2017.02.20. 19:35
HG írta:Urak,
használ valaki Michelin Cross Climate 4 évszakos gumit?
A teszteken nagyon jól szerepel, tkp. az egyetlen használható 4 évszakos gumi (csak a jeget nem bírja), és pont az olyan autókra találták ki, mint pl. a mi 523i-nk, ami megy évi 5000 km-t...
De azért érdekelne valakinek a véleménye, aki már hallott olyanról, aki ilyet használt viszonylag erős, hátsókerekes kocsin
A téli gumim már nagyon szar, a nyári is a végét járja, és "valahogy" nincs kedvem erre az évi 5000 km-re 8 vadiúj gumit venni... (használtat meg még annyira sem.)
Köszönöm, ha valaki tud valamit
2017.02.20. 22:27
hamoriarpi írta:HG írta:Urak,
használ valaki Michelin Cross Climate 4 évszakos gumit?
A teszteken nagyon jól szerepel, tkp. az egyetlen használható 4 évszakos gumi (csak a jeget nem bírja), és pont az olyan autókra találták ki, mint pl. a mi 523i-nk, ami megy évi 5000 km-t...
De azért érdekelne valakinek a véleménye, aki már hallott olyanról, aki ilyet használt viszonylag erős, hátsókerekes kocsin
A téli gumim már nagyon szar, a nyári is a végét járja, és "valahogy" nincs kedvem erre az évi 5000 km-re 8 vadiúj gumit venni... (használtat meg még annyira sem.)
Köszönöm, ha valaki tud valamit
Ismerősömnek Vredestein Quatrac 5-tel van nagyon jó tapasztalata. Az alapján, amit elmondott, tudom ajánlani. Nézd meg azt is.
2017.04.21. 21:35
2017.04.21. 21:48
indeus írta:sziasztok!
2 hónapot kerestem az automata 528-amra egy Style 81-t, de ma végre megérkezett.
Most viszont eljött az idő az új nyári gumi vásárlásra.
Már teljesen elbizonytalanodtam, mert minden gumis és szerelő mást ajánl, de nektek mi a tapasztalatotok?
A méret, amit keresek az a gyári 235/45 R17, a gyártó pedig....nem tudom.
A Continental Premiumcontact 6 nagyon szimpatikus, de nektek biztosan több tapasztalatotok van ebben.
Elég sokat használom az autót városban, de azért külföldre is mászkálok néha.
A lényeg a biztonság és a komfort, nem vezetek sportosan, ez lenne a két elsődleges szempont.
Tudtok valamit ajánlani, vagy a Conti jó választás lehet?
Meg mi ez az erősített oldalfalú, érdemes ilyet venni?
Ja és 170-nél soha nem megyek gyorsabban, 140+tempomat ember vagyok
előre is köszönöm!
Attila
2017.04.21. 22:03
SvidronyA írta:indeus írta:sziasztok!
2 hónapot kerestem az automata 528-amra egy Style 81-t, de ma végre megérkezett.
Most viszont eljött az idő az új nyári gumi vásárlásra.
Már teljesen elbizonytalanodtam, mert minden gumis és szerelő mást ajánl, de nektek mi a tapasztalatotok?
A méret, amit keresek az a gyári 235/45 R17, a gyártó pedig....nem tudom.
A Continental Premiumcontact 6 nagyon szimpatikus, de nektek biztosan több tapasztalatotok van ebben.
Elég sokat használom az autót városban, de azért külföldre is mászkálok néha.
A lényeg a biztonság és a komfort, nem vezetek sportosan, ez lenne a két elsődleges szempont.
Tudtok valamit ajánlani, vagy a Conti jó választás lehet?
Meg mi ez az erősített oldalfalú, érdemes ilyet venni?
Ja és 170-nél soha nem megyek gyorsabban, 140+tempomat ember vagyok
előre is köszönöm!
Attila
Teljesen jó választás. Jómagam kb. negyedszázada használom kacérkodásod tárgyát képező gyártó termékeit teljes megelégedéssel. Sajnos az offomon a hülye gyári méret miatt csak a SportContact 6 jutott; a maga nemében ez is kiváló, de a Premiumcontact mindegyik szériája jobb, hasonló tapadás mellett komfortosabb (volt).
2017.04.21. 22:30
indeus írta:SvidronyA írta:indeus írta:sziasztok!
2 hónapot kerestem az automata 528-amra egy Style 81-t, de ma végre megérkezett.
Most viszont eljött az idő az új nyári gumi vásárlásra.
Már teljesen elbizonytalanodtam, mert minden gumis és szerelő mást ajánl, de nektek mi a tapasztalatotok?
A méret, amit keresek az a gyári 235/45 R17, a gyártó pedig....nem tudom.
A Continental Premiumcontact 6 nagyon szimpatikus, de nektek biztosan több tapasztalatotok van ebben.
Elég sokat használom az autót városban, de azért külföldre is mászkálok néha.
A lényeg a biztonság és a komfort, nem vezetek sportosan, ez lenne a két elsődleges szempont.
Tudtok valamit ajánlani, vagy a Conti jó választás lehet?
Meg mi ez az erősített oldalfalú, érdemes ilyet venni?
Ja és 170-nél soha nem megyek gyorsabban, 140+tempomat ember vagyok
előre is köszönöm!
Attila
Teljesen jó választás. Jómagam kb. negyedszázada használom kacérkodásod tárgyát képező gyártó termékeit teljes megelégedéssel. Sajnos az offomon a hülye gyári méret miatt csak a SportContact 6 jutott; a maga nemében ez is kiváló, de a Premiumcontact mindegyik szériája jobb, hasonló tapadás mellett komfortosabb (volt).
szia András!
Köszönöm a tanácsodat, bár mindenki másra esküszik, de már gyűlnek a strigulák a Continental mellett.
Az a vicc, hogy minden gumis azzal hajtott el, hogy már lement a gumiszezon és már csak a legdrágább és a legolcsóbbak vannak raktáron.
Eredetileg Fulda Sportcontrol 2-t akartam, de 2 hetet kellene várni rá, úgyhogy ez a +30e Ft 4 guminál nem tényező, ha tényleg ennyire jó.
Érdemes erősített oldalfalút venni, vagy jó a "sima" is?
köszi!
Attila
2017.04.21. 22:59
SvidronyA írta:indeus írta:SvidronyA írta:indeus írta:sziasztok!
2 hónapot kerestem az automata 528-amra egy Style 81-t, de ma végre megérkezett.
Most viszont eljött az idő az új nyári gumi vásárlásra.
Már teljesen elbizonytalanodtam, mert minden gumis és szerelő mást ajánl, de nektek mi a tapasztalatotok?
A méret, amit keresek az a gyári 235/45 R17, a gyártó pedig....nem tudom.
A Continental Premiumcontact 6 nagyon szimpatikus, de nektek biztosan több tapasztalatotok van ebben.
Elég sokat használom az autót városban, de azért külföldre is mászkálok néha.
A lényeg a biztonság és a komfort, nem vezetek sportosan, ez lenne a két elsődleges szempont.
Tudtok valamit ajánlani, vagy a Conti jó választás lehet?
Meg mi ez az erősített oldalfalú, érdemes ilyet venni?
Ja és 170-nél soha nem megyek gyorsabban, 140+tempomat ember vagyok
előre is köszönöm!
Attila
Teljesen jó választás. Jómagam kb. negyedszázada használom kacérkodásod tárgyát képező gyártó termékeit teljes megelégedéssel. Sajnos az offomon a hülye gyári méret miatt csak a SportContact 6 jutott; a maga nemében ez is kiváló, de a Premiumcontact mindegyik szériája jobb, hasonló tapadás mellett komfortosabb (volt).
szia András!
Köszönöm a tanácsodat, bár mindenki másra esküszik, de már gyűlnek a strigulák a Continental mellett.
Az a vicc, hogy minden gumis azzal hajtott el, hogy már lement a gumiszezon és már csak a legdrágább és a legolcsóbbak vannak raktáron.
Eredetileg Fulda Sportcontrol 2-t akartam, de 2 hetet kellene várni rá, úgyhogy ez a +30e Ft 4 guminál nem tényező, ha tényleg ennyire jó.
Érdemes erősített oldalfalút venni, vagy jó a "sima" is?
köszi!
Attila
Nekem még soha, semmi bajom nem volt a "simával". Mivel az erősített oldalfalú gumik jellegükből, azaz a gyártás során felhasznált több anyagból adódóan nehezebbek, így valamelyest növelik a rugózatlan tömeget, amely jobban igénybe veszi a felfüggesztést, továbbá keményebb mivoltuk okán a gátlókat úgyszintén. Ahogy anno olvastam sokat a témáról, a sztereotípiákkal ellentétben, nem viselik egyértelműen jobban az úthibákból származó hatásokat, mint a "simák".
2017.05.11. 12:41
2017.05.11. 13:58
Gallaca írta:Üdv!
Idéznék a hatályban levő 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletből.
Kerekekre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
36. § (1)127 A gépjárműnek, a mezőgazdasági vontatónak és a lassú járműnek, valamint ezek pótkocsijának a kerekeit fúvott gumiabroncsokkal - vagy azzal a jármű menettulajdonsága szempontjából legalább egyenértékű berendezéssel - kell felszerelni. Mezőgazdasági vontató, lassú jármű és ezek pótkocsija vonatkozásában e rendelkezéstől a közlekedési hatóság eltérést engedélyezhet.
(2)128 A járműre felszerelt gumiabroncs méretének, terhelhetőségének és sebességhatárának meg kell felelnie a jármű vonatkozó adatainak. Téli mintázatú gumiabroncsot szabad felszerelni a járműre abban az esetben is, ha annak sebességhatára alacsonyabb a jármű legnagyobb sebességénél. Ebben az esetben a jármű vezetőfülkéjében a gumiabroncs megengedett sebességére utaló feliratot kell elhelyezni.
(3)129 A gumiabroncsokban az előírt nyomást kell tartani.
(4)130 Az (1) bekezdésben említett járműveken csak olyan gumiabroncsot szabad használni, amelyen a futófelület mintázatának magassága a teljes felületen eléri:
a) az M1, N1, O1 és O2 kategóriájú járműveken a gumiabroncs átmérőjétől függetlenül az 1,6 mm-t; továbbá
b) az egyéb járműveken
ba) a 0,75 métert meg nem haladó átmérőjű gumiabroncsok esetében az 1,6 mm-t,
bb) a 0,75 méternél nagyobb átmérőjű gumiabroncs esetében a 3 mm-t.
Nem szabad olyan gumiabroncsot használni, amelyen a bordázat közötti hornyokat utólagos beavatkozással mélyítették, kivéve, ha a gumiabroncsgyártó az utánvágást engedélyezi, ezt a gumiabroncson feltüntette, és az utánvágást a vonatkozó előírások megtartásával végezték. Nem szabad szögbetétes gumiabroncsot használni.
(5) Gépjárművön, mezőgazdasági vontatón, lassú járművön és pótkocsin az azonos tengelyen lévő kerekekre csak olyan gumiabroncsok szerelhetők, amelyeknek mérete, szerkezete, teherbírása, mintázati jellege (nyári, téli, illetőleg országúti, terep) azonos.
(6) A személygépkocsin a gumiabroncsoknak valamennyi tengelyen azonos szerkezetűeknek (egységesen vagy diagonál, vagy radiál) kell lenniük. Textilöves és acélöves radiál abroncsok vegyes használata esetén - függetlenül attól, hogy a jármű melyik tengelye a hajtott - az első tengely kerekeire kell szerelni a textilöves radiál abroncsokat.
(7) A személygépkocsi kivételével a többi gépjármű, a mezőgazdasági vontató, a lassú jármű és a pótkocsi kerekeire tengelyként eltérő szerkezetű gumiabroncsok is szerelhetők. Ebben az esetben - függetlenül attól, hogy a jármű melyik tengelye hajtott - a radiál gumiabroncsokat kell a hátsó tengelyre (tengelyekre) szerelni.
(8) A fém kapaszkodókörmökkel, illetőleg vezetőélekkel ellátott kerekű mezőgazdasági vontató és lassú jármű e berendezéseinek olyanoknak kell lenniük, hogy ezeket le lehessen szerelni, vagy olyan védőabronccsal lehessen ellátni, amely meggátolja, hogy a kapaszkodókörmök, illetőleg vezetőélek az útburkolathoz érhessenek.
Kerekekre vonatkozó további műszaki feltételek131
36/A. §132 Gépkocsira és pótkocsijára csak jóváhagyási jellel ellátott gumiabroncsot szabad felszerelni.
Jól értelmezem, hogy gyakorlatilag a 4 keréken simán lehet 4 féle abroncsot alkalmazni, ha a méretük, terhelhetőségük és a téli-nyári mivoltuk megegyezik???
Gumisnál mondták, hogy nálunk is úgy van mint Angliában, vizsgaképes a dolog. Rákerestem.
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc. ... t=20171101
2017.05.11. 15:16
2017.05.11. 20:02
2017.05.21. 15:13
2017.05.21. 19:37
Danie39 írta:Sziasztok
Érdeklődnék hogy tudja e valaki hogy ha
elöl: 8x18 ET20 235/40 R18
hátul: 9x18 ET32 265/35 R18 16mm-es nyomtáv szélesítővel
Elférne e alatta?
Méret tábla szerint jó!!!!
Vagy valami gumi méretet tudtok e ajánlani nekem erre a méretre?
Köszönöm
2017.05.21. 22:38
Afterdark írta:Danie39 írta:Sziasztok
Érdeklődnék hogy tudja e valaki hogy ha
elöl: 8x18 ET20 235/40 R18
hátul: 9x18 ET32 265/35 R18 16mm-es nyomtáv szélesítővel
Elférne e alatta?
Méret tábla szerint jó!!!!
Vagy valami gumi méretet tudtok e ajánlani nekem erre a méretre?
Köszönöm
Elférnek. Nekem ezeken a szélességeken 225/40 és 245/40 ideálisan elfér.
2017.12.10. 16:17
kzolee írta:http://totalcar.hu/magazin/technika/2017/12/08/nyari-_teli-_es_negyevszakos_gumiabroncs_osszehasonlito/
2017.12.11. 21:15
2018.02.24. 00:49
2018.02.24. 07:50
2018.02.24. 11:33
kzolee írta:Én műanyagot javasolnék.
A gumi meg szerintem rendben van, három éves koráig újnak számít.