* *
Pontos idő: 2024.03.28. 20:54

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


E61 520dA paroject indul


Itt fogom összegyűjteni a vasammal kapcsolatos tapasztalatokat, tervezett és váratlan szervizeléseket, fejlesztéseket, stb.

Szerző
hamoriarpi
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Blog: Blog megtekintése (9)

Arhívum
- november 2013
+ október 2013
+ szeptember 2013
+ augusztus 2013
+ július 2013

Blogok keresése


 [ 5 válaszok ] 

Állandó hivatkozásElküldve: 2013.09.01. 15:31 
5 a 1-ből5 a 2-ből5 a 3-ből5 a 4-ből5 a 5-ből
Utolsó előtti programpontnak szántam a porlasztók diagnosztikai vizsgálatát. Korrekciós értékeket figyelmen kívül hagytam, mivel azok semmilyen információt nem adnak a porlasztók állapotáról. Csak abban segítenek ezek a számok, ha pl. magas résolaj miatt melegen nem indul egy motor, akkor pontosan rá lehet bökni a bűnösre. Saját korrekcióim 0 körüliek voltak. Motor egyenletesen járt. Ami miatt kiszedettem minden porlasztót az egy enyhe, alig hallható becsörrenés volt, ami alapjáraton klímát kapcsolva, illetve az autót D-be rakva volt hallható.

2 műhely jött szóba:
Bosch Kecel
Dieselspecial Nagysáp

204d1NagyMiki egyértelmű és kifejezett ajánlása alapján a 2. műhelyre került a választás. ifj. Nagy István (Steef) főműsoridőben a BMW Budapest Motors szerelőgárdáját erősíti, így nagy tapasztalattal rendelkezik a márkát illetően. Saját műhelyük, családi vállakozás, kifejezetten porlasztók és adagolók szervizelésére specializálódott. Biztos voltam benne, hogy azt fogom kapni, amit szeretnék.

Istvánnal történt előzetes egyeztetés után pénteken megérkeztem a műhelybe. Bemutatkozás, majd gyorsan a lényegre tértünk. Steef meghallgatta a járgányt. Mondta, hogy hallja a csilingelés, amire gondolok, de közel sem vészes, viszont ilyen becsepegés a dugattyútetőre is veszélyes. Jeleztem, hogy nincs visszaút, mindenképp tökéleteset akarok. Gondos szétszerelés, porlasztóegységek kivétele, pad.
Sajnos már az első injektornál látszott, hogy nem jöttem hiába. Résolajat kivéve minden érték referenciatartományon kívüli volt. Befecskendezési kép: pocsék. Ismét jelzem - 0-hoz közeli korrekció mellett!
Injektorok szétszerelése, ultrahangos tisztítás, teljes ház, golyófészek vizsgálata mikroszkóp alatt. Mikrométeres mérések. Szerencsére a fej, a golyósfészek és a hüvely minden értéke gyári. A csúcsok adták meg magukat, vagyis a porlasztók kitűnő prognózissal, még hosszú időre menthetőek, ahogyan ez az Euro4-es és Euro5-ös Bosch porlasztókkal általában lenni szokott.
Az M57-es motorokban lévő Eu 3-as injektoroknál már árnyaltabb a kép a magas Km-teljesítmény és a háznál használt, kevésbé ellenálló anyag miatt. Itt sokkal gyakrabban fordul elő magas résolajveszteség, ami megkérdőjelezi a porlasztók felújíthatóságát.

Istvánt folyamatosan a kérdéseimmel bombáztam, minden részletre válaszolt, nagyon segítőkész volt.

Szombat kora délutánra készült el az autó. Porlasztócsúcsok, golyó, teflon lett cserélve. Injektorok behangolása, hézagolása padon, kód generálás, majd illesztés. A mérési jegyzőkönyv szerint minden porlasztó tökéletes lett. Az összes érték a referenciatartomány közepén.

Csörrenés teljesen eltűnt, motor járása finomabb lett, bár természetesen maradt 4 hengeres. :wink:

Nagyon elégedett vagyok az elvégzett munkával. Ár/érték arányban is verhetetlen szerintem. Bárkinek adagoló/porlasztó problémája adódik - melegen ajánlom ezt a kis, egyállásos műhelyt és István alaposságát és szakértelmét.

www.dieselspecial.hu :franko:

Már csak az 5. ajtóba menő, törött antennaerősítő kábel javítása van hátra és az autót tökéletesnek mondhatom.

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


 Profil  
 


Hozzászólások
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Anonymous
Állandó hivatkozásElküldve: 2013.09.01. 21:48 
Offline
Guru
Guru

Csatlakozott: 2011.03.20. 02:27
Hozzászólások: 1090
Blog: Blog megtekintése (0)
"Már csak az 5. ajtóba menő, törött antennaerősítő kábel javítása van hátra és az autót tökéletesnek mondhatom"


Nyugtával dícsérd a napot! :-)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Anonymous 2013.09.01. 21:49-kor.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
madrian
Állandó hivatkozásElküldve: 2013.09.02. 19:15 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2012.05.30. 19:13
Hozzászólások: 50
Blog: Blog megtekintése (0)
Steefnek nem mutattad meg azért a DPF-et? Állítólag igen profik ebben is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
kzolee
Állandó hivatkozásElküldve: 2013.09.06. 11:29 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5707
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Felhasználó tartózkodási helye a térképen: 5600 Békéscsaba
Blog: Blog megtekintése (3)
204d1 írta:
"Már csak az 5. ajtóba menő, törött antennaerősítő kábel javítása van hátra és az autót tökéletesnek mondhatom"


Nyugtával dícsérd a napot! :-)


Szerintem is több kábelnél lesz ott már törés. Mind a négy átvezetést nézzétek át, ha már megbontjátok.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
hamoriarpi
Állandó hivatkozásElküldve: 2013.12.22. 19:23 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Blog: Blog megtekintése (9)
madrian írta:
Steefnek nem mutattad meg azért a DPF-et? Állítólag igen profik ebben is.

Mióta ki lett cserélve a hőmérsékletszenzor és a folytószelep, valamint Miki alaposan kifújta az orrát a gépnek - semmi baja a DPF-nek. Teszi a dolgát, ahogy kell.

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Vissza a tetejére
 Profil  
 
hamoriarpi
Állandó hivatkozásElküldve: 2013.12.22. 19:27 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Blog: Blog megtekintése (9)
kzolee írta:
204d1 írta:
"Már csak az 5. ajtóba menő, törött antennaerősítő kábel javítása van hátra és az autót tökéletesnek mondhatom"


Nyugtával dícsérd a napot! :-)


Szerintem is több kábelnél lesz ott már törés. Mind a négy átvezetést nézzétek át, ha már megbontjátok.


2013. december 22-e van. Ismét nincs rádióm. Valószínűleg most a koax törött el. Gratulálok a tisztelt mérnökuraknak.

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Vissza a tetejére
 Profil  
 

 [ 5 válaszok ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Regisztrált felhasználók: Google Adsense [Bot], Google [Bot]


Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség
A blogot User Blog Mod © EXreaction támogatja

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator