* *
Pontos idő: 2024.03.29. 11:12

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


E61 520dA paroject indul


Itt fogom összegyűjteni a vasammal kapcsolatos tapasztalatokat, tervezett és váratlan szervizeléseket, fejlesztéseket, stb.

Szerző
hamoriarpi
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Blog: Blog megtekintése (9)

Arhívum
- november 2013
+ október 2013
+ szeptember 2013
+ augusztus 2013
+ július 2013

Blogok keresése



 Hozzászólás témája: DPF-katasztrófa
Állandó hivatkozásElküldve: 2013.08.10. 14:52 
5 a 1-ből5 a 2-ből5 a 3-ből5 a 4-ből5 a 5-ből
Az autó napok óta érezhetően gyengébbé és gyengébbé vált. Gázreakciói kezdtek olyanok lenni, mintha a gázpedál jeladója morse-távírón keresztül egy Kamcsatkán lévő DDE-vel tartana kapcsolatot. Kezdetben a melegnek tudtam be és egy relatíve kis coolernek. Múlt csütörtökön viszont éreztem, hogy nagyobb gond van. Reggeli indítás után a mélygarázs rámpáján alig tudtam vele felvánszorogni. Aznap még elmentem dolgozni, majd haza. A Fillér utca és a Gábor Áron megmászása is komoly akadályt jelentett.
Hívtam Muhaatit, aki már a telefonban pedzegette, hogy DPF-gyanús a történet.
Érkezésem után rácsattintottuk a KTS-t (a saját K+D-Can kábelem telepítésére még mindig nem volt elég időm). DDE-ben 8 hiba. Mind DPF. Hőszenzor áramkör szakadás, túlnyomások minden szinten. Hibatörlés, tesztkör, majd újabb diag. Minden hiba visszaírva.
Élő adatokban néztünk egy alapjárati, majd egy terhelt ellennyomást.
Alapjárat: 282 mBar (20-ig jó) :facepalm:
Fordulat: 700-900 mBar
Gyakorlatilag az átjárhatatlanságig eltömődött a részecskeszűrő. Miért is ne tette volna, hisz minden paraméter adott volt hozzá. A hőmérő hibája miatt regeneráció eleve nem történhetett volna, de sajátos, öreguras vezetési profilom miatt még hibátlanul működő rendszer mellett sem tisztult volna ki városban a koromszűrő.
Ati jelezte, hogy DPF-tisztításra nincs berendezkedve, úgyhogy próbáljak valakit felkutatni. Call 204d1: Azonnal üljek kocsiba és padlógázon nyomjam manuál állásban, minden fokozatot sírásig leforgatva. Mondanom sem kell, hogy 6 órától szobafoglalásunk volt a Balatonon. A telefonhíváskor volt pont 10 óra. Szinte éreztem, hogy lehetetlen időben visszaérkeznem. Biztonság kedvéért megkérdeztem Mikit, hogy mennyi idő egy ilyen beavatkozás - szűrő kihűtése, leszedés, áztatás, tisztítás, szárítás, vissza, stb... Válasz: Te kihúzod a fogakat gyökérkezeléshez? :shock: Nem értettem egyből a célzást. :hangos: NEM KELL LESZEDNI :!: :!: :!: INDULJ EL ÉS NYOMD A GÁZT :!:
Mondom ok.
Közben az autó pénteki Üllői úti dugózás miatt visszafelé már 50-re alig bírt felgyorsulni. M3 Nyíregyháza felé kivezető szakaszán kínkeservvel tudtam a 80-akba éppen belecsapni. Mindenki dudált, villogott még a külső sávban is. Irtó ciki volt.
30 Km után érezhetően elkezdett menni a gép, simán tudtam vele akár 130-al is száguldani :!: Fogyasztás: 10+ Liter...
Mikihez érkezve egyből szenzor csere, diag, hibatörlés, majd varázslás.
Szondacsövön keresztül befecskendezésre került egy teljes flakon DPF tisztító folyadék, majd padlógázas kínzás autópályán. Másodpercről másodpercre erősebb lett a gép, miközben okádta a kormot magából. 20-25 perc után visszaérkezés a műhelybe, majd élő adatok előhívása ismét:
Alapjárati ellennyomás: 0.0 mBar. Itt valami gond lesz. Biztosan lecsúszott a szondacső a nyomásmérőről. Miki felállt ellenőrizni. Minden ok, cső a helyén volt végig.
2000 fordulat/perces részterhelés: 27 mBar
Leszab. fordulaton: 52 mBar.
Ezek gyakorlatilag gyári, új szűrőre jellemző adatok és magukért beszélnek.
Visszafelé jövet, rövddel az autópályára történő felhajtást követően éreztem, hogy elindult az automatikus regeneráció is. Pár percig hallottam a jellemzően búgó, kiöblösödő hangot a motorból és magam alól is. Ciklus lefutott, mindenki örül.
Az autó azóta is úgy megy, mint amit egy 30d-vel tolnak pluszban hátulról :mrgreen: .
Egy ilyen történet után egyértelművé vált számomra, hogy mindenképp kell egy előrehozott olajcsere-szervízt is csinálni az autón, biztos ami biztos alapon, ami azóta (tegnap) meg is történt. Közeledünk a kitűzött cél felé, vagyis egyre kevesebb a teendő.

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


 Profil  
 


Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Regisztrált felhasználók: Google Adsense [Bot]


Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
A blogot User Blog Mod © EXreaction támogatja

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator