Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.07.29. 12:39

FuReady írta:Sziasztok!

Mekkora szentségtörés egy gyári Hella első fényszóróra az utángyártott bura? :roll:
Lehet ezeket használni? Schmiedmann-osat is néztem, de úgy tűnik nekem, abban nincs lencse, vagyis a régiből kéne áteszkábálni, vagy hogy van ez? :roll:
Tudniillik, egy autómosást követően, a bal első lámpám szépen bepárásodott, mert az index feletti gumi szigetelés elöregedés miatt szétment. :(


Két héttel később... Szokás szerint le vagyok maradva... :roker:

Én a gyári dobozra Depo-t tettem.
Szuperül néz ki, lencsével együtt van, enyhén sorjás volt az illeszkedő peremeknél itt-ott, de letisztogattam.
Jól illeszkedik a gyári dobozhoz, viszont egy valamit fontos tudni a búrák cseréje előtt: A gyári tömítőszalagból is új kell, mert különben párásodni fog, mivel az előző búra máshol nyomta össze!
Beforgatni nem lehet, mert kissé ék alakú.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: FuReady
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.07.29. 22:48

Bandi1978 írta:
FuReady írta:Sziasztok!

Mekkora szentségtörés egy gyári Hella első fényszóróra az utángyártott bura? :roll:
Lehet ezeket használni? Schmiedmann-osat is néztem, de úgy tűnik nekem, abban nincs lencse, vagyis a régiből kéne áteszkábálni, vagy hogy van ez? :roll:
Tudniillik, egy autómosást követően, a bal első lámpám szépen bepárásodott, mert az index feletti gumi szigetelés elöregedés miatt szétment. :(


Két héttel később... Szokás szerint le vagyok maradva... :roker:

Én a gyári dobozra Depo-t tettem.
Szuperül néz ki, lencsével együtt van, enyhén sorjás volt az illeszkedő peremeknél itt-ott, de letisztogattam.
Jól illeszkedik a gyári dobozhoz, viszont egy valamit fontos tudni a búrák cseréje előtt: A gyári tömítőszalagból is új kell, mert különben párásodni fog, mivel az előző búra máshol nyomta össze!
Beforgatni nem lehet, mert kissé ék alakú.

Én TYC-t találtam: kövezettek meg, de gyönyörű lett! :)
Minden passzolt + a dobozban a burához kaptam új gumitömítést és egy műanyag rögzítő elemet is. :wink: (kiszerelve a fényszórót megijedtem, mert a bal első, ugyancsak műanyag rögzítő elem el volt törve, de mivel járt az új burához, megnyugodtam) :)

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.07.30. 09:18

FuReady írta:
Bandi1978 írta:
FuReady írta:Sziasztok!

Mekkora szentségtörés egy gyári Hella első fényszóróra az utángyártott bura? :roll:
Lehet ezeket használni? Schmiedmann-osat is néztem, de úgy tűnik nekem, abban nincs lencse, vagyis a régiből kéne áteszkábálni, vagy hogy van ez? :roll:
Tudniillik, egy autómosást követően, a bal első lámpám szépen bepárásodott, mert az index feletti gumi szigetelés elöregedés miatt szétment. :(


Két héttel később... Szokás szerint le vagyok maradva... :roker:

Én a gyári dobozra Depo-t tettem.
Szuperül néz ki, lencsével együtt van, enyhén sorjás volt az illeszkedő peremeknél itt-ott, de letisztogattam.
Jól illeszkedik a gyári dobozhoz, viszont egy valamit fontos tudni a búrák cseréje előtt: A gyári tömítőszalagból is új kell, mert különben párásodni fog, mivel az előző búra máshol nyomta össze!
Beforgatni nem lehet, mert kissé ék alakú.

Én TYC-t találtam: kövezettek meg, de gyönyörű lett! :)
Minden passzolt + a dobozban a burához kaptam új gumitömítést és egy műanyag rögzítő elemet is. :wink: (kiszerelve a fényszórót megijedtem, mert a bal első, ugyancsak műanyag rögzítő elem el volt törve, de mivel járt az új burához, megnyugodtam) :)

e -bay-on vetted?mennyi volt?az enyém polírozva lett,de nem túl jó.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.07.30. 10:56

atti523i írta:
FuReady írta:
Bandi1978 írta:
FuReady írta:Sziasztok!

Mekkora szentségtörés egy gyári Hella első fényszóróra az utángyártott bura? :roll:
Lehet ezeket használni? Schmiedmann-osat is néztem, de úgy tűnik nekem, abban nincs lencse, vagyis a régiből kéne áteszkábálni, vagy hogy van ez? :roll:
Tudniillik, egy autómosást követően, a bal első lámpám szépen bepárásodott, mert az index feletti gumi szigetelés elöregedés miatt szétment. :(


Két héttel később... Szokás szerint le vagyok maradva... :roker:

Én a gyári dobozra Depo-t tettem.
Szuperül néz ki, lencsével együtt van, enyhén sorjás volt az illeszkedő peremeknél itt-ott, de letisztogattam.
Jól illeszkedik a gyári dobozhoz, viszont egy valamit fontos tudni a búrák cseréje előtt: A gyári tömítőszalagból is új kell, mert különben párásodni fog, mivel az előző búra máshol nyomta össze!
Beforgatni nem lehet, mert kissé ék alakú.

Én TYC-t találtam: kövezettek meg, de gyönyörű lett! :)
Minden passzolt + a dobozban a burához kaptam új gumitömítést és egy műanyag rögzítő elemet is. :wink: (kiszerelve a fényszórót megijedtem, mert a bal első, ugyancsak műanyag rögzítő elem el volt törve, de mivel járt az új burához, megnyugodtam) :)

e -bay-on vetted?mennyi volt?az enyém polírozva lett,de nem túl jó.


A szegedi Kovács Autóalkatrésztől vettem: balost - jobbost az autómhoz tartozó cikkszámok alapján, amiket egy youtube-os videó segítségével cseréltem ki. :)
Én is políroztattam korábban (2 éve), jobb lett, mint volt, de most a mosás után ugye nem lehetett mit tenni + ezekkel az új burákkal teljesen "kitisztult a tekintete" a kocsimnak. :wink: (plusz a foncsorokat is szemügyre vettem, amik ugyancsak szépek és a magasságállító pöckök is sértetlenek)
Mellékelek egy képet is: a felsőn a régi, míg az alsón az új burák láthatóak. :wink:

Kép

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.07.31. 19:02

sziasztok,

össze raktam a vasat, turbó új középrésszel, üres kat, új vékony vákuumcsövek, indítom, pár másodperc után lefullad. Ha egyből a gázra lépek indítás után akkor a fordulatot tartja, de ahogy elveszem a gázt, alapjáraton befullad. Gázadásra hebeg, fordulatot szarul veszi.
kiolvasva ez jött: kep1
kép2
analóg értékeknél, az ülés alatti pumpa nyomása 3,7. ötletek? :) üzemanyag van benne :)

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.07.31. 19:45

ST1 írta:sziasztok,

össze raktam a vasat, turbó új középrésszel, üres kat, új vékony vákuumcsövek, indítom, pár másodperc után lefullad. Ha egyből a gázra lépek indítás után akkor a fordulatot tartja, de ahogy elveszem a gázt, alapjáraton befullad. Gázadásra hebeg, fordulatot szarul veszi.
kiolvasva ez jött: kep1
kép2
analóg értékeknél, az ülés alatti pumpa nyomása 3,7. ötletek? :) üzemanyag van benne :)

A hibaüzenetben a presupply 1.25 bar a legjobb esetben, railnyomás 68 bar. Mitől menjen? A railszelep nyitott állapotban 100 bar, ezzel állítja le a motort, azt sem éri el. Résolaj ellenőrzés, gázolajszűrő csere, nagynyomású szelep csere sorrendben.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.07.31. 21:49

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Egy barátom autója óracsoport cserés volt. Scannerrel kicseréltem a VIN-t, illetve beállítottam az aktuálisnál egy magasabb óraállást, mert így legalább a nyilvántartásban szereplő értékeket fedi, még ha tekert volt az autó akkor is. A problémám az, hogy az óraállás mellett világít a kis pötty, tehát az LCM-ben és az EWS-ben szereplő értékekkel nem köszön össze. (Úgy tudom itt tárolja még az óraállást az E39 és az E46.) Mit tudok tenni, hogy ne ordítson róla, hogy tekert az autó? Tudom nem szép dolog ezt kérni, de nyilván nem megélhetés céljából kérdezem, csak segíteni szeretnék. :franko:

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.07.31. 22:07

Kerdesem lenne a szakikhoz. Touring hatso kozepso ovet nem lehet kihuzni, mint amikor befekezi magat ha hirtelen megrantja az ember. Mi a megoldas erre?

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.07.31. 23:27

NagyMatyas írta:Egy kis segítségre lenne szükségem.

Egy barátom autója óracsoport cserés volt. Scannerrel kicseréltem a VIN-t, illetve beállítottam az aktuálisnál egy magasabb óraállást, mert így legalább a nyilvántartásban szereplő értékeket fedi, még ha tekert volt az autó akkor is. A problémám az, hogy az óraállás mellett világít a kis pötty, tehát az LCM-ben és az EWS-ben szereplő értékekkel nem köszön össze. (Úgy tudom itt tárolja még az óraállást az E39 és az E46.) Mit tudok tenni, hogy ne ordítson róla, hogy tekert az autó? Tudom nem szép dolog ezt kérni, de nyilván nem megélhetés céljából kérdezem, csak segíteni szeretnék. :franko:

Ha az LCM-ben és az órában megegyezik a KM állás és a VIN kód, akkor el szokott aludni. EWS-t nem veszi figyelembe.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.07.31. 23:32

morv írta:Kerdesem lenne a szakikhoz. Touring hatso kozepso ovet nem lehet kihuzni, mint amikor befekezi magat ha hirtelen megrantja az ember. Mi a megoldas erre?

Befékezte sajnos, túlságosan visszament az öv, mikor le volt hajtva a támla talán, a lengősúly befeszült. Valahogy vissza kellene lazítani az övet felhajtott állapotú támlával, hogy a lengősúly kioldja. Egyszer volt ilyen problémám, nekem sikerült visszatuszkolni.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: morv
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.08.01. 19:05

Üdv,
Találok valahol bármilyen robbantott ábrát az elektromos tükrömről? Van egy Minimális "lógása" jó lenne megszüntetni... plusz kellene egy tükör lap is ami belevaló..

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.08.02. 09:49

Sziasztok!

E39 523i légtelenítés előtt állok, de elvileg nagyon nem mindegy, hogy zajlik a folyamat. Olvastam már több verziót is, hát nem tudom.... esetleg tud vki segíteni, hogy mi lenne a tuti módszer? de először leírnám az alap problémát. Szóval, a jelenség az, hogy a kiegyenlítő tartályon fent levő legtelenítő csavarnál nyomja ki a vizet. Most a nyár időszakban 100-150 km alatt kb. 2-3 decit. de nem a felesleget, hanem ha hidegen a KALT feliratú szintig van töltve, melegen akkor is nyomja ki. Viszont a vízcsövek nem kemények üzem melegen sem, fűtés van... de vmiért mégis kinyomja a vizet a csavarnál. A termosztátházon levő csavarnál semmi... Gondoltam arra is, hogy csupán a tartálynál levő csavar gumigyűrűje már megadta magát és ezért van a jelenség, végül is így vmennyire szabad útja van a víznek, pláne hogy annál a szintnél magasabban is kering víz, így nyilván egy alacsonyabb ponton ha szabad útja van, eleve kijön... megnéztem a csavart és a gyűrűt is... egyrészt a gyűrű repedezett volt, másrészt a csavar alsó fele kicsavaráskor bent is maradt faszán, benntörött.... hiába, az sem volt mai gyerek... na és itt jön az, hogy még nem vettem ki a benntörött csonkot, hanem muszáj volt hazaautóznom kb 10 km-t.... na persze az út alatt kinyomott vagy 5-6 decit. A motorháztető felnyitásakor a légtelenítő csavar csonknál sziszegő hanggal jött már csak a levegő... vízszint lecsökkenve... vizet nem forralta. Na és itt jön a kérdés... esélyes hogy így levegős lett a rendszer? Új csavar kéznél, szóval megköszönném, ha vki tudna egy sikeres légtelenítési folyamatban segíteni, ha egyáltalán szükséges.
Még annyi, hogy a fent leírt hibajelenséget okozhatja-e ha a vízhűtő (gyári első, 98.03.) el van koszolódva, így a víznek kisebb keresztmetszettel kell megküzdenie keringéskor és kissé nagyobb a nyomás, ami miatt a leggyengébb pontnál kitolja a vizet?

Köszi előre is

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.08.02. 11:25

lacka77 írta:Sziasztok!

E39 523i légtelenítés előtt állok, de elvileg nagyon nem mindegy, hogy zajlik a folyamat. Olvastam már több verziót is, hát nem tudom.... esetleg tud vki segíteni, hogy mi lenne a tuti módszer? de először leírnám az alap problémát. Szóval, a jelenség az, hogy a kiegyenlítő tartályon fent levő legtelenítő csavarnál nyomja ki a vizet. Most a nyár időszakban 100-150 km alatt kb. 2-3 decit. de nem a felesleget, hanem ha hidegen a KALT feliratú szintig van töltve, melegen akkor is nyomja ki. Viszont a vízcsövek nem kemények üzem melegen sem, fűtés van... de vmiért mégis kinyomja a vizet a csavarnál. A termosztátházon levő csavarnál semmi... Gondoltam arra is, hogy csupán a tartálynál levő csavar gumigyűrűje már megadta magát és ezért van a jelenség, végül is így vmennyire szabad útja van a víznek, pláne hogy annál a szintnél magasabban is kering víz, így nyilván egy alacsonyabb ponton ha szabad útja van, eleve kijön... megnéztem a csavart és a gyűrűt is... egyrészt a gyűrű repedezett volt, másrészt a csavar alsó fele kicsavaráskor bent is maradt faszán, benntörött.... hiába, az sem volt mai gyerek... na és itt jön az, hogy még nem vettem ki a benntörött csonkot, hanem muszáj volt hazaautóznom kb 10 km-t.... na persze az út alatt kinyomott vagy 5-6 decit. A motorháztető felnyitásakor a légtelenítő csavar csonknál sziszegő hanggal jött már csak a levegő... vízszint lecsökkenve... vizet nem forralta. Na és itt jön a kérdés... esélyes hogy így levegős lett a rendszer? Új csavar kéznél, szóval megköszönném, ha vki tudna egy sikeres légtelenítési folyamatban segíteni, ha egyáltalán szükséges.
Még annyi, hogy a fent leírt hibajelenséget okozhatja-e ha a vízhűtő (gyári első, 98.03.) el van koszolódva, így a víznek kisebb keresztmetszettel kell megküzdenie keringéskor és kissé nagyobb a nyomás, ami miatt a leggyengébb pontnál kitolja a vizet?

Köszi előre is


Ha nem volt elhanyagolva a fagyálló csere, nem kéne elkoszolódnia szerintem. Kívűlről neked kell látnod milyen, a klímahűtő is sokat számít át tudja-e szívni a viszkó a levegőt. A légtelenítő csavar amire gondolsz a radiáré nem a kiegyenlítőtartályé. Amikor felöntöd a rendszert azt kell kitekerni hogy kinyomja a levegőt a fagyálló a mit beletöltesz. Légtelenítéskor meg a termosztátházon lévő csavart kell használni amikor kinyit a termosztát és átjárható az egész rendszer. Mindenek előtt szerintem akkor készülj egy új fagyálló töltettel, és 2 új műanyag csavarral valamint ellenőrízd a kiegyenlítőtartály sapkáját is ezek apró tételek és sokat számíthatnak.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.08.02. 12:06

Ha nem volt elhanyagolva a fagyálló csere, nem kéne elkoszolódnia szerintem. Kívűlről neked kell látnod milyen, a klímahűtő is sokat számít át tudja-e szívni a viszkó a levegőt. A légtelenítő csavar amire gondolsz a radiáré nem a kiegyenlítőtartályé. Amikor felöntöd a rendszert azt kell kitekerni hogy kinyomja a levegőt a fagyálló a mit beletöltesz. Légtelenítéskor meg a termosztátházon lévő csavart kell használni amikor kinyit a termosztát és átjárható az egész rendszer. Mindenek előtt szerintem akkor készülj egy új fagyálló töltettel, és 2 új műanyag csavarral valamint ellenőrízd a kiegyenlítőtartály sapkáját is ezek apró tételek és sokat számíthatnak.[/quote]

Köszi!

A fagyálló kb. 6 hónapos, előtte 1 évvel volt cserélve amikor termosztátház csere is volt. Előtte a kocsi németben futott, szóval nem tudom, hogy a fagyálló előtte hogy és mikor volt cserélve. Nem kívánom most leengedni a fagyállót, csak a légtelenítéssel együtt a maradékot visszatölteni. Van még 5 liter felesben kevert fagyállóm... A termosztátház és a csavarja újak, azzal csak nem lesz gond. A hűtőhöz levő csavar ma érkezik. Arra gondoltál, hogy álló motornál felöntöm vízzel, míg a hűtő légtelenítő nyílásán ki nem folyik, aztán csavar és a tartály kupakja vissza. Majd max fűtésnél motor jár, termoházon levő csavar kiteker és addig járatom a motort, míg keringés közben a víz, ki nem folyik a termoház nyílásán, addig, míg buborékmentes nem lesz. akkor csavar vissza, majd motor leállít. Ha kihűlt minden, akkor vízszint ellenőrzés és ha szükséges, utántöltök. ( csak mert olvastam olyat is hogy a légtelenítő nyílásokon fújják be a levegőt stb... persze azt teljes folyadékcsere alkalmával..)

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.08.02. 12:38

lacka77 írta:Ha nem volt elhanyagolva a fagyálló csere, nem kéne elkoszolódnia szerintem. Kívűlről neked kell látnod milyen, a klímahűtő is sokat számít át tudja-e szívni a viszkó a levegőt. A légtelenítő csavar amire gondolsz a radiáré nem a kiegyenlítőtartályé. Amikor felöntöd a rendszert azt kell kitekerni hogy kinyomja a levegőt a fagyálló a mit beletöltesz. Légtelenítéskor meg a termosztátházon lévő csavart kell használni amikor kinyit a termosztát és átjárható az egész rendszer. Mindenek előtt szerintem akkor készülj egy új fagyálló töltettel, és 2 új műanyag csavarral valamint ellenőrízd a kiegyenlítőtartály sapkáját is ezek apró tételek és sokat számíthatnak.

Köszi!

A fagyálló kb. 6 hónapos, előtte 1 évvel volt cserélve amikor termosztátház csere is volt. Előtte a kocsi németben futott, szóval nem tudom, hogy a fagyálló előtte hogy és mikor volt cserélve. Nem kívánom most leengedni a fagyállót, csak a légtelenítéssel együtt a maradékot visszatölteni. Van még 5 liter felesben kevert fagyállóm... A termosztátház és a csavarja újak, azzal csak nem lesz gond. A hűtőhöz levő csavar ma érkezik. Arra gondoltál, hogy álló motornál felöntöm vízzel, míg a hűtő légtelenítő nyílásán ki nem folyik, aztán csavar és a tartály kupakja vissza. Majd max fűtésnél motor jár, termoházon levő csavar kiteker és addig járatom a motort, míg keringés közben a víz, ki nem folyik a termoház nyílásán, addig, míg buborékmentes nem lesz. akkor csavar vissza, majd motor leállít. Ha kihűlt minden, akkor vízszint ellenőrzés és ha szükséges, utántöltök. ( csak mert olvastam olyat is hogy a légtelenítő nyílásokon fújják be a levegőt stb... persze azt teljes folyadékcsere alkalmával..)


Légtelenítő nyílásokon fújják be a levegőt?

Egyébként úgy gondoltam a légtelenítést ahogyan leírtad.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.08.02. 12:48

Igen, a légtelenítő nyílásokon fújnak be. Elvileg a bajorok rendszeresítettek ehhez vmi pumpát is... hogy ne a szájukkal kelljen rátapadni a légtelenítőkre.... :lol: először a termoházon levővel kezdik, utána a hűtőé jön... na de megcsinálom simán ahogy írtam, aztán meglátom, hogy ezután ha használom, akkor az új csavarnál is löki-e a vizet... Köszi a segítséget :franko:

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.08.02. 13:39

lacka77 írta:Igen, a légtelenítő nyílásokon fújnak be. Elvileg a bajorok rendszeresítettek ehhez vmi pumpát is... hogy ne a szájukkal kelljen rátapadni a légtelenítőkre.... :lol: először a termoházon levővel kezdik, utána a hűtőé jön... na de megcsinálom simán ahogy írtam, aztán meglátom, hogy ezután ha használom, akkor az új csavarnál is löki-e a vizet... Köszi a segítséget :franko:


Erre Gondolsz?

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.08.02. 13:43

hát lehet... életemben nem láttam még, amire a bajorok gondoltak, de akár ez is lehet. :lol:

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.08.03. 09:42

Gallaca írta:
morv írta:Kerdesem lenne a szakikhoz. Touring hatso kozepso ovet nem lehet kihuzni, mint amikor befekezi magat ha hirtelen megrantja az ember. Mi a megoldas erre?

Befékezte sajnos, túlságosan visszament az öv, mikor le volt hajtva a támla talán, a lengősúly befeszült. Valahogy vissza kellene lazítani az övet felhajtott állapotú támlával, hogy a lengősúly kioldja. Egyszer volt ilyen problémám, nekem sikerült visszatuszkolni.
Koszi, sikerult kioldani. Egyszer mar elofordult ez meg a regi ulessel, de azon nem volt ilyen makacs.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.08.03. 10:12

Fazer írta:Üdv,
Találok valahol bármilyen robbantott ábrát az elektromos tükrömről? Van egy Minimális "lógása" jó lenne megszüntetni... plusz kellene egy tükör lap is ami belevaló..


Igen, a YouTube-on, szerelési videókat. Csak angolul kell keresni! Power folding mirror vagy power side mirror.
Persze előtagként BMW E39 ugye.
Hozzászólás küldése

VigLink badge