* *
Pontos idő: 2018.10.22. 20:49

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Szerző
Labi
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2007.05.20. 00:00
Hozzászólások: 6584
Tartózkodási hely: Budapest
Blog: Blog megtekintése (1)

Arhívum
- március 2013

Blogok keresése



Állandó hivatkozásElküldve: 2013.03.17. 13:27 
5 a 1-ből5 a 2-ből5 a 3-ből5 a 4-ből5 a 5-ből
Na, ha már blog, összeszedtem egy E61 30d élményeit, tapasztalatait.

Akit érdekel, olvassa, bár javarészt szubjektív élmények tára lesz ez: :franko:

1.

Alapvetően az asszony használja a kocsit hétköznap. Ki lett okosítva, próbáltunk amennyit csak lehetett. (sajnos volt egy kis check engine lámpánk az átvételt követő második napon, emissziós hiba miatt, amit ma 13 órakor ellenőrzött volna a szerviz.

Ma hív az oldalborda 10-kor:

- Gond van, a kocsi bimbammol, villog, piros felkiáltójelet mutat és azt mondta, hogy "le kell állni vele") ...a kocsiban vagyok a kölkökkel, nincs nálunk kabát se, mert nem mentünk volna messzire"
- Na mondom szuper. Mondom fél óra és ott vagyok.

...addig hívtam a Lepkét, meg Festo-t, hátha az elmondottak alapján okosabb leszek. A check lámpa miatt meg be voltam tojva, gondoltam letiltotta a kocsit. Osztottam szoroztam, hogy hozom össze a maradék napom. (gyerekülések átrakni, trélert szervezni, maradék találkozókat lemondani, stb stb...

Az utat gyakorlatilag végig telefonáltam. Szerencse, mert a kereskedőt is fel akartam hívni és elküldeni a pi...ába, hogy egy szartaligát sózott rám.

Lassan megérkeztem. ...beülök, kocsi leállítva, asszony rebegi a hibát és a jelenséget. Kérdem mit írt ki?

- "hogy parkoljak le és pirosan írta ki, piros felkiáltó jel is volt és bimbammolt."

gyújtást ráraktam. (gyanús volt a dolog)

- kérdem ezt a felkiáltó jelet láttad: (kézifék piros jele) :facepalm:
- igen :?

Beindítottam a kocsit. elindultam vele. behúztam a kézit... persze jelenség a fentiek szerint. (szépen kiÍrta, hogy PARK.... Mondom neki, hogy ezért e nagy felhajtás? Mondom neki, majdnem cigókat küldtem a kereskedésbe próbavásárlásra. Egy fényes karriert tettem volna tönkre, mert te behúztad a kart. Kérdem miért?! ....esküdözik, hogy nem volt. (ráfogta a gyerekre) :lol:

........
Túl sokat nem időztem, végül eljutottam a szervizbe. Kiderült, hogy az emissziós hibát azért írta, mert a folytószelepről lelazult a stekker és csak vissza kellett dugni :facepalm: ...szóval megint hibamentes.


ilyen apró kis intermezzókkal telik a kis kotyogós első hete nálam.

Amúgy nagyon szuperül megy, tényleg nagyon patent kis kocsi. Elég feltűnő jelenség, főleg ebben a színben és sokan megdicsérek. ...nem hiába :D

.......
Persze nem tudom az e39-hez hasonlítani, mert nem lehet egy V8-as szedánt egy dízel puttonyoshoz mérni, de ég és föld a kettő! aki teheti, egyszer cserélje majd le a 39-esét erre :!:

Elképesztően jól vonul...egy jelenség 8)

2.

a bejegyzés marad hű a címhez!

A tapasztalat továbbra is az, hogy qva jó vezetni! :D

Tegnap kiderült AlpinaFan-nál, hogy az akksim még az eredeti benne! :facepalm: :D (7 éves) ...ami egyrészről elmond valamit az autó előéletéről (és magáról a gyári akksiról is), másrészt azt is megtudtam, hogy hamarosan ki kell cserélni. :P

3.

Itt a szokásos élménybeszámoló. .......Itt a hétvége, apa megint vezette a gépet! :doglotlo: :lol:

Már túl vagyunk az első hónapon. (5. hete van meg)

Mint kiderült múltkor, hogy a nyárikkal fogtam egy csavart és e miatt sipákolt a gép. A télik átszerelése után más a helyzet. 225/55/16-os mérettel, mintha légpárnán közlekedne a gép. nagyon más....mondjuk optikailag is :facepalm: ...sikerült szépen feltanítani a gépet, már nem jelez a defekt jelző. ...jelenleg minden szép és happy!

Nagyon szépen suhan a gép. Tényleg nagyon csendes és elképesztő a 100-110km/h haladásnál az 1.500.-as fordulat :D :facepalm:

Egy hiba van, amit viszont nagyon hamar orvosolni kell, az a termosztát. Igen alacsony a vízhőfok. 60fok-os :oops:

Lassan beletesszük a 600. km-t is. ...és lassan kell menni tankolni! (ezzel is kell, a hiedelmeknek ellentétben, nem termeli az üzemanyagot) ....(mint kiderült tds motor esetén, még az üzemanyagok termelés is sikerült volna) :facepalm:

élménybeszámoló és tapasztalatok hamarosan folytatódnak :mrgreen:
.............
egy kérdésem viszont van: manuál esetén, mikor a helyzet úgy adta, betettem üresbe. (pl mentem neki a pirosnak) ....ha D.-ből N.-be teszem (ha lehet egyáltalán) nem lesz gond? Ez ugyan úgy működik, mint manuál esetén? ...vagy tök felesleges?

4.

No mégis csak ki kellett cserélni mindkét termosztátot.

Sajnos elég zavaró, hogy nincs hőfokmérő és az ember a titkos menü nélkül nem tudja pontosan a víz hőfokát. (a kis fehér csíkocskák meg szerintem nem az igazi megoldás, ....na mindegy)

korábban városban talán elfogadható 80 fok körül volt, városon kívül 50 fokos. ...és ez nem nem az igazi.

Az EGR termosztát cseréjét követően próbakör, de 70 fok fölé nem ment. ....a "nagy" termosztát kicserélését követően a szükséges 88-90 fokos vízzel lehetett közlekedni.

Mindez két órába, szerkezetek plusz szerelés cca.: 35.000.- kopejkába került.

Mindezt csak azért írom le, mert a vásárlás komplex folyamatában, egy visszajelző nélküli hőfokot is ilyen szépen el lehet nézni. ...legyünk tehát körültekintőek e téren is. :facepalm:

5.

Nos újra itt, topik címének megfelelő 30d-s tapasztalatokkal :-D

Az autóba lassan beletettük cca.: az 1.500. kilométert. 3 nap alatt 500 km egy kis wellness hétvégével 4 fővel.

Az autó raktere brutális. Nem gondoltam volna mit el nem nyel a kocsi. A "kutyarácsot" (remélem így hívják) is használtam, mert tetőig volt pakolva. (csak jelzés értékű: 9db bőrönd, 3 db táska, 4 fő komplett téli ruházat, kétkarú pumpa, gyógyszeres doboz (extra méretű) 1 karton víz kamere, nagy fényképező, netbook és tartozékai és számtalan izé stb stb stb. ...jutott a két gyerekülés közé, az első ülések mögé, pótkerék helyére :facepalm: ...kis rácsos tárolóba stb, szóval kő keményen megpakolva. Ez az X5-be BIZTOS, hogy nem fért volna be!!!! :mrgreen:

A fogyasztás board szerint 8,6 (nem számoltam utána) autópálya 90%-ban - pesten keresztül. tempomat 150/h gyakorlatilag végig. ....elképesztő a közel 2.200-as fordulat ilyen sebességnél. :facepalm: ......a kocsi továbbra is nagyon nagyon tetszik! Tényleg élvezet vezetni!! ...és nagyon megyen, szedi a lábát...nagyon jó erőben van ez a 30d tényleg.

Egy kicsit furcsa a tempomat kar és annak használata. A kormányról vezérelt mód a korábbi típuson szerencsésebb volt. ...itt suta valahogy.... ide oda cibálni, ráadásul "lenn" is van, egy szóval ez nincs túl kényelmes helyen!

A nagy tetőablak miatt viszonylag "nagy" a szélzaj 130-tól felfelé, hiába húzom be a tetőablak sötétítőét. ...de mindegy, még pont nem zavaró. (ezt több nagy tetőablakos tulajjal is megbeszéltem, ez mindenkinél így van)

Éjjel kipróbáltam egy kis kacskaringós helyen a kanyarkövetőt. Nagyon jó, tényleg használható.

Egy szó mint száz, nagyon jó kis gép! Tessék lassan lecserélni az e39-et 60/61-re! :mrgreen:

6.

Nos megint egy kis élménybeszámoló. :-D

Az autóval továbbra is nagyon meg vagyok elégedve. Szerencsére semmi gond nem jött elő. Kaptam Admintól friss navi cd-t, külön öröm! :-D még egyszer köszönöm!

Pár apróság, a használat során:

Zavaró az óra mérete. Nagyon kicsi, vezetés közben keresgélni kell. (ha meg valami nyűgje van, pl fagyveszélyt jelent, akkor nem is látszik a kijelző. :facepalm:

A másik, a hangerő nincs megjelenítve sehol.. ha hallgatom a rádiót, "vakon" kell állítani. ....jó lenne, ha lenne valami szokásos mutató.

Ha a menüt alapon hagyom és bekapcsolom a rádiót, nem kapcsol automatikusan a beállított állomásokra. ...ha ekkor a kormányról vezérelem, szörfözök az adók közt, nem tudom hol jár. ...csak a bal alsó sarokban szintén kis méretben jeleníti meg az adott állomást. Ha látni akarom épp hol jár és mi a következő, be kell állítani az ájdrájvon a rádiót. :facepalm: ...ez azért mehetne automatice szerintem.

Ezek persze apróságok, az autó fantasztikus. hatalmas élmény vele továbbra is az utazás. Hatalmas mérete egyáltalán nem érződik. akár gokartos is lehet az élmény!

továbbra is ajánlva mindenkinek :!: :taps:

E61 forevá' :mrgreen:

7.

Nos egy kis update:
Belekerült az 6.000. km is. :-)
Olajat nem eszi, megy, morog, teszi a dolgát! (ahogy kell) Hosszútávon is rendkívül kényelmes, pálya utazója pompás. 150/km/h-nál az óra alig pörög 2.200-at! Hosszútávú fogyasztása 8 liter és alatta.

8.

Nos eltelt az első év. Végülis beletettünk 9.000km-t. Lassan összeszoktunk. Mindenki boldog. Az asszony már kisajátította. (soha nem érdekelték a kocsik.....csak a muzuki, az kell neki ) :-D ....nincs hiba, preventív hibaelhárítások voltak. Összességében, ha mindent rászámolok (gumi, bizbaszok stb) talán 300.000.-Ft költöttem rá. A városi fogyasztása 10 liter. Városon kívül, jól megpakolva ilyenkor, 4 fővel 8 literrel poroszkál. Mostanában észrevettem, hogy a sok rövid városozás miatt sokat regenerál. Ilyenkor érezhetően növekszik a fogyasztás, magasabban vált el és megváltozik a hangja is. Mivel pályára ritkán megyünk, kénytelen a városban tisztítani magát, ezért ez jobban észrevehető. Amúgy minden rendben vele, nagyon bevált. ....8 évesen is kiváló darab, továbbra is ajánlva! :franko:

_________________
:mrgreen: Romanes eunt domus :mrgreen:


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Labi 2013.10.13. 23:05-kor.


 Profil  
 


Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Regisztrált felhasználók: Google Adsense [Bot], Google [Bot]


Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
A blogot User Blog Mod © EXreaction támogatja

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator