Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu

Avatar
kanyobence
Moderátor
Moderátor
 
Hozzászólások: 1274
Csatlakozott: 2012.09.07. 21:49
Tartózkodási hely: Pásztó / Nógrád megye
Felhasználó tartózkodási helye a térképen: 3060 Paszto
Blog: Blog megtekintése (4)
Arhívum
- június 2014
525D Touring beltér csere
   2014.06.20. 20:55
BMW DRIVE@WORK Tesztvezetés
   2014.06.14. 22:44

+ szeptember 2013
+ május 2013
Blogok keresése

BMW DRIVE@WORK Tesztvezetés

Állandó hivatkozásSzerző: kanyobence Dátum: 2014.06.14. 22:44

BMW DRIVE@WORK
2014.06.13.


Sziasztok.

Akkor tartanék egy élménybeszámolót a DRIVE@WORK nevű rendezvényről.

Először is szeretném megköszönni a tájékoztatást, és az ajánlást Jackson-nak. KÖSZÖNÖM!

Kép

Kezdeném a legelején. a http://WWW.BMW.HU weboldalon sikeresen foglaltam 2 időpontot 2 különböző BMW modellre.

Elsőnek a 3-as széria egyik érdekessége, a Gran Turismo került kiválasztásra

Másodiknak már gondoltam a jövőre és a 5-ös széria Touring változatára esett a választásom.

A 2 tesztelt autó

Kép

A tesztnapom elég korán, és picit messze kezdődött Budapesttől és a BMW stand-tól. Pontosan Eger Városában. Az ott eltöltött program, és várakozás miatt hirtelen időzavarba kerültem, és mire feleszméltem, már későnek éreztem. Mivel 12.30-ra volt lefoglalva a 3-as GT, és még 11 kor Eger Belvárosában kavirnyásztam. Kapcsolt az agyam, hogy minden félbeszakít, fordulás és tűz BP. ( 1 órát elnéztem kicsit)

A szeretett 25D-m gond nélkül megoldotta a dolgot. A belvárosi Pénteki dugó miatt, parkolással csak 9 percet késtünk.

A Irodaházak között egy stílusos kis BMW stand forralta a levegőt, és az itt ott leparkolt BMW-k. A késésünket egy kedves mosoly le is zárta a hostes-ek részéről, és máris kezdődhetett a regisztráció.

Ezt követően odakísértek minket a 3-as GT BMW-hez. Amit nem én hanem Noémi vezetett , én csak utasként vettem részt ezen a teszten.
Egy kedves fiatal úriember fogadott minket, aki készségesen körbemutogatta az autót, megismertette velünk a paramétereket, majd beültünk.
Az Instruktorunk kedvessége és szakmai felkészültsége nem hagy kívánni valót maga után. Segített Noéminek mindenben, hogy elfoglalhassa a megfelelő vezetési pozíciót, majd megbarátkoztatta a technikával.

És itt duplán érdekessé vált a teszt, mivel Noémi automatát nem vezetett még, és sose vezetett Budapesten. Így a legjobb elkezdeni szerintem :)

Az Instruktor srác kedvesen megtanította az automata váltó használatára, és az automata vezetés apró, de annál fontosabb mozzanataira.
Noémi picit félősen, de rám annál jobban haragudva :mrgreen: , de megkezdte a nagy utat. a 2000-es Dízel erőforrással szerelt 3-as igazán kezes volt hozzá, percek alatt összeszokott párosként működtek, mintha régi barátok lennének. Miközben haladtunk a városban, néha elgyönyörködtem a beltér ízléses és igazán kellemes kialakításában. Az anyagminőség zseniális, dizájn csillagos 5-ös.
A kipróbált modell egy több mint 14 millió forintos áron gazdát kereső igazi szépség volt. Felszereltségére panasz nem lehetett.
A próbakört gondosan megválasztva próbáltak minden körülményt belecsempészni, hogy igazán élmény legyen a tesztút. Belváros, és országút egyaránt. Noémi igazán profi módon terelgette a GT-t a városban, majd az országúton is, később megjegyezte nagyon beleszeretett a 8 sebességes automata váltóval szerelt kisnagy 3-asba. ami igazi élményekkel gazdagította őt. Imádta vezetni. Kezdett megbocsájtani nekem, már nem akart megölni, hogy úgymond betoltam őt egy új BMW volán mögé. Félt a dologtól, de mikor végeztünk, láttam, hogy boldog volt, élvezte, és ezt az érzést a BMW váltotta ki belőle. Igazán jól sikerült a 3-as GT.

A próbakör végén egy kérdőívet kaptunk, aminek a kitöltése után a Hostes-ek kezünkbe nyomtak egy-egy fehér papír "uzsonnás dobozt" valamit jéghideg ásványvizet. Itt is látszik, hogy a BMW ügyel a részletekre. a Dobozban található kis harapni való minősége hozta a szintet amit egy BMW-s rendezvényen élvár az ember. Ezúton is szeretném megköszönni ezt a szervezőknek :D

Kép


A 3-as GT emlékekkel és a letörölhetetlen szép mosollyal egy szabad óra következett, az én órám 14.30-kor ütött :D

Időben visszaérve a gyors regisztráció után, már percek alatt a 5-ös BMW- mellett találtam magam. És Instruktorunk Dózsa Ádám fogadott minket, és habozás nélkül bele és vágtunk a kocsimustrába.

Első pillantásra is gyönyörű volt a 520 XD Touring.

Kép

De Ádám részletesen bemutatta a autó minden érdekes részét. Touring tulajként a csomagtérnél picit jobban elidőztünk, hisz ott volt pár dolog ami nagyon el lett találva, és nem mehettem el rajta felületesen.

Kép

Az csomagtér roló mozgása nagyon megfogott, mivel nyitásra a D oszlopon egy sínen felkúszott ezzel is megkönnyítve a pakolászást, és nem kell húzgálni a rolót, lecsukásra szépen magától visszatért eredeti állásba, Ez nagyon tetszik.
A külön nyíló üveg rész is már gombra felnyílik, de a visszazárás még manuálisan történik. A csomagtérajtó felnyitásának szöge is módosítható, a mélygarázs, vagy az alacsony otthoni garázsban történő rányitások elkerülése végett, Nagyon okos!

A kocsi vonalvezetése szemkárpásztató és gyönyörű. A kocsi eleje igazán markáns. Oldalán Luxury embléma, ezzel utalva a csomagra. Klasszikus és elegáns dizájn. A diszkrét és kifinomult, fényes króm borítású dizájnelemek, amelyek az exkluzivitást és a sportos agilitást ötvözik.

Kép

A lámpák stílusa kifogástalan. A kinézet így is vadítóan szép. Felnyílt a gépháztető, és ott díszelgett a 4 hengeres 2000-es Dízel TwinPower Turbo erőmű 184 lóerővel és 380 NM nyomatékkal amit 1750-es fordulatnál lead :shock: . EU6 emissziós szabványnak megfelel. :D Itt nem bírtam kihagyni az egyik örök ponént a hengerek számát illetően :facepalm: Ádám jót mosolygott rajta. Az erőforrás fogyasztása lenyűgözően alacsony. 4-5 literes átlagot hoztam vele péntek du. Budapest-en. :shock:

Ezt követően bejutottam a szépség belterébe, ami igazán pompásra sikerült. Azonnal megfogott a dizájn és az anyagminőség.

Kép

Egyből otthonosan éreztem magam, a mosolyom egyre nagyobb volt. Hihetetlenül megtetszett az autó.
Ádám az Instruktorom szépen sorban bemutatta az autó belterét, és a funkciókat. Rengeteg gomb és beállítási lehetőség.

Kép

Félelmetesen jó érzés volt a volán mögé ülni. Miután rengeteg hasznos dolgot tudtam meg Ádámtól, felkészültem a vezetésre. Már csak a kulcs hiányzott. A kulcs nélküli indítás technológiája nagyon tetszett, ügyesek ezek a bajorok.

Miután sikeresen életet leheltem a gépezetbe, azonnal feltűnt a már nem analóg, hanem digitális műszeróra csoport. Ez megosztó váltás. Nekem kifejezetten tetszett, sose volt unalmas, élmény volt ránézni.

Kép

A 3 vezetési karakterisztikához 3 különböző műszerfal és navidisplay dizájn társul. A Comfort mód az alap. itt az autó alap beállításon és karakterisztikán áll velünk szóba, a teljesítményt és a környezettudatosságot szem előtt tartva. Ebben a módban igazán kényelmes volt vezetni az autót, kezes bárányként dolgozott az irányításom alatt.

Az ECO PRO mód a nagyobb hatékonyságot kezdi el szolgálni. Az egyéni vezetési stílustól függően mindez akár papíron 20 százalékos fogyasztás-csökkenést is eredményezhet.

Kép

Ténylegesen lehetett érezni, hogy az autó fogyasztás optimalizált lett, a műszerfal dizájn is megváltozott kékes hatásúra.

Kép

És minden azt szolgálta, hogy a lehető leggazdaságosabbak lehessünk. Az ECO PRO egyik különleges eleme a navigációs rendszerrel együttműködő Preview Assistant. A navigációs adatok alapján a rendszer felismeri a kanyarokat, a lakott területeket, a körforgalmakat, a nem egyenrangú útkereszteződéseket, a sebességhatárokat és az autópálya-kihajtókat az útvonal mentén, és tippeket ad a sebesség csökkentésére stb. Az ECO PRO mód egyik további funkciója az úgynevezett siklás, 50 és 160 km/h sebesség között ha elveszem a lábam a gázról, és közben nem fékezek, a rendszer leválasztja a hajtásláncról a motrot, igy az autó szabadon siklik, vagyis közben nem használja a motor erejét. Le a tökfedővel a propelleres márka mérnökei előtt.

És eljött , hogy bátorkodtam bekapcsolni a sport módot is. Ez igazán bejött. a kocsi azonnal reagált. futómű, kormány bekeményedett, ahogy kell.
A motor harapósabb lett, a váltó karakterisztikája is azonosult ezzel, jobban kihúzta a fokozatokat, és a legmegfelelőbb pillanatban váltott, hogy folyamatos legyen a nyomaték. A "pici" 20D motor nagyon harapós lett. az XDrive 4 kerék hajtása már csak egy kis plus erőt adott a dolognak. Nagyon élveztem. A műszeróra, azonnal sportos lett, vörösben úszott, és semmi fölös baromságot nem tolt az arcunkba, csak 2 analóg óra jelent meg, és szinte azt sugallta: Nyomjad neki :evil: :evil:

Kép

Egy igazi élmény volt vezetni ezt az autót, nagyon beleszerettem a járgányba. Csak úgy mint Noémi a 3-as GT-be. Azonnal éreztem, hogy tudom kezelni az autót, és szerethető gépezet. Ha először vezettem volna BMW-t akkor se vélekednék másként. A Vezetés élménye tényleg megvolt.

Visszaérve a tesztútról, még teszt alá helyeztem pár funkciót, mint például a telefon szinkronizációt. Érezni, hogy Alma párti a BMW, de minden okostelefonnal szóbaáll. Zenéket, kontaktokat, egyszóval mindet azonnal Bluetooth-os kapcsolaton szinkronizál.
A gyári zene hangzással én teljes mértékben meg voltam elégedve, bár engem annyira nem hat meg, az E39 standard zenéje is megfelel nekem. A motor úgy is szebben muzsikál. Zenét csak a csörgő motorral rendelkezők hallgatnak :)a tesztúton is kikapcsolt zene mellett közlekedtem, nem érdekelt, csak utána a rend kedvéért teszteltem le. Egész nap nyúzhattam, és böngészhettem volna a kocsit, de sajnos mások is szerették volna kipróbálni a legújjabb BMW 5-ös széria Touring 20XD változatát.

Ezúton is szeretném megköszönni az Instruktorunknak Dózsa Ádámnak a segítőkész hozzáállást. Egy fantasztikus embert ismertem meg személyében. És egy elképesztően jó BMW-t próbálhattam ki. Hatalmas élmény volt Noéminek és nekem. Köszönjük.

Maga a rendezvény maximális dicséretet érdemel. Köszönet a szervezőknek. Mindennel meg voltunk 110%-ig elégedve!

Remélem tetszett a beszámolóm. :mrgreen:
A hozzászólást 18 alkalommal szerkesztették, utoljára kanyobence 2014.06.14. 23:33-kor.

0 hozzászólás Megtekeintve 10191 alkalommal

Ki van itt

Regisztrált felhasználók: Google [Bot]


VigLink badge