* *
Pontos idő: 2017.09.22. 09:55

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2375 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 115, 116, 117, 118, 119
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Gumik
HozzászólásElküldve: 2017.02.20. 15:55 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2006.04.06. 00:00
Hozzászólások: 87
Tartózkodási hely: Pest Megye
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54B22
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
HG írta:
Urak,

használ valaki Michelin Cross Climate 4 évszakos gumit?

A teszteken nagyon jól szerepel, tkp. az egyetlen használható 4 évszakos gumi (csak a jeget nem bírja), és pont az olyan autókra találták ki, mint pl. a mi 523i-nk, ami megy évi 5000 km-t...

De azért érdekelne valakinek a véleménye, aki már hallott olyanról, aki ilyet használt viszonylag erős, hátsókerekes kocsin :)

A téli gumim már nagyon szar, a nyári is a végét járja, és "valahogy" nincs kedvem erre az évi 5000 km-re 8 vadiúj gumit venni... (használtat meg még annyira sem.)

Köszönöm, ha valaki tud valamit :)



Friss tapasztalat Hankook Optimo 4S-el (mivel ezek voltak fennt az autón vásárláskor) - a hétvégén letoltunk 1700km-ert, +6 és -8 fok között, változó időjárási körülmények között:
Azt kell mondjam, hogy a négyévszakossal meg voltam elégedve. Csak a Madarasi Hargitán kellett feltennem a hóláncot, de ott igazából a télire is fel kellett volna rakni. (Jeges, havas útviszonyok, 10km-es emelkedő szerpentinnel és kitaposott jégbordás nyomvályúval) Teljesen meg vagyok elégedve a gumikkal, így nem hiszem, hogy ilyen keveset használt autóra cserélgetném a kerékszetteket.
A saját autómon ennek ellenére tavasszal felkerülnek a nyári gumik (másik felniken), de ezeket elrakom tartalékba - nekem bevált a mosatni hétvége alatt.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Gumik
HozzászólásElküldve: 2017.02.20. 19:35 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5391
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1136 alkalommal
Kapott köszik: 1188 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
HG írta:
Urak,

használ valaki Michelin Cross Climate 4 évszakos gumit?

A teszteken nagyon jól szerepel, tkp. az egyetlen használható 4 évszakos gumi (csak a jeget nem bírja), és pont az olyan autókra találták ki, mint pl. a mi 523i-nk, ami megy évi 5000 km-t...

De azért érdekelne valakinek a véleménye, aki már hallott olyanról, aki ilyet használt viszonylag erős, hátsókerekes kocsin :)

A téli gumim már nagyon szar, a nyári is a végét járja, és "valahogy" nincs kedvem erre az évi 5000 km-re 8 vadiúj gumit venni... (használtat meg még annyira sem.)

Köszönöm, ha valaki tud valamit :)

Ismerősömnek Vredestein Quatrac 5-tel van nagyon jó tapasztalata. Az alapján, amit elmondott, tudom ajánlani. Nézd meg azt is.

_________________
MOTUL olajválasztó
VALVOLINE olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gumik
HozzászólásElküldve: 2017.02.20. 22:27 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2014.12.25. 11:54
Hozzászólások: 2158
Tartózkodási hely: 1094Budapest-2440 Százhalombatta
Adott köszi: 482 alkalommal
Kapott köszik: 481 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52 B20
Évjárata: 1998
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:
HG írta:
Urak,

használ valaki Michelin Cross Climate 4 évszakos gumit?

A teszteken nagyon jól szerepel, tkp. az egyetlen használható 4 évszakos gumi (csak a jeget nem bírja), és pont az olyan autókra találták ki, mint pl. a mi 523i-nk, ami megy évi 5000 km-t...

De azért érdekelne valakinek a véleménye, aki már hallott olyanról, aki ilyet használt viszonylag erős, hátsókerekes kocsin :)

A téli gumim már nagyon szar, a nyári is a végét járja, és "valahogy" nincs kedvem erre az évi 5000 km-re 8 vadiúj gumit venni... (használtat meg még annyira sem.)

Köszönöm, ha valaki tud valamit :)

Ismerősömnek Vredestein Quatrac 5-tel van nagyon jó tapasztalata. Az alapján, amit elmondott, tudom ajánlani. Nézd meg azt is.

Az egyedüli, Continentalon kívüli tévelygésem 2002-2004 között a Doktor Úr által említett márka Quatrac 2-ese volt; borsodban (Bükkben) télen-nyáron marha jól teljesített az 1.8 G60 malacorrún! Igaz már akkor 40k volt darabja, de a mostani téli-nyárikat sem találom nagyságrendekkel jobbnak. Persze nem szélsőséges körülményekre gondolok, mert pl. jeges úton a téligumi sem ér sz@rt se, hacsak nem egy "iceMaster". Jó cimbora, aki hajdan a különböző gumigyárak számára exportált mesterkeverékek előállításáért felelt, szépen elmesélte, hogy nüansznyi különbségek vannak... Miért is van az, hogy minden egyes autógyár az új termékeit csak egyfajta, gyári -minden esetben nyári- paraméterekkel/specifikációkkal (fékút szárazon, vízen...stb.) bíró abroncsokkal dobja piacra?

_________________
Üdv.:
András


"Losers find the reason, winners find the way"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gumik
HozzászólásElküldve: 2017.04.21. 21:35 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2012.02.05. 21:17
Hozzászólások: 37
Adott köszi: 6 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528i
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
sziasztok!

2 hónapot kerestem az automata 528-amra egy Style 81-t, de ma végre megérkezett.
Most viszont eljött az idő az új nyári gumi vásárlásra.

Már teljesen elbizonytalanodtam, mert minden gumis és szerelő mást ajánl, de nektek mi a tapasztalatotok?
A méret, amit keresek az a gyári 235/45 R17, a gyártó pedig....nem tudom.
A Continental Premiumcontact 6 nagyon szimpatikus, de nektek biztosan több tapasztalatotok van ebben.
Elég sokat használom az autót városban, de azért külföldre is mászkálok néha.
A lényeg a biztonság és a komfort, nem vezetek sportosan, ez lenne a két elsődleges szempont.

Tudtok valamit ajánlani, vagy a Conti jó választás lehet?
Meg mi ez az erősített oldalfalú, érdemes ilyet venni?
Ja és 170-nél soha nem megyek gyorsabban, 140+tempomat ember vagyok :)

előre is köszönöm!

Attila


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gumik
HozzászólásElküldve: 2017.04.21. 21:48 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2014.12.25. 11:54
Hozzászólások: 2158
Tartózkodási hely: 1094Budapest-2440 Százhalombatta
Adott köszi: 482 alkalommal
Kapott köszik: 481 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52 B20
Évjárata: 1998
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
indeus írta:
sziasztok!

2 hónapot kerestem az automata 528-amra egy Style 81-t, de ma végre megérkezett.
Most viszont eljött az idő az új nyári gumi vásárlásra.

Már teljesen elbizonytalanodtam, mert minden gumis és szerelő mást ajánl, de nektek mi a tapasztalatotok?
A méret, amit keresek az a gyári 235/45 R17, a gyártó pedig....nem tudom.
A Continental Premiumcontact 6 nagyon szimpatikus, de nektek biztosan több tapasztalatotok van ebben.
Elég sokat használom az autót városban, de azért külföldre is mászkálok néha.
A lényeg a biztonság és a komfort, nem vezetek sportosan, ez lenne a két elsődleges szempont.

Tudtok valamit ajánlani, vagy a Conti jó választás lehet?
Meg mi ez az erősített oldalfalú, érdemes ilyet venni?
Ja és 170-nél soha nem megyek gyorsabban, 140+tempomat ember vagyok :)

előre is köszönöm!

Attila

Teljesen jó választás. Jómagam kb. negyedszázada használom kacérkodásod tárgyát képező gyártó termékeit teljes megelégedéssel. Sajnos az offomon a hülye gyári méret miatt csak a SportContact 6 jutott; a maga nemében ez is kiváló, de a Premiumcontact mindegyik szériája jobb, hasonló tapadás mellett komfortosabb (volt).

_________________
Üdv.:
András


"Losers find the reason, winners find the way"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gumik
HozzászólásElküldve: 2017.04.21. 22:03 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2012.02.05. 21:17
Hozzászólások: 37
Adott köszi: 6 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528i
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
SvidronyA írta:
indeus írta:
sziasztok!

2 hónapot kerestem az automata 528-amra egy Style 81-t, de ma végre megérkezett.
Most viszont eljött az idő az új nyári gumi vásárlásra.

Már teljesen elbizonytalanodtam, mert minden gumis és szerelő mást ajánl, de nektek mi a tapasztalatotok?
A méret, amit keresek az a gyári 235/45 R17, a gyártó pedig....nem tudom.
A Continental Premiumcontact 6 nagyon szimpatikus, de nektek biztosan több tapasztalatotok van ebben.
Elég sokat használom az autót városban, de azért külföldre is mászkálok néha.
A lényeg a biztonság és a komfort, nem vezetek sportosan, ez lenne a két elsődleges szempont.

Tudtok valamit ajánlani, vagy a Conti jó választás lehet?
Meg mi ez az erősített oldalfalú, érdemes ilyet venni?
Ja és 170-nél soha nem megyek gyorsabban, 140+tempomat ember vagyok :)

előre is köszönöm!

Attila

Teljesen jó választás. Jómagam kb. negyedszázada használom kacérkodásod tárgyát képező gyártó termékeit teljes megelégedéssel. Sajnos az offomon a hülye gyári méret miatt csak a SportContact 6 jutott; a maga nemében ez is kiváló, de a Premiumcontact mindegyik szériája jobb, hasonló tapadás mellett komfortosabb (volt).


szia András!

Köszönöm a tanácsodat, bár mindenki másra esküszik, de már gyűlnek a strigulák a Continental mellett.
Az a vicc, hogy minden gumis azzal hajtott el, hogy már lement a gumiszezon és már csak a legdrágább és a legolcsóbbak vannak raktáron.
Eredetileg Fulda Sportcontrol 2-t akartam, de 2 hetet kellene várni rá, úgyhogy ez a +30e Ft 4 guminál nem tényező, ha tényleg ennyire jó.

Érdemes erősített oldalfalút venni, vagy jó a "sima" is?

köszi!

Attila


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gumik
HozzászólásElküldve: 2017.04.21. 22:30 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2014.12.25. 11:54
Hozzászólások: 2158
Tartózkodási hely: 1094Budapest-2440 Százhalombatta
Adott köszi: 482 alkalommal
Kapott köszik: 481 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52 B20
Évjárata: 1998
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
indeus írta:
SvidronyA írta:
indeus írta:
sziasztok!

2 hónapot kerestem az automata 528-amra egy Style 81-t, de ma végre megérkezett.
Most viszont eljött az idő az új nyári gumi vásárlásra.

Már teljesen elbizonytalanodtam, mert minden gumis és szerelő mást ajánl, de nektek mi a tapasztalatotok?
A méret, amit keresek az a gyári 235/45 R17, a gyártó pedig....nem tudom.
A Continental Premiumcontact 6 nagyon szimpatikus, de nektek biztosan több tapasztalatotok van ebben.
Elég sokat használom az autót városban, de azért külföldre is mászkálok néha.
A lényeg a biztonság és a komfort, nem vezetek sportosan, ez lenne a két elsődleges szempont.

Tudtok valamit ajánlani, vagy a Conti jó választás lehet?
Meg mi ez az erősített oldalfalú, érdemes ilyet venni?
Ja és 170-nél soha nem megyek gyorsabban, 140+tempomat ember vagyok :)

előre is köszönöm!

Attila

Teljesen jó választás. Jómagam kb. negyedszázada használom kacérkodásod tárgyát képező gyártó termékeit teljes megelégedéssel. Sajnos az offomon a hülye gyári méret miatt csak a SportContact 6 jutott; a maga nemében ez is kiváló, de a Premiumcontact mindegyik szériája jobb, hasonló tapadás mellett komfortosabb (volt).


szia András!

Köszönöm a tanácsodat, bár mindenki másra esküszik, de már gyűlnek a strigulák a Continental mellett.
Az a vicc, hogy minden gumis azzal hajtott el, hogy már lement a gumiszezon és már csak a legdrágább és a legolcsóbbak vannak raktáron.
Eredetileg Fulda Sportcontrol 2-t akartam, de 2 hetet kellene várni rá, úgyhogy ez a +30e Ft 4 guminál nem tényező, ha tényleg ennyire jó.

Érdemes erősített oldalfalút venni, vagy jó a "sima" is?

köszi!

Attila

Nekem még soha, semmi bajom nem volt a "simával". Mivel az erősített oldalfalú gumik jellegükből, azaz a gyártás során felhasznált több anyagból adódóan nehezebbek, így valamelyest növelik a rugózatlan tömeget, amely jobban igénybe veszi a felfüggesztést, továbbá keményebb mivoltuk okán a gátlókat úgyszintén. Ahogy anno olvastam sokat a témáról, a sztereotípiákkal ellentétben, nem viselik egyértelműen jobban az úthibákból származó hatásokat, mint a "simák".

_________________
Üdv.:
András


"Losers find the reason, winners find the way"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek SvidronyA az itt látható tagok köszönték meg: indeus
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gumik
HozzászólásElküldve: 2017.04.21. 22:59 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2012.02.05. 21:17
Hozzászólások: 37
Adott köszi: 6 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528i
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
SvidronyA írta:
indeus írta:
SvidronyA írta:
indeus írta:
sziasztok!

2 hónapot kerestem az automata 528-amra egy Style 81-t, de ma végre megérkezett.
Most viszont eljött az idő az új nyári gumi vásárlásra.

Már teljesen elbizonytalanodtam, mert minden gumis és szerelő mást ajánl, de nektek mi a tapasztalatotok?
A méret, amit keresek az a gyári 235/45 R17, a gyártó pedig....nem tudom.
A Continental Premiumcontact 6 nagyon szimpatikus, de nektek biztosan több tapasztalatotok van ebben.
Elég sokat használom az autót városban, de azért külföldre is mászkálok néha.
A lényeg a biztonság és a komfort, nem vezetek sportosan, ez lenne a két elsődleges szempont.

Tudtok valamit ajánlani, vagy a Conti jó választás lehet?
Meg mi ez az erősített oldalfalú, érdemes ilyet venni?
Ja és 170-nél soha nem megyek gyorsabban, 140+tempomat ember vagyok :)

előre is köszönöm!

Attila

Teljesen jó választás. Jómagam kb. negyedszázada használom kacérkodásod tárgyát képező gyártó termékeit teljes megelégedéssel. Sajnos az offomon a hülye gyári méret miatt csak a SportContact 6 jutott; a maga nemében ez is kiváló, de a Premiumcontact mindegyik szériája jobb, hasonló tapadás mellett komfortosabb (volt).


szia András!

Köszönöm a tanácsodat, bár mindenki másra esküszik, de már gyűlnek a strigulák a Continental mellett.
Az a vicc, hogy minden gumis azzal hajtott el, hogy már lement a gumiszezon és már csak a legdrágább és a legolcsóbbak vannak raktáron.
Eredetileg Fulda Sportcontrol 2-t akartam, de 2 hetet kellene várni rá, úgyhogy ez a +30e Ft 4 guminál nem tényező, ha tényleg ennyire jó.

Érdemes erősített oldalfalút venni, vagy jó a "sima" is?

köszi!

Attila

Nekem még soha, semmi bajom nem volt a "simával". Mivel az erősített oldalfalú gumik jellegükből, azaz a gyártás során felhasznált több anyagból adódóan nehezebbek, így valamelyest növelik a rugózatlan tömeget, amely jobban igénybe veszi a felfüggesztést, továbbá keményebb mivoltuk okán a gátlókat úgyszintén. Ahogy anno olvastam sokat a témáról, a sztereotípiákkal ellentétben, nem viselik egyértelműen jobban az úthibákból származó hatásokat, mint a "simák".


Ugyanezt gondoltam én is, de így most teljesen meggyőztél, hogy jó a "sima" is.
Eddig Hankook Ventusom volt, az se volt erősített és 5 évig ment hiba nélkül, pedig azért kapott 1-2 padkát, de sose puklisodott fel, vagy ilyesmi.
Ha megvan a gumi és mentem vele már pár ezer km-t, megírom a tapasztalatokat.

köszönöm szépen!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gumik
HozzászólásElküldve: 2017.05.11. 12:41 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5244
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 765 alkalommal
Kapott köszik: 1640 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d/645ci
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (2)
Üdv!
Idéznék a hatályban levő 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletből.



Kerekekre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
36. § (1)127 A gépjárműnek, a mezőgazdasági vontatónak és a lassú járműnek, valamint ezek pótkocsijának a kerekeit fúvott gumiabroncsokkal - vagy azzal a jármű menettulajdonsága szempontjából legalább egyenértékű berendezéssel - kell felszerelni. Mezőgazdasági vontató, lassú jármű és ezek pótkocsija vonatkozásában e rendelkezéstől a közlekedési hatóság eltérést engedélyezhet.
(2)128 A járműre felszerelt gumiabroncs méretének, terhelhetőségének és sebességhatárának meg kell felelnie a jármű vonatkozó adatainak. Téli mintázatú gumiabroncsot szabad felszerelni a járműre abban az esetben is, ha annak sebességhatára alacsonyabb a jármű legnagyobb sebességénél. Ebben az esetben a jármű vezetőfülkéjében a gumiabroncs megengedett sebességére utaló feliratot kell elhelyezni.
(3)129 A gumiabroncsokban az előírt nyomást kell tartani.
(4)130 Az (1) bekezdésben említett járműveken csak olyan gumiabroncsot szabad használni, amelyen a futófelület mintázatának magassága a teljes felületen eléri:
a) az M1, N1, O1 és O2 kategóriájú járműveken a gumiabroncs átmérőjétől függetlenül az 1,6 mm-t; továbbá
b) az egyéb járműveken
ba) a 0,75 métert meg nem haladó átmérőjű gumiabroncsok esetében az 1,6 mm-t,
bb) a 0,75 méternél nagyobb átmérőjű gumiabroncs esetében a 3 mm-t.
Nem szabad olyan gumiabroncsot használni, amelyen a bordázat közötti hornyokat utólagos beavatkozással mélyítették, kivéve, ha a gumiabroncsgyártó az utánvágást engedélyezi, ezt a gumiabroncson feltüntette, és az utánvágást a vonatkozó előírások megtartásával végezték. Nem szabad szögbetétes gumiabroncsot használni.
(5) Gépjárművön, mezőgazdasági vontatón, lassú járművön és pótkocsin az azonos tengelyen lévő kerekekre csak olyan gumiabroncsok szerelhetők, amelyeknek mérete, szerkezete, teherbírása, mintázati jellege (nyári, téli, illetőleg országúti, terep) azonos.
(6) A személygépkocsin a gumiabroncsoknak valamennyi tengelyen azonos szerkezetűeknek (egységesen vagy diagonál, vagy radiál) kell lenniük. Textilöves és acélöves radiál abroncsok vegyes használata esetén - függetlenül attól, hogy a jármű melyik tengelye a hajtott - az első tengely kerekeire kell szerelni a textilöves radiál abroncsokat.

(7) A személygépkocsi kivételével a többi gépjármű, a mezőgazdasági vontató, a lassú jármű és a pótkocsi kerekeire tengelyként eltérő szerkezetű gumiabroncsok is szerelhetők. Ebben az esetben - függetlenül attól, hogy a jármű melyik tengelye hajtott - a radiál gumiabroncsokat kell a hátsó tengelyre (tengelyekre) szerelni.
(8) A fém kapaszkodókörmökkel, illetőleg vezetőélekkel ellátott kerekű mezőgazdasági vontató és lassú jármű e berendezéseinek olyanoknak kell lenniük, hogy ezeket le lehessen szerelni, vagy olyan védőabronccsal lehessen ellátni, amely meggátolja, hogy a kapaszkodókörmök, illetőleg vezetőélek az útburkolathoz érhessenek.
Kerekekre vonatkozó további műszaki feltételek131
36/A. §132 Gépkocsira és pótkocsijára csak jóváhagyási jellel ellátott gumiabroncsot szabad felszerelni.


Jól értelmezem, hogy gyakorlatilag a 4 keréken simán lehet 4 féle abroncsot alkalmazni, ha a méretük, terhelhetőségük és a téli-nyári mivoltuk megegyezik???
Gumisnál mondták, hogy nálunk is úgy van mint Angliában, vizsgaképes a dolog. Rákerestem.

https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc. ... t=20171101

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj rá...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gumik
HozzászólásElküldve: 2017.05.11. 13:58 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2010.03.30. 00:00
Hozzászólások: 1383
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 130 alkalommal
Kapott köszik: 395 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54B25
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (1)
Gallaca írta:
Üdv!
Idéznék a hatályban levő 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletből.



Kerekekre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
36. § (1)127 A gépjárműnek, a mezőgazdasági vontatónak és a lassú járműnek, valamint ezek pótkocsijának a kerekeit fúvott gumiabroncsokkal - vagy azzal a jármű menettulajdonsága szempontjából legalább egyenértékű berendezéssel - kell felszerelni. Mezőgazdasági vontató, lassú jármű és ezek pótkocsija vonatkozásában e rendelkezéstől a közlekedési hatóság eltérést engedélyezhet.
(2)128 A járműre felszerelt gumiabroncs méretének, terhelhetőségének és sebességhatárának meg kell felelnie a jármű vonatkozó adatainak. Téli mintázatú gumiabroncsot szabad felszerelni a járműre abban az esetben is, ha annak sebességhatára alacsonyabb a jármű legnagyobb sebességénél. Ebben az esetben a jármű vezetőfülkéjében a gumiabroncs megengedett sebességére utaló feliratot kell elhelyezni.
(3)129 A gumiabroncsokban az előírt nyomást kell tartani.
(4)130 Az (1) bekezdésben említett járműveken csak olyan gumiabroncsot szabad használni, amelyen a futófelület mintázatának magassága a teljes felületen eléri:
a) az M1, N1, O1 és O2 kategóriájú járműveken a gumiabroncs átmérőjétől függetlenül az 1,6 mm-t; továbbá
b) az egyéb járműveken
ba) a 0,75 métert meg nem haladó átmérőjű gumiabroncsok esetében az 1,6 mm-t,
bb) a 0,75 méternél nagyobb átmérőjű gumiabroncs esetében a 3 mm-t.
Nem szabad olyan gumiabroncsot használni, amelyen a bordázat közötti hornyokat utólagos beavatkozással mélyítették, kivéve, ha a gumiabroncsgyártó az utánvágást engedélyezi, ezt a gumiabroncson feltüntette, és az utánvágást a vonatkozó előírások megtartásával végezték. Nem szabad szögbetétes gumiabroncsot használni.
(5) Gépjárművön, mezőgazdasági vontatón, lassú járművön és pótkocsin az azonos tengelyen lévő kerekekre csak olyan gumiabroncsok szerelhetők, amelyeknek mérete, szerkezete, teherbírása, mintázati jellege (nyári, téli, illetőleg országúti, terep) azonos.
(6) A személygépkocsin a gumiabroncsoknak valamennyi tengelyen azonos szerkezetűeknek (egységesen vagy diagonál, vagy radiál) kell lenniük. Textilöves és acélöves radiál abroncsok vegyes használata esetén - függetlenül attól, hogy a jármű melyik tengelye a hajtott - az első tengely kerekeire kell szerelni a textilöves radiál abroncsokat.

(7) A személygépkocsi kivételével a többi gépjármű, a mezőgazdasági vontató, a lassú jármű és a pótkocsi kerekeire tengelyként eltérő szerkezetű gumiabroncsok is szerelhetők. Ebben az esetben - függetlenül attól, hogy a jármű melyik tengelye hajtott - a radiál gumiabroncsokat kell a hátsó tengelyre (tengelyekre) szerelni.
(8) A fém kapaszkodókörmökkel, illetőleg vezetőélekkel ellátott kerekű mezőgazdasági vontató és lassú jármű e berendezéseinek olyanoknak kell lenniük, hogy ezeket le lehessen szerelni, vagy olyan védőabronccsal lehessen ellátni, amely meggátolja, hogy a kapaszkodókörmök, illetőleg vezetőélek az útburkolathoz érhessenek.
Kerekekre vonatkozó további műszaki feltételek131
36/A. §132 Gépkocsira és pótkocsijára csak jóváhagyási jellel ellátott gumiabroncsot szabad felszerelni.


Jól értelmezem, hogy gyakorlatilag a 4 keréken simán lehet 4 féle abroncsot alkalmazni, ha a méretük, terhelhetőségük és a téli-nyári mivoltuk megegyezik???
Gumisnál mondták, hogy nálunk is úgy van mint Angliában, vizsgaképes a dolog. Rákerestem.

https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc. ... t=20171101

Ezt nem lehet másként értelmezni.
Korábban is mintha olvastam volna, hogy megszűnt már a tengelyenként azonos abroncs kötelezettség.



Sent from my A0001 using Tapatalk


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gumik
HozzászólásElküldve: 2017.05.11. 15:16 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.28. 14:49
Hozzászólások: 2299
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 241 alkalommal
Kapott köszik: 310 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: M43
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
"Jól értelmezem, hogy gyakorlatilag a 4 keréken simán lehet 4 féle abroncsot alkalmazni, ha a méretük, terhelhetőségük és a téli-nyári mivoltuk megegyezik???"

Igen.

_________________
Az élet olyan mint az ásás. Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól oda b*..ol az ásóval, aztán haladsz tovább.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gumik
HozzászólásElküldve: 2017.05.11. 20:02 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2009.12.01. 01:00
Hozzászólások: 8377
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 2 alkalommal
Kapott köszik: 929 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Na ezt megkérdezem a vizsgás embertől.
Még abba élek, hogy tengelyenként egyforma kell.

Egyszer láttam már ilyet, hogy a köhém és más hatőság rendeletei ellent mondtak.
/Talán, hogy a táblákat kilőméterenként ismételni kell, ha nincs ami feloldja és még érvényes. De nem biztos, hogy ez volt./

_________________
:szerintem
Üdv! Imco
A közlekedők csak akadály, amit le kell küzdeni! /from Kopa/


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gumik
HozzászólásElküldve: 2017.05.21. 15:13 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.05.20. 14:16
Hozzászólások: 2
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525 TDS
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok

Érdeklődnék hogy tudja e valaki hogy ha
elöl: 8x18 ET20 235/40 R18
hátul: 9x18 ET32 265/35 R18 16mm-es nyomtáv szélesítővel
Elférne e alatta?
Méret tábla szerint jó!!!!
Vagy valami gumi méretet tudtok e ajánlani nekem erre a méretre?

Köszönöm


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gumik
HozzászólásElküldve: 2017.05.21. 19:37 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2014.10.28. 15:15
Hozzászólások: 781
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 30 alkalommal
Kapott köszik: 153 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 35i M62
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Danie39 írta:
Sziasztok

Érdeklődnék hogy tudja e valaki hogy ha
elöl: 8x18 ET20 235/40 R18
hátul: 9x18 ET32 265/35 R18 16mm-es nyomtáv szélesítővel
Elférne e alatta?
Méret tábla szerint jó!!!!
Vagy valami gumi méretet tudtok e ajánlani nekem erre a méretre?

Köszönöm


Elférnek. Nekem ezeken a szélességeken 225/40 és 245/40 ideálisan elfér.

_________________
E39 Blogom. Katt.


Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Gumik
HozzászólásElküldve: 2017.05.21. 22:38 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.05.20. 14:16
Hozzászólások: 2
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525 TDS
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Afterdark írta:
Danie39 írta:
Sziasztok

Érdeklődnék hogy tudja e valaki hogy ha
elöl: 8x18 ET20 235/40 R18
hátul: 9x18 ET32 265/35 R18 16mm-es nyomtáv szélesítővel
Elférne e alatta?
Méret tábla szerint jó!!!!
Vagy valami gumi méretet tudtok e ajánlani nekem erre a méretre?

Köszönöm


Elférnek. Nekem ezeken a szélességeken 225/40 és 245/40 ideálisan elfér.



Köszi


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2375 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 115, 116, 117, 118, 119

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: GA0425, kovessyroli valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator