Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.07. 01:05

Bandi1978 írta:
kbhont írta:Azt gyanítóm, hogy Ö lesz az!
51488254297
Most már csak az a kérdés, hogy honnan vegyek ilyet?

Nálam ezt dobja ki:

RealOEM

Nézd a 4-es számot.
Két cikkszám tartozik hozzá.
Az egyik '98.09. előtti, az egy kisebb egység, ami az ábrán is van.
A másik '98.09. utáni, az egy nagyobb panel, amit Te is linkeltél, de az ábrán még a régi van.
Változtattak picit ekkor ezek szerint.

Köszi amúgy az ötletet, én is becserélem a nagyobbra, a furatok és patent pontok megvannak, de nálam a kicsi van bent.
:franko:

Másik topicban linkeltem képet, ez mindkettő face kocsiból/ban van. Ha kell esetleg majd.

viewtopic.php?f=9&t=50&p=307174#p307174

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.07. 15:45

Sziasztok!
Van egy folyamatos halk elektromos "zaj" (zizegés) a fűtésvezérlő felől, gyújtás nélkül is nonstop jelen van. Mi okozhatja ezt? Köszi a válaszokat.

Tapatalkkal küldve az én SM-A520F eszközömről

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.07. 15:50

drftsn írta:Sziasztok!
Van egy folyamatos halk elektromos "zaj" (zizegés) a fűtésvezérlő felől, gyújtás nélkül is nonstop jelen van. Mi okozhatja ezt? Köszi a válaszokat.

Tapatalkkal küldve az én SM-A520F eszközömről

A hőmérséklet mintavételező ventilátor zaja...
Tartósan nem sikerült javítanom...Előbb utóbb csikorogni is fog! :doglotlo: :doglotlo:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kbhont az itt látható tagok köszönték meg: drftsn
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.08. 21:45

egy érdekes kérdés , miért tilt le az autó 130-nál , ha vissza engedem a gázt és várok 3 sec-et akkor gyorsul tovább..............

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.08. 22:28

Kennfeldtermosztát bekötéséről tud valaki nekem egy WDS képet küldeni?
BU81860
Köszi előre is!

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.08. 22:38

TÖREKI33 írta:egy érdekes kérdés , miért tilt le az autó 130-nál , ha vissza engedem a gázt és várok 3 sec-et akkor gyorsul tovább..............



Föttög is közben?

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kzolee az itt látható tagok köszönték meg: 3 Bandi1978, Gallaca, ST1
Értékelés: 14.29%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.08. 22:45

kzolee írta:
TÖREKI33 írta:egy érdekes kérdés , miért tilt le az autó 130-nál , ha vissza engedem a gázt és várok 3 sec-et akkor gyorsul tovább..............



Föttög is közben?

Nem föttög az, csak néha sluttyog... :D

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.08. 23:34

kbhont írta:Kennfeldtermosztát bekötéséről tud valaki nekem egy WDS képet küldeni?
BU81860
Köszi előre is!

A6000 a DME.
Kép
An engine oil cooler is additionally fitted for specific country variants.

Characteristic map thermostat
The thermostat is integrated in the housing of the water pump.
As on the M60, a conventional thermostat with integrated vent valve is installed on the E31 with M62 engine. This thermostat opens at 85 o C.
A new characteristic map-controlled thermostat is used on the vehicle series E38 and E39 with M62 engine.
Function of a conventional thermostat
The control of the engine cooling system with a conventional thermostat is determined by the coolant temperature only. This control system can be subdivided into three operating ranges:
•Thermostat closed: The coolant only flows in the engine. The radiator circuit is closed.
•Thermostat open: The entire volume of coolant flows via the radiator. This ensures the maximum cooling capacity available is utilized.
•Thermostat control range: A part of the coolant volume flows via the radiator. The thermostat sets a constant engine inlet temperature within the control range.
With the aid of the characteristic map thermostat, the coolant temperature can now be influenced specifically within this operating range (thermostat control range).
In this way it is possible to set a higher coolant temperature in the partial load range of the engine. Higher operating temperatures in the partial load range achieve improved combustion, reflected in lower fuel consumption and pollutant emission.
However, higher operating temperatures in the full load range would involve specific disadvantages (ignition timing (angle) reduction due to knocking). For this reason, lower coolant temperatures are set specifically in the full load range with the aid of the characteristic map thermostat.

P110012G
Control characteristics of characteristic map cooling
1
Characteristic curve of a 110 o C thermostat
2
Characteristic curve of a characteristic map thermostat
3
Characteristic curve of an 85 o C thermostat
4
Partial load range
5
Full load range
6
Partial load range
BMW is thus the first automobile manufacturer worldwide to use a characteristic map-controlled thermostat for specific control of the coolant temperature in a large volume production engine. With the aid of this thermostat it is possible to specifically increase the coolant temperature in the partial load range. By increasing the coolant temperature under these engine operating conditions, it is possible to reduce fuel consumption. The characteristic map thermostat is controlled by the DME M5.2 in conjunction with a characteristic map.

This characteristic map is determined by the following factors:
•Engine load
•Engine speed
•Vehicle speed
•Intake temperature
•Coolant temperature
Design of a characteristic map thermostat
The characteristic map thermostat is an integral thermostat, i.e. the thermostat and thermostat cover make up one unit.
The principle mechanical design of the characteristic map thermostat corresponds to that of a conventional thermostat. However, a heating element is additionally integrated in the expansion element (wax element).
P110013G
Cross sectional view of the characteristic map thermostat
The cover of the characteristic map thermostat is made of an aluminum die casting. The electrical connection for the heating element linked to the expansion element of the characteristic map thermostat is integrated in the thermostat cover.
P110014G
Characteristic map thermostat with electrical connection for heating element
Function of the characteristic map thermostat
The characteristic map thermostat is designed such that it opens (engine inlet) at a coolant temperature at the thermostat of 103 o C without intervention of the integrated heating system. Due to the coolant heating up in the engine, a temperature of approx. 110 o C is measured at the point the coolant flows out of the engine (installation location of coolant temperature sensor for DME and instrument cluster gauge). This is the operating temperature of the engine, at which the characteristic map thermostat begins to open without control intervention.

In the event of control intervention by the DME control unit, power (12 V) is applied to the heating element integrated in the thermostat. Heating the expansion element means that the thermostat now opens at lower coolant temperatures than would be the case without the additional heating function (thermostat control range: approx. 80 o C - 103 o C).

P110015G
1
Opening path of the thermostat
2
Coolant temperature
3
Activation of heating element with 12 V
4
Activation of heating element with 0 V
If the coolant temperature exceeds 113 o C at the engine outlet, the heating of the characteristic map thermostat is activated by the DME irrespective of the other parameters.
Diagnosis
The line connection and the function of the characteristic map thermostat are monitored by the diagnosis function in the DME control unit. Any faults are stored in the fault code memory of the DME control unit.
Coolant temperature gauge
The indicator characteristics of the coolant temperature gauge in the instrument cluster have been adapted to the higher temperature level of the engine due to the use of the characteristic map thermostat.
The pointer of the coolant temperature gauge in the instrument cluster is located in the mid-position at coolant temperatures of
75 o C - 113 o C

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: kbhont
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.10. 10:00

megkérném a klub tagokat , hogy ha nem tudnak a kérdésre válaszolni akkor ne irjanak marhaságokat !!!
a kérdés világit a sárga asc lámpa 130-nál és nem gyorsul tovább , gáz vissza 3sec és gyorsul tovább , miért ?????

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.10. 10:13

TÖREKI33 írta:megkérném a klub tagokat , hogy ha nem tudnak a kérdésre válaszolni akkor ne irjanak marhaságokat !!!
a kérdés világit a sárga asc lámpa 130-nál és nem gyorsul tovább , gáz vissza 3sec és gyorsul tovább , miért ?????


Megkérném a klubtagokat, hogy egy ilyen hibával kapcsolatban ne tegyenek fel megválaszolhatatlan kérdéseket. Amíg nincs kiolvasva a DDE, és az ABS tároló, csak a találgatások fognak megjelenni, aminek semmi értelme.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek muhaati az itt látható tagok köszönték meg: 5 bendegúz, bzsoltie, Gallaca, kzolee, lacir1
Értékelés: 23.81%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.10. 11:49

muhaati írta:
TÖREKI33 írta:megkérném a klub tagokat , hogy ha nem tudnak a kérdésre válaszolni akkor ne irjanak marhaságokat !!!
a kérdés világit a sárga asc lámpa 130-nál és nem gyorsul tovább , gáz vissza 3sec és gyorsul tovább , miért ?????


Megkérném a klubtagokat, hogy egy ilyen hibával kapcsolatban ne tegyenek fel megválaszolhatatlan kérdéseket. Amíg nincs kiolvasva a DDE, és az ABS tároló, csak a találgatások fognak megjelenni, aminek semmi értelme.

És ezzel Ati kb rá is világított halkan, hol is keresd a hibát jó esélyel!
:diag
Sok sikert!

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.10. 20:54

Sziasztok!
Esetleg tudja valaki , hogy mi lehet a különbség ez között a két erősítő között...?
Természetesen nem a külső színe ill az építési évjárat érdekel!
8362174
8371025

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.10. 21:02

kbhont írta:Sziasztok!
Esetleg tudja valaki , hogy mi lehet a különbség ez között a két erősítő között...?
Természetesen nem a külső színe ill az építési évjárat érdekel!
8362174
8371025

Egyik Alpine , a másik loewe gyártmány. Ha keresel az autódba esetleg, akkor sedanba olyan kell amire a cimkére E39 van írva. A touringéra E39/2 van írva. Más a beállítása a kettőnek.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: kbhont
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.10. 21:25

Gallaca írta:
kbhont írta:Sziasztok!
Esetleg tudja valaki , hogy mi lehet a különbség ez között a két erősítő között...?
Természetesen nem a külső színe ill az építési évjárat érdekel!
8362174
8371025

Egyik Alpine , a másik loewe gyártmány. Ha keresel az autódba esetleg, akkor sedanba olyan kell amire a cimkére E39 van írva. A touringéra E39/2 van írva. Más a beállítása a kettőnek.

Pl lábkiosztásban nem lehet különbség?
Elmesélem, hogy jártam!
Mielőtt neki álltam ennek a kis update-nek a beszerzett kábelköteget szépen kiterítettem az autó mellé. Rádugtam az összes hozzávaló hangszórót és rákötöttem a MID-t!
Tökéletesen szólt pedig ugye ezek a hangszórók nagyon kényesek a beépítési helyekre! (csak a saját "dobozukban" szólnak jól)
Aztán mivel minden tökéletes volt, másnap beépítettem a kábelköteget a gyári helyére! Béláéktól az első csavartól az utolsó kis pöcökig mindent gyárira össze raktam!
Na itt jött a döbbenet!
Meg se mukkant többet! Raktunk be egy másik erősítőt ami igaz gyárilag e36-ban volt, de mivel kb. ugyan az a láb kiosztása így az szól is, de közel nem az a hangja, mint az eredetinek!
Ja és az a mély ládát se szólaltatja meg!
Aztán vettem ezt a 8371025 számút, ez ugyan azt csinálja, mint a E36 8371022 számú! A mély ládát ez sem viszi!
Most neki állok és szét borítom az eredetit (8362174) és megpróbálom kideríteni hogy mi a gondja!
A jelen helyzetben nagyon sok a közép hang...Lehet valami hangváltón kell gondolkodnom...

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.10. 23:43

muhaati írta:
TÖREKI33 írta:megkérném a klub tagokat , hogy ha nem tudnak a kérdésre válaszolni akkor ne irjanak marhaságokat !!!
a kérdés világit a sárga asc lámpa 130-nál és nem gyorsul tovább , gáz vissza 3sec és gyorsul tovább , miért ?????


Megkérném a klubtagokat, hogy egy ilyen hibával kapcsolatban ne tegyenek fel megválaszolhatatlan kérdéseket. Amíg nincs kiolvasva a DDE, és az ABS tároló, csak a találgatások fognak megjelenni, aminek semmi értelme.


azt még elfelejtettem mondani , hogy az egr ki van kötve ,köszönöm előre is az értelmes válaszokat................

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.11. 00:38

kbhont írta:
Gallaca írta:
kbhont írta:Sziasztok!
Esetleg tudja valaki , hogy mi lehet a különbség ez között a két erősítő között...?
Természetesen nem a külső színe ill az építési évjárat érdekel!
8362174
8371025

Egyik Alpine , a másik loewe gyártmány. Ha keresel az autódba esetleg, akkor sedanba olyan kell amire a cimkére E39 van írva. A touringéra E39/2 van írva. Más a beállítása a kettőnek.

Pl lábkiosztásban nem lehet különbség?
Elmesélem, hogy jártam!
Mielőtt neki álltam ennek a kis update-nek a beszerzett kábelköteget szépen kiterítettem az autó mellé. Rádugtam az összes hozzávaló hangszórót és rákötöttem a MID-t!
Tökéletesen szólt pedig ugye ezek a hangszórók nagyon kényesek a beépítési helyekre! (csak a saját "dobozukban" szólnak jól)
Aztán mivel minden tökéletes volt, másnap beépítettem a kábelköteget a gyári helyére! Béláéktól az első csavartól az utolsó kis pöcökig mindent gyárira össze raktam!
Na itt jött a döbbenet!
Meg se mukkant többet! Raktunk be egy másik erősítőt ami igaz gyárilag e36-ban volt, de mivel kb. ugyan az a láb kiosztása így az szól is, de közel nem az a hangja, mint az eredetinek!
Ja és az a mély ládát se szólaltatja meg!
Aztán vettem ezt a 8371025 számút, ez ugyan azt csinálja, mint a E36 8371022 számú! A mély ládát ez sem viszi!
Most neki állok és szét borítom az eredetit (8362174) és megpróbálom kideríteni hogy mi a gondja!
A jelen helyzetben nagyon sok a közép hang...Lehet valami hangváltón kell gondolkodnom...

De lehet! Sedanban nincsen mélyláda csak a DSP-ben. Neked hogyan és milyen van benne? Más a sedan kábelköteg, az külön viszi a hátsó középmagasat, a touring hifisben a mélyládán keresztül a mélyládából kapja a jelet az ajtó középmagasa, egymás nélkül nem szólnak! Ezért írtam amit írtam a /2-ről! Ha touring köteget vettél, akkor gyári touring mélyláda kell, és /2 erősítő, hogy működjön.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: kbhont
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.11. 00:45

Gallaca írta:De lehet! Sedanban nincsen mélyláda csak a DSP-ben. Neked hogyan és milyen van benne? Más a sedan kábelköteg, az külön viszi a hátsó középmagasat, a touring hifisben a mélyládán keresztül a mélyládából kapja a jelet az ajtó középmagasa, egymás nélkül nem szólnak! Ezért írtam amit írtam a /2-ről! Ha touring köteget vettél, akkor gyári touring mélyláda kell, és /2 erősítő, hogy működjön.

Gyári touring köteget vettem, az tuti...
Adát hozzá a mélyládát és az összes hangszórót + ezt az erősítőt. (8362174)
Akkor vagy megcsinálom ezt az erősítőt, vagy kell szereznem egyet helyette...
Esetleg ha van valakinek elfekvőben, akkor vevő lennék rá! :hangos:

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.11. 04:02

kbhont írta:Gyári touring köteget vettem, az tuti...
Adát hozzá a mélyládát és az összes hangszórót + ezt az erősítőt. (8362174)
Akkor vagy megcsinálom ezt az erősítőt, vagy kell szereznem egyet helyette...
Esetleg ha van valakinek elfekvőben, akkor vevő lennék rá! :hangos:

Sajnos nekem csak sedané van. :(

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: kbhont
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.11. 13:56

Sziasztok! Vettem egy 520i e39 et van benne tempomat motor a motortérbe meg kapcsolo a kormányon de nem müködik. Valaki el tudná mondani mik azok az alkatrészek amiknek benne kell lenni? Mert szerintem gyárilag nem tempomatos mert kuplung pedal kapcsolot nem találtam. Vagy az nem is kell? A segitséget előre is köszönöm

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2018.02.11. 16:41

Muhati kollégát kérdezném , mi a dda tároló ???
Hozzászólás küldése

VigLink badge