* *
Pontos idő: 2024.04.18. 19:27

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Szerző
Gallaca
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Felhasználó tartózkodási helye a térképen: 2330 Dunaharaszti
Blog: Blog megtekintése (2)

Arhívum
- szeptember 2013
184Le motor átalakítás 193Le-re.
   2013.09.07. 21:56

+ május 2013

Blogok keresése



 Hozzászólás témája: 184Le motor átalakítás 193Le-re.
Állandó hivatkozásElküldve: 2013.09.07. 21:56 
5 a 1-ből5 a 2-ből5 a 3-ből5 a 4-ből5 a 5-ből
Üdv!
Kibontottam a motorhoz a faceliftesítő szettet. 8) Indulhat a project. Már unatkoztam. :D
Kép
Kicsit csaltam, mert a motorvezérlő-EWS kombó már benne van az autóban, így odatettem a régit. :) A hozzávaló kipufogórendszer pedig még a bontás helyén.
Előrebocsátom, hogy ez az egész project csak azért indult el, mert csak egy kulcsom volt a vashoz, és ez nem valami biztonságos. Így hát vettem egy kulcsszettet, zárakkal, motorvezérlővel, EWS-el. A régi motorvezérlőre viszont nem tudtuk rákódolni házilag az új EWS-t a kulcsokkal, így elindult bennem a kisördög, és továbbgondoltam...
Kis küszködés, WDS nyálazás után, és egy véletlen felfedezés nyomán, be mertem tenni egy az egyben a 193Le-s motorvezérlőt, és a hozzá tartozó EWS-t. Összehasonlítások alapján csak 2, azaz kettő darab vezetékben tér el a régitől bekötésileg. Az egyik, hogy az új típusban már obd csati van, így a diagrendszer megváltozott, az egyik vezeték színével együtt. Régiben fehér, lila csíkkal, újban ugyanez, csak sárga bordák vannak keresztben. Ettől egyik reggel visszahőköltem, és további pontosításig nem tettem be a vezérlőt. WDS nyálazás, összehasonlítgatás meghozta a kedvező eredményt, no para, nincs jelentősége. Illetve kiderül ha diagolom, mert esetleg nem kommunikál.
Másik eltérés, hogy egy vezetékkel több van az újban. Ez sokak mumusa, a szívócsőflap vezérlése. Na ez ugye nem fog hiányozni? :mrgreen:
Tehát, betettem a vezérlőt, ews-t, akkut. Nem füstölt semmi. Hurrá! :D
Rátettem a diagot, mert ellenőrizni kellett, hogy a 2001 utáni DDE tudja-e vezérelni a háromvezetékes klímaventit. Ja, meg még, hogy egyáltalán megy-e a diag!!!
Gyújtás rá, és se nem robbant, se nem füstölt!Kép Diag megy, semmi gond. Bementem a motorvezérlőbe, aktiváltam a klímaventit 20%-ra. Csont nélkül elindult. Feltoltam 50-re, követte a parancsot. Jó!
Gondoltam beindítom, megnézem mi történik, ha új vezérlő, régi euroII injektorral megy. Csináltam egy injektorresetet, és go! Semmi! Tekert, de nem indult be! :facepalm: Víz levert. :doglotlo: Már lebeszéltem a többi cuccot a projecthez, és valami nem klappol. OMG! :shock:
Mikor az első sokkon túl voltam, átgondoltam, és kikérdeztem a diagot. EWS-ben csak a szokásos akku le, "power on reset" hiba volt. Motorvezérlőben pedig EWS. Tiltotta az indítást :facepalm: Hirtelen arra gondoltam, nem jó EWS-t kaptam, valahogy összecserélték. Aztán átgondoltam, és arra jutottam, hogy előzőleg, mikor próbáltuk összekalapálni az EWS-t a régi motorvezérlővel, túl sokat indítgattuk, és elképzelhető, hogy elvesztette a fonalat az ugrókódtáblázat. Nosza csináltam egy DDE-EWS szinkront, illetve egy resetet, és próba!...Kép... Bejött! Pöccre beindult! Szépen járt, máshogy, mint a régi vezérlővel. Indítás után kicsit magasabb alapjárattal, ami egy pár másodperc után visszaesik. Régi nem ilyen. Felmerült, a légtömegmérővel kapcsolatban, hogy chipes a régi vezérlő, akkor az most megy a levesbe.
A railnyomásom alapjáraton mindig keveselltem, 300 bar körül volt, inkább alatta, miközben akinek csak diagoltam, mindenkinek 350 körül alakult alapjáraton. Az új vezérlővel már nekem is annyi, 340-350bar között szédeleg. Ki érti ezt? Ezek szerint a régi kért 300-at.
Most következik a többi cucc beépítése, úgy mint az egr hűtő, hogy legyen EGR termosztátom is ami tönkre megy.
Új típusú vákumszivattyú csövezéssel, mert állítólag a régitől nem fér el az EGR hűtő.
EuroIII injektorok.
És végül egy teljes kipufogórendszer. Az újon egy ovális dob van elöl, a régin 2 kerek.
DE!
Ha chipes volt a régi vezérlőm, lehet, hogy rosszabbul fog menni a vas az izmosítás után, mint a gyengébb motorral,.
Kiderül...
Nos, az már kiderült, hogy a régi fajta vákuumszivattyú is elfér, még nem tudom melyiket teszem fel, de sajnos az újhoz nem hoztam el egy kis háromszögletű fémlemezt, ami a bal oldali csavar helye lenne. Eléggé érdekes megoldás jürgenéktől, de ez van.
Végül az új típust tettem fel, megszereztem hozzá a kis fémlemezt, így már gyári.
Viszont egy szomorú felismerés ért, mégpedig, hogy az EGR hűtő alulra helyezett gégecső része miatt, ki kell cserélnem új típusra a vízpumpa-termosztát kombót. A termosztátház egy csavarja beleütközik a harmonikába. :facepalm:
Vízpumpa-termosztát kombó cserélve, EGR hűtő a helyén.
Még egy meglepi: A vízpumpából a fűtés felé menő vastag műanyag cső dupla kanyarja miatt, ki kell cserélni az üzemanyagszűrőből a railpumpába menő csövet is, mert összeérnek, és annak nem lesz jó vége! Hurrá!
Injektorok átnézetve, beállítva, a helyükön. Adaptációtörlés után indítás!
Simán indult, gyönyörűen jár, korrekciós értékek jók. Halkabban, máshogy jár ezekkel az injektorokkal. Próbaút során jóval halkabb a motor, mint az átalakítás előtt. Nagyon jól húz!
Kipufogócsere egyelőre kimerült a középső rész cseréjében, majd az első két katalizátort is cserélni kell eu2-ről eu3-ra, de kivárom, míg rám esik egy szőrben. :)

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


A hozzászólást 5 alkalommal szerkesztették, utoljára Gallaca 2013.10.16. 21:28-kor.


 Profil  
 


Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Regisztrált felhasználók: Google Adsense [Bot]


Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
A blogot User Blog Mod © EXreaction támogatja

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator