2016.12.19. 17:31
hamoriarpi írta:zsolti325i írta:hamoriarpi írta:zsolti325i írta:sziasztok
szerintetek gumi lehet a gond? fel tettem a télieket,205/60 16. azt tapasztaltam hogy csuszik az autó hátulja,instabilnak érzem az autót. a minta nem rossz,tapintásra nem tünik keménynek. vagy a futóműben keresem a problémát? dsc-t nem teszi ki. valaki tapasztalt ilyet? köszi
DOT?
2013 30heti
Nincs túlfújva?
Nem lettek az eddigi elsők hátra betéve?
2016.12.19. 18:36
Gallaca írta:Padre540 írta:Gallaca írta:Padre540 írta:morv írta:Nemreg olvastam egy 330d automatarol 6-os manualra atepitest, es ott irtak, hogy 6-ban a fordulatszamok annyira eltertek a sebesseg szerint a motorvezerlo altal elvart ertektol, hogy nem volt tempomat abban a fokozatban, csak otodikben.
E39 35i csak 5-ös váltóval jött ki.Rá lett rakva egy 40i 6-osa,nekem sem volt 6.-ban tempomat.
Az érdekes, akkor hogy lehet a kockacserés téma? Hmmm... Ott talán nagyobb az eltérés, mint egy hatodik fokozat.
Egész pontosan a V8 5.-ben 160-nál 4000-et forgott.
6.-ban 3200-at.
Ez 98/10 volt,már elektromos fojtószeleppel,DSC-vel.Ezt a nagy motorfordulatszám-keréksebesség különbséget nem tolerálta gondolom..
Felvetődik még 1 kérdés, 6-os váltónál az összes fokozat áttétele más. Miért csak 6-ban nem volt?
Illetve még 1, automatánál azonos fordulaton ugyanabban a fokozatban 30-40+ km/ó sebességnövekedés van mire elvált, akkor ilyenkor mi van, miért van tempomat?
Mondjuk jobban belegondolva, a tempomatot a motorvezérlő szabályozza, az ABS csak a sebességjelet adja neki.
2016.12.19. 19:38
2016.12.19. 21:30
bendegúz írta:Emberek, valaki árulja már el, hogy mi köze a gumiméretnek (kerék átmérőnek) a kilométer órán jelzett értékhez?
2016.12.19. 21:47
PeterE39 írta:bendegúz írta:Emberek, valaki árulja már el, hogy mi köze a gumiméretnek (kerék átmérőnek) a kilométer órán jelzett értékhez?
1. Talán rémlik még általánosból, hogy a kör kerülete egyenesen arányos az átmérőjével (2×R×PI).
2. A km. óra a kerék fordulatszámát ismeri, a kerületét nem.
3. Azonos kerék fordulatszámnál (tehát azonos főtengely fordulat, és váltó/difi áttétel mellett) egy nagyobb átmérőjű (tehát nagyobb kerületű) kerék nagyobb utat tesz meg.
4. Remélem ennél jobban nem kell elmagyarázni.
2016.12.19. 22:00
bendegúz írta:A harmadik pontod pedig egyenesen sértésnek veszem. Sőt mindet!
2016.12.19. 22:03
PeterE39 írta:bendegúz írta:A harmadik pontod pedig egyenesen sértésnek veszem. Sőt mindet!
Ez megnyugtató, visszaadtad a magyar oktatási rendszerbe vetett hitem (na jó azt mégsem, mert az sajnos PISA)
2016.12.19. 23:45
bendegúz írta:Emberek, valaki árulja már el, hogy mi köze a gumiméretnek (kerék átmérőnek) a kilométer órán jelzett értékhez?
2016.12.20. 04:16
2016.12.20. 11:24
2016.12.20. 11:44
Papi írta:Sziasztok,
Az lenne a kérdésem, ha magas terhelési indexe van a guminak, ráadásul defekttűrő, az azt is jelenti, hogy bazi kemény és üt mint a tégla?
Van egy kiszemelt áldozat, ami a mostani 640 kg-oshoz képest közel duplája az index szerint...
Köszönöm,
Papi
2016.12.20. 12:04
Johny540 írta:Amikor megyek a hóba keresztbe 60-70km/h-val (valósan) a műszer mutat 90-100-at mivel a hátsó kerekek folyamatosan forognak,jóval többet mint az elsők
2016.12.20. 12:07
Papi írta:Sziasztok,
Az lenne a kérdésem, ha magas terhelési indexe van a guminak, ráadásul defekttűrő, az azt is jelenti, hogy bazi kemény és üt mint a tégla?
2016.12.20. 12:20
PeterE39 írta:Papi írta:Sziasztok,
Az lenne a kérdésem, ha magas terhelési indexe van a guminak, ráadásul defekttűrő, az azt is jelenti, hogy bazi kemény és üt mint a tégla?
Van egy kiszemelt áldozat, ami a mostani 640 kg-oshoz képest közel duplája az index szerint...
Köszönöm,
Papi
Nagyjából jól összefoglaltad.
Defekttűrőt amúgy is csak olyan autóra szabad tenni tudtommal, amiben van valamilyen abroncsnyomás ellenőrző rendszer.
2016.12.20. 12:27
Padre540 írta:Papi írta:Sziasztok,
Az lenne a kérdésem, ha magas terhelési indexe van a guminak, ráadásul defekttűrő, az azt is jelenti, hogy bazi kemény és üt mint a tégla?
Ég és föld a sima és a defekttűrő közötti komfortérzet.Ahogy írtad,kis túlzással tégla.
2016.12.20. 12:53
Papi írta:Minden bizonnyal így van, nekem nincs viszonyítási alapom, a nyári és a téli is defekttűrő, így vettük, viszont a téli már öreg és cserélni szeretném (a nyári meg már nincs meg)...
Azt nem értem, miért ezt ajánlják a gumisok, ha meghallják, hogy Continental gumit keres az ember BMW-re. Illetve mi igaz abból, hogy könnyebb megfogni a defekttűrőt ha kidurran vagy eresztett menet közben?
(Vagy nem kell ennyire bef...ni, a sima gumitól, és bátran be lehet vállalni?)
2016.12.20. 13:28
Padre540 írta:Johny540 írta:Amikor megyek a hóba keresztbe 60-70km/h-val (valósan) a műszer mutat 90-100-at mivel a hátsó kerekek folyamatosan forognak,jóval többet mint az elsők
De ezt csak kikapcsolt kipörgésgátlóval tudod megtenni,azaz az ABS is ki van kapcsolva.
2016.12.20. 20:56
morv írta:bendegúz írta:Laca, idézném a 18:09 órakor küldött hozzászólásomat: "Ha mind a négy egyforma, akkor mi a nyűgje az ABS-nek?
Viszont átmérőben nagy a külömbség, 57mm! Kicsit már ballonosnak gondolnám."
"Pitot cső nincs az E39-en." Ez jó volt!
Tempomat mukodik ikyenkor, vagy ez meg tul kicsi fordulatszam kulonbseg neki? (Sebesseg-fordulatszam elvart es valos ertek)
2017.02.18. 23:57
2017.02.20. 15:55
HG írta:Urak,
használ valaki Michelin Cross Climate 4 évszakos gumit?
A teszteken nagyon jól szerepel, tkp. az egyetlen használható 4 évszakos gumi (csak a jeget nem bírja), és pont az olyan autókra találták ki, mint pl. a mi 523i-nk, ami megy évi 5000 km-t...
De azért érdekelne valakinek a véleménye, aki már hallott olyanról, aki ilyet használt viszonylag erős, hátsókerekes kocsin
A téli gumim már nagyon szar, a nyári is a végét járja, és "valahogy" nincs kedvem erre az évi 5000 km-re 8 vadiúj gumit venni... (használtat meg még annyira sem.)
Köszönöm, ha valaki tud valamit