Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu

E61 520dA paroject indul
Itt fogom összegyűjteni a vasammal kapcsolatos tapasztalatokat, tervezett és váratlan szervizeléseket, fejlesztéseket, stb.
hamoriarpi
E39 FAN
E39 FAN
 
Hozzászólások: 5479
Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Tartózkodási hely: változó
Blog: Blog megtekintése (9)
Arhívum
- november 2013
+ október 2013
+ szeptember 2013
+ augusztus 2013
+ július 2013
Blogok keresése

5 a 1-ből5 a 2-ből5 a 3-ből5 a 4-ből5 a 5-ből

Porlasztók faggatása padon, bemérés, felújítás, kódolás

Állandó hivatkozásSzerző: hamoriarpi Dátum: 2013.09.01. 15:31

Utolsó előtti programpontnak szántam a porlasztók diagnosztikai vizsgálatát. Korrekciós értékeket figyelmen kívül hagytam, mivel azok semmilyen információt nem adnak a porlasztók állapotáról. Csak abban segítenek ezek a számok, ha pl. magas résolaj miatt melegen nem indul egy motor, akkor pontosan rá lehet bökni a bűnösre. Saját korrekcióim 0 körüliek voltak. Motor egyenletesen járt. Ami miatt kiszedettem minden porlasztót az egy enyhe, alig hallható becsörrenés volt, ami alapjáraton klímát kapcsolva, illetve az autót D-be rakva volt hallható.

2 műhely jött szóba:
Bosch Kecel
Dieselspecial Nagysáp

204d1NagyMiki egyértelmű és kifejezett ajánlása alapján a 2. műhelyre került a választás. ifj. Nagy István (Steef) főműsoridőben a BMW Budapest Motors szerelőgárdáját erősíti, így nagy tapasztalattal rendelkezik a márkát illetően. Saját műhelyük, családi vállakozás, kifejezetten porlasztók és adagolók szervizelésére specializálódott. Biztos voltam benne, hogy azt fogom kapni, amit szeretnék.

Istvánnal történt előzetes egyeztetés után pénteken megérkeztem a műhelybe. Bemutatkozás, majd gyorsan a lényegre tértünk. Steef meghallgatta a járgányt. Mondta, hogy hallja a csilingelés, amire gondolok, de közel sem vészes, viszont ilyen becsepegés a dugattyútetőre is veszélyes. Jeleztem, hogy nincs visszaút, mindenképp tökéleteset akarok. Gondos szétszerelés, porlasztóegységek kivétele, pad.
Sajnos már az első injektornál látszott, hogy nem jöttem hiába. Résolajat kivéve minden érték referenciatartományon kívüli volt. Befecskendezési kép: pocsék. Ismét jelzem - 0-hoz közeli korrekció mellett!
Injektorok szétszerelése, ultrahangos tisztítás, teljes ház, golyófészek vizsgálata mikroszkóp alatt. Mikrométeres mérések. Szerencsére a fej, a golyósfészek és a hüvely minden értéke gyári. A csúcsok adták meg magukat, vagyis a porlasztók kitűnő prognózissal, még hosszú időre menthetőek, ahogyan ez az Euro4-es és Euro5-ös Bosch porlasztókkal általában lenni szokott.
Az M57-es motorokban lévő Eu 3-as injektoroknál már árnyaltabb a kép a magas Km-teljesítmény és a háznál használt, kevésbé ellenálló anyag miatt. Itt sokkal gyakrabban fordul elő magas résolajveszteség, ami megkérdőjelezi a porlasztók felújíthatóságát.

Istvánt folyamatosan a kérdéseimmel bombáztam, minden részletre válaszolt, nagyon segítőkész volt.

Szombat kora délutánra készült el az autó. Porlasztócsúcsok, golyó, teflon lett cserélve. Injektorok behangolása, hézagolása padon, kód generálás, majd illesztés. A mérési jegyzőkönyv szerint minden porlasztó tökéletes lett. Az összes érték a referenciatartomány közepén.

Csörrenés teljesen eltűnt, motor járása finomabb lett, bár természetesen maradt 4 hengeres. :wink:

Nagyon elégedett vagyok az elvégzett munkával. Ár/érték arányban is verhetetlen szerintem. Bárkinek adagoló/porlasztó problémája adódik - melegen ajánlom ezt a kis, egyállásos műhelyt és István alaposságát és szakértelmét.

www.dieselspecial.hu :franko:

Már csak az 5. ajtóba menő, törött antennaerősítő kábel javítása van hátra és az autót tökéletesnek mondhatom.

5 hozzászólás Megtekeintve 213494 alkalommal
Hozzászólások

Re: Porlasztók faggatása padon, bemérés, felújítás, kódolás

Állandó hivatkozásSzerző: Anonymous Dátum: 2013.09.01. 21:48

"Már csak az 5. ajtóba menő, törött antennaerősítő kábel javítása van hátra és az autót tökéletesnek mondhatom"


Nyugtával dícsérd a napot! :-)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Anonymous 2013.09.01. 21:49-kor.
Anonymous
Guru
Guru
 
Hozzászólások: 1090
Csatlakozott: 2011.03.20. 02:27
Blog: Blog megtekintése (0)

RE: Porlasztók faggatása padon, bemérés, felújítás, kódolás

Állandó hivatkozásSzerző: madrian Dátum: 2013.09.02. 19:15

Steefnek nem mutattad meg azért a DPF-et? Állítólag igen profik ebben is.
madrian
Újonc
Újonc
 
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.05.30. 19:13
Blog: Blog megtekintése (0)

Re: Porlasztók faggatása padon, bemérés, felújítás, kódolás

Állandó hivatkozásSzerző: kzolee Dátum: 2013.09.06. 11:29

204d1 írta:"Már csak az 5. ajtóba menő, törött antennaerősítő kábel javítása van hátra és az autót tökéletesnek mondhatom"


Nyugtával dícsérd a napot! :-)


Szerintem is több kábelnél lesz ott már törés. Mind a négy átvezetést nézzétek át, ha már megbontjátok.
Avatar
kzolee
E39 FAN
E39 FAN
 
Hozzászólások: 5707
Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Felhasználó tartózkodási helye a térképen: 5600 Békéscsaba
Blog: Blog megtekintése (3)

RE: Porlasztók faggatása padon, bemérés, felújítás, kódolás

Állandó hivatkozásSzerző: hamoriarpi Dátum: 2013.12.22. 19:23

madrian írta:Steefnek nem mutattad meg azért a DPF-et? Állítólag igen profik ebben is.

Mióta ki lett cserélve a hőmérsékletszenzor és a folytószelep, valamint Miki alaposan kifújta az orrát a gépnek - semmi baja a DPF-nek. Teszi a dolgát, ahogy kell.
hamoriarpi
E39 FAN
E39 FAN
 
Hozzászólások: 5479
Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Tartózkodási hely: változó
Blog: Blog megtekintése (9)

Re: Porlasztók faggatása padon, bemérés, felújítás, kódolás

Állandó hivatkozásSzerző: hamoriarpi Dátum: 2013.12.22. 19:27

kzolee írta:
204d1 írta:"Már csak az 5. ajtóba menő, törött antennaerősítő kábel javítása van hátra és az autót tökéletesnek mondhatom"


Nyugtával dícsérd a napot! :-)


Szerintem is több kábelnél lesz ott már törés. Mind a négy átvezetést nézzétek át, ha már megbontjátok.


2013. december 22-e van. Ismét nincs rádióm. Valószínűleg most a koax törött el. Gratulálok a tisztelt mérnökuraknak.
hamoriarpi
E39 FAN
E39 FAN
 
Hozzászólások: 5479
Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Tartózkodási hely: változó
Blog: Blog megtekintése (9)

Ki van itt

Regisztrált felhasználók: Google Adsense [Bot], Google [Bot]


VigLink badge