* *
Pontos idő: 2024.03.28. 10:10

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Szerző
kanyobence
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2012.09.07. 21:49
Hozzászólások: 1274
Tartózkodási hely: Pásztó / Nógrád megye
Felhasználó tartózkodási helye a térképen: 3060 Paszto
Blog: Blog megtekintése (4)

Arhívum
- június 2014
525D Touring beltér csere
   2014.06.20. 20:55
BMW DRIVE@WORK Tesztvezetés
   2014.06.14. 22:44

+ szeptember 2013
+ május 2013

Blogok keresése



 Hozzászólás témája: BMW DRIVE@WORK Tesztvezetés
Állandó hivatkozásElküldve: 2014.06.14. 22:44 
BMW DRIVE@WORK
2014.06.13.


Sziasztok.

Akkor tartanék egy élménybeszámolót a DRIVE@WORK nevű rendezvényről.

Először is szeretném megköszönni a tájékoztatást, és az ajánlást Jackson-nak. KÖSZÖNÖM!

Kép

Kezdeném a legelején. a http://WWW.BMW.HU weboldalon sikeresen foglaltam 2 időpontot 2 különböző BMW modellre.

Elsőnek a 3-as széria egyik érdekessége, a Gran Turismo került kiválasztásra

Másodiknak már gondoltam a jövőre és a 5-ös széria Touring változatára esett a választásom.

A 2 tesztelt autó

Kép

A tesztnapom elég korán, és picit messze kezdődött Budapesttől és a BMW stand-tól. Pontosan Eger Városában. Az ott eltöltött program, és várakozás miatt hirtelen időzavarba kerültem, és mire feleszméltem, már későnek éreztem. Mivel 12.30-ra volt lefoglalva a 3-as GT, és még 11 kor Eger Belvárosában kavirnyásztam. Kapcsolt az agyam, hogy minden félbeszakít, fordulás és tűz BP. ( 1 órát elnéztem kicsit)

A szeretett 25D-m gond nélkül megoldotta a dolgot. A belvárosi Pénteki dugó miatt, parkolással csak 9 percet késtünk.

A Irodaházak között egy stílusos kis BMW stand forralta a levegőt, és az itt ott leparkolt BMW-k. A késésünket egy kedves mosoly le is zárta a hostes-ek részéről, és máris kezdődhetett a regisztráció.

Ezt követően odakísértek minket a 3-as GT BMW-hez. Amit nem én hanem Noémi vezetett , én csak utasként vettem részt ezen a teszten.
Egy kedves fiatal úriember fogadott minket, aki készségesen körbemutogatta az autót, megismertette velünk a paramétereket, majd beültünk.
Az Instruktorunk kedvessége és szakmai felkészültsége nem hagy kívánni valót maga után. Segített Noéminek mindenben, hogy elfoglalhassa a megfelelő vezetési pozíciót, majd megbarátkoztatta a technikával.

És itt duplán érdekessé vált a teszt, mivel Noémi automatát nem vezetett még, és sose vezetett Budapesten. Így a legjobb elkezdeni szerintem :)

Az Instruktor srác kedvesen megtanította az automata váltó használatára, és az automata vezetés apró, de annál fontosabb mozzanataira.
Noémi picit félősen, de rám annál jobban haragudva :mrgreen: , de megkezdte a nagy utat. a 2000-es Dízel erőforrással szerelt 3-as igazán kezes volt hozzá, percek alatt összeszokott párosként működtek, mintha régi barátok lennének. Miközben haladtunk a városban, néha elgyönyörködtem a beltér ízléses és igazán kellemes kialakításában. Az anyagminőség zseniális, dizájn csillagos 5-ös.
A kipróbált modell egy több mint 14 millió forintos áron gazdát kereső igazi szépség volt. Felszereltségére panasz nem lehetett.
A próbakört gondosan megválasztva próbáltak minden körülményt belecsempészni, hogy igazán élmény legyen a tesztút. Belváros, és országút egyaránt. Noémi igazán profi módon terelgette a GT-t a városban, majd az országúton is, később megjegyezte nagyon beleszeretett a 8 sebességes automata váltóval szerelt kisnagy 3-asba. ami igazi élményekkel gazdagította őt. Imádta vezetni. Kezdett megbocsájtani nekem, már nem akart megölni, hogy úgymond betoltam őt egy új BMW volán mögé. Félt a dologtól, de mikor végeztünk, láttam, hogy boldog volt, élvezte, és ezt az érzést a BMW váltotta ki belőle. Igazán jól sikerült a 3-as GT.

A próbakör végén egy kérdőívet kaptunk, aminek a kitöltése után a Hostes-ek kezünkbe nyomtak egy-egy fehér papír "uzsonnás dobozt" valamit jéghideg ásványvizet. Itt is látszik, hogy a BMW ügyel a részletekre. a Dobozban található kis harapni való minősége hozta a szintet amit egy BMW-s rendezvényen élvár az ember. Ezúton is szeretném megköszönni ezt a szervezőknek :D

Kép


A 3-as GT emlékekkel és a letörölhetetlen szép mosollyal egy szabad óra következett, az én órám 14.30-kor ütött :D

Időben visszaérve a gyors regisztráció után, már percek alatt a 5-ös BMW- mellett találtam magam. És Instruktorunk Dózsa Ádám fogadott minket, és habozás nélkül bele és vágtunk a kocsimustrába.

Első pillantásra is gyönyörű volt a 520 XD Touring.

Kép

De Ádám részletesen bemutatta a autó minden érdekes részét. Touring tulajként a csomagtérnél picit jobban elidőztünk, hisz ott volt pár dolog ami nagyon el lett találva, és nem mehettem el rajta felületesen.

Kép

Az csomagtér roló mozgása nagyon megfogott, mivel nyitásra a D oszlopon egy sínen felkúszott ezzel is megkönnyítve a pakolászást, és nem kell húzgálni a rolót, lecsukásra szépen magától visszatért eredeti állásba, Ez nagyon tetszik.
A külön nyíló üveg rész is már gombra felnyílik, de a visszazárás még manuálisan történik. A csomagtérajtó felnyitásának szöge is módosítható, a mélygarázs, vagy az alacsony otthoni garázsban történő rányitások elkerülése végett, Nagyon okos!

A kocsi vonalvezetése szemkárpásztató és gyönyörű. A kocsi eleje igazán markáns. Oldalán Luxury embléma, ezzel utalva a csomagra. Klasszikus és elegáns dizájn. A diszkrét és kifinomult, fényes króm borítású dizájnelemek, amelyek az exkluzivitást és a sportos agilitást ötvözik.

Kép

A lámpák stílusa kifogástalan. A kinézet így is vadítóan szép. Felnyílt a gépháztető, és ott díszelgett a 4 hengeres 2000-es Dízel TwinPower Turbo erőmű 184 lóerővel és 380 NM nyomatékkal amit 1750-es fordulatnál lead :shock: . EU6 emissziós szabványnak megfelel. :D Itt nem bírtam kihagyni az egyik örök ponént a hengerek számát illetően :facepalm: Ádám jót mosolygott rajta. Az erőforrás fogyasztása lenyűgözően alacsony. 4-5 literes átlagot hoztam vele péntek du. Budapest-en. :shock:

Ezt követően bejutottam a szépség belterébe, ami igazán pompásra sikerült. Azonnal megfogott a dizájn és az anyagminőség.

Kép

Egyből otthonosan éreztem magam, a mosolyom egyre nagyobb volt. Hihetetlenül megtetszett az autó.
Ádám az Instruktorom szépen sorban bemutatta az autó belterét, és a funkciókat. Rengeteg gomb és beállítási lehetőség.

Kép

Félelmetesen jó érzés volt a volán mögé ülni. Miután rengeteg hasznos dolgot tudtam meg Ádámtól, felkészültem a vezetésre. Már csak a kulcs hiányzott. A kulcs nélküli indítás technológiája nagyon tetszett, ügyesek ezek a bajorok.

Miután sikeresen életet leheltem a gépezetbe, azonnal feltűnt a már nem analóg, hanem digitális műszeróra csoport. Ez megosztó váltás. Nekem kifejezetten tetszett, sose volt unalmas, élmény volt ránézni.

Kép

A 3 vezetési karakterisztikához 3 különböző műszerfal és navidisplay dizájn társul. A Comfort mód az alap. itt az autó alap beállításon és karakterisztikán áll velünk szóba, a teljesítményt és a környezettudatosságot szem előtt tartva. Ebben a módban igazán kényelmes volt vezetni az autót, kezes bárányként dolgozott az irányításom alatt.

Az ECO PRO mód a nagyobb hatékonyságot kezdi el szolgálni. Az egyéni vezetési stílustól függően mindez akár papíron 20 százalékos fogyasztás-csökkenést is eredményezhet.

Kép

Ténylegesen lehetett érezni, hogy az autó fogyasztás optimalizált lett, a műszerfal dizájn is megváltozott kékes hatásúra.

Kép

És minden azt szolgálta, hogy a lehető leggazdaságosabbak lehessünk. Az ECO PRO egyik különleges eleme a navigációs rendszerrel együttműködő Preview Assistant. A navigációs adatok alapján a rendszer felismeri a kanyarokat, a lakott területeket, a körforgalmakat, a nem egyenrangú útkereszteződéseket, a sebességhatárokat és az autópálya-kihajtókat az útvonal mentén, és tippeket ad a sebesség csökkentésére stb. Az ECO PRO mód egyik további funkciója az úgynevezett siklás, 50 és 160 km/h sebesség között ha elveszem a lábam a gázról, és közben nem fékezek, a rendszer leválasztja a hajtásláncról a motrot, igy az autó szabadon siklik, vagyis közben nem használja a motor erejét. Le a tökfedővel a propelleres márka mérnökei előtt.

És eljött , hogy bátorkodtam bekapcsolni a sport módot is. Ez igazán bejött. a kocsi azonnal reagált. futómű, kormány bekeményedett, ahogy kell.
A motor harapósabb lett, a váltó karakterisztikája is azonosult ezzel, jobban kihúzta a fokozatokat, és a legmegfelelőbb pillanatban váltott, hogy folyamatos legyen a nyomaték. A "pici" 20D motor nagyon harapós lett. az XDrive 4 kerék hajtása már csak egy kis plus erőt adott a dolognak. Nagyon élveztem. A műszeróra, azonnal sportos lett, vörösben úszott, és semmi fölös baromságot nem tolt az arcunkba, csak 2 analóg óra jelent meg, és szinte azt sugallta: Nyomjad neki :evil: :evil:

Kép

Egy igazi élmény volt vezetni ezt az autót, nagyon beleszerettem a járgányba. Csak úgy mint Noémi a 3-as GT-be. Azonnal éreztem, hogy tudom kezelni az autót, és szerethető gépezet. Ha először vezettem volna BMW-t akkor se vélekednék másként. A Vezetés élménye tényleg megvolt.

Visszaérve a tesztútról, még teszt alá helyeztem pár funkciót, mint például a telefon szinkronizációt. Érezni, hogy Alma párti a BMW, de minden okostelefonnal szóbaáll. Zenéket, kontaktokat, egyszóval mindet azonnal Bluetooth-os kapcsolaton szinkronizál.
A gyári zene hangzással én teljes mértékben meg voltam elégedve, bár engem annyira nem hat meg, az E39 standard zenéje is megfelel nekem. A motor úgy is szebben muzsikál. Zenét csak a csörgő motorral rendelkezők hallgatnak :)a tesztúton is kikapcsolt zene mellett közlekedtem, nem érdekelt, csak utána a rend kedvéért teszteltem le. Egész nap nyúzhattam, és böngészhettem volna a kocsit, de sajnos mások is szerették volna kipróbálni a legújjabb BMW 5-ös széria Touring 20XD változatát.

Ezúton is szeretném megköszönni az Instruktorunknak Dózsa Ádámnak a segítőkész hozzáállást. Egy fantasztikus embert ismertem meg személyében. És egy elképesztően jó BMW-t próbálhattam ki. Hatalmas élmény volt Noéminek és nekem. Köszönjük.

Maga a rendezvény maximális dicséretet érdemel. Köszönet a szervezőknek. Mindennel meg voltunk 110%-ig elégedve!

Remélem tetszett a beszámolóm. :mrgreen:


A hozzászólást 18 alkalommal szerkesztették, utoljára kanyobence 2014.06.14. 23:33-kor.


 Profil  
 


Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Regisztrált felhasználók: Google [Bot], kudaky


Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
A blogot User Blog Mod © EXreaction támogatja

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator