Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Gumik

2017.02.20. 19:35

HG írta:Urak,

használ valaki Michelin Cross Climate 4 évszakos gumit?

A teszteken nagyon jól szerepel, tkp. az egyetlen használható 4 évszakos gumi (csak a jeget nem bírja), és pont az olyan autókra találták ki, mint pl. a mi 523i-nk, ami megy évi 5000 km-t...

De azért érdekelne valakinek a véleménye, aki már hallott olyanról, aki ilyet használt viszonylag erős, hátsókerekes kocsin :)

A téli gumim már nagyon szar, a nyári is a végét járja, és "valahogy" nincs kedvem erre az évi 5000 km-re 8 vadiúj gumit venni... (használtat meg még annyira sem.)

Köszönöm, ha valaki tud valamit :)

Ismerősömnek Vredestein Quatrac 5-tel van nagyon jó tapasztalata. Az alapján, amit elmondott, tudom ajánlani. Nézd meg azt is.

Re: Gumik

2017.02.20. 22:27

hamoriarpi írta:
HG írta:Urak,

használ valaki Michelin Cross Climate 4 évszakos gumit?

A teszteken nagyon jól szerepel, tkp. az egyetlen használható 4 évszakos gumi (csak a jeget nem bírja), és pont az olyan autókra találták ki, mint pl. a mi 523i-nk, ami megy évi 5000 km-t...

De azért érdekelne valakinek a véleménye, aki már hallott olyanról, aki ilyet használt viszonylag erős, hátsókerekes kocsin :)

A téli gumim már nagyon szar, a nyári is a végét járja, és "valahogy" nincs kedvem erre az évi 5000 km-re 8 vadiúj gumit venni... (használtat meg még annyira sem.)

Köszönöm, ha valaki tud valamit :)

Ismerősömnek Vredestein Quatrac 5-tel van nagyon jó tapasztalata. Az alapján, amit elmondott, tudom ajánlani. Nézd meg azt is.

Az egyedüli, Continentalon kívüli tévelygésem 2002-2004 között a Doktor Úr által említett márka Quatrac 2-ese volt; borsodban (Bükkben) télen-nyáron marha jól teljesített az 1.8 G60 malacorrún! Igaz már akkor 40k volt darabja, de a mostani téli-nyárikat sem találom nagyságrendekkel jobbnak. Persze nem szélsőséges körülményekre gondolok, mert pl. jeges úton a téligumi sem ér sz@rt se, hacsak nem egy "iceMaster". Jó cimbora, aki hajdan a különböző gumigyárak számára exportált mesterkeverékek előállításáért felelt, szépen elmesélte, hogy nüansznyi különbségek vannak... Miért is van az, hogy minden egyes autógyár az új termékeit csak egyfajta, gyári -minden esetben nyári- paraméterekkel/specifikációkkal (fékút szárazon, vízen...stb.) bíró abroncsokkal dobja piacra?

Re: Gumik

2017.04.21. 21:35

sziasztok!

2 hónapot kerestem az automata 528-amra egy Style 81-t, de ma végre megérkezett.
Most viszont eljött az idő az új nyári gumi vásárlásra.

Már teljesen elbizonytalanodtam, mert minden gumis és szerelő mást ajánl, de nektek mi a tapasztalatotok?
A méret, amit keresek az a gyári 235/45 R17, a gyártó pedig....nem tudom.
A Continental Premiumcontact 6 nagyon szimpatikus, de nektek biztosan több tapasztalatotok van ebben.
Elég sokat használom az autót városban, de azért külföldre is mászkálok néha.
A lényeg a biztonság és a komfort, nem vezetek sportosan, ez lenne a két elsődleges szempont.

Tudtok valamit ajánlani, vagy a Conti jó választás lehet?
Meg mi ez az erősített oldalfalú, érdemes ilyet venni?
Ja és 170-nél soha nem megyek gyorsabban, 140+tempomat ember vagyok :)

előre is köszönöm!

Attila

Re: Gumik

2017.04.21. 21:48

indeus írta:sziasztok!

2 hónapot kerestem az automata 528-amra egy Style 81-t, de ma végre megérkezett.
Most viszont eljött az idő az új nyári gumi vásárlásra.

Már teljesen elbizonytalanodtam, mert minden gumis és szerelő mást ajánl, de nektek mi a tapasztalatotok?
A méret, amit keresek az a gyári 235/45 R17, a gyártó pedig....nem tudom.
A Continental Premiumcontact 6 nagyon szimpatikus, de nektek biztosan több tapasztalatotok van ebben.
Elég sokat használom az autót városban, de azért külföldre is mászkálok néha.
A lényeg a biztonság és a komfort, nem vezetek sportosan, ez lenne a két elsődleges szempont.

Tudtok valamit ajánlani, vagy a Conti jó választás lehet?
Meg mi ez az erősített oldalfalú, érdemes ilyet venni?
Ja és 170-nél soha nem megyek gyorsabban, 140+tempomat ember vagyok :)

előre is köszönöm!

Attila

Teljesen jó választás. Jómagam kb. negyedszázada használom kacérkodásod tárgyát képező gyártó termékeit teljes megelégedéssel. Sajnos az offomon a hülye gyári méret miatt csak a SportContact 6 jutott; a maga nemében ez is kiváló, de a Premiumcontact mindegyik szériája jobb, hasonló tapadás mellett komfortosabb (volt).

Re: Gumik

2017.04.21. 22:03

SvidronyA írta:
indeus írta:sziasztok!

2 hónapot kerestem az automata 528-amra egy Style 81-t, de ma végre megérkezett.
Most viszont eljött az idő az új nyári gumi vásárlásra.

Már teljesen elbizonytalanodtam, mert minden gumis és szerelő mást ajánl, de nektek mi a tapasztalatotok?
A méret, amit keresek az a gyári 235/45 R17, a gyártó pedig....nem tudom.
A Continental Premiumcontact 6 nagyon szimpatikus, de nektek biztosan több tapasztalatotok van ebben.
Elég sokat használom az autót városban, de azért külföldre is mászkálok néha.
A lényeg a biztonság és a komfort, nem vezetek sportosan, ez lenne a két elsődleges szempont.

Tudtok valamit ajánlani, vagy a Conti jó választás lehet?
Meg mi ez az erősített oldalfalú, érdemes ilyet venni?
Ja és 170-nél soha nem megyek gyorsabban, 140+tempomat ember vagyok :)

előre is köszönöm!

Attila

Teljesen jó választás. Jómagam kb. negyedszázada használom kacérkodásod tárgyát képező gyártó termékeit teljes megelégedéssel. Sajnos az offomon a hülye gyári méret miatt csak a SportContact 6 jutott; a maga nemében ez is kiváló, de a Premiumcontact mindegyik szériája jobb, hasonló tapadás mellett komfortosabb (volt).


szia András!

Köszönöm a tanácsodat, bár mindenki másra esküszik, de már gyűlnek a strigulák a Continental mellett.
Az a vicc, hogy minden gumis azzal hajtott el, hogy már lement a gumiszezon és már csak a legdrágább és a legolcsóbbak vannak raktáron.
Eredetileg Fulda Sportcontrol 2-t akartam, de 2 hetet kellene várni rá, úgyhogy ez a +30e Ft 4 guminál nem tényező, ha tényleg ennyire jó.

Érdemes erősített oldalfalút venni, vagy jó a "sima" is?

köszi!

Attila

Re: Gumik

2017.04.21. 22:30

indeus írta:
SvidronyA írta:
indeus írta:sziasztok!

2 hónapot kerestem az automata 528-amra egy Style 81-t, de ma végre megérkezett.
Most viszont eljött az idő az új nyári gumi vásárlásra.

Már teljesen elbizonytalanodtam, mert minden gumis és szerelő mást ajánl, de nektek mi a tapasztalatotok?
A méret, amit keresek az a gyári 235/45 R17, a gyártó pedig....nem tudom.
A Continental Premiumcontact 6 nagyon szimpatikus, de nektek biztosan több tapasztalatotok van ebben.
Elég sokat használom az autót városban, de azért külföldre is mászkálok néha.
A lényeg a biztonság és a komfort, nem vezetek sportosan, ez lenne a két elsődleges szempont.

Tudtok valamit ajánlani, vagy a Conti jó választás lehet?
Meg mi ez az erősített oldalfalú, érdemes ilyet venni?
Ja és 170-nél soha nem megyek gyorsabban, 140+tempomat ember vagyok :)

előre is köszönöm!

Attila

Teljesen jó választás. Jómagam kb. negyedszázada használom kacérkodásod tárgyát képező gyártó termékeit teljes megelégedéssel. Sajnos az offomon a hülye gyári méret miatt csak a SportContact 6 jutott; a maga nemében ez is kiváló, de a Premiumcontact mindegyik szériája jobb, hasonló tapadás mellett komfortosabb (volt).


szia András!

Köszönöm a tanácsodat, bár mindenki másra esküszik, de már gyűlnek a strigulák a Continental mellett.
Az a vicc, hogy minden gumis azzal hajtott el, hogy már lement a gumiszezon és már csak a legdrágább és a legolcsóbbak vannak raktáron.
Eredetileg Fulda Sportcontrol 2-t akartam, de 2 hetet kellene várni rá, úgyhogy ez a +30e Ft 4 guminál nem tényező, ha tényleg ennyire jó.

Érdemes erősített oldalfalút venni, vagy jó a "sima" is?

köszi!

Attila

Nekem még soha, semmi bajom nem volt a "simával". Mivel az erősített oldalfalú gumik jellegükből, azaz a gyártás során felhasznált több anyagból adódóan nehezebbek, így valamelyest növelik a rugózatlan tömeget, amely jobban igénybe veszi a felfüggesztést, továbbá keményebb mivoltuk okán a gátlókat úgyszintén. Ahogy anno olvastam sokat a témáról, a sztereotípiákkal ellentétben, nem viselik egyértelműen jobban az úthibákból származó hatásokat, mint a "simák".

Ezt a hozzászólást a szerzőnek SvidronyA az itt látható tagok köszönték meg: indeus
Értékelés: 4.76%

Re: Gumik

2017.04.21. 22:59

SvidronyA írta:
indeus írta:
SvidronyA írta:
indeus írta:sziasztok!

2 hónapot kerestem az automata 528-amra egy Style 81-t, de ma végre megérkezett.
Most viszont eljött az idő az új nyári gumi vásárlásra.

Már teljesen elbizonytalanodtam, mert minden gumis és szerelő mást ajánl, de nektek mi a tapasztalatotok?
A méret, amit keresek az a gyári 235/45 R17, a gyártó pedig....nem tudom.
A Continental Premiumcontact 6 nagyon szimpatikus, de nektek biztosan több tapasztalatotok van ebben.
Elég sokat használom az autót városban, de azért külföldre is mászkálok néha.
A lényeg a biztonság és a komfort, nem vezetek sportosan, ez lenne a két elsődleges szempont.

Tudtok valamit ajánlani, vagy a Conti jó választás lehet?
Meg mi ez az erősített oldalfalú, érdemes ilyet venni?
Ja és 170-nél soha nem megyek gyorsabban, 140+tempomat ember vagyok :)

előre is köszönöm!

Attila

Teljesen jó választás. Jómagam kb. negyedszázada használom kacérkodásod tárgyát képező gyártó termékeit teljes megelégedéssel. Sajnos az offomon a hülye gyári méret miatt csak a SportContact 6 jutott; a maga nemében ez is kiváló, de a Premiumcontact mindegyik szériája jobb, hasonló tapadás mellett komfortosabb (volt).


szia András!

Köszönöm a tanácsodat, bár mindenki másra esküszik, de már gyűlnek a strigulák a Continental mellett.
Az a vicc, hogy minden gumis azzal hajtott el, hogy már lement a gumiszezon és már csak a legdrágább és a legolcsóbbak vannak raktáron.
Eredetileg Fulda Sportcontrol 2-t akartam, de 2 hetet kellene várni rá, úgyhogy ez a +30e Ft 4 guminál nem tényező, ha tényleg ennyire jó.

Érdemes erősített oldalfalút venni, vagy jó a "sima" is?

köszi!

Attila

Nekem még soha, semmi bajom nem volt a "simával". Mivel az erősített oldalfalú gumik jellegükből, azaz a gyártás során felhasznált több anyagból adódóan nehezebbek, így valamelyest növelik a rugózatlan tömeget, amely jobban igénybe veszi a felfüggesztést, továbbá keményebb mivoltuk okán a gátlókat úgyszintén. Ahogy anno olvastam sokat a témáról, a sztereotípiákkal ellentétben, nem viselik egyértelműen jobban az úthibákból származó hatásokat, mint a "simák".


Ugyanezt gondoltam én is, de így most teljesen meggyőztél, hogy jó a "sima" is.
Eddig Hankook Ventusom volt, az se volt erősített és 5 évig ment hiba nélkül, pedig azért kapott 1-2 padkát, de sose puklisodott fel, vagy ilyesmi.
Ha megvan a gumi és mentem vele már pár ezer km-t, megírom a tapasztalatokat.

köszönöm szépen!

Re: Gumik

2017.05.11. 12:41

Üdv!
Idéznék a hatályban levő 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletből.



Kerekekre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
36. § (1)127 A gépjárműnek, a mezőgazdasági vontatónak és a lassú járműnek, valamint ezek pótkocsijának a kerekeit fúvott gumiabroncsokkal - vagy azzal a jármű menettulajdonsága szempontjából legalább egyenértékű berendezéssel - kell felszerelni. Mezőgazdasági vontató, lassú jármű és ezek pótkocsija vonatkozásában e rendelkezéstől a közlekedési hatóság eltérést engedélyezhet.
(2)128 A járműre felszerelt gumiabroncs méretének, terhelhetőségének és sebességhatárának meg kell felelnie a jármű vonatkozó adatainak. Téli mintázatú gumiabroncsot szabad felszerelni a járműre abban az esetben is, ha annak sebességhatára alacsonyabb a jármű legnagyobb sebességénél. Ebben az esetben a jármű vezetőfülkéjében a gumiabroncs megengedett sebességére utaló feliratot kell elhelyezni.
(3)129 A gumiabroncsokban az előírt nyomást kell tartani.
(4)130 Az (1) bekezdésben említett járműveken csak olyan gumiabroncsot szabad használni, amelyen a futófelület mintázatának magassága a teljes felületen eléri:
a) az M1, N1, O1 és O2 kategóriájú járműveken a gumiabroncs átmérőjétől függetlenül az 1,6 mm-t; továbbá
b) az egyéb járműveken
ba) a 0,75 métert meg nem haladó átmérőjű gumiabroncsok esetében az 1,6 mm-t,
bb) a 0,75 méternél nagyobb átmérőjű gumiabroncs esetében a 3 mm-t.
Nem szabad olyan gumiabroncsot használni, amelyen a bordázat közötti hornyokat utólagos beavatkozással mélyítették, kivéve, ha a gumiabroncsgyártó az utánvágást engedélyezi, ezt a gumiabroncson feltüntette, és az utánvágást a vonatkozó előírások megtartásával végezték. Nem szabad szögbetétes gumiabroncsot használni.
(5) Gépjárművön, mezőgazdasági vontatón, lassú járművön és pótkocsin az azonos tengelyen lévő kerekekre csak olyan gumiabroncsok szerelhetők, amelyeknek mérete, szerkezete, teherbírása, mintázati jellege (nyári, téli, illetőleg országúti, terep) azonos.
(6) A személygépkocsin a gumiabroncsoknak valamennyi tengelyen azonos szerkezetűeknek (egységesen vagy diagonál, vagy radiál) kell lenniük. Textilöves és acélöves radiál abroncsok vegyes használata esetén - függetlenül attól, hogy a jármű melyik tengelye a hajtott - az első tengely kerekeire kell szerelni a textilöves radiál abroncsokat.

(7) A személygépkocsi kivételével a többi gépjármű, a mezőgazdasági vontató, a lassú jármű és a pótkocsi kerekeire tengelyként eltérő szerkezetű gumiabroncsok is szerelhetők. Ebben az esetben - függetlenül attól, hogy a jármű melyik tengelye hajtott - a radiál gumiabroncsokat kell a hátsó tengelyre (tengelyekre) szerelni.
(8) A fém kapaszkodókörmökkel, illetőleg vezetőélekkel ellátott kerekű mezőgazdasági vontató és lassú jármű e berendezéseinek olyanoknak kell lenniük, hogy ezeket le lehessen szerelni, vagy olyan védőabronccsal lehessen ellátni, amely meggátolja, hogy a kapaszkodókörmök, illetőleg vezetőélek az útburkolathoz érhessenek.
Kerekekre vonatkozó további műszaki feltételek131
36/A. §132 Gépkocsira és pótkocsijára csak jóváhagyási jellel ellátott gumiabroncsot szabad felszerelni.


Jól értelmezem, hogy gyakorlatilag a 4 keréken simán lehet 4 féle abroncsot alkalmazni, ha a méretük, terhelhetőségük és a téli-nyári mivoltuk megegyezik???
Gumisnál mondták, hogy nálunk is úgy van mint Angliában, vizsgaképes a dolog. Rákerestem.

https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc. ... t=20171101

Re: Gumik

2017.05.11. 13:58

Gallaca írta:Üdv!
Idéznék a hatályban levő 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletből.



Kerekekre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
36. § (1)127 A gépjárműnek, a mezőgazdasági vontatónak és a lassú járműnek, valamint ezek pótkocsijának a kerekeit fúvott gumiabroncsokkal - vagy azzal a jármű menettulajdonsága szempontjából legalább egyenértékű berendezéssel - kell felszerelni. Mezőgazdasági vontató, lassú jármű és ezek pótkocsija vonatkozásában e rendelkezéstől a közlekedési hatóság eltérést engedélyezhet.
(2)128 A járműre felszerelt gumiabroncs méretének, terhelhetőségének és sebességhatárának meg kell felelnie a jármű vonatkozó adatainak. Téli mintázatú gumiabroncsot szabad felszerelni a járműre abban az esetben is, ha annak sebességhatára alacsonyabb a jármű legnagyobb sebességénél. Ebben az esetben a jármű vezetőfülkéjében a gumiabroncs megengedett sebességére utaló feliratot kell elhelyezni.
(3)129 A gumiabroncsokban az előírt nyomást kell tartani.
(4)130 Az (1) bekezdésben említett járműveken csak olyan gumiabroncsot szabad használni, amelyen a futófelület mintázatának magassága a teljes felületen eléri:
a) az M1, N1, O1 és O2 kategóriájú járműveken a gumiabroncs átmérőjétől függetlenül az 1,6 mm-t; továbbá
b) az egyéb járműveken
ba) a 0,75 métert meg nem haladó átmérőjű gumiabroncsok esetében az 1,6 mm-t,
bb) a 0,75 méternél nagyobb átmérőjű gumiabroncs esetében a 3 mm-t.
Nem szabad olyan gumiabroncsot használni, amelyen a bordázat közötti hornyokat utólagos beavatkozással mélyítették, kivéve, ha a gumiabroncsgyártó az utánvágást engedélyezi, ezt a gumiabroncson feltüntette, és az utánvágást a vonatkozó előírások megtartásával végezték. Nem szabad szögbetétes gumiabroncsot használni.
(5) Gépjárművön, mezőgazdasági vontatón, lassú járművön és pótkocsin az azonos tengelyen lévő kerekekre csak olyan gumiabroncsok szerelhetők, amelyeknek mérete, szerkezete, teherbírása, mintázati jellege (nyári, téli, illetőleg országúti, terep) azonos.
(6) A személygépkocsin a gumiabroncsoknak valamennyi tengelyen azonos szerkezetűeknek (egységesen vagy diagonál, vagy radiál) kell lenniük. Textilöves és acélöves radiál abroncsok vegyes használata esetén - függetlenül attól, hogy a jármű melyik tengelye a hajtott - az első tengely kerekeire kell szerelni a textilöves radiál abroncsokat.

(7) A személygépkocsi kivételével a többi gépjármű, a mezőgazdasági vontató, a lassú jármű és a pótkocsi kerekeire tengelyként eltérő szerkezetű gumiabroncsok is szerelhetők. Ebben az esetben - függetlenül attól, hogy a jármű melyik tengelye hajtott - a radiál gumiabroncsokat kell a hátsó tengelyre (tengelyekre) szerelni.
(8) A fém kapaszkodókörmökkel, illetőleg vezetőélekkel ellátott kerekű mezőgazdasági vontató és lassú jármű e berendezéseinek olyanoknak kell lenniük, hogy ezeket le lehessen szerelni, vagy olyan védőabronccsal lehessen ellátni, amely meggátolja, hogy a kapaszkodókörmök, illetőleg vezetőélek az útburkolathoz érhessenek.
Kerekekre vonatkozó további műszaki feltételek131
36/A. §132 Gépkocsira és pótkocsijára csak jóváhagyási jellel ellátott gumiabroncsot szabad felszerelni.


Jól értelmezem, hogy gyakorlatilag a 4 keréken simán lehet 4 féle abroncsot alkalmazni, ha a méretük, terhelhetőségük és a téli-nyári mivoltuk megegyezik???
Gumisnál mondták, hogy nálunk is úgy van mint Angliában, vizsgaképes a dolog. Rákerestem.

https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc. ... t=20171101

Ezt nem lehet másként értelmezni.
Korábban is mintha olvastam volna, hogy megszűnt már a tengelyenként azonos abroncs kötelezettség.



Sent from my A0001 using Tapatalk

Re: Gumik

2017.05.11. 15:16

"Jól értelmezem, hogy gyakorlatilag a 4 keréken simán lehet 4 féle abroncsot alkalmazni, ha a méretük, terhelhetőségük és a téli-nyári mivoltuk megegyezik???"

Igen.

Re: Gumik

2017.05.11. 20:02

Na ezt megkérdezem a vizsgás embertől.
Még abba élek, hogy tengelyenként egyforma kell.

Egyszer láttam már ilyet, hogy a köhém és más hatőság rendeletei ellent mondtak.
/Talán, hogy a táblákat kilőméterenként ismételni kell, ha nincs ami feloldja és még érvényes. De nem biztos, hogy ez volt./

Re: Gumik

2017.05.21. 15:13

Sziasztok

Érdeklődnék hogy tudja e valaki hogy ha
elöl: 8x18 ET20 235/40 R18
hátul: 9x18 ET32 265/35 R18 16mm-es nyomtáv szélesítővel
Elférne e alatta?
Méret tábla szerint jó!!!!
Vagy valami gumi méretet tudtok e ajánlani nekem erre a méretre?

Köszönöm

Re: Gumik

2017.05.21. 19:37

Danie39 írta:Sziasztok

Érdeklődnék hogy tudja e valaki hogy ha
elöl: 8x18 ET20 235/40 R18
hátul: 9x18 ET32 265/35 R18 16mm-es nyomtáv szélesítővel
Elférne e alatta?
Méret tábla szerint jó!!!!
Vagy valami gumi méretet tudtok e ajánlani nekem erre a méretre?

Köszönöm


Elférnek. Nekem ezeken a szélességeken 225/40 és 245/40 ideálisan elfér.

Re: Gumik

2017.05.21. 22:38

Afterdark írta:
Danie39 írta:Sziasztok

Érdeklődnék hogy tudja e valaki hogy ha
elöl: 8x18 ET20 235/40 R18
hátul: 9x18 ET32 265/35 R18 16mm-es nyomtáv szélesítővel
Elférne e alatta?
Méret tábla szerint jó!!!!
Vagy valami gumi méretet tudtok e ajánlani nekem erre a méretre?

Köszönöm


Elférnek. Nekem ezeken a szélességeken 225/40 és 245/40 ideálisan elfér.



Köszi

Re: Gumik

2017.12.09. 10:12

http://totalcar.hu/magazin/technika/201 ... hasonlito/

Re: Gumik

2017.12.10. 16:17

kzolee írta:http://totalcar.hu/magazin/technika/2017/12/08/nyari-_teli-_es_negyevszakos_gumiabroncs_osszehasonlito/


A gumi összetétele a szezonhoz van igazítva. Téligumi az első hősokktól kuka. Olyan összetevők vannak egy téligumiban, amik hidegben működnek jól, melegben tönkremennek.

Nyári gumi dettó, télen főleg ha utcán van tartva.

Az ilyen teszteknek a legnagyobb baja Magyarországon a Pest-központúság. A való életbeli, vidéki viszonyokkal nem törődnek csak az áthúzott Budapest-tábláig tart az ország. A nyári körülmény az, amikor 35 fokban megpakolva 145-re állított tempomattal halad az autó az M7-esen Horvátország felé. A téli meg amikor elmennek az emberek síelni Ausztriába, Mátrába stb.

Én több helyen is 400-500km-t olvastam bejáratásnak, ennek nem csak a formaleválasztó lekoptatásában van szerepe hanem az adott futóműhöz való hozzáigazodás is. Pl. a BMW-re jellemző agresszív hátsó kerékdőlés.

Konklúziónak levonni olyat, hogy akinek nincs szüksége a maximális tapadásra nem muszáj téligumira váltania egyszerűen büntetendő szerintem, balesetveszélyes. Mi az hogy nem kell a maximális tapadás? Ha vidéki rokon, haver felhív a hóesés közepén, hogy sürgősen oda kell menni akkor mit csinálnak azok az emberek akiknek szar gumija van, vagy nem évszaknak megfelelő? Persze hogy elindulnak, szezon elején meg elkábították magukat hogy ők úgyis csak a Lidl-be mennek majd a napsütéses hétvégeken. Nevetséges.

A bekapcsolva hagyott ESP-re már nem is mondok semmit egy 2017-es autóban már egy gumi tulajdonságait olyan szinten tudja maszkolni, hogy ez így értelmetlen.

Re: Gumik

2017.12.11. 21:15

Szerintem a cikk lényege tömören: a nyári gumi szar télen, a téli nyáron, a négyévszakos pedig elfogadható. Legalábbis a Nokian, ami egy erős közép - felsőkategória.

Re: Gumik

2018.02.24. 00:49

sziasztok!

Az e39 felnijeimet szeretném felrakni az e61-emre, ehhez egy tehermentesítő kell. Milyet ajánlotok? Alu vagy műanyag?

Illetve a másik kérdés, hogy mi a vélemény ERRŐL a gumiról? Elég olcsón adják, mivel 2015-ös gyártás, de zsír új. XL-es tehát erősített verzió. Számít az valamit? Vagy befolyásol valamit negatív irányban?

Re: Gumik

2018.02.24. 07:50

Én műanyagot javasolnék.

A gumi meg szerintem rendben van, három éves koráig újnak számít.

Re: Gumik

2018.02.24. 11:33

kzolee írta:Én műanyagot javasolnék.

A gumi meg szerintem rendben van, három éves koráig újnak számít.

köszi!

és az nem gond, hogy erősített kivitel?
Hozzászólás küldése

VigLink badge