Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.11. 17:06

TÖREKI33 írta:Muhati kollégát kérdezném , mi a dda tároló ???


DDE Diesel Digital Electronik. ( motorvezérlő )

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.11. 22:11

köszönöm muhati , két hete voltam a győri bmw-nél nagy diagon , de semmi rá utaló dolgot nem fedeztünk fel.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.12. 07:50

TÖREKI33 írta:
muhaati írta:
TÖREKI33 írta:megkérném a klub tagokat , hogy ha nem tudnak a kérdésre válaszolni akkor ne irjanak marhaságokat !!!
a kérdés világit a sárga asc lámpa 130-nál és nem gyorsul tovább , gáz vissza 3sec és gyorsul tovább , miért ?????


Megkérném a klubtagokat, hogy egy ilyen hibával kapcsolatban ne tegyenek fel megválaszolhatatlan kérdéseket. Amíg nincs kiolvasva a DDE, és az ABS tároló, csak a találgatások fognak megjelenni, aminek semmi értelme.


azt még elfelejtettem mondani , hogy az egr ki van kötve ,köszönöm előre is az értelmes válaszokat................

Talán itt kellene kezdeni. Gallaca írt olyasmit régebben, hogy a motorvezérlő “tud” az egr kiiktatásról és megpróbálja korlátozni a károsanyagkibocsájtást.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.12. 09:56

attila94 írta:
TÖREKI33 írta:
muhaati írta:
TÖREKI33 írta:megkérném a klub tagokat , hogy ha nem tudnak a kérdésre válaszolni akkor ne irjanak marhaságokat !!!
a kérdés világit a sárga asc lámpa 130-nál és nem gyorsul tovább , gáz vissza 3sec és gyorsul tovább , miért ?????


Megkérném a klubtagokat, hogy egy ilyen hibával kapcsolatban ne tegyenek fel megválaszolhatatlan kérdéseket. Amíg nincs kiolvasva a DDE, és az ABS tároló, csak a találgatások fognak megjelenni, aminek semmi értelme.


azt még elfelejtettem mondani , hogy az egr ki van kötve ,köszönöm előre is az értelmes válaszokat................

Talán itt kellene kezdeni. Gallaca írt olyasmit régebben, hogy a motorvezérlő “tud” az egr kiiktatásról és megpróbálja korlátozni a károsanyagkibocsájtást.


Egy szimplán lekötött/lefalazott EGR-t nem ismer fel a motorvezérlő. 130-nál és felette már amúgy is zárva van az EGR szelep, szóval szerintem ez nem befolyásolhatja. Ráadásul miköze lenne a károsanyagkibocsájtásnak az ASC lámpához?

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.12. 16:11

bzsoltie írta:
attila94 írta:
TÖREKI33 írta:
muhaati írta:
TÖREKI33 írta:megkérném a klub tagokat , hogy ha nem tudnak a kérdésre válaszolni akkor ne irjanak marhaságokat !!!
a kérdés világit a sárga asc lámpa 130-nál és nem gyorsul tovább , gáz vissza 3sec és gyorsul tovább , miért ?????


Megkérném a klubtagokat, hogy egy ilyen hibával kapcsolatban ne tegyenek fel megválaszolhatatlan kérdéseket. Amíg nincs kiolvasva a DDE, és az ABS tároló, csak a találgatások fognak megjelenni, aminek semmi értelme.


azt még elfelejtettem mondani , hogy az egr ki van kötve ,köszönöm előre is az értelmes válaszokat................

Talán itt kellene kezdeni. Gallaca írt olyasmit régebben, hogy a motorvezérlő “tud” az egr kiiktatásról és megpróbálja korlátozni a károsanyagkibocsájtást.


Egy szimplán lekötött/lefalazott EGR-t nem ismer fel a motorvezérlő. 130-nál és felette már amúgy is zárva van az EGR szelep, szóval szerintem ez nem befolyásolhatja. Ráadásul miköze lenne a károsanyagkibocsájtásnak az ASC lámpához?

Ezt roppant rosszul tudod!

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 2 bendegúz, NagyMatyas
Értékelés: 9.52%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.12. 23:00

TÖREKI33 írta:Muhati kollégát kérdezném , mi a dda tároló ???


Illatszer.

https://www.ddaillatszer.hu

A DDE a digital diesel electronics, másnéven motorvezérlő.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.13. 00:04

Gallaca írta:
bzsoltie írta:
attila94 írta:
TÖREKI33 írta:
azt még elfelejtettem mondani , hogy az egr ki van kötve ,köszönöm előre is az értelmes válaszokat................

Talán itt kellene kezdeni. Gallaca írt olyasmit régebben, hogy a motorvezérlő “tud” az egr kiiktatásról és megpróbálja korlátozni a károsanyagkibocsájtást.


Egy szimplán lekötött/lefalazott EGR-t nem ismer fel a motorvezérlő. 130-nál és felette már amúgy is zárva van az EGR szelep, szóval szerintem ez nem befolyásolhatja. Ráadásul miköze lenne a károsanyagkibocsájtásnak az ASC lámpához?

Ezt roppant rosszul tudod!

Valóban tévedtem, elnézést kérek. Bár vártam volna egy kis magyarázatot is, ha már ilyen nagy az indulat... Mivel nem kaptam, utánanéztem magam. Az EDC15C típusú motorvezérlőben tényleg találni bizonyos feltételeket, amik alapján érzékelheti a lefalazott/lekötött EGR-t, ami alapján pedig letilthatja annak szabályozását.

A következő történik: a motor aktuális munkapontjától függően (a következő tényezők függvénye: motorfordulatszám, befecskendezési mennyiség, levegő hőmérséklet, hűtővíz hőmérséklet, atmoszférikus nyomás) a motorvezérlő meghatározza az AGR ráta tervezett (soll) és tényleges (ist) értékét. A tervezett érték számítása tárolt jellegmezők és jelleggörbék alapján, a tényleges értéké légmennyiség/löket illetve korrigált töltőnyomás mért-számított értékek alapján történik. Ha a kettő közötti eltérés a beállított határértéket átlépi, az ECU dönthet úgy, hogy az EGR szabályozást lekapcsolja. Egyébként elég sok input van még emellett, ami az EGR-t letilthatja. A teljesség igénye nélkül néhány:
- a motor több ideje jár üresjáraton, mint a határérték
- tranziens-üzem (meghatározott grádiens)
- motorfék üzem (nincs befecskendezés)
- állítószerkezet hiba
- légtömegmérő hiba/töltőnyomás érzékelő hiba/töltőnyomás-szabályzó hiba/hűtővíz hőmérséklet szenzor hiba (-> eltérés nem számítható)
- akkufeszültség határérték alatt
- motorindítás
- fordulatszám alsó/felső határérték túllépés
- atmoszférikus nyomás alsó határérték alatt
- hűtővíz alsó/felső határérték túllépés
- töltőlevegő hőmérséklet alsó/felső határérték túllépés.

Bár a kalibrált értékeket nem tudom kiolvasni a motorvezérlőből, régebben mikor az EGR működését figyeltem a fordulatszámtól függően, úgy rémlik 2000rpm felett már nem nyitogatta. Érdekesség egyébként, hogy alapjáraton is csak néhány percig működik. Valószínűleg mindkettőnek az oka az, hogy az emissziós típusvizsgálatoknál használt menetciklus az ezeken kívül eső területeket nem méri, így nem kell hatásfokot rontani a NOx kibocsátás miatt.

130-nál még lock-upolt 5. fokozatban is 2000rpm felett van a fordulat, tehát itt már amúgy sem lenne kipufogógáz visszavezetés. Ezek alapján én nem vonnék párhuzamot a lekötött EGR, és a 130-nál megtorpanás között.

Ami viszont továbbra is foglalkoztat, hogy hogyan tudjátok összefüggésbe hozni ezt az egészet az ASR-rel.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.13. 02:19

bzsoltie írta:
Gallaca írta:
bzsoltie írta:
attila94 írta:
TÖREKI33 írta:
azt még elfelejtettem mondani , hogy az egr ki van kötve ,köszönöm előre is az értelmes válaszokat................

Talán itt kellene kezdeni. Gallaca írt olyasmit régebben, hogy a motorvezérlő “tud” az egr kiiktatásról és megpróbálja korlátozni a károsanyagkibocsájtást.


Egy szimplán lekötött/lefalazott EGR-t nem ismer fel a motorvezérlő. 130-nál és felette már amúgy is zárva van az EGR szelep, szóval szerintem ez nem befolyásolhatja. Ráadásul miköze lenne a károsanyagkibocsájtásnak az ASC lámpához?

Ezt roppant rosszul tudod!

Valóban tévedtem, elnézést kérek. Bár vártam volna egy kis magyarázatot is, ha már ilyen nagy az indulat... Mivel nem kaptam, utánanéztem magam. Az EDC15C típusú motorvezérlőben tényleg találni bizonyos feltételeket, amik alapján érzékelheti a lefalazott/lekötött EGR-t, ami alapján pedig letilthatja annak szabályozását.

A következő történik: a motor aktuális munkapontjától függően (a következő tényezők függvénye: motorfordulatszám, befecskendezési mennyiség, levegő hőmérséklet, hűtővíz hőmérséklet, atmoszférikus nyomás) a motorvezérlő meghatározza az AGR ráta tervezett (soll) és tényleges (ist) értékét. A tervezett érték számítása tárolt jellegmezők és jelleggörbék alapján, a tényleges értéké légmennyiség/löket illetve korrigált töltőnyomás mért-számított értékek alapján történik. Ha a kettő közötti eltérés a beállított határértéket átlépi, az ECU dönthet úgy, hogy az EGR szabályozást lekapcsolja. Egyébként elég sok input van még emellett, ami az EGR-t letilthatja. A teljesség igénye nélkül néhány:
- a motor több ideje jár üresjáraton, mint a határérték
- tranziens-üzem (meghatározott grádiens)
- motorfék üzem (nincs befecskendezés)
- állítószerkezet hiba
- légtömegmérő hiba/töltőnyomás érzékelő hiba/töltőnyomás-szabályzó hiba/hűtővíz hőmérséklet szenzor hiba (-> eltérés nem számítható)
- akkufeszültség határérték alatt
- motorindítás
- fordulatszám alsó/felső határérték túllépés
- atmoszférikus nyomás alsó határérték alatt
- hűtővíz alsó/felső határérték túllépés
- töltőlevegő hőmérséklet alsó/felső határérték túllépés.

Bár a kalibrált értékeket nem tudom kiolvasni a motorvezérlőből, régebben mikor az EGR működését figyeltem a fordulatszámtól függően, úgy rémlik 2000rpm felett már nem nyitogatta. Érdekesség egyébként, hogy alapjáraton is csak néhány percig működik. Valószínűleg mindkettőnek az oka az, hogy az emissziós típusvizsgálatoknál használt menetciklus az ezeken kívül eső területeket nem méri, így nem kell hatásfokot rontani a NOx kibocsátás miatt.

130-nál még lock-upolt 5. fokozatban is 2000rpm felett van a fordulat, tehát itt már amúgy sem lenne kipufogógáz visszavezetés. Ezek alapján én nem vonnék párhuzamot a lekötött EGR, és a 130-nál megtorpanás között.

Ami viszont továbbra is foglalkoztat, hogy hogyan tudjátok összefüggésbe hozni ezt az egészet az ASR-rel.

Indulat nem volt! Megállapítás igen. Nem hiszem, hogy ismét le kellene írnom, hogy mi újság a lefalazott EGR-el. Már kb 2x megtettem. Falra hányt borsó. Annyit azért idehányok ismét, hogy amint észreveszi a motorvezérlő az AGR szelep hibáját, márpedig észreveszi, a turbógeometria vezérlését is hanyagolja. Ennyit erről, meg az lefalazós tuningmesterekről. A kérdezőn kívül senki nem emlegette az ASC-t, kivéve egy hibatároló kiolvasási javaslatot.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: rockerekhu
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.13. 20:06

KÖSZÖNÖM A VÁLASZOKAT !!! :franko: :taps:

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.14. 12:08

Ez addig igaz amíg nem íratod ki az egr-t a motorvezérlőből! Mert gondolom aki lefalazza az ki is íratja!!

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.14. 14:04

Sziasztok!

Érdekelne, hogy van-e tapasztalatotok ezekkel a Liqui-Moly adalékokkal?

Pro-line Motoröblítő
Pro-line Benzin rendszer tisztító adalék
MoS2 olajadalék

Ha valakinek van tapasztalata (jó vagy akár rossz) akkor azt szívesen meghallgatnám.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.14. 14:34

Szilar6d írta:
Gallaca írta:
bzsoltie írta:Ami viszont továbbra is foglalkoztat, hogy hogyan tudjátok összefüggésbe hozni ezt az egészet az ASR-rel.

Indulat nem volt! Megállapítás igen. Nem hiszem, hogy ismét le kellene írnom, hogy mi újság a lefalazott EGR-el. Már kb 2x megtettem. Falra hányt borsó. Annyit azért idehányok ismét, hogy amint észreveszi a motorvezérlő az AGR szelep hibáját, márpedig észreveszi, a turbógeometria vezérlését is hanyagolja. Ennyit erről, meg az lefalazós tuningmesterekről. A kérdezőn kívül senki nem emlegette az ASC-t, kivéve egy hibatároló kiolvasási javaslatot.



Ez addig igaz amíg nem íratod ki az egr-t a motorvezérlőből! Mert gondolom aki lefalazza az ki is íratja!!

Dehogy! Ez így lenne jó. De! Nyomnak bele egy csavart a vákuumcsőbe, vagy egy lemezt a csonkba, aztán csodálkoznak. Nagyon ritka aki kiíratja.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.14. 23:48

Gallaca írta:
Szilar6d írta:
Gallaca írta:
bzsoltie írta:Ami viszont továbbra is foglalkoztat, hogy hogyan tudjátok összefüggésbe hozni ezt az egészet az ASR-rel.

Indulat nem volt! Megállapítás igen. Nem hiszem, hogy ismét le kellene írnom, hogy mi újság a lefalazott EGR-el. Már kb 2x megtettem. Falra hányt borsó. Annyit azért idehányok ismét, hogy amint észreveszi a motorvezérlő az AGR szelep hibáját, márpedig észreveszi, a turbógeometria vezérlését is hanyagolja. Ennyit erről, meg az lefalazós tuningmesterekről. A kérdezőn kívül senki nem emlegette az ASC-t, kivéve egy hibatároló kiolvasási javaslatot.



Ez addig igaz amíg nem íratod ki az egr-t a motorvezérlőből! Mert gondolom aki lefalazza az ki is íratja!!

Dehogy! Ez így lenne jó. De! Nyomnak bele egy csavart a vákuumcsőbe, vagy egy lemezt a csonkba, aztán csodálkoznak. Nagyon ritka aki kiíratja.


Kiírás alatt pontosan mit kell érteni? Történik valami azon kívül, hogy a cowFUN_ARF értékét átírják 1-ről 0-ra?
Gyakorlatilag miben lesz más ez az állapot ahhoz képest, mint mikor az ECU letiltja az EGR-t a feljebb írt inputok miatt?

USA vs EU

2018.02.15. 16:26

Sziasztok!
Tudjátok esetleg hogy az USA és EU e39,e53 különbözik e bármiben az EU-s tól? Kell bármi átalakítást végezni, hogy forgalomba helyezhessem? A fényeken gondolkodtam, ami eltérés lehet, más nemigen jut eszembe. :roker:
Köszi!
Gabze

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.15. 16:39

Gabze írta:Sziasztok!
Tudjátok esetleg hogy az USA és EU e39,e53 különbözik e bármiben az EU-s tól? Kell bármi átalakítást végezni, hogy forgalomba helyezhessem? A fényeken gondolkodtam, ami eltérés lehet, más nemigen jut eszembe. :roker:
Köszi!
Gabze
A fek is mas, de nem tudom ez mennyiben befolyasolja a forgalomba helyezest.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.18. 09:09

fut a nagy board-on a kép a menü alatt , alap képernyőn . valakinek esetleg volt ilyen hibája és hogyan oldódott meg ???
a válaszokat előre is köszönöm.............. :hangos: :taps: :bmwkiraly :kösz

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.19. 20:24

Sziasztok!
BU81860-ban szerintetek milyen színű az ülés...?
Gondolkodok az első ülések cseréjén és elég nagy valószínűséggel nem fogok tudni bele feketét szerezni így marad a felújítás! (festés, mázolás, vakolás...)
Nézegettem a bőrfestékeket és találtam egy oldalt ahol gyári BMW festékeket árulnak kódok alapján!
http://borfestek.hu/borfestek/69-bmw-borfestek-250ml.html
Szóval itt látszik, hogy féle fekete létezik!
Gondoltam majd VIN megmondja!
Ezt dobta:
Standardleder/aubergine - N6AI
Szerintetek?

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.19. 21:17

kbhont írta:Ezt dobta:
Standardleder/aubergine - N6AI

Ez amolyan bordós, barnás árnyalatú feketének tűnik a monitoron.
Volt már itt szó valamikor erről a bőrfestés témáról és ha jól emlékszem nem volt valami meggyőző az eredmény annak aki csinálta.

Elég korrekt ár 2,5dl-ért.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.19. 21:48

Bandi1978 írta:
kbhont írta:Ezt dobta:
Standardleder/aubergine - N6AI

Ez amolyan bordós, barnás árnyalatú feketének tűnik a monitoron.
Volt már itt szó valamikor erről a bőrfestés témáról és ha jól emlékszem nem volt valami meggyőző az eredmény annak aki csinálta.

Elég korrekt ár 2,5dl-ért.

Na itt jött nekem is a kérdőjel...
Ugyan is az autó 104000km rel került hozzám és akkor 5 éves volt mondhatni hogy szalon állapotban!
Na és itt jött a döbbenet nekem! Ugyan is fekete színű!
Egyébként én az előző automnál végig csináltam egy ilyen felújítást és makulátlan lett!

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.19. 23:32

Az aubergine egy különleges szín, semmi köze a feketéhez. Egyfajta bordó - mályva - barna átmenet.
Vw Bogárból volt ilyen limitált kiadás, a külső színe és a belső kárpitja is ilyen volt.
Googleba írd be aubergine Vw käfer.
Hozzászólás küldése

VigLink badge