerült a michelinnek összehozni.
Hozzászólás küldése

VigLink badge