* *
Pontos idő: 2024.03.29. 18:02

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Szerző
Gallaca
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Felhasználó tartózkodási helye a térképen: 2330 Dunaharaszti
Blog: Blog megtekintése (2)

Arhívum
- szeptember 2013
184Le motor átalakítás 193Le-re.
   2013.09.07. 21:56

+ május 2013

Blogok keresése



Állandó hivatkozásElküldve: 2013.05.05. 22:11 
5 a 1-ből5 a 2-ből5 a 3-ből5 a 4-ből5 a 5-ből
Már megint így néz ki az autóm! :facepalm: Be kell fűznöm néhány kábelt. :roll:

Kép

A nappali meg így! Volt Menyasszonyom örül neki.. :mrgreen:
Memóriás szövetüléseim lesznek, ha minden jól megy. Még gondolkodom, hogy a régi huzatból kibontom a fűtést, és beleapplikálom a hátsó ülésbe, hogy ott se fázzon senkinek az alsó fele. 8)

Kép

Az ülések 95' E38-ból vannak, a kormányoszlop 00' E39-ből. Az én kocsim 98/11. Semmi nem stimmel. Tehát kicsit munkás, de megoldjuk.
A sárga üléscsatik visszafejlesztve régi feketére, azon egyszerű oknál fogva, hogy abban vastagabb volt a tápvezeték keresztmetszete. Az ülésfűtésé viszont a sárgában volt vastagabb, így azt áthúztam benne. Ne a vezeték fűtsön, fő a biztonság! :) Jah, még egy probléma! Az E38-ban amiből az ülés származik, nem volt motoros a kormányoszlop. Így az üléscsatiban nincs benne a kábele sem. Utólagos megoldást kell találnom erre, mert ilyen csatit ülés nélkül nem hiszem, hogy kapnék. Valami külön csatira gondolok, mint megoldás. Enélkül nem fog menni a kormány sajnos.
A kormányoszlop már kétindítós, így kormányt is kell cserélnem. Ott felfelé fejlesztek. 8) Szerencsére a bajuszkapcsolók csatijai megegyeznek, így csak a multis résszel kell bíbelődni. Kétindítóst úgyis könnyebb beszerezni, mint az egyindítósat. Legalábbis mikor egyindítós "M"-est kerestem, mindenkinek csak kétindítós volt. Most itt tartok...

Folytatás: Üléscsatit megoldottuk. Az ajtóátvezető csatlakozóban van egy rész, ami pont beleillik az üléscsatiba. Így ez már működik.

Riasztó.
Időközben bekerült a gyári riasztó, ez nem nagy feladat, csak körbe kell vezetékelni az egész autót rendesen, tetőkárpitot kivágni stb. Retrofit után fütyül villog. Hibátlan.

Bajuszkapcsoló.
Bajuszkapcsolónál volt egy kis komplikáció. A csatik igaz, hogy megegyeznek, de kb. ennyi is a stimmelő dolog. Indexkapcsolóba a faceliftesen már csak 4 vezeték megy. Az index itt már csak 1 vezetéken kommunikál a világításmodullal, a régi 2 helyett. A refi, és a fénykürt ugyanígy. A modul másik lábaira vannak bekötve. Azt hittem, hogy világításmodult is kell cserélnem 99/3. hó utánira. Szerencsére nem így történt. A vezetékeket át kellett kötni a helyes lábra, a modult pedig NCS-el át kellett programozni, erre a szisztémára. 98/11. havi LCMIII 18.indexű már tudja ezt vezérelni.
Ablaktörlő kapcsolóban is van változás, vezetékek, és a színeik stimmelnek, csak egész más számú helyekre vannak dugva. Megfelelő sorrendbe rendezve minden működik.

Multigomb.
Multigombsor, csaticsere után hibátlan.

Lufi.
Légzsák csatiját nem lehetett csak forrasztással cserélni, megcserélték a mama, és a papasarukat, ezért nem lehetett egyszerűen "átpinezni". Ez még "kétindítósításra" vár.
Forrasztás ellenére nincs légzsákhiba! Pedig tartottam tőle. Nem kicsit...

Digit klíma.
Időközben, erős külső nyomásra úgy döntöttem, hogy az alap tekerős félautomata klímámat kicserélem egy digitre. Ez igazából nem is egy nagy feladat. Régi airbox kitép, másik betesz a helyére. Legnagyobb feladat az AUC szenzor, és a kétoldalas fűtéscsap vezetékének motortérbe vezetése volt, gyári helyeken a kötegbe fűzve. Ezeknek a végeit a "manuál klímapanel csatijának megfelelő helyeire kellett bepattintani. Összecsatlakoztatni az egészet, feltanítani a kocsira, és megy is. Van már egérmozi ezen is.

Webasto. +Telestart70
Beszereztem egyújabb K-buszos kályhát, T70 távirányítóval. Az autóban eredetileg volt egy sima, csak kiegészítő fűtésként használható kályha, házilagos diagnosztikai lehetőség nélkül. A cél a távirányítóval is indítható állófűtés. Ehhez csak át kellett kötni a Webasto csatiját. A régi kályha spec diagszálát használtam, bekötöttem a K-bus hálózatra(mert az újabb kályhának ez a K-bus lába), a telestart 1db indítóvezetékét belekötöttem a kályhacsatiba. A távirányító egységnek ezen kívül, már csak tápellátás kell (+/-), és üzemkész. Illetve az adót, és a vevőt, még össze kellett tanítani.
Retrofit DIS-el, :arrow: "independent heating". Meg is jelent a board menüjében, A kieg fűtés/szellőztetés menü, abban a külső fűtés menüpont. A továbbiakban már innen is indítható a kályha.

Motoros roló.
Hirtelen szembejött velem egy motoros hátsó roló, vezérlőpanelestül! Nem hagytam ki. Csak 2 szál drótot kell előrehúzni a klímapanel alá, a vezérlőhöz. A csati megfelelő lábaiba bedugni, és lőn árnyék.

Intenzív, és fényszórómosó.
Most az intenzív, és a fényszórómosó beépítése következik. De megvárom, míg beszerzem az automata fényszóróállítót, és egyszerre szerelem be, mert nagyjából egy helyen vannak, és nem kell annyiszor szétszedni az autót.

Fényszóró, intenzívmosó,
Nos, megvan az LWR, magyarul, az automata fényszóróállító is. Indulhat a buli.
Mikor megláttam, hogy mennyi kábel tartozik ehhez az egységhez, már nem voltam felhőtlenül boldog. Az autót, gyakorlatilag ismét porrá kell szedni. Az elejétől a hátuljáig. A csomagtartót is, mert a hátsó szintjeladó vezetéke a jobb oldali küszöbben hátramegy a kalaptartó alá, onnan le a hátfalra, ott átmegy bal oldalra. Onnan jobbra ferdén előre a futómű fölé át a jobb oldalra, majdnem oda, ahol egyébként a kalaptartó alól kibukkan a csomiban. Ez a csomagtartóban gyakorlatilag, egy teljes kör. De, hogy ennek mi értelme, arra nem jöttem rá.
Tehát kesztyűtartó, ülések, kalaptartó, csomiburkolatok ki. Motortérben E-box. Jobb első kerék le, dobbetét ki. A mosófolyadék tartály csere a fényszórómosósra, hamar megvan, a vezetékelése már nem annyira. A gumi átvezető harmonika, és az alatta levő zsugorcső, benne a butilgumival, sok borsot tör az ember orra alá. Ezt hőlégfúvóval meg kell melegíteni, és egy vastag csavarhúzóval kitágítani. Megvárni míg kihűl, és akkor a csavarhúzó eltávolítása után át lehet fűzni rajta a szükséges vezetékeket. Fűzés után ismét felmelegítve, rászorul a vezetékkötegre, és újfent vízálló lesz a köteg. A végét vissza bandázsolva mehet a helyére.
A mosó kék reléjét, a kesztyűtartó mögött a helyére pattintva már indulhat a vezetékelés. Szerencsére itt nincs sok vezeték, de kell egy pár a generál modulba is, a megfelelő lábakra. A relétől az intenzívmosó pumpájához is ki kell vinni egy vezetéket, az E-boxon keresztül. Itt is van átvezetőharmonika, az említett butilgumis zsugorcsővel. Ezzel a vezetékkel együtt, ki lehet vezetni, az első szintérzékelő vezetékeit is a jobb első kerékhez.
A magasságállító motorok vezetékeit, én az eredeti, manuális szintezőét használom fel. Ehhez csak ki kell fűzni a világításmodulból, és átvezetni az automata szintező modulhoz az eredeti 4-4 vezetéket.
Eközben a művelet közben keletkezett káosz leküzdése érdekében, úgy döntöttem, hogy kiveszem az egész műszerfalpárnát, egyébként soha nem tudom elrendezni szépen, a pluszban beszerelt kábeleket.
Folyt. köv...

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Gallaca 2013.06.10. 00:40-kor.


 Profil  
 


Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Regisztrált felhasználók: Google Adsense [Bot]


Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
A blogot User Blog Mod © EXreaction támogatja

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator