Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.08.12. 12:30

assatum írta:Sziasztok,

Reggel, amikor kitolattam a kertből, valami fennakadt a vasdarabon, ami a kétszárnyú kaput rögzíti a földön. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez? És mit jelent ez rövid illetve hosszú távon?
Sajnos nem igazán tudok alánézni, hogy honnan hiányzik.

Köszi és üdv:
assatum

Kép
Kép

Szervizablak takarója a hátsó, váltó alatti burkolatról.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: assatum
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.08.12. 12:36

Gallaca írta:
assatum írta:Sziasztok,

Reggel, amikor kitolattam a kertből, valami fennakadt a vasdarabon, ami a kétszárnyú kaput rögzíti a földön. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez? És mit jelent ez rövid illetve hosszú távon?
Sajnos nem igazán tudok alánézni, hogy honnan hiányzik.

Köszi és üdv:
assatum

Szervizablak takarója a hátsó, váltó alatti burkolatról.


Köszi!
Akkor gondolom nem kritikus a dolog, vagy?
A jövő héten nyomnék vele így egy Horvátországot.

Üdv:
assatum

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.08.12. 12:43

assatum írta:
Gallaca írta:
assatum írta:Sziasztok,

Reggel, amikor kitolattam a kertből, valami fennakadt a vasdarabon, ami a kétszárnyú kaput rögzíti a földön. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez? És mit jelent ez rövid illetve hosszú távon?
Sajnos nem igazán tudok alánézni, hogy honnan hiányzik.

Köszi és üdv:
assatum

Szervizablak takarója a hátsó, váltó alatti burkolatról.


Köszi!
Akkor gondolom nem kritikus a dolog, vagy?
A jövő héten nyomnék vele így egy Horvátországot.

Üdv:
assatum

Nincs különösebb jelentősége.
Ezt leszedve lehet cserélni a motorolajat anélkül, hogy a teljes burkolatot el kellene távolítani.
Rendszerint idővel meghajlanak, ezért is akadhatott fenn az ütközőn.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: assatum
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.08.17. 12:50

----
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Bandi1978 2019.08.19. 00:44-kor.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.08.18. 15:53

sziasztok,
van valakinek valami tuti otthoni receptje koncentrált oldószerre/mosófolyadékra, ami az intenzív mosó tartályba mehet?

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.08.18. 20:59

atesz155 írta:sziasztok,
van valakinek valami tuti otthoni receptje koncentrált oldószerre/mosófolyadékra, ami az intenzív mosó tartályba mehet?

Van! De nem igazán otthoni! Gyári intenzív mosó folyadék, 0,5l, 800ft. Nálam!

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: atesz155
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.08.27. 18:59

Sziasztok,nem tudom ide tartozik-e pontosan,amit leírok,de hátha....

Egy jó ideje keresem a választ,hogy miért eszik sokat az autóm és miért van az,hogy néha nem úgy megy,gyorsul,ahogy az elvárható egy 2,8 literes motortól...Szóval sok-sok gondolkodás után elővettem az autó vásárlásakor (6 éve) kiszedett eredeti BMW logós NGK gyertyákat,amik "csak" 2 pólusúak - szemben az eddigi 4 pólusú NGK Platinum gyertyákkal. Ami mindjárt furcsa volt,hogy a "gyári" gyertya kb 2-3 mm-el hosszabb,mint a másik 4 pólusú NGK....De ez csak az első meglepi volt,mert berakás után jött a többi,-simábban,halkabban jár és jobban gyorsul és a váltáskor eddig jelentkező "torpanás" is a múlté. Szinte nincs hangja 120-130-nál és a legfontosabb: kb 20 %-al kevesebbet fogyaszt..
Találkozott már valaki ilyen esettel?
Én nagyon örülök ennek,kell még keresgélni biztosan javítandó hibákat,de ez nagy előrelépés volt. Minden alkatrészből,bizbaszból csak eredeti BMW terméket veszek egyébként-és ez mindig beválik.

:D

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.09.09. 15:38

Sziasztok Társak,

teljesen tanácstalan vagyok és hozzá nem értő egyben ezért megint csak Hozzátok fordulok.

Ki szeretném cserélni a szélvédőt, és ehhez keresek olyan szervízt, ahol ezt igényesen és profin meg tudják csinálni.
BMW márkaszervíz is szóba jöhet, csak csinálják neg profin.
Tud valaki esetleg ajánlani valamit?

Ezenkívül jó karroszéria lakatost plusz fényezőt is keresek.
Nincs nagy parám csak pár apróságot szeretnék kijavítani....

Köszönöm előre is a válaszotokat, üdv

d.balazs

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.09.09. 20:14

d.balazs írta:Sziasztok Társak!
Teljesen tanácstalan vagyok és hozzá nem értő egyben, ezért megint csak Hozzátok fordulok.
Ki szeretném cserélni a szélvédőt, és ehhez keresek olyan szervizt, ahol ezt igényesen és profin meg tudják csinálni.

A szélvédőt bármelyik szélvédős rendesen kicseréli, ha beviszed egy Pilkingtonhoz vagy partneréhez, nem lesz gond.
Kéderrel együtt érdemes, mert rendszerint az is romos.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.09.15. 14:50

Sziasztok, az alábbi furcsa jelenség okát keresem: kizárólag 130 km/h sebességnél olyan dübögő hangot hallani az autómban, mintha le lenne húzva egyszerre mindket oldalt az ablak, viszont nincsenek lehúzva. 120-nál és alatta sem, illetve 135-től felfelé sem hallani semmit. Tapasztalt már ilyet valaki?

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.09.16. 22:21

GA0425 írta:Sziasztok, az alábbi furcsa jelenség okát keresem: kizárólag 130 km/h sebességnél olyan dübögő hangot hallani az autómban, mintha le lenne húzva egyszerre mindket oldalt az ablak, viszont nincsenek lehúzva. 120-nál és alatta sem, illetve 135-től felfelé sem hallani semmit. Tapasztalt már ilyet valaki?

És ez a jelenség egyszer csak a semmiből megjelent?
Nem volt mostanában szerelve semmi a kocsin amihez köthető lenne?
Esetleg fekvőrendőr 60-nál, padka, kátyú?
Ha le van húzva az ablak, szélzaj van inkább, meg talán a (d)motor kerregését lehet hallani, de a dübögés azért más típusú hang.

Szóval, ha bizonyos sebességnél érezhető vagy hallható valami búgás, ritmusos dübögés, akkor általában a futómű forgó elemei jöhetnek szóba, mint a gumik, felnik, féktárcsák, féltengelyek, kerékcsapágyak.
Esetleg diffi vagy kardán...
Persze a fordulatszámmal is érdemes összevetni a jelenséget.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.09.18. 20:26

Bandi1978 írta:
GA0425 írta:Sziasztok, az alábbi furcsa jelenség okát keresem: kizárólag 130 km/h sebességnél olyan dübögő hangot hallani az autómban, mintha le lenne húzva egyszerre mindket oldalt az ablak, viszont nincsenek lehúzva. 120-nál és alatta sem, illetve 135-től felfelé sem hallani semmit. Tapasztalt már ilyet valaki?

És ez a jelenség egyszer csak a semmiből megjelent?
Nem volt mostanában szerelve semmi a kocsin amihez köthető lenne?
Esetleg fekvőrendőr 60-nál, padka, kátyú?
Ha le van húzva az ablak, szélzaj van inkább, meg talán a (d)motor kerregését lehet hallani, de a dübögés azért más típusú hang.

Szóval, ha bizonyos sebességnél érezhető vagy hallható valami búgás, ritmusos dübögés, akkor általában a futómű forgó elemei jöhetnek szóba, mint a gumik, felnik, féktárcsák, féltengelyek, kerékcsapágyak.
Esetleg diffi vagy kardán...
Persze a fordulatszámmal is érdemes összevetni a jelenséget.


Szia, először is köszi, hogy írtál.

Nagyjából egy hónappal azután kezdtem felfigyelni a jelenségre, hogy fel lett újítva a manuális váltóm, új kuplung, kettőstömegű került be. Kapott a kardán új hátsó csuklót is.
Aztán tényleg nagyjából egy időben a hang megjelenésével ki lett cserélve elöl mind a négy lengőkar.

A fordulatszámot nézegettem, 130-nál 2500-at forog a motor, más sebességben 2500-ös fordulatnál - és más fordulaton sem - hallom. Próbálom figyelgetni a dolgot, és ha tapasztalok valamit, amivel tovább szűkíthető, írok.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.09.18. 21:08

GA0425 írta:
Bandi1978 írta:
GA0425 írta:Sziasztok, az alábbi furcsa jelenség okát keresem: kizárólag 130 km/h sebességnél olyan dübögő hangot hallani az autómban, mintha le lenne húzva egyszerre mindket oldalt az ablak, viszont nincsenek lehúzva. 120-nál és alatta sem, illetve 135-től felfelé sem hallani semmit. Tapasztalt már ilyet valaki?

És ez a jelenség egyszer csak a semmiből megjelent?
Nem volt mostanában szerelve semmi a kocsin amihez köthető lenne?
Esetleg fekvőrendőr 60-nál, padka, kátyú?
Ha le van húzva az ablak, szélzaj van inkább, meg talán a (d)motor kerregését lehet hallani, de a dübögés azért más típusú hang.

Szóval, ha bizonyos sebességnél érezhető vagy hallható valami búgás, ritmusos dübögés, akkor általában a futómű forgó elemei jöhetnek szóba, mint a gumik, felnik, féktárcsák, féltengelyek, kerékcsapágyak.
Esetleg diffi vagy kardán...
Persze a fordulatszámmal is érdemes összevetni a jelenséget.


Szia, először is köszi, hogy írtál.

Nagyjából egy hónappal azután kezdtem felfigyelni a jelenségre, hogy fel lett újítva a manuális váltóm, új kuplung, kettőstömegű került be. Kapott a kardán új hátsó csuklót is.
Aztán tényleg nagyjából egy időben a hang megjelenésével ki lett cserélve elöl mind a négy lengőkar.

A fordulatszámot nézegettem, 130-nál 2500-at forog a motor, más sebességben 2500-ös fordulatnál - és más fordulaton sem - hallom. Próbálom figyelgetni a dolgot, és ha tapasztalok valamit, amivel tovább szűkíthető, írok.


A kardánfelfüggesztőre jó lett volna ránézni. Kinyomott kuplunggal is nézd meg, esetleg próba erejéig tedd fel a téli kerekeket centírozás után ha külön van szerelve.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.09.20. 21:22

GA0425 írta: fel lett újítva a manuális váltóm

hol csináltattad? szét szedték komplett? mit cseréltek benne és mennyibe állt meg? lassan nekem is érik a kuplung és talán érdemes lenne a belül is átnézetni, mint csak a kulisszát meg a reteszeket cserélni.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.09.23. 11:02

attila94 írta:
GA0425 írta:
Bandi1978 írta:
GA0425 írta:Sziasztok, az alábbi furcsa jelenség okát keresem: kizárólag 130 km/h sebességnél olyan dübögő hangot hallani az autómban, mintha le lenne húzva egyszerre mindket oldalt az ablak, viszont nincsenek lehúzva. 120-nál és alatta sem, illetve 135-től felfelé sem hallani semmit. Tapasztalt már ilyet valaki?

És ez a jelenség egyszer csak a semmiből megjelent?
Nem volt mostanában szerelve semmi a kocsin amihez köthető lenne?
Esetleg fekvőrendőr 60-nál, padka, kátyú?
Ha le van húzva az ablak, szélzaj van inkább, meg talán a (d)motor kerregését lehet hallani, de a dübögés azért más típusú hang.

Szóval, ha bizonyos sebességnél érezhető vagy hallható valami búgás, ritmusos dübögés, akkor általában a futómű forgó elemei jöhetnek szóba, mint a gumik, felnik, féktárcsák, féltengelyek, kerékcsapágyak.
Esetleg diffi vagy kardán...
Persze a fordulatszámmal is érdemes összevetni a jelenséget.


Szia, először is köszi, hogy írtál.

Nagyjából egy hónappal azután kezdtem felfigyelni a jelenségre, hogy fel lett újítva a manuális váltóm, új kuplung, kettőstömegű került be. Kapott a kardán új hátsó csuklót is.
Aztán tényleg nagyjából egy időben a hang megjelenésével ki lett cserélve elöl mind a négy lengőkar.

A fordulatszámot nézegettem, 130-nál 2500-at forog a motor, más sebességben 2500-ös fordulatnál - és más fordulaton sem - hallom. Próbálom figyelgetni a dolgot, és ha tapasztalok valamit, amivel tovább szűkíthető, írok.


A kardánfelfüggesztőre jó lett volna ránézni. Kinyomott kuplunggal is nézd meg, esetleg próba erejéig tedd fel a téli kerekeket centírozás után ha külön van szerelve.


Szia, ellenőrizve lett, igazából úgy álltunk neki a dolognak, hogy váltó és kuplungozás, illetve minden probléma orvoslása, ami a szerelés során felmerül. Így lett a kardáncsukló is kicserélve, a felfüggesztő nem tűnt rossznak.

Ami viszont fejlemény, hogy a jelenség elmúlt, anélkül, hogy a megfigyelésen kívül bármit is csináltam volna vele. (remélem nem néztek teljesen hülyének...) Hétvégén kétszer is mentem az autóval pályán, volt lehetőség próbálkozni, és amilyen egyértelműen jelentkezett a hiba 130-nál, most annyira nem jelentkezik. Nem azt mondom, hogy megnyugtat, csak azt, hogy örülök, hogy most nincs.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.10.10. 16:27

Sziasztok!
Úgy néz ki visszafogok térni az E39-hez pár év kihagyás után. Most a touring-okkal szemezgetek.

Kérdésem. Az E39-be milyen típusú automata váltót tettek. Olvastam, hogy volt 4/5sebességes GM 4L30-E.
Milyen tipusú váltónak felel meg? Hidraulikus? CVT? stb. és nem utolsó sorban mire kell figyelni ill. hogyan kell tesztelni egy automata váltót.

Köszönöm!

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.10.11. 10:23

depence írta:Sziasztok!
Úgy néz ki visszafogok térni az E39-hez pár év kihagyás után. Most a touring-okkal szemezgetek.

Kérdésem. Az E39-be milyen típusú automata váltót tettek. Olvastam, hogy volt 4/5sebességes GM 4L30-E.
Milyen tipusú váltónak felel meg? Hidraulikus? CVT? stb. és nem utolsó sorban mire kell figyelni ill. hogyan kell tesztelni egy automata váltót.

Köszönöm!

Típusfüggő, hogy milyet tettek bele.
Kb. ötféle váltóval szerelték a sorozatot, a 20d-től a 40i-ig.
Amit írtál az egy GM váltó, 4 sebességes és hagyományos bolygókerekes, hosszanti irányú (longitudinális), hidrodinamikus váltó.
Mind ilyen rendszerű amit ezekbe a kocsikba szereltek. Régi technika, jó technika, bár a steptronic már egy fejlesztett formula, ezen régi alapokon.
A CVT nem BMW kategória, az elsőkerekeseknél megy, mert kicsi helyigényű.

De szerintem ez neked mind nem is lényeges, ha meg is kérdezted.
Inkább félsz tőle, hogy bele ne válassz egy gondozatlan automatába.
Az esetedben egy valamire figyelj (és ez szubjektív vélemény), hogy ZF legyen benne!
A tapasztalatok alapján ezek strapabíróbb és időtállóbb darabok, mint a GM gyártmányai.

Amondó vagyok, ha egy automata jól működik, azt menet közben érezni lehet.
Szépen, lökésmentesen vált.
Fék levételkor megindul, kúszik.
Ha lassabb gázadásnál kicsit "csúszik" (vinnyogósan vált el 1800-2000 körül) az első fokozatokban, az nem hinném, hogy szerkezeti probléma.
Ha tolatásnál dübben kicsit, az szintén lehet bak probléma. Akár motortartó is, nem csak váltótartó!

Én nem támogatom az olyan idétlen nepperes teszteket, mint:
-nyomod a gázt és a féket egyszerre, miközben "D"-ben vagy "R"-ben van a váltó.
-padlózás álló helyzetben.
(Meg sem engedném senkinek, hogy így gyötörje a kocsit, mert hallotta Jóskától meg Pistától, hogy ezt így kell, mert mondta valaki a kocsmában...)

Ami lényeges még, hogy egy olajfrissítést és egy szűrőcserét érdemes megtenni birtokbavétel után, hacsak az előző tulaj nem tette meg belátható időintervallumon belül.
Ha magad csinálod, akkor 30-ból megúszod, célszerszámmal együtt is megvan 40-ből, ha az esetleg nincs.
Egyébként szervizben lesz 80 legalább.
Az olajcsere meg több, mert az (illendően) egy alapos tisztítással is együtt járó átmosós művelet.
Direkt írtam külön a két folyamatot, mert nem egy a kettő, csak a laikusoknak!

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.10.14. 14:23

Bandi1978 írta:
depence írta:Sziasztok!
Úgy néz ki visszafogok térni az E39-hez pár év kihagyás után. Most a touring-okkal szemezgetek.

Kérdésem. Az E39-be milyen típusú automata váltót tettek. Olvastam, hogy volt 4/5sebességes GM 4L30-E.
Milyen tipusú váltónak felel meg? Hidraulikus? CVT? stb. és nem utolsó sorban mire kell figyelni ill. hogyan kell tesztelni egy automata váltót.

Köszönöm!

Típusfüggő, hogy milyet tettek bele.
Kb. ötféle váltóval szerelték a sorozatot, a 20d-től a 40i-ig.
Amit írtál az egy GM váltó, 4 sebességes és hagyományos bolygókerekes, hosszanti irányú (longitudinális), hidrodinamikus váltó.
Mind ilyen rendszerű amit ezekbe a kocsikba szereltek. Régi technika, jó technika, bár a steptronic már egy fejlesztett formula, ezen régi alapokon.
A CVT nem BMW kategória, az elsőkerekeseknél megy, mert kicsi helyigényű.

De szerintem ez neked mind nem is lényeges, ha meg is kérdezted.
Inkább félsz tőle, hogy bele ne válassz egy gondozatlan automatába.
Az esetedben egy valamire figyelj (és ez szubjektív vélemény), hogy ZF legyen benne!
A tapasztalatok alapján ezek strapabíróbb és időtállóbb darabok, mint a GM gyártmányai.

Amondó vagyok, ha egy automata jól működik, azt menet közben érezni lehet.
Szépen, lökésmentesen vált.
Fék levételkor megindul, kúszik.
Ha lassabb gázadásnál kicsit "csúszik" (vinnyogósan vált el 1800-2000 körül) az első fokozatokban, az nem hinném, hogy szerkezeti probléma.
Ha tolatásnál dübben kicsit, az szintén lehet bak probléma. Akár motortartó is, nem csak váltótartó!

Én nem támogatom az olyan idétlen nepperes teszteket, mint:
-nyomod a gázt és a féket egyszerre, miközben "D"-ben vagy "R"-ben van a váltó.
-padlózás álló helyzetben.
(Meg sem engedném senkinek, hogy így gyötörje a kocsit, mert hallotta Jóskától meg Pistától, hogy ezt így kell, mert mondta valaki a kocsmában...)

Ami lényeges még, hogy egy olajfrissítést és egy szűrőcserét érdemes megtenni birtokbavétel után, hacsak az előző tulaj nem tette meg belátható időintervallumon belül.
Ha magad csinálod, akkor 30-ból megúszod, célszerszámmal együtt is megvan 40-ből, ha az esetleg nincs.
Egyébként szervizben lesz 80 legalább.
Az olajcsere meg több, mert az (illendően) egy alapos tisztítással is együtt járó átmosós művelet.
Direkt írtam külön a két folyamatot, mert nem egy a kettő, csak a laikusoknak!


Köszönöm a tájékoztatást :)
Még annyit kérdeznék, hogy az E39 légrugós változatot hogy kell elképzelni? Mint a w220-as Mercinél ?
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára depence 2019.10.14. 16:48-kor.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.10.14. 15:44

ST1 írta:
GA0425 írta: fel lett újítva a manuális váltóm

hol csináltattad? szét szedték komplett? mit cseréltek benne és mennyibe állt meg? lassan nekem is érik a kuplung és talán érdemes lenne a belül is átnézetni, mint csak a kulisszát meg a reteszeket cserélni.


Szia,

Elnézést, hogy csak most írok. Ürömön Diósi Dénes csinálta, viszont nem lett maga a váltó szétszedve, csupán a "Kézi váltó felújítása" topic első hozzászólásaiban leírt javítások lettek elvégezve.

Az alábbiak lettek cserélve:

LUK Kettőstömegű lendkerék
LUK Kuplungszett
Nyelestengely vezető csapágy, FEBI
Váltóolaj, Motul Motyl Gear 75w-90
Váltó fokozat pin
Váltó fokozat pin görgővel
Rugók a váltóba
Rugófedél a váltóba
Seger gyűrű
Kulissza tartó gyűrű
Kulissza rudazat szilent
Hátsó kardáncsukló

Üdv!

Ezt a hozzászólást a szerzőnek GA0425 az itt látható tagok köszönték meg: ST1
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2019.10.16. 20:37

Sziasztok Márkatársaim!
Olvastam az ABS topicot,es talaltam egy par erdekes dolgot,de nem tudom hogyan tovabb! A hiba jelensegem az hogy irta a jobb hatso abs jeladot hibanak! Ezt kicsereletuk gyari jeladora, muszerfalon jelek eltunnek,hibajelenseg abs dolgozik rugdosa a pedalt! Kerekcsapagy lenne Problema? Vagy hogyan menjek tovabb?
Segitsegeteket elore is koszonom!
Hozzászólás küldése

VigLink badge