* *
Pontos idő: 2019.08.18. 06:59

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 26444 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1319, 1320, 1321, 1322, 1323  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.22. 08:29 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.10.12. 11:58
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Győr / Esztergom
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D25
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
GA0425 írta:
Sziasztok,

A klíma-ventillátorommal olyan probléma van, hogy azon kívül, hogy rettentő hangos, álló autónál szabályos ütemben változik a fordulatszám a következő szerint: néhány másodpercig szinte hangtalanul megy, majd utána egy 10 másodpercre felpörög max fordulaton, mintha fel akarna szállni. Utána a fordulatszám leesik kb. 10 másodpercre, majd utána újra felbőg, és így tovább.

A ventillátor négyvezetékes, pár hónapja tettem be (Szabitól vettem bontottan), úgyhogy gyanítom, a vezérléssel lesz valami gond. Járt már így valaki? Merre induljak el a hiba megoldásának érdekében?


Diaggal meg kéne nézni mit érzékelnek a hőmérséklet jeladók valamint a klíma nyomáskapcsolója. Túl meleg motornál pörög fel, vagy ha elért x-bar nyomást a klíma.


Szia,

Megneztem: ami feltűnő, hogy a pressure sensor értéke gyakorlatilag 3 es 3.3 volt között folyamatosan ingadozik. Ha eléri a 3.3-at, felpörög, ekkor elkezd csökkeni a pressure sensor értéke, majd ha lement 3-ra, elhalkul a ventillator. Le a ventilátor nem áll es a klimakompresszor sem kapcsol le. Egy ilyen felpörgős elhalkulós ciklus alig tizen pár másodperc. A motor üzemmeleg volt, kb 96 fokos a viz.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.22. 22:18 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 512
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 79 alkalommal
Kapott köszik: 89 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
GA0425 írta:
attila94 írta:
GA0425 írta:
Sziasztok,

A klíma-ventillátorommal olyan probléma van, hogy azon kívül, hogy rettentő hangos, álló autónál szabályos ütemben változik a fordulatszám a következő szerint: néhány másodpercig szinte hangtalanul megy, majd utána egy 10 másodpercre felpörög max fordulaton, mintha fel akarna szállni. Utána a fordulatszám leesik kb. 10 másodpercre, majd utána újra felbőg, és így tovább.

A ventillátor négyvezetékes, pár hónapja tettem be (Szabitól vettem bontottan), úgyhogy gyanítom, a vezérléssel lesz valami gond. Járt már így valaki? Merre induljak el a hiba megoldásának érdekében?


Diaggal meg kéne nézni mit érzékelnek a hőmérséklet jeladók valamint a klíma nyomáskapcsolója. Túl meleg motornál pörög fel, vagy ha elért x-bar nyomást a klíma.


Szia,

Megneztem: ami feltűnő, hogy a pressure sensor értéke gyakorlatilag 3 es 3.3 volt között folyamatosan ingadozik. Ha eléri a 3.3-at, felpörög, ekkor elkezd csökkeni a pressure sensor értéke, majd ha lement 3-ra, elhalkul a ventillator. Le a ventilátor nem áll es a klimakompresszor sem kapcsol le. Egy ilyen felpörgős elhalkulós ciklus alig tizen pár másodperc. A motor üzemmeleg volt, kb 96 fokos a viz.


Ha a motor hőmérséklete, és a jeladók által érzékelt és továbbított érték rendben van akkor klímásnál valódi órával kéne ránézni a klímára a két becsatlakozási ponton a valódi nyomásértékekhez. A nagyobb nyomású (melegebb) gáz több hűtést igényel hogy lecsapódjon röviden és tömören ezért indul el a ventilátor normális esetben. Nálad vagy jeladó hiba, kontakt hiba van, vagy a klímarendszerben keresendő dugulás, stb.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.22. 22:31 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5759
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 818 alkalommal
Kapott köszik: 1837 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
attila94 írta:
GA0425 írta:
attila94 írta:
GA0425 írta:
Sziasztok,

A klíma-ventillátorommal olyan probléma van, hogy azon kívül, hogy rettentő hangos, álló autónál szabályos ütemben változik a fordulatszám a következő szerint: néhány másodpercig szinte hangtalanul megy, majd utána egy 10 másodpercre felpörög max fordulaton, mintha fel akarna szállni. Utána a fordulatszám leesik kb. 10 másodpercre, majd utána újra felbőg, és így tovább.

A ventillátor négyvezetékes, pár hónapja tettem be (Szabitól vettem bontottan), úgyhogy gyanítom, a vezérléssel lesz valami gond. Járt már így valaki? Merre induljak el a hiba megoldásának érdekében?


Diaggal meg kéne nézni mit érzékelnek a hőmérséklet jeladók valamint a klíma nyomáskapcsolója. Túl meleg motornál pörög fel, vagy ha elért x-bar nyomást a klíma.


Szia,

Megneztem: ami feltűnő, hogy a pressure sensor értéke gyakorlatilag 3 es 3.3 volt között folyamatosan ingadozik. Ha eléri a 3.3-at, felpörög, ekkor elkezd csökkeni a pressure sensor értéke, majd ha lement 3-ra, elhalkul a ventillator. Le a ventilátor nem áll es a klimakompresszor sem kapcsol le. Egy ilyen felpörgős elhalkulós ciklus alig tizen pár másodperc. A motor üzemmeleg volt, kb 96 fokos a viz.


Ha a motor hőmérséklete, és a jeladók által érzékelt és továbbított érték rendben van akkor klímásnál valódi órával kéne ránézni a klímára a két becsatlakozási ponton a valódi nyomásértékekhez. A nagyobb nyomású (melegebb) gáz több hűtést igényel hogy lecsapódjon röviden és tömören ezért indul el a ventilátor normális esetben. Nálad vagy jeladó hiba, kontakt hiba van, vagy a klímarendszerben keresendő dugulás, stb.

Esetleg csak a hűtőket és a közeit kellene kitakarítani.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.23. 11:28 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.15. 21:33
Hozzászólások: 78
Tartózkodási hely: Szigetbecse
Adott köszi: 36 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....

_________________
Ich bin Der Fünfer!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.23. 19:56 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 512
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 79 alkalommal
Kapott köszik: 89 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
novi68 írta:
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....


Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.23. 20:06 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.15. 21:33
Hozzászólások: 78
Tartózkodási hely: Szigetbecse
Adott köszi: 36 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
novi68 írta:
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....


Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya

Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!

_________________
Ich bin Der Fünfer!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.23. 20:07 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.15. 21:33
Hozzászólások: 78
Tartózkodási hely: Szigetbecse
Adott köszi: 36 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
novi68 írta:
attila94 írta:
novi68 írta:
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....


Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya

Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!

6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...

_________________
Ich bin Der Fünfer!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.23. 22:32 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 512
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 79 alkalommal
Kapott köszik: 89 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
novi68 írta:
novi68 írta:
attila94 írta:
novi68 írta:
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....


Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya

Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!

6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...


Mennyi egyébként az a magas fogyasztás? Nőtt az utóbbi években fokozatosan?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.23. 22:56 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.15. 21:33
Hozzászólások: 78
Tartózkodási hely: Szigetbecse
Adott köszi: 36 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
novi68 írta:
novi68 írta:
attila94 írta:
novi68 írta:
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....


Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya

Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!

6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...


Mennyi egyébként az a magas fogyasztás? Nőtt az utóbbi években fokozatosan?

Ezt nehéz lenne megmondani... Ugye mostanáig inkább rövid távokat mentem vele,a komputer szerint valahol 12 liter az átlagom. Lehet,hogy ez ennyi ilyen viszonylatban? Nem bánnám,ha ez lemenne 10 alá vegyesben....

_________________
Ich bin Der Fünfer!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.24. 19:45 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 512
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 79 alkalommal
Kapott köszik: 89 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....[/quote]

Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya[/quote]
Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm![/quote]
6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...[/quote]

Mennyi egyébként az a magas fogyasztás? Nőtt az utóbbi években fokozatosan?[/quote]
Ezt nehéz lenne megmondani... Ugye mostanáig inkább rövid távokat mentem vele,a komputer szerint valahol 12 liter az átlagom. Lehet,hogy ez ennyi ilyen viszonylatban? Nem bánnám,ha ez lemenne 10 alá vegyesben....[/quote]


1. Maradjunk a rátankolásos módszernél.

2. 12 liter (ha valóban ennyi) rövid távokon egy üresen 1600kg-os autótól, és egy 23 éves 2,8 literes szívóbenzinmotortól (nem írtad hogy kézi vagy automata) elfogadható szerintem.

3. Az eredeti kérdésedre válaszolva számít a gyertya, NGK-ból BKR6EQUP való bele. De a motor általános állapota, mikor volt szervizelve, milyen benzint tankolsz, milyen széles gumit (guminyomás) használsz, vezetési stílus, valamint a fentebb említett használati jelleg is litereket jelenthet.

4. statikus állapotok között kéne fogyasztást mérni, este 10 és reggel 6 között autóúton vagy autópályán min. 80-100km távon. Szerintem ha rendben van a motor mechanikailag és elektromosan akkor le fog csökkenni a fogyasztás 6-7 környékére. Most valószínűleg fals levegővel küzdök -szintén 28i- és a fentebb említett körülmények közt nem esik le 6 literre a fogyasztás, amit már sikerült produkálni amíg nem volt problémám a fals levegővel. Diagon látszik hogy többlet korrekciót ad benzinből a motorvezérlő ami többlet fogyasztást jelent.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: novi68
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.24. 21:08 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.15. 21:33
Hozzászólások: 78
Tartózkodási hely: Szigetbecse
Adott köszi: 36 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....


Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya[/quote]
Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm![/quote]
6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...[/quote]

Mennyi egyébként az a magas fogyasztás? Nőtt az utóbbi években fokozatosan?[/quote]
Ezt nehéz lenne megmondani... Ugye mostanáig inkább rövid távokat mentem vele,a komputer szerint valahol 12 liter az átlagom. Lehet,hogy ez ennyi ilyen viszonylatban? Nem bánnám,ha ez lemenne 10 alá vegyesben....[/quote]


1. Maradjunk a rátankolásos módszernél.

2. 12 liter (ha valóban ennyi) rövid távokon egy üresen 1600kg-os autótól, és egy 23 éves 2,8 literes szívóbenzinmotortól (nem írtad hogy kézi vagy automata) elfogadható szerintem.

3. Az eredeti kérdésedre válaszolva számít a gyertya, NGK-ból BKR6EQUP való bele. De a motor általános állapota, mikor volt szervizelve, milyen benzint tankolsz, milyen széles gumit (guminyomás) használsz, vezetési stílus, valamint a fentebb említett használati jelleg is litereket jelenthet.

4. statikus állapotok között kéne fogyasztást mérni, este 10 és reggel 6 között autóúton vagy autópályán min. 80-100km távon. Szerintem ha rendben van a motor mechanikailag és elektromosan akkor le fog csökkenni a fogyasztás 6-7 környékére. Most valószínűleg fals levegővel küzdök -szintén 28i- és a fentebb említett körülmények közt nem esik le 6 literre a fogyasztás, amit már sikerült produkálni amíg nem volt problémám a fals levegővel. Diagon látszik hogy többlet korrekciót ad benzinből a motorvezérlő ami többlet fogyasztást jelent.[/quote]





Köszönöm a válaszod. Most ilyen gyertya van benne,ezért is kérdeztem,hogy kell-e cserélni? Illetve a benzinszűrőt is szerettem volna megkérdezni,6 évesen csereérett-e és van-e köze a fogyasztáshoz,vagy a néha lomhának tűnő gyorsuláshoz....?

_________________
Ich bin Der Fünfer!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.25. 06:07 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 512
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 79 alkalommal
Kapott köszik: 89 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....

Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya
Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!
6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...

Mennyi egyébként az a magas fogyasztás? Nőtt az utóbbi években fokozatosan?
Ezt nehéz lenne megmondani... Ugye mostanáig inkább rövid távokat mentem vele,a komputer szerint valahol 12 liter az átlagom. Lehet,hogy ez ennyi ilyen viszonylatban? Nem bánnám,ha ez lemenne 10 alá vegyesben....

1. Maradjunk a rátankolásos módszernél.

2. 12 liter (ha valóban ennyi) rövid távokon egy üresen 1600kg-os autótól, és egy 23 éves 2,8 literes szívóbenzinmotortól (nem írtad hogy kézi vagy automata) elfogadható szerintem.

3. Az eredeti kérdésedre válaszolva számít a gyertya, NGK-ból BKR6EQUP való bele. De a motor általános állapota, mikor volt szervizelve, milyen benzint tankolsz, milyen széles gumit (guminyomás) használsz, vezetési stílus, valamint a fentebb említett használati jelleg is litereket jelenthet.

4. statikus állapotok között kéne fogyasztást mérni, este 10 és reggel 6 között autóúton vagy autópályán min. 80-100km távon. Szerintem ha rendben van a motor mechanikailag és elektromosan akkor le fog csökkenni a fogyasztás 6-7 környékére. Most valószínűleg fals levegővel küzdök -szintén 28i- és a fentebb említett körülmények közt nem esik le 6 literre a fogyasztás, amit már sikerült produkálni amíg nem volt problémám a fals levegővel. Diagon látszik hogy többlet korrekciót ad benzinből a motorvezérlő ami többlet fogyasztást jelent.





Köszönöm a válaszod. Most ilyen gyertya van benne,ezért is kérdeztem,hogy kell-e cserélni? Illetve a benzinszűrőt is szerettem volna megkérdezni,6 évesen csereérett-e és van-e köze a fogyasztáshoz,vagy a néha lomhának tűnő gyorsuláshoz....?

Igen köze lehet, de akkor kezdeni kellene egy diagnosztikával, aztán egy nagyszervizzel, így egyenként cserélgetve a komponenseket ez kb tippmix.

Azt még mindig nem írtad kézi, vagy automata váltós, pl. az automataváltó adaptálja magát a vezetési stílushoz.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: novi68
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.25. 07:32 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 199
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 20 alkalommal
Kapott köszik: 48 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
Azt még mindig nem írtad kézi, vagy automata váltós, pl. az automataváltó adaptálja magát a vezetési stílushoz.

:shock: Miben nyilvánul meg az adaptáció? Hogyan befolyásolja ez a fogyasztást?

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.25. 09:56 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.15. 21:33
Hozzászólások: 78
Tartózkodási hely: Szigetbecse
Adott köszi: 36 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....

Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya
Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!
6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...

Mennyi egyébként az a magas fogyasztás? Nőtt az utóbbi években fokozatosan?
Ezt nehéz lenne megmondani... Ugye mostanáig inkább rövid távokat mentem vele,a komputer szerint valahol 12 liter az átlagom. Lehet,hogy ez ennyi ilyen viszonylatban? Nem bánnám,ha ez lemenne 10 alá vegyesben....

1. Maradjunk a rátankolásos módszernél.

2. 12 liter (ha valóban ennyi) rövid távokon egy üresen 1600kg-os autótól, és egy 23 éves 2,8 literes szívóbenzinmotortól (nem írtad hogy kézi vagy automata) elfogadható szerintem.

3. Az eredeti kérdésedre válaszolva számít a gyertya, NGK-ból BKR6EQUP való bele. De a motor általános állapota, mikor volt szervizelve, milyen benzint tankolsz, milyen széles gumit (guminyomás) használsz, vezetési stílus, valamint a fentebb említett használati jelleg is litereket jelenthet.

4. statikus állapotok között kéne fogyasztást mérni, este 10 és reggel 6 között autóúton vagy autópályán min. 80-100km távon. Szerintem ha rendben van a motor mechanikailag és elektromosan akkor le fog csökkenni a fogyasztás 6-7 környékére. Most valószínűleg fals levegővel küzdök -szintén 28i- és a fentebb említett körülmények közt nem esik le 6 literre a fogyasztás, amit már sikerült produkálni amíg nem volt problémám a fals levegővel. Diagon látszik hogy többlet korrekciót ad benzinből a motorvezérlő ami többlet fogyasztást jelent.





Köszönöm a válaszod. Most ilyen gyertya van benne,ezért is kérdeztem,hogy kell-e cserélni? Illetve a benzinszűrőt is szerettem volna megkérdezni,6 évesen csereérett-e és van-e köze a fogyasztáshoz,vagy a néha lomhának tűnő gyorsuláshoz....?

Igen köze lehet, de akkor kezdeni kellene egy diagnosztikával, aztán egy nagyszervizzel, így egyenként cserélgetve a komponenseket ez kb tippmix.

Azt még mindig nem írtad kézi, vagy automata váltós, pl. az automataváltó adaptálja magát a vezetési stílushoz.



Szia,automata váltós. Nemrég cseréltem benne főtengely jeladót,akkor volt diag,nem adott ki hibát. Köszönöm!

_________________
Ich bin Der Fünfer!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.25. 12:47 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 440
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 290 alkalommal
Kapott köszik: 82 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
novi68 írta:
attila94 írta:
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni,hogy egy 6 éves NGK Platinum gyertyasort kell-e,érdemes-e lecserélni egy új gyertyasorra? Elvileg 80 ezerig bírják,én kb 25 ezret mentem velük... Köszönöm! Keresem az okokat a magas fogyasztásra....

Mi a használat jellege? város/előváros/országút/pálya
Szia,

Közút,némi kisvárosi lötyögéssel. Pályán ritkán megyek,inkább csak munkába járás lenne a fő csapás. Napi 70 km.
Köszönöm!
6 év alatt mentem a 25 ezer km-t a fenti viszonylatokban. Most azért több lesz a napi használat miatt...

Mennyi egyébként az a magas fogyasztás? Nőtt az utóbbi években fokozatosan?
Ezt nehéz lenne megmondani... Ugye mostanáig inkább rövid távokat mentem vele,a komputer szerint valahol 12 liter az átlagom. Lehet,hogy ez ennyi ilyen viszonylatban? Nem bánnám,ha ez lemenne 10 alá vegyesben....

1. Maradjunk a rátankolásos módszernél.

2. 12 liter (ha valóban ennyi) rövid távokon egy üresen 1600kg-os autótól, és egy 23 éves 2,8 literes szívóbenzinmotortól (nem írtad hogy kézi vagy automata) elfogadható szerintem.

3. Az eredeti kérdésedre válaszolva számít a gyertya, NGK-ból BKR6EQUP való bele. De a motor általános állapota, mikor volt szervizelve, milyen benzint tankolsz, milyen széles gumit (guminyomás) használsz, vezetési stílus, valamint a fentebb említett használati jelleg is litereket jelenthet.

4. statikus állapotok között kéne fogyasztást mérni, este 10 és reggel 6 között autóúton vagy autópályán min. 80-100km távon. Szerintem ha rendben van a motor mechanikailag és elektromosan akkor le fog csökkenni a fogyasztás 6-7 környékére. Most valószínűleg fals levegővel küzdök -szintén 28i- és a fentebb említett körülmények közt nem esik le 6 literre a fogyasztás, amit már sikerült produkálni amíg nem volt problémám a fals levegővel. Diagon látszik hogy többlet korrekciót ad benzinből a motorvezérlő ami többlet fogyasztást jelent.





Köszönöm a válaszod. Most ilyen gyertya van benne,ezért is kérdeztem,hogy kell-e cserélni? Illetve a benzinszűrőt is szerettem volna megkérdezni,6 évesen csereérett-e és van-e köze a fogyasztáshoz,vagy a néha lomhának tűnő gyorsuláshoz....?

Igen köze lehet, de akkor kezdeni kellene egy diagnosztikával, aztán egy nagyszervizzel, így egyenként cserélgetve a komponenseket ez kb tippmix.

Azt még mindig nem írtad kézi, vagy automata váltós, pl. az automataváltó adaptálja magát a vezetési stílushoz.



Szia,automata váltós. Nemrég cseréltem benne főtengely jeladót,akkor volt diag,nem adott ki hibát. Köszönöm!

Sziasztok!

Leírom a nálam meglévő helyzetet, ami kapcsolódik a témához:
Ugye egy nagyobb felújítgatás miatt sokat állt a kocsi, sokszor le is volt kötve az akku, de most sem napi szinten van használva.
Engem nem aggaszt ez az egész amúgy, a fogyasztás soha nem érdekelt, lévén ritkán használom az autót.
(automata...)
Amikor az akku vissza van kötve, 39 literről indul a mérés mindig.
Most legutóbb márciusban lett visszakötve az akku, azóta olyan 1000 km ment bele.
16 literre néhány száz kilométer után lement a fogyasztásmérő, és innen alig akar lentebb menni, most 15,6L amit mutat.
És mindez olyan környezetben van mérve, hogy "krúzolós" stílus és debreceni városi járat, ami sokszor 70-90 másodperces lámpánál való ácsorgást jelent.
Kellene vele menni folyamatosan 100-as tempóval legalább 100 km-t, hogy lássam a valóságot.
A renoválás és akku lekötögetés előtt folyton 12,6 L-t mutatott, ugyanezen vezetési stílussal és használattal.
Úgyhogy ne aggódj, ez ilyen.
Szerintem.
(Kolléga: manuális váltó, E46/318i, 2000 ccm-es N42-es motorral, 8,8L-es fogyasztást mutat. Sokat megy autóúton, 90-110-es tempóval és számomra nagyon gáz, a dinamikus vezetési stílusa...)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: novi68
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.26. 07:33 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 199
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 20 alkalommal
Kapott köszik: 48 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
attila94 írta:
Azt még mindig nem írtad kézi, vagy automata váltós, pl. az automataváltó adaptálja magát a vezetési stílushoz.

:shock: Miben nyilvánul meg az adaptáció? Hogyan befolyásolja ez a fogyasztást?
Utánanéztem mert érdekelt. Azt hittem valami tanulási folyamatról van szó "vezetési stílus adaptáció" gyanánt, amit nehezen tudtam volna elképzelni. A vezetési szokásokhoz való adaptáció annyit jelent, hogy ha jobban nyomod a gázt később vált fel, ha kevésbé akkor hamarabb, ha kickdown-t nyomsz vagy nagy sebességgel nyomod le pedált visszavált, stb. Semmi komolyabb. Nem tárol el semmit a vezetési szokásoktól, mindig az aktuális vezetési stílus határozza meg melyik előre rögzített "programba" teszi magát a váltó. Valóban befolyásolja a fogyasztást.

Forrás: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/713335

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bzsoltie az itt látható tagok köszönték meg: 2 attila94, Bandi1978
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.31. 07:29 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2019.02.12. 13:50
Hozzászólások: 2
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
helló. E39-nél 525tds-en, nehéz klima ventilátort cserélni??vagy egyszerűen hogy tudom ellenőrizni hogy működik-e??


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.07.31. 22:09 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2019.07.31. 22:06
Hozzászólások: 1
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy 23i-m van, és kicsit vérszegénynek érzem az alsóbb tartományokban. Hallottam róla, hogy B28 szívósorral+konfiggal kipréselhető belőle még némi szufla. Elég csak ennyit cserélni, hogy megfelelően működjön, vagy mást is kell esetleg?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.08.06. 22:50 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.10.12. 11:58
Hozzászólások: 44
Tartózkodási hely: Győr / Esztergom
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D25
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok,

Az anyós oldali ablakemelő mindkét kapcsolóján (az is, ami az ajtón van, illetve a vezetőoldali kapcsoló is) az ablakot felfelé mozgató gomb az ablak felhúzását követően történő megnyomására a reflektorom egy villanásnyi időre elsötétül, illetve a levegőbefújás pont erre a villanásnyi időre felerősödik. Más tünettel még nem találkoztam. Van ötletetek, merre keressem a hibát?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.08.12. 12:12 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.01.16. 22:52
Hozzászólások: 67
Tartózkodási hely: Budakeszi
Adott köszi: 7 alkalommal
Kapott köszik: 6 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 520D
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok,

Reggel, amikor kitolattam a kertből, valami fennakadt a vasdarabon, ami a kétszárnyú kaput rögzíti a földön. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez? És mit jelent ez rövid illetve hosszú távon?
Sajnos nem igazán tudok alánézni, hogy honnan hiányzik.

Köszi és üdv:
assatum

Kép
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 26444 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1319, 1320, 1321, 1322, 1323  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator